Skocz do zawartości

Trek Remedy 7 2019


PiotrekGT

Rekomendowane odpowiedzi

Oto i jest, długo przeze mnie wyczekiwany Remedy 7 :)

Specyfikacja:

  • Rozmiar 17,5”
  • Rama: Alpha Platinum Aluminium, ABP, Boost148, zabezpieczenie ramy Knock Block, łącznik EVO link,Tapered, Mino Link, wewnętrzne prowadzenie linek Control Freak, osłona dolnej rury, ISCG 05, 150 mm skoku.
  • Widelec: RockShox Yari RC, DebonAir, tłumienie Motion Control RC, Tapered, Boost110, 160 mm skoku.
  • Damper: RockShox Deluxe RL, 230 x 57,5 mm
  • Koła: Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Bębenek 54T Rapid Drive, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu. <---Tylna piasta zmodowana bębenkiem microspline, bębenek dostępny u dealerów treka
  • Opona przód: WTB Vigilante Ligh High Grip Tubeless 2.5.
  • Opona tył: WTB Trail Boss Ligh Fast Rolling Tubeless 2.4.
  • Manetka: SRAM NX Eagle 12rz Shimano XT SL-M8100 12rz.
  • Przerzutka: SRAM NX Eagle 12rz Shimano SLX RD-M7100 12rz.
  • Korba: SRAM NX Eagle DUB, 32T 34T, mocowanie bezpośrednie Shimano SLX M7100 32T.
  • Support: SRAM DUB Press Fit, 92 mm Token Ninja.
  • Kaseta: SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12rzShimano SLX CS-M7100 10-51 12s.
  • Łańcuch: SRAM NX EagleShimano SLX CN-M7100
  • Pedały: Dartmoor Stream.
  • Siodełko: Bontrager Arvada.
  • Sztyca: Dropper od Bontragera, 31,6 mm, wewnętrzne prowadzenie linek.
  • Kierownica: Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 780 mm.
  • Chwyty: Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z blokadą.
  • Mostek: Bontrager Rhythm Comp, Knock Block, obejma 31,8 mm, 0 st, długość 50mm.
  • Stery: Zintegrowane, Wbudowane zabezpieczenie Knock Block, uszczelniane łożyska maszynowe, górne 1-1/8”, dolne 1,5”.
  • Hamulec Przód: SRAM Level T Guide RShimano XT M8000
  • Hamulec tył: SRAM Level T. Klamka Shimano XT M8000, zacisk SLX M7100
  • Tarcze hamulcowe: Avid G2CS, 200mm przód, 180mm tył Shimano SM-RT86 203mm przód, 180mm tył.

Kilka zdjęć: (by @Wojtek O.)

PK181648z.jpg PK181675z.jpg PK181681z.jpg

Edytowane przez PiotrekGT
  • Lubię to! 4
Odnośnik do komentarza

Szeroka kiera jest konieczna w tego typu rowerach choćby na zjazdach. Jest pewniej i bezpieczniej choć taki rozmiar ma też wady bo czasem jak jest ciasno między drzewami to można zawadzić. Jeżdzij bo wydłużyć się już nie będzie dało po skróceniu. A z Yarim i nie tylko to jak wiedzę notoryczny kłopot z komorą negatywną... Plus taki, że da się z niego zrobić Lyrika.  

Odnośnik do komentarza

 

2 godziny temu, Ares napisał:

A z Yarim i nie tylko to jak wiedzę notoryczny kłopot z komorą negatywną... Plus taki, że da się z niego zrobić Lyrika.  

Sorki, wcześniej źle przeczytałem to zdanie i się zastanawiałem jak wymiana tłumika miała by wpłynąć na komore negatywną :P

A napisałeś jednak "z Yarim i nie tylko" czyli pewnie masz też na myśli Lyrika i Pikea.

Na chwile obecną i tak ten sprzęt jest ponad moje umiejętności, ale o to w tym chodziło bo nie chce powtarzać historii z zakupem GT ;)

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, PiotrekGT napisał:

A napisałeś jednak "z Yarim i nie tylko" czyli pewnie masz też na myśli Lyrika i Pikea.

Co rusz produkty RS'a gubią trochę skoku. U mnie z Pike'a 160 zrobiło się 150xD Nawet przy składaniu do kupy po serwisie trzeba uważać. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.04.2019 o 23:56, PiotrekGT napisał:

Ciągnie mnie do trailowej jazdy

Przy takim skoku, to już jest Enduro ;)

Traile w full suspension to się tak do 140mm skoku klasyfikuje, choć różnie bywa.

Generalnie zazdro i do zobaczenia w LW ;)

Zacna maszyneria.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, SpiderMAN napisał:

Przy takim skoku, to już jest Enduro ;)

Yep, aczkolwiek jak wspominałem nie chce powtarzać historii z GT i mieć zapas ;)

Btw. Trek reklamuje ten rower jako trailówka, podobnie jak Canyon swojego Spectrala o takim samym skoku. No i kąty nieco się różnią od enduro, na papierze sprawiają wrażenie, że będą podjeżdzały lepiej.

LW być musi, na razie trzeba szlaki dobrze poznać ;)

Odnośnik do komentarza

tak go reklamowali bo od hasła enduro mają Slasha ale teraz te 2 rowery są tak blisko siebie, że można chyba powiedzieć, że to 2 modele enduro tylko Slash na dużym kole a Remedy na średnim. Enduro też ewoluuje bo obecny Remedy jest chyba bardziej "ęduro" niż stary Slash ;) a takie YT Jeffsy reklamuje jako trailówkę a topowa wersja ma 150/150 na dużym kole więc praktycznie jest na równi z Slashem. Marketing :P

 

ale żeby nie było OT - Remedy świetny rower, ja pewnie brałbym go pod uwagę ale chciałem duże koło i wylądowałem na Fuel ex'ie

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, SpiderMAN napisał:

@PiotrekGT rozumiem, że się kiedyś na OTRa wybierzemy na LW lub podobne ;)

 

Bardzo chętnie, samemu ciężko sie odnaleźć we wszystkich szlakach, szczególnie, że nie jestem z Krakowa i dopiero poznaje teren.

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.04.2019 o 23:56, PiotrekGT napisał:

Oto i jest, długo przeze mnie wyczekiwany Remedy 7, Zamówiony pod koniec lutego i odebrany około tygodnia temu od dealera. W sumie jakieś 1,5 miesiąca czekania. Kosztował mnie 9800zł i w tej cenie wynegocjowałem jeszcze serwis zerowy widelca ale o tym serwisie to później.

Na zakup fulla zdecydowałem się z kilku powodów:

1.      Zawsze chciałem go mieć (no, czasami tak bywa 😉)

2.      Ciągnie mnie do trailowej jazdy, uświadomiłem sobie to zaraz po zakupie mojego Hardtaila GT, kiedy pojechałem do zakopanego i wybrałem się nim na wycieczke w doline Kościeliska, skoku brakowało, tył podbijało na kamieniach. Dotarło do mnie, że to nie to. Później po kilku wizytach w Lasku Wolskim w Krk już byłem pewny, że musze mieć fulla.

3.      Po mieście też się czasami przydaje 😉.

Napędowo standard jak na 2019r, uwielbiony przez producentów rowerów NX Eagle, przeze mnie trochę mniej uwielbiony ale działa nawet ok, przynajmniej na razie. Hamulce SRAM Level T, w internecie słabe opinie, zapadające się klamki, jakieś cuda wianki, mi się ich praca teraz podoba, po jakimś czasie się okaże czy mi też zaczną dokazywać. Zawieszenie oparte o damper RockShox Deluxe RL, prosty damper z regulacją tłumienia odbicia i blokadą, przydała by się regulacja kompresji, dałoby się wtedy zniwelować lekkie bujanie przy mocniejszym pedałowaniu. Widelec też RS, model Yari RC, też nie mam żadnego doświadczenia aby go porównać do Pike’a lub Lyrika, ja jestem zadowolony na chwile obecną. Ciekawa historia natomiast jest z jego serwisem zerowym. Zaraz po dojechaniu do domu po odbiorze roweru zauważyłem, że widelec jest zapadnięty, ponadto miał spory efekt przyklejenia i nie byłem zadowolony z pracy. Zadzwoniłem do sklepu, co to ma znaczyć, itd., po kolejnym przeserwisowaniu widelca zaczął pracować poprawnie. Wniosek: za 1 razem nie zrobili nic, popatrzyłem na inne rowery z tym widelcem w sklepie i miały ten sam problem. Jeśli kogoś to interesuje, problemem było ciśnienie w komorze negatywnej, skąd się tam wzięło, nie wiem. Jedno jest pewne, Trek pojedzie niebawem na pełny serwis widelca i dampera dla świętego spokoju.

Jest to mój pierwszy prawdziwy full w życiu, na którym jeżdżę już dłużej niż 1h więc moja opinie nie byłaby w jakikolwiek miarodajna dlatego sobie ją daruje, wszystko to co napisałem w tym poście to moje pierwsze wrażenia.

Ogólne odczucia z jazdy bardzo dobre, rower klei się do podłoża, wreszcie można pojechać szybciej z góry nie bojąc się o to, że zostaniemy wystrzeleni w kosmos po wjechaniu na korzeń. Jazda po płaskim asfalcie niestety jest dużo bardziej męcząca niż na rowerze XC, chociaż być może da się tu coś zdziałać lepszymi oponami.

Specyfikacja:

1.      Rozmiar 17,5”

2.      Rama: Alpha Platinum Aluminium, ABP, Boost148, zabezpieczenie ramy Knock Block, łącznik EVO link,Tapered, Mino Link, wewnętrzne prowadzenie linek Control Freak, osłona dolnej rury, ISCG 05, 150 mm skoku.

3.      Widelec: RockShox Yari RC, DebonAir, tłumienie Motion Control RC, Tapered, Boost110, 160 mm skoku.

4.      Damper: RockShox Deluxe RL, 230 x 57,5 mm

5.      Koła: Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, Bębenek 54T Rapid Drive, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu.

6.      Opony: Bontrager XR4 Team Issue, 27.5 x 2,60”.

7.      Manetka: SRAM NX Eagle 12rz.

8.      Przerzutka: SRAM NX Eagle 12rz.

9.      Korba: SRAM NX Eagle DUB, 32T, mocowanie bezpośrednie.

10.   Support: SRAM DUB Press Fit, 92 mm.

11.   Kaseta: SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12rz.

12.   Łańcuch: SRAM NX Eagle.

13.   Pedały: Dartmoor Stream.

14.   Siodełko: Bontrager Arvada.

15.   Sztyca: Dropper od Bontragera, 31,6 mm, wewnętrzne prowadzenie linek.

16.   Kierownica: Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 780 mm.

17.   Chwyty: Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z blokadą.

18.   Mostek: Bontrager Rhythm Comp, Knock Block, obejma 31,8 mm, 0 st, długość 50mm.

19.   Stery: Zintegrowane, Wbudowane zabezpieczenie Knock Block, uszczelniane łożyska maszynowe, górne 1-1/8”, dolne 1,5”.

20.   Hamulce Przód i Tył: SRAM Level T.

21.   Tarcze hamulcowe: Avid G2CS, 200mm przód, 180mm tył.

Nie planuje żadnych zmian w specyfikacji, jedynie gdy coś się zużyje/zepsuje. Wyjątkiem są takie można powiedzieć „pierdółki” jak chociażby chwyty i skrócenie kierownicy do 720mm (obecnie 780). To się jednak okaże po jakimś czasie, bo może się przyzwyczaje do tak szerokiej kiery w porównaniu do 680mm i chwytów, jeździłem poprzednio na piankowych oraz kupiłem błotniczek z Deca do ochrony goleni widelca. Fakt, denerwują mnie trochę tarcze hamulcowe, kusi, żeby kupić jakieś iksteki co nie dzwonią na zakrętach :P

Kilka zdjęć:

20190421_162005.jpg 20190421_182801.jpg 20190421_182808.jpg 20190421_182819.jpg 20190421_182847.jpg

Fajny. Podobnie jak Trollu wziąłbym pod uwagę gdyby miał 29". Nawet mnie namawiali, ale stwierdziłem, że zostanę przy swoim.

Odnośnik do komentarza

Wjechała zębatka 34T na przód.

Teraz wg obliczeń mam dokładnie takie same przełożenia na kole (uwzględniając rozmiar koła) jak w moim GT, gdzie jest napęd 1x10 złożony z Deore M6000. Oczywiście bonusowo mam jeszcze jedno nalższejsze w postaci zębatki 50T z tyłu i nie mam dziury w napędzie między koronkami 15 i 18 jak w kasecie Deore. Obrazuje to poniższy wykres. Niebieska linia to stopniowanie Deore, pomarańczowa to NX z zębatką 34T a szara to NX z zębatką 32T. Jak widać jest idealnie i czuje to podczas jazdy. Wreszcie napędowo jeździ mi sie jak na 29" z korbą 32T :)

Bez tytułu.jpg
Odnośnik do komentarza

Dopiero dwa razy byłem w Wolskim... niestety brak czasu i głównie jeżdze do pracy w słoneczne dni.

Na chwilę obecną mam już nieco wyrobione zdanie, opory jazdy są dużo większe niż w XC HT, ale to nikogo nie dziwi, mnie też nie. Geometrią pasuje mi jak ulał natomiast, rower jakoś tam podjeżdza, w Wolskim jechałem za kilkoma innymi ludźmi na HT i ciężko było mi utrzymać tempo, poddawałem się w połowie mniej więcej. Nie podoba mi się działanie NX Eagle, ta przerzutka jest tandetna, mniej precyzyjna niż Deore, wymaga częstego poprawiania baryłką i posiada luzy na kółeczkach. Zmiana biegów też jest wolniejsza niż w Deore. Hamulce spoko, na razie mi nie zalazły za skóre poza tarczami. Zawieszenia o tak dużym skoku nie jestem jeszcze w stanie wykorzystać. Kolejną rzeczą na której jakości się zawiodłem to sztyca regulowana, szybko nabrała luzów, na szczęście nie powiększają się.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, piter614 napisał:

Nabrała luzów na boki?
Jak tak to jest to zwykły objaw który zawsze się pokazuje

Tak, można nią "kręcić" lewo, prawo, wiem, że to standard ale nie sądziłem, że pojawi się tak szybko

Odnośnik do komentarza

Jak byś mógł nagraj film i wrzuć
Mam od jakiegoś czasu sztyce powiem Ci czy to normalny objaw
Swoje reverb sam rozbierałem i robiłem więc coś tam wiem

Odnośnik do komentarza

co rozumiesz przez "kręcić"? Tutaj masz filmik z serwisem takiej sztycy, widać jak jest zbudowana. Jeśli jest minimalny luz na boki to zupełnie normalne 

 

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Film:

Po za luzami osiowymi - tak bym je nazwał, nie podoba mi się szybkie wysówanie się sztycy, tak, że aż twardo uderza w ogranicznik.

Edytowane przez PiotrekGT
Odnośnik do komentarza

Pierwsze ten luz to norma i tak jest mały z czasem może być większy gdyż wałeczki które są odpowiedzialne za blokowanie właśnie w tej osi się zwyczajnie wyrabiają

Co do tego że się tak szybko podnosi możesz pokrecic na manetce wtedy powinna śmigać wolnej

Ale generalnie bardzo szybko się podnosi i tak powinno być powiedział bym nawet ze igła

 

 

Odnośnik do komentarza

luz normalny. Unoszenie tak samo - sztyca to sprężyna powietrzna, domena pneumatyki to szybkość. Jeśli mocno otwierasz zawór to nic dziwnego, że sztyca mknie do góry. U mnie jest tak samo. Ze sztycami na linkę raczej nie da się tego wyregulować, trzeba po prostu mieć wyczucie w palcu i nie gnieść mocno manetki. Reverb chyba przez to, że był hydrauliczny ma regulację ale nie jestem pewny 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...