leander

Sensa Trentino SL Shiny 105 (2019) - szosa w pomarańczach

Rekomendowane odpowiedzi

leander

Stało się. Kupiłem pierwszy rower szosowy. Dziękuję za porady w stosownym temacie. W skrócie - stary Kross Evado zostaje jako rower do (w dalszym ciągu) szlajania się po lasach i wąwozach oraz jako pojazd z szoferem dla córki w foteliku. Myślałem o Krossie Vento 4 dość mocno, ale dobra cena i fajne kolory, w tym lubiany przeze mnie pomarańczowy (zwłaszcza wobec beznadziejnego malowania Vento 4) zdecydowały, że wyłożyłem nieco więcej i kupiłem Sensę Trentino SL Shiny 105. O taki: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-trentino-sl-shiny-105-2019-wyprzedaz/

Rower jest na pełnej grupie 105, z całym karbonowym widelcem, więc wobec rozważanego Vento 4 lepiej, a od Vento 5 na 105 nieznacznie słabiej (koła ma chyba nieco gorsze).

Rower już skręcony, jeszcze mostek muszę dokręcić, bo się rusza, hamulce wstępnie poprawione. pedały dokręcone (na razie tanie platformowe), łańcuch posmarowany, koszyk na bidon jest (pomarańczowy!) i.... może jutro uda się przejechać.

IMG_20190710_202157.jpg
  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nemrod

Fajne malowanie. Sensy faktycznie są dobrze wyceniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leander

No i pojechane. Krótkie 20 km wokół komina, żeby sprawdzić, co i jak. I jest fajnie. Coś tam wymaga regulacji, coś ociera, ale jest różnica ze starym rowerem. Na razie się nie rozpędzam, bo za stabilny jeszcze nie jestem, ale pod górkę widzę naprawdę dużą różnicę. Lżej się jedzie, nie czuć rower. Testowy podjazd o ok. 20% szybciej. Miałem w niedzielę na zawody biegowe jechać, ale chciałoby się i rowerem :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mumbai

Pojedź więc na zawody biegowe rowerem. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hurin

Gratuluję zakupu.  Ja na swoja pierwszą szose również wybrałem ten model :)

 

Ps. Pomarańczowe bidony są szybsze :)

IMG_20190712_220937.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

@leander, @Hurin jaki to model bidonów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hurin

Bidon Elite Fly Orange

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Na czymś podobnym mi zależy. Nie wiesz czy występuje pomarańczowa wersja o pojemności 750ml +/- ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek

Fly MTB jest na pewno czerwony w 750ml. Ale mając wersje 500ml i 950ml trochę ciężko mi jest je polecić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Papynsky

Dzięki! Jednak pomarańcz to pomarańcz :D z jakiego powodu taka opinia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eddek

Bo korek trochę ciasny (mi jest łatwiej go otwierać jak siedzi jeszcze w koszyku, a zamykam albo kierownicą albo znowu - dopiero w koszyku) i strasznie łapie kurz, a sam bidon raczej do ssania niż ściskania, bo potrafi puścić spod nakrętki na boki jak go ściśniesz bardziej energicznie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leander
Napisano (edytowane)

Alternatywą jest bidon CCC, który można czasem wygrać, można też kupić na allegro (w sklepie drużyny na razie nie ma). Nawet u chińczyków za bardzo nie ma dominująco pomarańczowej buteleczki. Lepiej jest z uchwytami na bidon - mój jest z decathlonu.

Edytowane przez leander

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leander

Dziś druga jazda, wiało mocno. Nie jestem przyzwyczajony do takich lekkich rowerów na cienkich oponkach. Nie ta technika (jeszcze) ;). Miałem wrażenie, że mnie zwieje do rowu. Nie umiem też jeszcze dobrze naciskać hamulca w górnym chwycie. Ale jest fajnie, chce się jeździć więcej.

A bidon otwiera się dość lekko (mój egzemplarz), ale na razie krótko testowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leander

Jeżdżę, trochę się dopasowuję. O tym, co boli, bolało, dlaczego i co robiłem, żeby to zmienić, napiszę za chwilę. W ramach drobnych regulacji coś tam zmieniam w ustawieniach. Czy to jest sensowna pozycja, pytam osób mających pojęcie? Wiem, że zdjęcie nie jest najlepsze (i przepraszam - bez opiętego pomarańczowego kostiumu ;) ), bo nie jestem prostopadłe do osi aparatu, ale co nieco widać.

IMG_20190723_185005.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR

Na pewno klamkomanetki w dół, masz bardzo "zadartą" kierownicę. Prawdopodobnie też siodełko za nisko ale z tego zdjęcia nie można być tego pewnym 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leander

Dzięki za uwagi. Siodełko może minimalnie jeszcze da się podnieść bez prostowania nogi w dolnym położeniu. Co do kierownicy, masz rację, ale...

Na początku miałem ją tak, jak na 1. zdjęciu, czyli starałem się dół baranka ustawić niemal poziomo. Było OK, ale miałem problemy z dobrym chwytem hamulca. Na drugiej jeździe trafił mi się (nierozsądnie) kilkukilometrowy fatalny odcinek asfaltu. Na drugi dzień bolała mnie prawa ręka - od barku, przez przedramię, łokieć i nieco dalej. I jeszcze dłoń od wnętrza (nie nadgarstek). Tylko prawa strona. Przez pięć dni, przy czym było to solidny ból (nerw jakiś?). Postanowiłem pokombinować. Zmieniłem rękawiczki na bardziej miękkie, unikam łatanych dróg :) oraz zmieniłem kierownicę tak, żeby poziom był na górnej linii (między kierownicą a obsadą (tym korpusem) klamkomanetek). Może przesadziłem z tym podnoszeniem, ale... pojeżdżę, obniżę trochę, pojeżdżę znowu. Na razie nic nie boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawwwid

Witam,

Czy możecie napisać jakie macie rozmiary tego modelu i jaki jest wasz wzrost ? :) Mam 183cm wzrostu i wlaśnie się zastanawiam nad zakupem, ale wg geometrii to tak wychodziło by 58cm w porównaniu z np https://www.kross.pl/pl/2019/road/vento-5-0 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hurin

Hej, ja przy wzroście 178cm, przekrok 83cm mam rozmiar 54 i wydaje się być ok. Doświadczenia nie mam z szosami, konsultowalem ze sprzedawcą z szybkich-rowerów i wybraliśmy 54.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawwwid

Dzięki za odpowiedz. A orientujesz się czy ta waga jest w miarę realna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hurin

Zamontowane pedaly shimano m520, 2 uchwyty na bidon, mocowanie na lampke i licznik. 

IMG_20190801_150159.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawwwid

Czyli realnie jakieś ~9,2(1)kg, czyli te katalogowo 8,6 to chyba w rozmiarze 51 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hurin

Tak, realnie te 9,2kg trzeba liczyć. Dla mnie i tak jest fajnie :) mój rower jest lżejszy od roweru mojej 8 letniej córki 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawwwid

[Offtop}

A to akurat jest przykra prawda, ostatnio też szukałem roweru dla córki, przeraziły mnie te wagi, skoro rower waży ponad połowę wagi dziecka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leander
Napisano (edytowane)
W dniu 1.08.2019 o 14:05, Dawwwid napisał:

Witam,

Czy możecie napisać jakie macie rozmiary tego modelu i jaki jest wasz wzrost ? :) Mam 183cm wzrostu i wlaśnie się zastanawiam nad zakupem, ale wg geometrii to tak wychodziło by 58cm w porównaniu z np https://www.kross.pl/pl/2019/road/vento-5-0 :)

Chwilę mnie nie było, dopiero teraz odpowiadam. Rozmiar sprawił mi problem. Pisałem o tym w wątku o wyborze roweru w określonej cenie, ale streszczę. Mam 178 cm i wiele osób polecało mi 54 (dla Romagny i Trentino). Katalogowo Trentino 56 jest na 178-183 chyba. W sklepie sugerowali 56, producent (napisałem do nich) powiedział, że jeśli nie jeździłem nigdy na szosie, to sugerują - przy granicznych wartościach - większy, będzie mi łatwiej. Przez zakupem miałem okazje przejechać się na 56, było OK. Mam 56 i na razie jest dobrze. Nie jestem fachowcem, ale mam wrażenie, że przy dystansach, które robię (i których długo nie poprawię o 200%) i 54 i 56 byłoby dobre.

Mierzyłem Vento 4 i L było dla mnie za duże. W Vento te rozmiary są chyba prostsze.

Wagi roweru nie mam jak sprawdzić, ale porównanie ze starym Krossem Evado 1.0 jest... bez porównania.

I uzupełnienie o bidonie - jest lekki, cienki, ładny, ale faktycznie lepiej w nim soku porzeczkowego nie wozić, tylko coś bezbarwnego :D. Ma tendencję do przeciekania przy duszeniu.

Edytowane przez leander

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawwwid

A jeszcze jedno pytanie, jest szansa że wejdą do niego opony 28C?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.