TOMALA72

Dartmoor Primal Intro 27,5 2019

Rekomendowane odpowiedzi

TOMALA72

Taki oto rowerek zakupiłem. Trochę budżetowy trail-enduro dla rozrywki w rzadkich, wolnych chwilach. Ma to co powinien mieć każdy rower czyli sztywne osie boost - piasty maszynowe (bez tego żaden rower się do mtb nie nadaje), napęd 1x10, korbę na zewnętrznych łożyskach i amor ze skokiem 130mm - olejowa sprężyna w przyszłości do wymiany ale to na przyszły sezon jak mi ten sprzęt przypasi i jak będę miał czas jeździć. Są stare, dobre heble Sram Level, szerokie obręcze i opony WTB 2.6". W sumie w dobrej cenie, sensowny hardtail na ścieżki:) 

IMG_20190814_172707.thumb.jpg.bdb24acc29ef028d126a7b18be1e2ef0.jpg

IMG_20190806_153931.jpg IMG_20190814_173112.jpg IMG_20190814_172814.jpg IMG_20190814_172754.jpg IMG_20190814_173142.jpg IMG_20190814_172737.jpg IMG_20190814_172746.jpg IMG_20190814_172741.jpg

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
17 minut temu, TOMALA72 napisał:

Ma to co powinien mieć każdy rower czyli sztywne osie boost - piasty maszynowe (bez tego żaden rower się do mtb nie nadaje)

Temat dyskusyjny. Kiedyś tego nie było i jakoś w MTB takie rowerki dawały rade. Tak trzeba iść z duchem czasu ale nieodcinał bym grubą kreską dorobku technicznego minionych lat 😉

  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMALA72
8 minut temu, PrzeLuka napisał:

Temat dyskusyjny. Kiedyś tego nie było i jakoś w MTB takie rowerki dawały rade. Tak trzeba iść z duchem czasu ale nieodcinał bym grubą kreską dorobku technicznego minionych lat 😉

No może zbyt radykalnie powiedziane ale sam kiedyś jeździłem na zaciskach i powiem szczerze, że już bym nie kupił MTB bez sztywnych osi:) 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Niech służy dzielnie i nie wymaga jakiegoś większego wkładu. Z osiami pełna zgoda natomiast piasty kulkowe jako takie nadal są najlepsze do zastosowania w rowerze. Maszynówki w większości to po prostu pójście na skróty w kwestii kosztów produkcji. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Dziś z perspektywy nabytej wiedzy i doświadczenia zapewne postąpiłbym podobnie. 6 lat temu ich nie miałem 🙂

Amor spreżyniak, więc zapewne kapke waży. Sam się czaiłem na coś z stajni Dartmoora ale... "dziadzia" w zasadzie dobrze nie ma i nic mu nie dolega, więc jeszcze nie pora na emeryture. Ładny rowerek 👍

P.S.

Ktoś coś ostatnio powietrznego o wiekszym skoku wystawił oststnio na forum, więc może jak akurat by podszedł.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rowerowa Szajba

Przesada z tym że na piastach z kulkami nie da się jeździć. Ja sobię tam chwałę i nie narzekam od ponad roku kamory, korzenie i kto by wiedział co jeszcze :) Sam w przyszłości pomyślę o sztywnych osiach zawsze coś nowego warto protestować :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj

Fajny rower. A co najważniejsze wspieramy Polską myśl techniczną. xD 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Ramy tak są produkowane w Chinach więc z tą polską myślą techniczną bym się wachał
Fajny rower dużo ns nim można już zrobić, nadaje się do jazdy mtb oraz do bike park,lub trudniejszych tras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMALA72
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Fajny rower. A co najważniejsze wspieramy Polską myśl techniczną. xD 

Polska myśl bo projektowane przez Polaków, min. przez Janka Kilińskiego z Dirt It More a wykonywane w Chinach i Taiwanie tak jak Merida, Giant, Kross, Romet i masę innych:)

Rama mojego Stumpjumpera też była z Taiwanu:) 

Edytowane przez TOMALA72
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
6 godzin temu, TOMALA72 napisał:

Polska myśl bo projektowane przez Polaków

Dokładnie to miałem na myśli.

Trzeba wspierać Polskie firmy :) ,a tym bardziej,że rowery robimy rewelacyjne(Dartmoor,Accent,Kross ,a nawet Romet i wieeeeele innych)

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Wadliwie pospawane ramy Accenta, katalogowe ramy Rometa, wadliwe ramy Krossa to ma być rewelacja? Może skupmy się na tym konkretnym rowerze kolegi zamiast rozpływać się w zachwytach... Sam popieram wszystko co Polskie ale to co rowerowo najlepsze z naszego kraju nie zostało wymienione. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
4 minuty temu, Ares napisał:

najlepsze z naszego kraju nie zostało wymienione. 

Sam wiesz ile tego jest.

@Ares wiesz dobrze,że nie ma firmy rowerowej,w której choć jedna rama nie była wadliwa,ważne aby wyciągnąć wnioski.Dlatego nie zgadzam się z twoją opinią.W dalszym ciągu uważam że Polscy inżynierowie są najlepsi na świecie!!! 

Ps.Oczywiście podtrzymuje @TOMALA72ma super Bajka :D 

 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Zawieszenie Dartmoora jest tak prymitywne w swojej prostocie, że powoli zaczyna to być wadą na tle konkurencji. O Krossie nie będę wspominał bo mi żal ludzi co potracili dużo pieniędzy. Każda firma ma wtopy ale nie każda olewa klientów. Jak masz zamiar jakąś markę stawiać na plus to może NS Bikes. Też mają wpadki ale ze świecą szukać kogoś kogo odprawili z kwitkiem. Albo naszą mega manufakturę Omen Racing. Wrzucasz wszystkich do jednego wora a tak się po po prostu nie da. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

NS czytałem to tu to tam że wyrazie problemów szybko reagują by nie było problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj

@Ares napisałeś wiele mądrych rzeczy.Po kolei :) 

1 godzinę temu, Ares napisał:

ale nie każda olewa klientów

Zgadzam się w 100%.Taka przypadłość niektórych Polskich firm (cwaniaczków),a najbardziej wkurzają wymogi do utrzymania gwarancji,którą i tak oleją.

1 godzinę temu, Ares napisał:

O Krossie nie będę wspominał bo mi żal ludzi co potracili dużo pieniędzy

Pewnie poznałeś na własnej skórze :/.

1 godzinę temu, Ares napisał:

jakąś markę stawiać na plus to może NS Bikes

Znam,lubię,potwierdzam :)

1 godzinę temu, Ares napisał:

Albo naszą mega manufakturę Omen Racing

Niestety nie kojarzę,ale się zainteresuje :) 

1 godzinę temu, Ares napisał:

Wrzucasz wszystkich do jednego wora a tak się po po prostu nie da. 

Tu masz rację,trochę mnie poniosło :) .Faktycznie Krossa nie testowałem,ale ludzie są zachwyceni i strasznie sobie go chwalą w tej kategorii(Nasze rowery).

I "truskawka" na torcie :D 

1 godzinę temu, Ares napisał:

Zawieszenie Dartmoora jest tak prymitywne w swojej prostocie, że powoli zaczyna to być wadą na tle konkurencji.

Jesteś pierwszą osobą która psioczy na Dartmoor'a. Uważam tą firmę za naprawdę bardzo dobrą.

Drugą sprawą jest to ,że nie znajdziesz na tym forum osoby,która nie zmieniła/lub nie zamierza zmienić niczego w swoim nowym rowerze.

W związku z tym uważam,że powinieneś radzić kolegą takim jak @TOMALA72 jak powinni ulepszyć swoje nowe cudo,bo widzę,że znasz się na rowerach i twoje rady mogły by być cenne ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rowerowa Szajba

Szkoda że KROSS mam gdzies klienta i nie chce ram sprzedawac zeby cos po swojemu złozyć (dzwoniłem sprawdzone).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PiotrekGT
3 godziny temu, Ares napisał:

Zawieszenie Dartmoora jest tak prymitywne w swojej prostocie, że powoli zaczyna to być wadą na tle konkurencji.

Też mi się tak wydaje bo z wyglądu przypomina mi rowery marketowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614

Patrząc na to co kupujący by chciał w nowym rowerze a co sklepy lub firmy dają nie ma chyba takich rowerów
Zobaczmy że każdy coś zmienia w rowerze
Ja kupując nowego kellys swag 50 na drugi dzień zmieniłem hamulce na swoje
Obecienie mam inne
-opony
-gripy
-Hamulce
-tarcze
-siodło
Teraz jeszcze muszę uzbierać i zmienić obręcze na Tubeless Ready
Taka jest filozofia
Dartmoor jako firma nie sądzę by olewala kupującego znam przypadek gdzie znajomego syn połamał rower (pękł przy sprawach) rower poszedł na gwarancję dali nową ramę razem z nowym kołem bo tam już był system na sztywną oś
Gdybym nie widzal bym nie uwierzył ale tak było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
10 godzin temu, Rowerowa Szajba napisał:

Szkoda że KROSS mam gdzies klienta i nie chce ram sprzedawac zeby cos po swojemu złozyć (dzwoniłem sprawdzone).

To jeszcze nic! Romet w swojej gwarancji zabrania zmieniać podzespoły :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMALA72
Napisano (edytowane)

 

10 godzin temu, PiotrekGT napisał:

Też mi się tak wydaje bo z wyglądu przypomina mi rowery marketowe.

Ilość zawiasów wcale nie świadczy o jakości zawieszenia i czasami siła tkwi w prostej, niezawodnej konstrukcji, która zniesie trudy eksploatacji bez skomplikowanego serwisu:) Moim skromnym zdaniem większe znaczenie ma porządny damper niż ilość tzw. "zawiasów". 

Edytowane przez TOMALA72
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
Godzinę temu, TOMALA72 napisał:

Moim skromnym zdaniem większe znaczenie ma porządny damper

Dokładnie. Damper i geometria jest najważniejsza. Po co kombinować w czymś co ludzie sobie chwalą ? Lepiej zająć się czymś na co narzekają .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares
16 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Jesteś pierwszą osobą która psioczy na Dartmoor'a. Uważam tą firmę za naprawdę bardzo dobrą.

Nie pisałem w ten sposób. Ja nawet bardzo chwalę tą markę za niebywałą konsekwencję w tym co robią. Nie kombinują jak koń pod górę tylko robią najprościej jak się da. Z tego też wynika cena. Rozwiązanie dobre u nas ale nie globalnie. Nic nie poradzisz na to, że zdecydowana większość nie chce 1-zawiasu a jak już to kupują jego wariację jak w przypadku Treka. Zwróć uwagę ile firm zaczyna wracać do 4-zawiasu po wygaśnięciu patentu Speca na Horsta. Janek, który projektuje tą markę mógłby bez trudu coś pokombinować ale wtedy rama nie kosztowała by z 2,5K tylko z 4 lub więcej a to już by był kłopot. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Accent_Szaj
Napisano (edytowane)

@TOMALA72 Strasznie jestem ciekaw czy był przez ten miesiąc jakiś upgrade?

Jak sprawuje się twój Dartmoor?

Napisz coś wrzuć nowe fotki ;) 

Edytowane przez Accent_Szaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMALA72
Napisano (edytowane)
W dniu 15.09.2019 o 15:37, Accent_Szaj napisał:

@TOMALA72 Strasznie jestem ciekaw czy był przez ten miesiąc jakiś upgrade?

Jak sprawuje się twój Dartmoor?

Napisz coś wrzuć nowe fotki ;) 

Dartmoor sprawuje się całkiem nieźle, tylko czasu wolnego  na jazdę niewiele. Moje niespełna czteroletnie bliźniaczki wypełniają go w 90 %. Zmieniłem tylko chwyty na Dartmoor Roots i założyłem z tyłu węższą oponę Schwalbe Tough Tom. Na leśne ścieżki i lekkie hopki rower jest super choć amortyzator jest średni niestety i wybieranie drobniejszych nierówności jest dość słabe. To część, która po zimie najprawdopodobniej zostanie zastąpiona Reconem, może Sektorem albo Aionem, bo nie jestem aż tak zaawansowanym Riderem by inwestować w Pika. Na plus jest to, że jest dość sztywny i nie nurkuje pod rower  Rower prowadzi się pewnie i przewidywalnie w zakrętach, sztywne osie robią tutaj swoje. Całość spina solidna rama o fajnej trailowej geometrii...mojej ulubionej. Po tym jak zsiadłem z fulla nie mogłem się na początku przyzwyczaić do podskakującego, sztywnego tyłu ale już jest lepiej...do ścieżkowego HT trzeba mieć zdrowe stawy kolanowe i nóżkami amortyzować:)))

A zapomniałem,  w ostatnią niedzielę wybrałem się Primalem na Kaczmarek Elektric MTB... Popatrzeć😁

IMG_20190917_113556.jpg

Edytowane przez TOMALA72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMALA72

Idealna pogoda na rower, słońce nie praży, trochę błotka😁😎

Powiem tak, po błocie idzie jak burza a po asfalcie też idzie...jak traktor😁 

rowerek daje dużo frajdy w terenie. Tył po założeniu mniejszej opony nieco bardziej narowisty ale za to lepiej idzie po błocie bo teraz oponka się wżera w podłoże a szerszy balon "pływał:)". 

IMG_20191009_113343.jpg IMG_20191009_104158.jpg

Edytowane przez TOMALA72
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.