Skocz do zawartości

Giant, a gwarancja.


PeKa

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki, koledzy, czy ktoś już przechodził przez zgłoszenie gwarancyjne u Gianta? Po krótce o moim przypadku. Rower kupiłem dalek od obecnego miejsca zamieszkania (260km). Jest zarejestrowany na mnie, mam książkę, dowód zakupu etc. Chcę oddać ramę na gwarancję, a jako że mam zdecydowanie bliżej do Giant Polska, postanowiłem zatelefonować w tej sprawie. Na pytanie, czy mogę oddać na gwarancję sprzęt bezpośrednio u nich, uzyskałem info, iż nie jest to możliwe, mam się zgłosić do sklepu, w którym był zakup. Ktoś się z takim czymś spotkał? Sytuacja dla mnie mega niezrozumiała, zmuszająca mnie do co najmniej dwóch wycieczek po 500+km, tylko po to, by rower przekazać w sklepie, który to sklep odeśle sprzęt do Giant Polska...

 

Spotkaliście się z takimi sytuacjami? Jakieś sugestie?

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do odpowiedzi

Ahh zapomniałem o tym, byłem w najbliższym sklepie, który to kontaktował się z przedstawicielem i sklep, który nie dokonał sprzedaży, nie może przyjąć zgłoszenia reklamacyjnego, wg. nich.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Giant Polska nie interesuje zgłoszenie? Sklep przesyła reklamację na Taiwan czy do GP?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi

Jeszcze raz Ci piszę, że każdy sklep co jest przedstawicielem Gianta ma zakichany obowiązek podjąć się reklamacji. Nie daj się robić w jajo. Giant im za to płaci a w zasadzie zwraca koszty. Giant Polska to centrala jak obrazowo powiedzmy Skoda Polska. Jak popsuło się auto to nie uderzasz do Skody Polska tylko do salonu gdzie kupiłeś względnie tego najbliższego. Proste jak drut. 

Odnośnik do odpowiedzi

No nie byłbym taki pewien. Gwarancja obowiązuje pomiędzy 2 stronami - sprzedającym i kupującym. Tutaj sprzedającym jest konkretny sklep, a kupującym Ty @PeKa. Inny sklep w innym mieście to pewnie inna osoba prawna.

To, że sklep kupił od dystrybutora nie oznacza że możesz pomijać sklep. To sklep jest stroną umowy, nie Ty. Raczej na pewno czeka Cię przejażdżka

Odnośnik do odpowiedzi

Czy ja piszę w jakimś Chińskim dialekcie? Co jest nie zrozumiałe? Jak dajecie się robić w jajo to Wasza sprawa. Oni są zadowoleni bo mają mniej roboty. Wasza kwestia jak to załatwiacie. Ja napisałem jak to jest na prawdę. 

Odnośnik do odpowiedzi
11 minut temu, komandosek napisał:

Gwarancja obowiązuje pomiędzy 2 stronami - sprzedającym i kupującym. Tutaj sprzedającym jest konkretny sklep, a kupującym Ty

Gwarancji udziela PRODUCENT

Sprzedawca udziela RĘKOJMI

  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi

Gwarancji udziela dobrowolnie producent i ustala sobie zasady jak chce. Jak mówi że trzeba uderzać do sklepu w którym się kupiło sprzęt, to jest to trochę dziwne, ale ok. Polecam doczytać szczegółowe warunki gwarancji w instrukcji/książce serwisowej. Jeśli jest tam wyszczególnione, że ze zgłoszeniami reklamacyjnymi należy kierować się do sprzedawcy, to pech. Jak nie ma takiego warunku, to bym się kłócił z Giant Polska.

Rękojmia to obowiązek prawny narzucony na sprzedawcę i tu oczywiste jest, że konsument musi się ze swoim roszczeniem zwrócić do niego.

Odnośnik do odpowiedzi
3 minuty temu, PeKa napisał:

Ares, ja Cię doskonale rozumiem, tylko... Mam porzucić rower w sklepie, skoro nie chcą go przyjąć?

Chcesz to na piśmie i uderzasz wtedy z tym fantem do Giant Polska. Stroną jesteś Ty i własnie Giant Polska. To oni tym w tym przypadku obibokom płacą by Cię reprezentowali. Oczywiście im podlejszy sklep tym bardziej się wykręcają. Zadzwoń do sklepu co kupiłeś i zapytaj z ciekawości co Ci odpowiedzą. 

Odnośnik do odpowiedzi
Cytat

Użytkownik nowego roweru Giant jest zobowiązany w ciągu 1 miesiąca od daty zakupu dokonać przeglądu u autoryzowanego sprzedawcy firmy Giant

Wszelkie roszczenia wynikające z niniejszej gwarancji powinny być zgłaszane autoryzowanemu sprzedawcy firmy Giant

Jak piszę jest wyrażnie mowa o autoryzowanym sprzedawcy a nie konkretnym miejscu zakupu. 

  • Lubię to! 2
Odnośnik do odpowiedzi
Użytkownik nowego roweru Giant jest zobowiązany w ciągu 1 miesiąca od daty zakupu dokonać przeglądu u autoryzowanego sprzedawcy firmy Giant

Wszelkie roszczenia wynikające z niniejszej gwarancji powinny być zgłaszane autoryzowanemu sprzedawcy firmy Giant

Jak piszę jest wyrażnie mowa o autoryzowanym sprzedawcy a nie konkretnym miejscu zakupu. 

 

 

O! To jest konkret!

Co Ciekawe Giant Polska w rozmowie tel. nie odesłał mnie do autoryzowanego sprzedawcy, a do miejsca zakupu.

 

Kwestie przeglądu itd. pomijam, gdyż te wszystkie czynności zostały dotrzymane.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi

Dokładnie o tym piszę. Zapis wyklucza sprzedaż wysyłkową i roszczenia kiedy rower jest zakupiony poza autoryzowanymi punktami. Rower ma być kupiony w autoryzowanym sklepie, przygotowany i tyle. Wszystko dalsze zawsze można zlecić komuś zupełnie innemu. Prosty przykład. Nie podoba mi się obsługa gdzie kupiłem to idę gdzie indziej. 

@PeKa ja jestem z Krakowa a tu rządzą jak idzie o Gianta goście na ul Armii Krajowej. Jest tam człowiek co zęby zjadł na reklamacjach i jest na forum endurotrophy. Dział "rowery/ramy" i temat o reklamacjach Gianta. Na bank masz tam potwierdzone co piszę. Masz kłopot czy chcesz się dowiedzieć jak to wygląda to zadzwoń do nich. U nich reklamowali ludzie co kupowali Gianty na choćby na Śląsku.  

Odnośnik do odpowiedzi
Franz Mauer

@Ares trochę zbyt impulsywnie reagujesz, będąc zresztą w błędzie. Są na to przepisy prawa, z którymi radziłbym się najpierw zapoznać 😉

@PeKa chcesz złożyć reklamację na niezgodność towaru z umową? Musisz udać się do sprzedawcy tego roweru,poniewaz Ty i sprzedawca jesteście stroną tej umowy konsumenckiej. Gwarancja jest fakultatywnym zobowiązaniem, której tryb określony jest w dokumencie Warunki Gwarancji. Ważne kto jest Gwarantem, bo może nim być sprzedawca, dystrybutor lub producent. Tryb, prawa i obowiązki dotyczące gwarancji zawarte są w Warunkach Gwarancji. W Giancie napisane jest wprost, że reklamację gwarancyjną realizuje się za pośrednictwem autoryzowanego punktu sprzedaży rowerów Giant, z czego wynika, że nie wysyłasz ramy do samego Gwaranta tylko do najbliższego sklepu z listy że strony Giant Polska. Najprawdopodobniej sklep w którym kupowałeś rower posiada taką autoryzację i dlatego Giant Polska odsyła Cię właśnie tam. 

Nie przejmuj się. Podobnie jest również z innymi markami np. SCOTT 😁

 

Oddając rower, ramę do sprzedajacego możesz domagać się uprawnień z tytułu rękojmi za wady ukryte towaru. Więc masz w zasadzie 3 drogi dochodzenia swoich praw, które chcąc, nie chcąc w Twoim przypadku mogą skumulować się w sklepie sprzedającym Ci rower. 

Odnośnik do odpowiedzi
25 minut temu, Franz Mauer napisał:

@Ares trochę zbyt impulsywnie reagujesz, będąc zresztą w błędzie. Są na to przepisy prawa, z którymi radziłbym się najpierw zapoznać

Kolego mam Gianta i nie kupowałem gdzie miałem kupować i napisałem to co wyżej. Poparłem to też konkretnym człowiekiem. To, że Tobie się coś wydaje jest mało istotne. Jestem impulsywny bo mnie trafia jak traktuje się klienta i tyle. Jak dla Ciebie dymanie w przypadku Scotta ze Szczecina do Krakowa bo tu kupiłeś jest normalne w ramach reklamacji to raczysz sobie żartować bo inaczej tego się nazwać nie da. A jak tak jest faktycznie to omijam Scotta szerokim łukiem. I nie chodzi o rękojmię co logiczne w tym przypadku by było udać się do sklepu gdzie się kupiło tylko zwykłą reklamację. Może padła przerzutka i tyle. Nie lubię się podpierać innymi forami ale jako, że człowiek o którym wspominałem pomógł masie ludzi, jest moim dobrym znajomym i jest krystalicznie uczciwy to proszę jeden z ostatnich wpisów; 

Cytat

MixhaL napisał(a):  Ta gadka z tym żeby udać się do pierwszego lepszego sklepu Giant i tak zgłosić reklamację to brednie. Reklamacja działa tylko w sklepie w którym zakupiony jest rower. Inne sklepy się nie podejmują lub podejmują odpłatnie.

Uwierz mi na słowo, że nie jednemu tutaj na forum i parę razy w miesiącu załatwiam coś gwarancyjnie , mimo że nie jestem sklepem, w którym został dokonany zakup.
Tak jak post jakiegoś świeżaka o reklamacji TCR a szosowego (nota bene, co gościu z szosowa rama robi i wypowiada się na forum Enduraczy ???   ) Gościu podbija do dystrybutora bezpośrednio i pulta się o reklamacje. A tam maja na niego mówiąc brzydko wyjebane ! Bo klient z ulicy ma iść do sklepu, gdzie dokonał zakupu, lub jeśli nie chce (bo uznał że sklep np był beznadziejny  ), lub nie może , bo rower kupił za granicą - iść do byle którego sklepu gdzie sprzedają Gianta a nie dupę zawracać Giant Polska . To ja dupę zawracam im codziennie i na prawde mam szacunek do gości co tam pracują , bo ja jestem męczący a jak to pomnoże przez wszystkie Giant Store w naszej Polszy to na prawdę...to musi być praca w mocnej presji... Dlatego prosze was. Macie rower Gianta np z drugiej ręki z papierami na gwarancji. Idźcie do pobliskiego Wam sklepu, który ma Gianta a nie trujcie dupę dystrybutorowi. Teraz są tam fajne chłopaki, na prawdę w deche ! I chyba tylko dlatego jest teraz kontakt Giant Polska - klient z ulicy bo kolesie wiedza jak łatwo stracić dobry PR wśród takich Januszy...
Reasumując.... Brednia jest, że masz reklamować w sklepie, w którym kupiłeś ! Możesz w każdym którym napotkasz na swojej drodze a sprzedają Gianta ! To ich obowiązek i dostają z tego kasę od dystrybutora - cała logistykę : serwis oraz części zwraca Giant Polska.

Tekst jest w podobnej konwencji co moja bo dzień po tym wpisie odwiedziłem ten sklep przyjacielsko i tak rozmowa zeszła też na te tory. Masz odwagę to napisz teraz jednemu z największych przedstawicieli Gianta na Polskę, że jest w błędzie. Od razu przepraszam za słownictwo ale na tamtym forum jak i "moim" środowisku to coś normalnego. Taki żargon i jak moderacja musi to niech nieco poprawi ale chciał bym by sens pozostał. 

Edytowane przez Ares
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi

Sklep nie jest stroną, gdyż nie zgłaszam roszczenia z tyt. rękojmi.

Zgłaszam roszczenie z tyt. gwarancji na produkt, której udziela, jak wynika z karty, Giant Polska. W karcie właśnie czytam o wspomnianym wcześniej autoryzowanym sprzedawcy, jako miejscu przyjmującym zgłoszenie.

Tak więc udam się do takiego sklepu, innego niż byłem, bo noe będę użerał się z kiepską obsługą tego miejsca.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi

@PeKa  wkleiłem tutaj wpis z innego forum od jednego z największych dyst Gianta na Polskę. Tekst jest w lużnym żargonie więc mam post w ukryciu. Jak moderacja się zgodzi to go opublikuje. To jest również oficjalne stanowisko Gianta z Myślenic. Jak pisałem idz do normalnych ludzi gdzieś bliżej i nie daj się robić w jajeczko. 

Edytowane przez Ares
  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...