Skocz do zawartości

Trening Kolarski a Siłownia


ByQ94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie Was wszystkich. 

 Dawno mnie nie było praca, dziecko, obowiązki, treningi. Zacząłem się zastanawiać jak pogodzić siłownie z treningiem kolarskim. Zależy mi by poprawić wydolność i maratony 30 km przejeżdżać tak by przejechać ten dystans w miarę komfortowo. Siłownia u mnie to raczej od zawsze był priorytet by dobrze zdrowo wyglądać. Obecnie robię 3-4 treningi siłownie i 2 kolarskie w tygodniu. 

Macie jakieś złote rady ?  Pokochałem rower ale nie chce rezygnować ani z jednej ani z drugiej pasji mimo tego że można by je połączyć w fajną całość tylko jak by były efekty w obu. 

Dziękuje i Pozdrawiam Serdecznie ! 

Odnośnik do komentarza

W przypadku gdy siłownia ma wyrobić kondycję pod rower najlepiej przejść na trening FBW z mniejszymi ciężarami i dłuższymi seriami i krótszymi przerwami. Pierwsza seria może być z krótsza i większym obciążeniem Innymi słowy budujesz przede wszystkim wytrzymałość. Wiele osób poleca raczej wolne ciężary.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Również trenuje na wolnych ciężarach już od kilku lat zakochałem się w kolarstwie górskim lecz nie chciałbym rezygnować z siłowi i wyrabiania sylwetki na tym również mi zależy ;)

Odnośnik do komentarza

Ja mysle ze nie da sie pogodzic silowni w sesie kulturystyki budowanie ciala. A mtb . 

Sam trenuje na silowni i jezdze .pogodzilem to w ten sposob ze trenuje na silowni calym rokiem w sezonie zimowym gdy nie jezdze na rowerze trenuje 4 razy w tygodniu , wiosna do jesieni gdy dochodzi rower juz tylko dwa razy w tygodniu silownia 

U mnie jest moze latwiej bo wszystko robie rekracyjnie , silownia byla od zawsze , teraz trenuje zeby to utrzymac i dla przejemnosci , rower jest od kilku lat ale przez 8 miesiecy nie robie wiecej niz 2 tys km , nie startuje w maratonach jezdze bo lubie .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Siłownia i rower świetnie się uzupełniają. Ogólnie zaleca się zawodnikom po czterdziestce trenować na siłowni przez cały rok ale robi to także Nino Schurter który jest jeszcze młody. Moim zdaniem możesz śmiało przeplatać sesje treningowe na rowerze i z ciężarami. 

Odnośnik do komentarza

Ale o jakiej silowni mowimy? Pod rower ? Czy kulturystyce ?

Bo pod rower jak najbardzIej .mozna wsmocnic cialo do jazdy na rowerze . ale jak to ma byc silownia sylwetkowa to mocna jazda rowerem masy nie poprawi

Odnośnik do komentarza

Witam. Mam 40 lat. Dla mnie też siłownia była nr 1. Wystarczy zmienić trening na obwodowy 2 razy w tygodniu (angażujący wszystkie partie mięśniowe) i pozostaje ci jeszcze 5 dni w tygodniu na rower. Na rowerze śmigam od 1,5 roku.

Pamiętaj o odpowiedniej równowadze między treningami a regeneracją( dieta, odpoczynek)

W moim przypadku dało to następujące efekty:

1. spadek wagi z 83 do 71 kg przy wzroście 175cm

2. Poprawa definicji mięśni (rzeźba)

3.Olbrzymi progres wytrzymałości

4. Stałe postępy na rowerze:

- kwiecień 399 miejsce na 500 zawodników w zawodach Bike atelier

- czerwiec 199 na 500 startujących

- wrzesień 125 na ok. 500

Teraz w grudniu robię roztrenowanie i zaczynam przez 8 -10 tygodni budować bazę tlenową na następny sezon.

Wiedzę na ten temat treningu rowerowego zawdzięczam  SZAJBAJKOWI !!! - Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...