Skocz do zawartości

Pytania początkującego


kristof1666

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 33 lat i postanowiłem przejść z rekreacji (jazdy turystyczno-wyprawowej) do sportu, zamierzam brać udział w maratonach MTB. Do tej pory jeździłem głównie na kilkugodzinne, max. całodniowe wypady raz w tygodniu.
Nie mam dużo czasu na treningi, od 2 tygodni realizuje plan treningowy, ćwiczę z pulsometrem, na razie chcę zwiększyć wytrzymałość i wydolność, tygodniowy plan:
*1,5h w III strefie MHR (70-80%)
*1h w IV strefie MHR(80-90%)
*2-3h wyprawa weekendowa
Z czasem będę dokładać kilkanaście minut, ewentualnie interwały/wzniesienia zamiast treningu w IV strefie, potem również trening techniczny.
Mam kilka pytań:
1.Czy na początek tyle wystarczy(za dużo/za mało)?
2.Mam problem, chce sobie wyznaczyć jakiś cel, mam już "kontrolną" trasę szosową ok. 30km, robie ją ze średnia prędkością 28km/h. Nie ma pojęcia jaką średnią obrać za cel (po miesiącu, dwóch, trzech, pół roku)?
3.Pozycja na szosówce, jakie ma znaczenie dla mięśni (konkretnie siły wkładanej w pedałowanie)pochylenie, czy tylko chodzi o opór powietrza)?
4. Minutowe, dwuminutowe odpoczynki podczas treningu - czy są "grzechem", szczególnie podczas godzinnego treningu, czy lepiej mniejsza intensywność i nie zatrzymywać się?

 

Odnośnik do komentarza

Ja mogę Tobie powiedzieć tak, zarzuć sobie pewien cel u mnie celem było wzięcie udziału w maratonie MTB i ukończenie oraz by nie być ostatnim w swojej kategorii, udało się.

Dodatkowo powiem Tobie że treningi jakie kol wiek nie miały miejsca bo urodziło mi się dziecko w dodatku jeżdżę od tamtego sezonu. Dopiero teraz będę przygotowywał się na następny rok. 

Jak chcesz zobaczyć mój krótki opis z pierwszych zawodów zapraszam : 

 

Pozdrawiam Serdecznie :)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

1. Jeździsz codziennie? Jeśli tak to za dużo, możesz się przetrenować i wypalić. W kolarstwie więcej nie znaczy lepiej.

2. Możesz wyznaczyć sobie odcinek kontrolny, ale zwróć uwagę, że na początku przygody z kolarstwem i treningiem Twoja wydolność będzie rosła szybko, oczywiście do pewnych wartości.

3. Pozycja na rowerze ma wpływa na wiele elementów, ale to temat rzeka. W skrócie Twoja pozycja powinna być prawidłowa, a nie mocno pochylona, aby jechać szybciej itp.

4. Lepiej nie zatrzymywać się, jechać z mniejszą intensywnością.

Nie jestem specem od treningu, ale rozpoczynając treningi kolarskie, należy jeździć dłużej z mniejszą intensywnością, a nie katować się tempówkami itp. Musisz najpierw zbudować bazę tlenową.

Odnośnik do komentarza

po 2 miesiącach treningu wystartowałem w maratonie (bike atelier) podzielę się przemyśleniami
startowałem z ostatniego sektora, ale wyprzedziłem dużo osób, jednak jednak na 24 km był rozjazd i miałem do wyboru krótsza  trasę hobby (zostałoby 3 km) lub open (dodatkowe 35km), zdecydowałem się na open i po 10km opadłem z sił (wiedziałem, że tak będzie) i w zasadzie walczyłem aby dojechać
wiem, że ze "sportowego" punktu widzenia to błąd, jak trenuje 1,5-2h to powinien taką trasę wybierać, ale chciałem się sprawdzić na dłuższym dystansie
przemyślnia po starcie:
-trening szosowy na górzystej trasie przełożył się na podjazdy
-jechałem w butach do biegania przełajowego i muszę powiedzieć, że miałem pewną przewagę nad zawodnikami z pedałami zaciskowymi, dużo osób wyprzedziłem właśnie jak po podjazdach się wpinały, przy przeszkodach typu poprzeczna kłoda  trzymałem rower między nogami i wystarczyło się odepchnąć i mogłem szybko jechać dalej (znowu wyprzedzałem osoby które się wpinały)
-na początku nie wyprzedzałem, jechałem na 60%możliwości, walkę zacząłem po kilku podjazdach


 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...