Skocz do zawartości

Kross soil 2.0 2016 "Fikacz"


PaRzYsTy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Specyfikacja rowerku

Rama
Materiał ramy     Aluminium Superlite, Revo Virtual Suspension, skok 130mm
Waga     14 kg
Widelec     RockShox Revelation RL Solo Air (skok 130mm, stożkowa rura sterowa; QR15)
Tylny amortyzator     RockShox Monarch R DebonAir
Koła
Piasta przód     DT Swiss M 1900 SPLINE 15x100mm
Piasta tył     DT Swiss M 1900 SPLINE 12x142mm
Opony     Shwalbe Magic Marry TR
Obręcze     DT Swiss M 1900 SPLINE TR
Napęd
Zębatka przód   Dartmoor Narrow-Wide 32T
Przerzutka tył     Shimano SLX M675 SGS Shadow Plus
Hamulce przód     Avid DB5 (hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulce tył     Avid DB5 (hydrauliczny, tarcza 180mm)
Dźwignie hamulca     Avid DB5
Manetki     Shimano Deore SL-M610, 2x10 biegów
Korby     Shimano Deore FC-M617 38/24T 175mm    
Łańcuch     Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg     Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T
Komponenty
Kierownica     Kross Racing Components (Aluminium, niski wznios, 760mm 35mm)
Wspornik kierownicy     Kross Racing Components (Aluminium, ahead, 35mm)
Wspornik siodła     Rock Shox Reverb Stealth 125mm (blokada z kierownicy, 30,9mm)
Stery     VP A45AC3 pół- zintegrowane
Siodło     WTB Volt Comp
Chwyty     Kross

 

Rower ma przejechane dopiero 3000km ale z czystym sumieniem mogę po polecić. Jest niesamowicie zwrotny. Jeździ się nim na prawdę rewelacyjnie.
Na start polecam przejść na bezdętki, i wymienić opony na coś ciekawszego 
Ze względu na problemy z przednią przerzutką postanowiłem przejść na 1 blat z przodu :)
Rower serwisuje co ok 6 miesięcy.

IMG_20170430_152625.jpg

  • Lubię to! 2
Opublikowano

Jakie miałeś problemy z przednią przerzutką?

Wysłane z mojego Commodore 64

Opublikowano

Często trzeba było ją regulować. Czasami podczas jazdy na trasie musiałem ją poprawiać 2-3 razy co mnie bardzo wkur..(irytowało :) )
Próbowałem kilku sposobów i żaden nie pomagał, wiec postanowiłem zrezygnować i przejść na 1 blat.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

@PaRzYsTy a czy amortyzatory w tym rowerze mają blokady? Jeśli tak, to czy są one na manetkę czy też trzeba się schylać?

Opublikowano

To jest rower trialowy a nie XC. Przy używaniu zgodnie z przenaczeniem brak blokad z manetki nie przeszkadza bardzo, jeśli w ogóle przeszkadza.

Andrzej Sawicki
Opublikowano

Tak mówią wszyscy, którzy nie mieli podobnej manetki. Poza tym XC to jakieś 95% tego, co można w Polsce jeździć. Nawet w górach.

Opublikowano
To jest rower trialowy a nie XC. Przy używaniu zgodnie z przenaczeniem brak blokad z manetki nie przeszkadza bardzo, jeśli w ogóle przeszkadza.
Wszystko zależy od zawieszenia. Jeśli nie jest czułe na depniecia na korbę to okej. W przeciwnym wypadku blokada choćby tyłu była bardzo by się przydała. Choć nie koniecznie twinlock jak w Spark'u
Opublikowano

W mojej stajni niedługo też taki zawita :) Zamówiony, opłacony, teraz tylko czekać trzeba na odbiór. Zobaczymy czy dam radę kierownicę objąć, bo do tej pory jeździłam na 56-60cm, a tutaj jest seryjnie 76cm. Pewnie trzeba będzie skrócić.

Opublikowano (edytowane)

Monarch R z tego co widzę po www srama nie ma blokady, musi być RT lub RL żeby była blokada. Też mnie to zastanawiało jak stałem przed wyborem traila bo w grę wchodziło YT Jeffsy a tam właśnie był Monarch R. Ogólnie jak się siedzi i nie buja na rowerze to powinno być ok. Każdy się boi pompowania tyłu, wszyscy tylko blokady z manetek. Zawias posiada pewną cechę która nazywa się "antisquad" i w jednym rowerze Monarch będzie pompował a w innym nie. Kross z racji budowy tylnego zawiasu ma dość utrudniony dostęp do dampera podczas jazdy - ale w przypadku Monarcha R nie ma po co tam wkładać rąk ;)

Znów wszystko rozbija się o zdrowy rozsądek - trail w dodatku na jakimś podstawowym osprzęcie to nie jest maszyna do profi zawodów XC. Jak ktoś szuka każdego kilowata oszczędności to jest problem. Jak ktoś wajhuje manetkami od zawiasu zamiast po prostu jechać to też jest problem ;)

Ja czasami ruszam blokadę dampera, żeby zobaczyć czy działa, widelec cały czas otwarty i nie widzę sensu go zamykać. Po asfaltach też jeżdżę 

 

kierownicy nie skracaj, przyzwyczaisz się ;)

Edytowane przez trollu
Opublikowano
Godzinę temu, trollu napisał:

kierownicy nie skracaj, przyzwyczaisz się ;)

O ile ją obejmę, bo kurdupel jestem ;) 

Opublikowano

Kierownice możesz skracać ale z głową, co pare milimetrów. Ja zacząłem od 780mm a skończyłem na 740mm :)

Opublikowano

Zanim skrócę, to przestawię do środka klamki  i gripy i chwilę pojeżdżę. Prościej jest uciąć niż wydłużyć.

Opublikowano
O ile ją obejmę, bo kurdupel jestem  
Bycie kurduplem to jedno ale tam kąt główki to 67/68°. Węższa kierownica zwyczajnie możesz nie dać rady skręcić kołem a rower stanie się nerwowy bo mostek jest dość krótki. Dłuższą dźwignia równa się większa siła. Krótsza dźwignia to szybsza reakcja. W każdym razie niżej 700mm nie schodź.
Andrzej Sawicki
Opublikowano

Problem jest przy jeździe na siedząco, kiedy albo obijasz sobie kciuki po wewnętrznej albo masz nienaturalnie wygięte ramiona. Ja póki co schodzę z 780 do 730. Oby wystarczyło. Inaczej będzie polowanie na bardzo mocno giętą kierownicę.

Opublikowano

Potestuję i najwyżej dotnę. Męczyć na 100% się nie będę ;) 

Opublikowano
24 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał:

Problem jest przy jeździe na siedząco

może tak być. Jak zwykle trzeba znaleźć kompromis - tutaj widać jakie wymagania stawia się teraz trailom - ktoś chce żeby rower szedł w dół jak przecinak ale żeby też dawał radę pod górę, ktoś inny chce żeby rower był wygodny i w miarę efektywny po płaskim ale żeby dawał pewność i fun po wpadnięciu w las i cięższy teren. Przy jeździe na siedząco, po płaskim i mało wymagającym terenie chwyt można zmieniać, można pozwolić sobie na rozluźnienie. Ale po wjechaniu w bardziej wymagający teren gdzie siodełko idzie w dół i trzeba mocniej balansować ciałem - tak jak napisał Puncu czy Red - jak za bardzo skróci się kierownicę to rower stanie się upośledzony. Ja w xc miałem 690mm - było ok, kumpel w remedym ma 810 - masakra, jakbym trzymał kij od miotły. Później przyzwyczaiłem się do 750 i po przesiadce na 690 było wąsko, w terenie 750 daje dużo większą pewność. A 810 dalej za dużo ;)

 

Poza tym niezły OT się zrobił, może trzeba wydzielić temat? :P

Opublikowano
może tak być. Jak zwykle trzeba znaleźć kompromis - tutaj widać jakie wymagania stawia się teraz trailom - ktoś chce żeby rower szedł w dół jak przecinak ale żeby też dawał radę pod górę, ktoś inny chce żeby rower był wygodny i w miarę efektywny po płaskim ale żeby dawał pewność i fun po wpadnięciu w las i cięższy teren. Przy jeździe na siedząco, po płaskim i mało wymagającym terenie chwyt można zmieniać, można pozwolić sobie na rozluźnienie. Ale po wjechaniu w bardziej wymagający teren gdzie siodełko idzie w dół i trzeba mocniej balansować ciałem - tak jak napisał Puncu czy Red - jak za bardzo skróci się kierownicę to rower stanie się upośledzony. Ja w xc miałem 690mm - było ok, kumpel w remedym ma 810 - masakra, jakbym trzymał kij od miotły. Później przyzwyczaiłem się do 750 i po przesiadce na 690 było wąsko, w terenie 750 daje dużo większą pewność. A 810 dalej za dużo 
 
Poza tym niezły OT się zrobił, może trzeba wydzielić temat? 
Pomyślimy...

Wysłane z mojego Neffos X1 Max przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio jakoś czasu nie  ma żeby tutaj zaglądać :(, ale widzę, że koledzy pomogli. 
Jeżeli chodzi o blokadę przedniego amorka to mi akurat nie przeszkadza brak manetki. W ostatnim rowerze miałem blokadę z manetki i nie korzystałem z niej za często.

Natomiast jeżeli chodzi o rower. 
Rower mam już dwa lata i tydzień po gwarancji strzeliły mi oba hamulce tj. pojawił się problem z tłoczkami w klamkach. Serwis wycenił robotę na 400zł więc bez sensu jest robić stare i muszę pomyśleć nad zakupem nowych. Zastanawiam się nad Shimano deore XT M8000

Opublikowano
15 godzin temu, PaRzYsTy napisał:

Natomiast jeżeli chodzi o rower. 
Rower mam już dwa lata i tydzień po gwarancji strzeliły mi oba hamulce tj. pojawił się problem z tłoczkami w klamkach. Serwis wycenił robotę na 400zł więc bez sensu jest robić stare i muszę pomyśleć nad zakupem nowych. Zastanawiam się nad Shimano deore XT M8000

A jak ogólnie sprawowały Ci się te hamulce? Ja zamówiłam od razu klocki półmetaliczne do nich, ale klamki chodzą dość miękko. Zobaczę jak to będzie po zalaniu ich na nowo i odpowietrzeniu, ale w Guidach Ultimate mam klamki twardsze. 

Opublikowano
8 godzin temu, Sziva napisał:

A jak ogólnie sprawowały Ci się te hamulce? Ja zamówiłam od razu klocki półmetaliczne do nich, ale klamki chodzą dość miękko. Zobaczę jak to będzie po zalaniu ich na nowo i odpowietrzeniu, ale w Guidach Ultimate mam klamki twardsze. 

Ja też od razu przeszedłem na półmetaliki. Na początku hamulce bardzo mnie rozczarowały ale po jakimś tygodniu użytkowania zmieniły sie na ++
Przez 2 lata w ogóle nie narzekałem na hmaulce etc. Ostatnio hamulce jakby się zapowietrzyły i przy okazji odpowietrzania chciałem zmienić klocki i tutaj zonk. Mordowałem sie 2 dni z odpowietrzeniem aż w końcu sie poddałem. Jak oddałem do serwisu to usłyszałem diagnozę jak wyżej i teraz zastanawiam sie na co zmienić.

 Chce coś z Shimano i chyba te XT BR-M8000 będą dobrym kompromisem jakości/ceny

 

Opublikowano

Deore XT to nie jest kompromis, to wysoka półka. Jeśli nie robisz długich zjazdów, gdzie przegrzewanie hamulców byłoby problemem, to możesz zejść do SLX, a nawet zwykłego Deore.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Kilka razy w roku staram sie wyskoczyć do Krakowa/Zakopanego/etc żeby pośmigać na zjazdach wiec lepsze heble się przydadzą ;-)
Czyli pewnie na tych Xtkach będę śmigał niebawem :)

Opublikowano
28 minut temu, PaRzYsTy napisał:

Kilka razy w roku staram sie wyskoczyć do Krakowa/Zakopanego/etc żeby pośmigać na zjazdach wiec lepsze heble się przydadzą ;-)
Czyli pewnie na tych Xtkach będę śmigał niebawem :)

Jak już kupisz i zamontujesz, to daj proszę znać jak mają się XT do DB5. 

Opublikowano

ten problem z tłokami w klamkach to chyba dośc dobrze znana przypadłość. Jakiś czas temu na fb przewinęły się foty tłoczków ze stali dorabianych na tokarce cnc, pod foto byłą pokaźna lista ludzi chętnych na zakup takich tłoków :P

Nie lepiej wyciągnąć tłoki, dać jakiemuś tokarzowi i za flaszkę heble będą znów śmigać? 

a jak już nowe to chyba wolałbym założyć starsze SXL/XT albo Zee - zrobisz porządek z obejmami na kierownicy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...