avertos

[Wyczerpany] Maxxis Minion DHF oraz DHR 2 - "mlekowanko" - pytania co i jak

Rekomendowane odpowiedzi

avertos
Napisano (edytowane)

Witam,

Od prawie tygodnia mam nowy rower, jutro kluczowy moment bo w sklepie opony będą zalewane mlekiem.
Jak to ja, perfekcjonista, mam jednak pytania:

-Czy te fabryczne opony producenta nadają się do zalania ich mlekiem?
Ktoś powie, że zależy do jakich warunków, otóż rowerem jeżdze na codzień po chodniku, ulicy, ogólnie po mieście. Mieszkam z dala od gór ale 1-2x w miesiacu wyruszam do pobliskiego miasta i tam jezdze nim wtedy po lesie.

Czy warto to robic niz jak zostawic je tak jak są? podobno wymianianie potem opon nie nalezy do przyjemnych czynnosci.

Chce to wszystko zaplanowac.

Rower to Giant Trance 29 2
https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2-2019

Dokładna specyfikacja opon:
MAXXIS Minion DHF 29x2.3, 60TPI, EXO, TR oraz
 MAXXIS DHR II 29x2.3, 60TPI, EXO, TR, Tubeless

O dziwo dopiero teraz zauważyłem i mam nadzieje że nie tylko jedna z opon jest tubeless :D
Ale no mialoby to sens by tylko tylnia opona byla tubeless, choc szkoda bo mlekowanei ma duzo zalet i chcialbym tez odciążyć rower, a podobno jedno koło to jakies 100-200g lżej.

Zapraszam do dyskusji.
 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto
Napisano (edytowane)

Czytam Twoje wątki i teraz jestem w szoku . Kupiłeś taki rower do latania po mieście?? Ja jeżdżę na sztywniaku ,na gładkich laczkach po mieście ,a gdy trzeba przez las czy drogę szutrową się przebić to jakoś też dam radę. Muszę przyznać ,że ciekawe podejście biorąc pod uwagę,że to nie jest bryka za 1,5k.  

Myślę,że powinieneś samemu zgłębiać tajniki rowerowej szajby, podstaw serwisu , wiedzy w ogólnym tego słowa znaczeniu niż modyfikować maszynę cudzymi rękami tylko po to by ją mieć. Bez obrazy oczywiście. Każdy musi od czegoś zacząć.

Pozdrawiam

 

Edytowane przez elmapeto
  • Lubię to! 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
8 minut temu, elmapeto napisał:

Czytam Twoje wątki i teraz jestem w szoku . Kupiłeś taki rower do latania po mieście?? Ja jeżdżę na sztywniaku ,na gładkich laczkach po mieście ,a gdy trzeba przez las czy drogę szutrową się przebić to jakoś też dam radę. Muszę przyznać ,że ciekawe podejście biorąc pod uwagę,że to nie jest bryka za 1,5k.  

Pozdrawiam

 

Co to ma wspólnego z tym o czym pisałem?
Moim marzeniem był trail, konkretnie rower Full Suspension. Myśl chodziła za mną od paru lat, nie wytrzymalem to kupilem
Kupiłem ten rower nie do latania po mieście tylko też pod kątem lasu do ktorego sie wybieram za tydzień.
Cenie sobie komfortową jazdę, HT to już przeżytek, szkoda pleców. Duzo lepiej mi sie jezdzi po miescie na takim rowerze niz na sztywniaku (jego wciaz mam ale jak juz na fulla usiadlem to niebo a ziemia)
Na razie uczę się bunny hoppa i troche manuala, nie widze przeszkodzy robić to w miescie by potem wykorzystac w lesie.
Do innego miasta bede sie przeprowadzal za rok, zaplanowalem wszystko ze bede sie na nim teraz uczyl, rower bedzie ze mna nawet 10 lat. Nie sadze ze po roku sie zuzyje, wiec co za roznica czy go kupie teraz czy za rok. 
Dlatego wszystko idealnie planuje by przezyl ten czas, nic sie z nim nie stalo i bym nie zalowal zadnej decyzji.

A dzisiejszą decyzją jest mlekowanie tych opon.
Liczę tylko że ktoś szczerze potwierdzi że mogę śmiało je mlekować skoro zastosowanie bedzie ich do lasu i nic nie bedzie stalo na rpzeszkodzie jezdzic nimi po miescie (tzn ze sie nie zuzyja szybko). 
Drugie pytanie to czy skoro napisali tylko na jednej tubeless to czy to oznacza ze tylko jedna z nich jest tubeless.
Thats all :P 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares

Perfekcjonista sam chce czegoś się dowiedzieć. Jak myślisz co oznacza u Maxxisa ostatni skrót "TR"? Jak nawet nie wiesz to w specyfikacji masz wyjaśnione. Tylko trzeba wpisać model opony w szukajkę a nie zakładać pińcetnego tematu... Zalewanie tych konkretnych opon mlekiem do takiej eksploatacji mija się zupełnie z celem. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Obie opony możesz zalewać. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Ares napisał:

Perfekcjonista sam chce czegoś się dowiedzieć. Jak myślisz co oznacza u Maxxisa ostatni skrót "TR"? Jak nawet nie wiesz to w specyfikacji masz wyjaśnione. Tylko trzeba wpisać model opony w szukajkę a nie zakładać pińcetnego tematu...

Przy obu było TR a przy jednej tylko Tubeless, jestem dokladny i wyczulony na takie rzeczy. Ale juz sie przy zwyczailem ze inni nie podchodza tak dokladnie do rzeczy jak ja.
Skoro obie są Tubeless to jesteśmy w domu :D

Cytat

Zalewanie tych konkretnych opon mlekiem do takiej eksploatacji mija się zupełnie z celem. 

Czemu mija sie z celem? A co za roznica czy zaleje je teraz czy później jak bede mieszkal bliżej lasów? Do każdego lasu i tak bede musial dojechac 10km, takze kazdy i tak po miescie swoim trailem jezdzi jak nie ma auta ktorym dojezdza.
Chyba ze chodzilo Ci o to ze te opony szybko sie zedra i potem i tak bede musial robic nowe mlekowanie.
Powiedz cos wiecej :| 
 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Skrót na drugiej TR oznacza tubless ready jeśli się nie mylę. Opony na asfalcie zużywają się niezależnie od tego czy mają w sobie mleko czy dętkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, elmapeto napisał:

Opony na asfalcie zużywają się niezależnie od tego czy mają w sobie mleko czy dętkę.

no to ja wiem, ale jezeli dobrze zrozumialem to mlekowanie mija sie z celem bo co? bo bede nim jezdzil w wiekszosci po miescie a tylko czasem na las? W miescie tez moge złapać gume a mlekowanie to powstrzyma. A jak juz pojade do lasu to bardziej z tego korzystam. + mniejsza waga = same pozytywy. Szczegolnie ze mi to zrobią za darmo.
Jedyny argument przeciwko to to ze zajade te opony i potem znowu bede musial kupowac nowe + robic mlekowanie, choc nie sadze by bierznik sie zjechal w ciagu roku nawet jak bede nimi jezdzil po drodze, a raz na rok nowe opony to raczej kazdy i tak wymienia, nie wazne czy jezdzi nimi po miescie czy w lesie

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto
Napisano (edytowane)

Twoja sprawa co poczniesz. Ja osobiście wolałbym nie zmieniać opon co roku jeśli bym nie musiał. Co do zużycia to zależy też ile jezdzisz w ciągu roku.

Edytowane przez elmapeto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Teraz, elmapeto napisał:

Twoja sprawa co poczniesz. Ja osobiście wolałbym nie zmieniać opon co roku jeśli bym nie musiał.

Hmm, jest tez możliwość że skoro jeżdze nim teraz po mieście + pobliskie lasy to kupić inne z bardziej łagodnym tzn szybkim bieżnik, węższe, np 2.1 lub 2.25 tak by pasowały do tego roweru a nie upośledzić roweru ze tam szosówki 1.5 wsadzę.
A jak bede nim jezdzil to sobie je wymieniac na tamte Miniony?

Ale w obu przypadkach mlekowanie odpada, bo nie wymienie tak latwo zmlekowanej opony, kurde.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Jeden robi 500km inny 15k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares
1 minutę temu, avertos napisał:

Przy obu było TR a przy jednej tylko Tubeless, jestem dokladny i wyczulony na takie rzeczy. Ale juz sie przy zwyczailem ze inni nie podchodza tak dokladnie do rzeczy jak ja.
Skoro obie są Tubeless to jesteśmy w domu :D

Czemu mija sie z celem? A co za roznica czy zaleje je teraz czy później jak bede mieszkal bliżej lasów? Do każdego lasu i tak bede musial dojechac 10km, takze kazdy i tak po miescie swoim trailem jezdzi jak nie ma auta ktorym dojezdza.
Chyba ze chodzilo Ci o to ze te opony szybko sie zedra i potem i tak bede musial robic nowe mlekowanie.
Powiedz cos wiecej :| 
 

Na obu oponach masz napis TR to jak może być tylko na jednej? 

A po co Ci bezdętka jak nie będziesz jeżdził na niskim ciśnieniu? Nie będziesz bo rozwalisz oponę choćby na krawężniku a opory toczenia na asfalcie będą tragiczne. Dasz spore ciśnienie to i tak będziesz musiał jeżdzić z pompką i dętką bo jak zrobisz tylko trochę większą dziurkę to ciśnienie wywali sporo mleka. 

  • Zażenowany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Za nic bym nie wsadzał wąskich opon to takiego sprzętu. 

 

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
6 minut temu, Ares napisał:

Na obu oponach masz napis TR to jak może być tylko na jednej? 

Nie wiem, moze sie czepiam ale.. (klik na zdjecie)
fxO9Xuf.png

Cytat

A po co Ci bezdętka jak nie będziesz jeżdził na niskim ciśnieniu? Nie będziesz bo rozwalisz oponę choćby na krawężniku a opory toczenia na asfalcie będą tragiczne. Dasz spore ciśnienie to i tak będziesz musiał jeżdzić z pompką i dętką bo jak zrobisz tylko trochę większą dziurkę to ciśnienie wywali sporo mleka. 

Kurde, czyli jak sie robi mlekowanie to trzeba jeździć na niskim ciśnieniu? Dlaczego niby? Jak bede mial duze cisnienie to opony na krawężniku nie rozwale, dlatego powinno sie miec duze cisnienie, skad pomysl niskiego cisnienia do opon bezdętkowych (po wykonaniu mleka?)

 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto
Napisano (edytowane)

Nie rozumiem po co kupiłeś taki rower. Uważaj tylko jak pojedziesz przez ten las ,żebyś w kałuże nie wjechał kolego,bo się ubrudzi...

Trzeba było tańszego fulla kupić dla wygody pleców i do tego dwa inne 😉

Edytowane przez elmapeto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, elmapeto napisał:

Nie rozumiem po co kupiłeś taki rower. Uważaj tylko jak pojedziesz przez ten las ,żebyś w kałuże nie wjechał kolego,bo się ubrudzi...

Trzeba było tańszego fulla kupić dla wygody pleców i do tego dwa inne 😉

Bo mi się spodobał, wybór dokonywał przez tydzień + byl tez polecany na https://www.1enduro.pl/rowery-trail-do-13000-zl-2019/,
to był najlepszy zakup z wszystkich, tańsze był za ciężkie lub mi się nie podobały.
PS. dalem za niego po rabacie tylko 9,5k (wcale nie tak drogo, najtanszy dobry full to jakies 6k, doplacilem 3k by miec go juz na lata) - wszystko zgodnie z perfekcją :P

A ubrudzeniem sie nie martwie ale wyczuwam ironie :P  ;) To żę pisałem o foliowanie to tylko by nie uszkodzić ramy, rower i tak czyszcze zawsze po ukonczonej jezdzie. ;)

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva

Co do zamleczenia, to nie widzę przeciwwskazań. Na miasto dasz 3 bary, a w teren mniej - byle nie przekraczać wskazań na oponie (zwłaszcza dotyczących górnej granicy).

Obie opony są tubeless - zobacz, że po pierwszej linijce masz znak /, a to tubeless dotyczy w takim układzie obu opon.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
1 minutę temu, Sziva napisał:

Co do zamleczenia, to nie widzę przeciwwskazań. Na miasto dasz 3 bary, a w teren mniej - byle nie przekraczać wskazań na oponie (zwłaszcza dotyczących górnej granicy).

Obie opony są tubeless - zobacz, że po pierwszej linijce masz znak /, a to tubeless dotyczy w takim układzie obu opon.

Sziva w akcji :D , zaczynam Cię lubić, masz tą wrażliwość i odpowiednie podejście do pomocy, podoba mi się to :)
Chłopaki troche mnie zniechęcili ale oczywiście też ich rozumiem, mlekowanie moeg miec za darmo wiec chyba nie zaszkodzi skorzystac ale faktycznie lipa z tym przebiciem i wylatywaniem mleka. Musze przemyślec temat co ostatecznie robic, jutro i tak juz jestem umowiony z serwisanem gianta bo bedzie mi tez robil inne rzeczy (bębenek/piasta, bo coś tyka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

@avertos to nie odbieraj tego jako krytyki czy wyśmiewania. Po prostu zauważamy przerost formy nad treścią w Twoim podejściu do tematu. To jak strzelać z armaty do muchy. Armatę mieć bym chciał ale nie kupie jej z powodu denerwującej mnie muchy. 

Skoro opony są TR to nie ma przeciwwskazań. To Twoje pieniądze i Twój rower.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Każdy jest na forum ,żeby zgłębić swoją wiedzę. Jestem totalnym amatorem i uczę się tu od koleżanek i kolegów wielu rzeczy. Część z nich już ogarniam innych jeszcze nie . Ważne jest jednak to ,żeby słuchać rad innych,bardziej doświadczonych. Opony możesz mlekować i taka jest odpowiedź. Pytanie za pytaniem ,a to jaka oponka,a jaka lampka,jaka wysokość sztycy i jaki pokrowiec. Jakie zapięcie i tak dalej świadczy tylko o tym,że ,kupiłeś ten rower żeby się na nim pokazać ,a nie żeby nim w terenie latać. Rower ustaw pod Siebie. Najlepiej zrób to sam. To da Ci sto procent satysfakcji ,a nie mleko w oponie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)

 

3 minuty temu, PrzeLuka napisał:

@avertos nie odbieraj tego jako krytyki czy wyśmiewania. Po prostu zauważamy przerost formy nad treścią w Twoim podejściu do tematu. To jak strzelać z armaty do muchy. Armatę mieć bym chciał ale nie kupie jej z powodu denerwujących mnie muchy. 

Skoro opony są TR nie ma przeciwwskazań. To Twoje pieniądze i Twój rower.

Nie no ja wiem, przyzwyczailem sie, jestem taki juz od urodzenia. 
Wiem ze opony są TR, co do pieniedzy to tak jak pisalem bedzie to zrobione w cenie roweru (przynajmniej tak mi powiedziano w sklepie). W koncu giant załączył juz zestawik mleka itd.

Chcialem tylko sie dowiedzieć czemu np mialbym tego na tą chwile nie robic a zrobic to kiedy indziej.. Lub byc moze ktos by powiedzial ze te opony warto by bylo wymienic i inne zamlekować... Różne sa mozliwosci.
Ale przyznam sie ze jade za tydzien w las i chcialbym miec pelny potencjal tego roweru a mlekowanko mi sie podoba nie tylko na lepszą trakcje ale no niższa waga... raczej same plusy niz minusy

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

To do dzieła!

Jak materiały dołączone to działaj sam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avertos
Napisano (edytowane)

Sam nie umiem, szczegolnie ze w sklepie robią to za darmo. A podpowiecie ile dac powietrza na teren i co jest zlego w duzym cisnieniu? na codzien jeżdze chyba na lekkim kapciu (tzn opona nie jest twarda jak kamien ale jak ją docisne ręką mocno to się ugina minimalnie - oceniam to na jakies 2,5 - 2,7 bara (pod warunkiem ze 3 bary to max)i z takim cisnieniem jezdze i po lasach i po miescie. Coś w tym złego? lubie szybka jazde : p
 

Edytowane przez avertos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ares
5 minut temu, avertos napisał:

Kurde, czyli jak sie robi mlekowanie to trzeba jeździć na niskim ciśnieniu? Dlaczego niby? Jak bede mial duze cisnienie to opony na krawężniku nie rozwale, dlatego powinno sie miec duze cisnienie, skad pomysl niskiego cisnienia do opon bezdętkowych (po wykonaniu mleka?)
 

 

Bo ktoś mądry wymyślił po to opony bezdętkowe by jeżdzić tym głównie w terenie na bardzo niskim ciśnieniu. To jest ich główny cel. Ale jak widać na tym forum są tacy co walą w opony i 3 bary. Ja zrezygnowałem z bezdętki i jeżdzę po górach z powodzeniem na 1,3 bary do max 1,5 barów. Fakt trzeba mieć szersze obręcze ale się da. 

Niższa waga to kolejny mit. Jest mniej ale tyle co kot napłakał. Może ugrasz na obu z 200 gram. Masz mocne, ciężkie opony z solidnymi ściankami bocznymi. Efekt wagi można uzyskać na zupełnie innych oponach, przeznaczonych w inny teren. 

Dla mnie możesz sobie robić co chcesz. Jak wspomniałem przy takiej eksploatacji bezdentka dla mnie mija się z celem. Jakiś zestaw naprawczy i tak będziesz musiał wozić. Byś my się zrozumieli to zalety bezdętki akurat Ciebie nie dotyczą. Prosty przykład to trakcja. Przy 1 barze a i owszem tylko to dotyczy jazdy w terenie. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Gdybyś do miasta dawał więcej atmosfer,a w teren mniej zupełnie inaczej podszedł byś do tematu. Ciśnienie w oponach mierzy się manometrem ,a nie ręką. Mleko w teren ,bo tam stosuje się mniejsze ciśnienie dla przyczepności przez co opona bardziej narażona jest na przebicie. Chyba o to chodzi. Dętką waży ok 200g ,a mleka wlewasz 100ml czyli na wadze w dwóch kołach zyskujesz niewiele jakby co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.