czerwo

jak ważne są przerwy w treningu ?

Rekomendowane odpowiedzi

czerwo

Witam, jakiś czas temu problemem dla mnie było przejechanie paru kilometrów bez schodzenia z roweru i pchania go pod bardziej strome górki, teraz jest lepiej nie tylko jestem w stanie na nie wyjechać ale i próbuje to zrobić jak najszybciej ale też skłoniło mnie to do przemyśleń czy to dobrze że mam taki cel? może lepiej robić co kilka minut lub kilometrów zaplanowane przerwy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kawasaki

Większość treningów oparta jest na interwałach, czyli sprinty/podjazdy na zmianę z lekkim tempem dla uspokojenia tętna. Przerw robić nie ma sensu, ale rwaniem tempa właśnie robi się kondycję.

Pamiętaj żeby podjazdy robić na miękkim przełożeniu.

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
anets

Przerwy są waśne, rozgrzewka również.Swoją drogą to jakie posilki jecie po treningu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
velaskez
13 godzin temu, anets napisał:

Przerwy są waśne, rozgrzewka również.Swoją drogą to jakie posilki jecie po treningu? 

No dzisiaj było pół pizzy 😁 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmzaj
Napisano (edytowane)

Kasza

Ryż

Warzywa strączkowe

Jesli zrezygnujesz z kolacji po wieczornym treningu, to raczej nie przyspieszysz w żaden sposób spalania tkanki tłuszczowej, a jedynie opóźnisz i utrudnisz regenerację mięśni. A ponadto możesz mieć trudność z zaśnięciem. Co, jak łatwo się domyślić, poskutkuje zmęczeniem następnego dnia. Mogą też pojawić się silniejsze niż zwykle zakwasy. Ogolnie w sieci jest bardzo wiele przykładowych kolacji.  http://www.keepyour-balance.pl/co-jesc-po-treningu-6-porad-dietetyka/

Edytowane przez mmzaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
8 godzin temu, velaskez napisał:

No dzisiaj było pół pizzy 😁 

To zupełnie jak u mnie wczoraj :). W dodatku dowieźli jak zaczynałem trening to i dodatkowa motywacja do szybkiego przejazdu była.
Pół pizzy padło, co pewnie spokojnie przebiło i to z nawiązka te 25km kalorycznie 😈.
A już tak bardziej poważnie to jak na racjonalny posiłek po-treningowy to trochę za dużo tłuszczy ma. Pozostaje też kwestia ile kcal ten trening nasz kosztował kcal.

Co do przerw to uważam, że raczej nie co kilka minut tylko jeśli ju potrzebne to co kilkanaście, ale jak kondycja pozwala to wystarczy jazda z mniejszą intensywnością co jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
velaskez
Napisano (edytowane)
8 godzin temu, Zigfir napisał:

 Pozostaje też kwestia ile kcal ten trening nasz kosztował kcal.

@Zigfir Tutaj z pomocą przychodzi pomiar mocy. 1W=1J/s. Błąd można liczyć na poziomie +/-5%. ;)

Edytowane przez velaskez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zigfir
4 godziny temu, velaskez napisał:

@Zigfir Tutaj z pomocą przychodzi pomiar mocy. 1W=1J/s. Błąd można liczyć na poziomie +/-5%. ;)

Ograniczam się do wskazań pulsometru polara, bo nie mam pomiaru mocy. Ale nawet jeśli coś się wczoraj odłożyło to się przy dzisiejszej 100-tce spaliło (przepalone 3tysiaki kcal). Nomen omen właśnie uzupełniałem braki (Uwaga!!! nie róbcie tego w domu!!! ;)) ostatnim kawałkiem pizzy, bananem, śledzikami z chlebem i żółtym serem, lodami i zapijam wszystko litrem soku pomarańczowego.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panMarcin
W dniu 31.05.2019 o 21:02, czerwo napisał:

Witam, jakiś czas temu problemem dla mnie było przejechanie paru kilometrów bez schodzenia z roweru i pchania go pod bardziej strome górki, teraz jest lepiej nie tylko jestem w stanie na nie wyjechać ale i próbuje to zrobić jak najszybciej ale też skłoniło mnie to do przemyśleń czy to dobrze że mam taki cel? może lepiej robić co kilka minut lub kilometrów zaplanowane przerwy ?

Czasem i ja nie dam rady podjechać to schodzę i idę z rowerem, ale to tylko wtedy jak długa trasę zrobię. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byku
W dniu 8.08.2019 o 11:58, anets napisał:

Swoją drogą to jakie posilki jecie po treningu? 

Węglowodany proste czyli np. jakiś owoc/owoce lub napój weglowodanowy i woda, sporo wody. Po ok. 2h normalny posiłek/obiad. Tyle wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.