Skocz do zawartości

Rockrider AM100S 2020


Rokoszoko

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamówiłem z dostawą do mieszkania bo konsultant decathlon stwierdził że oni go nie skręca muszę to zrobić sam. Więc bez sensu była moja jazda 30km do decathlon i odebrałem go u siebie. Też czekałem 6 dni, nie mieli oczywiście na sklepie tylko w innym mieście na magazynie. Mogłem nic nie robić, ale o tym że jest krzywa dowiedziałem się w pobliskim serwisie. Początkowo myślałem, że jest tylko rozregulowana przezutka, dopiero na miejscu dowiedziałem się że jest krzywa. Co do reszty..... Kolega stwierdził że amor chodzi mniej płynnie z powodu suchych gąbeczek. A suport wyrzucił smar, jednak nie jest rozkręcony ale w środku ewidentnie jest coś nie tak, ponieważ dalej szczela pod naporem. Przezutka delikatnie się rozlegulowała już po wcześniejszym wyprostowaniu i jej ustawieniu. 

Ale są też plusy 🙂 rower na żywo wygląda lepiej jak na zdjęciach. Tylni manitou działa świetnie. Napęd pięknie cyka jak przestało na grupę sram. Te usterki jak tylko mi usuną to będę szczęśliwym posiadaczem. Wiem że takie rzeczy dzieją się też w topowych markach ale żeby na starcie rower miał takie problemy i nie doczekał pierwszego serwisu w normalnym terminie. Rozczarowanie gdzie po wyjęciu z pudełka było wielkie łał 😲

Opublikowano (edytowane)

Nie no to gość coś pomieszał, skręcają rowery na miejscu od strzała. Suport fabrycznie jest machnięty smarem po zewnętrznej i to normalne. Przerzutki 12s mają to do siebie, że co kilka dni możemy mieć tak, że wbijemy bieg i lekko zacznie skakać, za nim wejdzie, temu trzeba baryłką kręcić przy manetce 1 klik w prawo, albo w lewo i jedziemy dalej. Gdyby nie było smaru na gąbkach, to ten amor w ogóle by nie działał - czy amor działa płynnie sprawdzamy BEZ NACISKANIA na hamulce, bo wtedy amor się ugina, cały rower się poddaje i jak trzymamy hamulce to te trzymają koła i nie dają ,,wrócić" do swojej pozycji, przez co amortyzatory na siłę, skokowo będą przesuwały zablokowane opony po gruncie. 

 Nie kombinuj, oddaj to do serwisu i niech się martwią, a kolega niech się nie zajmuję diagnozą z fusów, bo na złe Ci to wyjdzie ;( 

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

W pobliżu mam decathlon w Sosnowcu i tak mnie tam poinformowali. Jeśli chce rower odebrać u nich złożony to muszę zapłacić, jeśli nie to będzie czekał na mnie w paczce . Więc myślę pedała i kiere skręcę sam. Dziękuję za cenne informacje. Będę się bawić tymi ustawieniami przy manetce, sądzę że powinno pomóc. Co do amortyzatora sprawdzę jak proponujesz. Co do suportu to może smar był już na starcie. Uwagi zwróciłem dopiero kiedy zaczęło szczelać w suporcie, sądzę że musi to być on bo dzieje się to tylko pod naporem. 

Opublikowano (edytowane)

Lub poluzowany wahacz, albo sztyca. I teraz to mnie zaszokowałeś tą informacją, że chcieli kase 

Edytowane przez Rokoszoko
Opublikowano

Czy dają do tego rowerka instrukcję z jakimi momentami podokręcać różne śrubki (albo w necie jest coś na ten temat)?

Opublikowano (edytowane)

Jadę dzisiaj do tego Sosnowca 😁to dam znać co oni tam poradzili na to. Sztyca napewno nie bo na stojąco jest ten obiaw też 😜A i dzięki za link do ustawić odbicia 🙂

to nie lozyska przy wachaczu tylko suporty z presfit sa takie ze szczelaja i cos jest nie tak

Edytowane przez Rider85
Opublikowano (edytowane)

 

A co do instrukcji to nie ma takiej. Instrukcja jest podstawowa dla debili

Edytowane przez Rider85
Opublikowano

Rower zostawiony na serwis w Sosnowcu. Suport mają przejrzeć, ogólnie bywają z nim problemu ale to nie wina decathlon tylko ten presfit bywa awaryjna, to nie reguła. Przezutke mają wyregulować, wspomniałem że po wyjęciu z paczki była skrzywiona. Co do amortyzator to rzeczywiście wymaga serwisu, niestety będzie odesłany do Łodzi a to potrwa. Sądzę że to też nie wina decathlon tylko rock shox poprostu się opuszcza. 

Opublikowano

Już można na YT zobaczyć filmiki, że rower daje radę :D

 

Opublikowano
W dniu 17.08.2020 o 10:58, Airman napisał:

Czy dają do tego rowerka instrukcję z jakimi momentami podokręcać różne śrubki (albo w necie jest coś na ten temat)?

Nie dają. Standardowa książeczka z Decathlona 😉 Co do momentów to na każdej części jest napisane z jakim momentem mają być przykręcone. Instrukcje uginaczy masz w sieci na stronie producenta/dystrybutora i pełne manuale co, jak, gdzie i kiedy 😉

Opublikowano
W dniu 14.08.2020 o 06:31, Bujak napisał:

2. Zmieniłem tłumik w amortyzatorze na ABS+
TOWER/MINUTE/MARVEL- 141-26532-K002_MANITOU

Pytanie od nieznającego się na rzeczy..., czemu trzeba było to wymienić?

Opublikowano (edytowane)

😉21 sekunda 🙂

 

Edytowane przez C4D4V3R
Opublikowano
14 minut temu, C4D4V3R napisał:

😉21 sekunda 🙂

 

Że gość wyleciał na bule :D ?

Opublikowano
Pytanie od nieznającego się na rzeczy..., czemu trzeba było to wymienić?
Nie trzeba. Chciałem mieć płynną regulację tłumienia, a nie włącz/wyłącz.
Opublikowano

Dzięki, rozumieć bo to w przednim :). Jakie inne wielostopniowe manetki nadały by się do tego dumpera McLeod, bo wygląda na to że Twin Lock może być ciężko dostać (nie muszą być na dwa amortyzatory na raz...)?

Opublikowano

Dzięki :), rozumiem, że sprężynka powrotu, pod pokrętło regulacji w amortyzatorze, będzie jeszcze potrzebna?

Opublikowano
11 godzin temu, Airman napisał:

Dzięki, rozumieć bo to w przednim :). Jakie inne wielostopniowe manetki nadały by się do tego dumpera McLeod, bo wygląda na to że Twin Lock może być ciężko dostać (nie muszą być na dwa amortyzatory na raz...)?

Chodzi ci o taką. 

image;s=1000x700.jpg
Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.08.2020 o 16:36, Rokoszoko napisał:

Kręcę kolejne traski i niezmienne jestem bardzo zadowolony z rowerka, ale nowe tarcze hamulcowe i oponka już są w drodze do mnie, cykne traskę w okolicy na przepalenie i wybiorę się na coś konkretniejszego

Bez tytułu.jpg

Jakie te tarcze zamówiłeś i jak wrażenia ? Gdybyś jakiś link mógł podesłać i powiedz jak wygląda sprawa z adapterem, bo zamówiłeś większe tarcze? Też się będę przymierzać do tej inwestycji kiedy wróci ten mój sprzęt 🙂 

Edytowane przez Rider85
Opublikowano
Chodzi ci o taką. 
1015081821_images1000x700.thumb.jpg.0a1c3d65dbc2caea6f37ebf4e1b0b034.jpg
Na tą kiedyś patrzylem, ale jeżeli mnie pamięć nie myli to ma uciąg linki 10 mm. To za mało. Powinno być 18 mm.

Opublikowano (edytowane)

dlaczego za mało. Mi ta manetka blokuje amor i damper w Trek Top Fuel 8 i żadnej innej nie chce mieć. linki możesz poprowadzić prosto lub pod kątem za pomocą dołączonych prowadnic linek

Edytowane przez Raptor
Opublikowano (edytowane)

Zamówiłem combo lock. Rower już podobno przyszedł, ale go jeszcze nie widziałem bo siedzę w Tatrach :)

Edytowane przez Airman
Opublikowano

Mam pytanie czy z amortyzatorem to od razu sprawdzać ilość oleju bo zawsze jest za mało ? W serwisie Decathlonu to robią czy wysyłają ? Mam XC100S i w sumie wszystko działa. W sobotę odbieram AM100S dla syna.

Opublikowano (edytowane)

Jak kupisz to zrób mu serwis zerowy. Zdejmij dolne lagi , nasącz gąbki olejem , posmaruj uszczelki kurzowe sram butter , załóż lagi nie do końca i przez otwory dolne wlej odpowiednią ilość oleju. Niestety zawsze fabrycznie jest za mało oleju. Ja jak kupiłem Sid to w dolnych lagach powinno być po 10ml w każdej ladze a po rozebraniu było dosłownie po kilka kropli.

Edytowane przez Raptor
Opublikowano

Co prawda rozebrałem rower i złożyłem, oprócz suportu (łożysk) np XC100S ale rozbierać amortyzator w AM... daruje sobie. Może na jesień dam do serwisu a puki co to tylko "brunox" mi zostaje. A swoją drogą to kupujesz i już jest problem. Czym droższy rower to większe problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...