Skocz do zawartości

Zmiana hamulców

maku1977

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanie, poprostu jestem początkującym riderem mam rower od niecałego miesiąca i zrobiłem dopiero mało co ponad 1000km. Przez ten czas byłem zadowolony z hamulców nawet nie rozumiałem o co inni robią szum przekrzykując się który lepszy od drugiego ten ma taką modulacje ten inną, dla mnie to czarna magia i już ale jak to na początku bywa po przekroczeniu swojego pierwszego 1000km pomyślałem czemu nie spróbować swoich sił na maratonie mtb, wiec ostatnio pojechałem na MTB Atelier Maraton do Dąbrowy Górniczej, nie było tam wcale jakiś strasznych zjazdów ale wystarczające aby przy rozpędzeniu roweru do 40km h hamulce jakoś tak dziwnie hamowały, albo słabo albo tak zerojedynkowo. Koło się blokowało nie czułem się z tym komfortowo. Hamulce to SLX M7000, nowe zamontowane na nowym spark 920. Moje pytanie brzmi czy jak wymienię na magure MT8 Raceline to będzie przepaść czy po prostu mój poziom jazdy jest tak słaby że muszę nauczyć się hamować. Czytałem dużo opini o slx m7000 i są skrajne. Proszę o pomoc doświadczonych kolegów....

Opublikowano

Jeśli masz SLX M7000 to albo masz żywiczne klocki lub półmetaliczne albo metaliczne ale jak widzę po stronie producenta to masz żywiczne lub pół metaliki. Ogólnie SLX są to dobre hamulce, z przyzwoitą modulacją. Bardzo możliwe że są zapowietrzone jak to bywa w nowych hamulcach i trzeba je odpowietrzyć. Tak jak wspomniałem, klocki też mają duży wpływ na siłę hamowania i modulacje, także to zależy. Ja wpierw był wymienił na kevlarowe lub ceramiczne, odpowietrzył hamulce i wtedy się zastanawiał nad zmianą.

Magury są słynne ze swojej dobrej modulacji, lepszej od Shimano, nie mniej te MT 8 są super ale wziąłbym MT 7 z 4 tłoczkami, zyskasz wtedy jeszcze więcej siły i lepszą modulacje :)

Opublikowano