Skocz do zawartości

Wymiana kół Trek X caliber 8


Andrzej Baranowski

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzej Baranowski

Witajcie,

W tytułowy rowerze są bardzo słabe piasty i tył po przebiegu 3000km nadaje się do wyrzucenia. Myślę o zmianie całych kół.

Nie wiem czym mam się kierować. Poza rozmiarem koła czyli 29" oraz tym, że chciałbym aby piasty były na łożyskach maszynowych. 

Czy jest jeszcze coś co muszę wiedzieć?

Co to jest ten boost 141 które jest opisany na piaście z tego roweru?

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza

Szukaj piasty na maszynówkach, 141 boost to jakiś chyba niestandardowy rozmiar.

Szprychy weź jakieś lepsze DT czy Sapim według swojego portfela.

Obręcze to też zależy od portfela. 

Możesz kupić jakieś komplety ale składane zawsze będą bardziej odpowiednie pod twoje preferencje. :) 

Odnośnik do komentarza

@Andrzej Baranowski napisz do https://daveo.pl. Opisz jakie masz potrzeby i budżet. Wycenią Ci koła najlepiej pasujące do wymagań i możliwości finansowych. 

PS
Nadmienię, że różnica między kołami fabrycznymi a tymi robionymi pod zamówienie jest kosmiczna. Nie tylko w wadze. U siebie zmieniłem fabryczne koła cubea. Spadła waga, poprawiła się sztywność. Rower zaczął jeździć jak marzenie. Dodam, że te fabryczne też złe nie były.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Baranowski

Pisałem do Daveo. Oczywiście są w stanie zrobić mi koła ale za 900zl od sztuki. Trochę dużo jak na mój budżet. 

Bardziej się zastanawiam nad używanymi kołami, tylko nie wiem czy każde 29" na 10 rzędowy napęd będą pasowały do mojej ramy.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Andrzej Baranowski napisał:

Pisałem do Daveo. Oczywiście są w stanie zrobić mi koła ale za 900zl od sztuki. Trochę dużo jak na mój budżet. 

Zamawiałem u nich koła. Mnie ta zabawa kosztowała 1900 zł. W cenie były jeszcze endcapy i osie thru bolt. Jestem bardzo zadowolony!

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Andrzej Baranowski napisał:

Co to jest ten boost 141 które jest opisany na piaście z tego roweru?

Mina, kupa czy jak to nazwać Treka. Taki sobie standard wymyślili. Z tego co mi wiadomo tylko ze standardu 148x12mm da się przerobić na 141mm ale nie z każdej piasty. Ponoć najlepiej od DT. Skoro pisałeś do Dawida to powinieneś dostać info, że to nie jest prosta sprawa. 

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, eathan napisał:

Zamawiałem u nich koła. Mnie ta zabawa kosztowała 1900 zł. W cenie były jeszcze endcapy i osie thru bolt. Jestem bardzo zadowolony!

Tez zamawiałem .mnie wyniosło 1300zl i jestem super zadowolony 3500km i żadnych problemów waze 110kg 

 

 

20180427_173646.jpg 20180427_173615.jpg

Edytowane przez revolta1
Odnośnik do komentarza
Andrzej Baranowski

Ale czy ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym wymiarem? Czy tylko będziecie pisać jakie kto ma. 

Założyłem koło z roweru syna 24" i pasuje, założyłem z roweru żony 26" i też pasuje. 

Więc może ktoś napisze merytorycznie o co chodzi z tym wymiarem i czy to jest aż tak ważne w normalnej codziennej jeździe.

Odnośnik do komentarza

A o co ma chodzić? Masz nietypowy standard w tej ramie i tyle. Czy ważne? Co to ma do rzeczy czy ważne czy nie. Bez boosta się żyje tak jak i masa ludzi nadal nie ma osi sztywnych. Tutaj debile wsadzają patent na sztywność kół boost do zwykłego QR. 

Co niby pasuje z tych 24 i 26 cali? 

Edytowane przez Ares
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Ares napisał:

Tutaj debile wsadzają patent na sztywność kół boost do zwykłego QR. 

Do ramy na QR wsadzisz osie 9 i 10 mm. Tyle, że to rozwiązanie nadal opiera się o idee szybkozamykacza. Wygląda to tak https://daveo.pl/zacisk_dt_swiss_alu_thru_bolt_135mm__o10mm-1004i i po kilkuset kilometrach użytkowania mogę powiedzieć, że sprawdza się bardzo dobrze. 

 

12 godzin temu, Andrzej Baranowski napisał:

Ale czy ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym wymiarem?

Jesteś pewien, że dobrze zmierzyłeś? 

  • 135 to najpopularniejsze rozwiązania używane od dawna. 
  • 142 to następca 135 mm - wbrew temu co się mówi to nie jest boost, 
  • 148 to boost - najnowsze i mało popularne rozwiązania. Pojawia się w nowych rowerach. 

Mówisz, że masz 141 a do 142 brakuje 1mm i może to być błąd w pomiarach. 

Odnośnik do komentarza

mówi, że ma 141 boost bo tak jest w Treku. X-caliber ma z tyłu otwarte haki i boost 141, jest to ich patent z tego co wiem - inni tego nie stosują a ma to być myk, żeby do otwartych haków włożyć szersze piasty.

co do "mało popularnego" 148 - kup nowy rower na sztywnych ośkach bez boosta. Pojawiał się 3-4 lata temu, teraz jest praktycznie wszędzie

Edytowane przez trollu
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, eathan napisał:

Do ramy na QR wsadzisz osie 9 i 10 mm. Tyle, że to rozwiązanie nadal opiera się o idee szybkozamykacza. Wygląda to tak https://daveo.pl/zacisk_dt_swiss_alu_thru_bolt_135mm__o10mm-1004i i po kilkuset kilometrach użytkowania mogę powiedzieć, że sprawdza się bardzo dobrze. 

Chyba nadal nie rozumiesz problemu. To nie tylko genialny Trek wpadł na pomysł osi 141mm. Podobną głupotą pochwalił się choćby Marin i nie jest to bynajmniej błąd pomiaru o ten 1mm. Nie było by krzyku gdyby producenci piast robili taki standard ale nikt tego prawie nie robi albo prawie nikt. Innymi słowy nie da się łatwo dostać piast 142x9mm a przynajmniej nie dało bo żaden producent nie miał tego w ofercie. A 1 mm to niby nie dożo tylko znowu kłopot tkwi w super precyzyjności obecnych napędów. Pomysł tak debilny jak kiedyś Giantowski patent ze starami Overdrive 1 1/4. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Przeczytałem z uwaga wszystkie posty. Sprawa dla mało wprawnego użytkownika wydaje się trudna. Ktoś sugerował wymianę samej piasty.

Czy macie dla niego jakieś inne rozwiązania niż wydatek 900 zł w serwisie,...... nie dla każdego.

Co mógłby zrobić sam po kosztach budżetowych, żeby rozwiązać problem? Macie rady?

Odnośnik do komentarza

@User56sz czy uważasz, że założyciel tematu jest nadal zainteresowany czy ma wszystko i wszystkich w d..e. Bo ja po formie wypowiedzi obstawiam to drugie. Warto komuś takiemu pomagać? Ale skoro Ty pytasz to proszę wejść na blog z tego co pamiętam 500 miles gdzie gość konwertował Marna na koła 29er. Miał identyczny kłopot. Był tam rozrysowany rysunek techniczny z rzemieślniczo wykonanego adaptera. 

Odnośnik do komentarza

Wydaj mi się, że gość był trochę zdezorietowany, że nie podoła, stąd moja odzywka.

Temat jest bardzo fajny, sam nie bardzo go ogarniam i dlatego też zainteresowanie. Fajnie że się odezwałeś :)

------

Przeczytałem Blog , faktycznie jest rozwiazanie.

Edytowane przez User56sz
Odnośnik do komentarza
Andrzej Baranowski

Oczywiście że jestem nadal zainteresowany i nie mam nikogo w d...

 

W jednej z pierwszych moich odpowiedzi pisałem, że miałem propozycje od Daveo za 900zl i to przewyższa mój budżet. Na co ktoś pisze, że ma koła za ponad 1000zl. Czyli nie czyta tego co pisałem. 

Fajnie bo też bym za tyle chciał, ale mnie nie stać.

Ja niestety jestem w tym temacie zielony i wszystkie skróty jak QR czy boost są dla mnie obce. 

Sklep w którym kupiłem rower stwierdził " sorry ale się nie da" Więc myślałem, że ktoś będzie w stanie zaproponować mi koło używane za rozsądne pieniądze i będę miał temat z głowy.

 

Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.

 

@Ares pisałeś mi co pasuje z kół 24 i 26" Dla mnie jak wsadziłem koło i rama na tyle się zwęziła że zamek zatrzasną się na 135mm to wtedy pasuje. Nie zastanawiałem się przy tym nad poprawnością działania napędu.

 

Przechodząc do sedna sprawy.

Jeden serwis w Bielsku Białej zaproponował mi założenie piasty Deore XT za cenę poniżej 300zl. Mam nadzieję, że wiedzą co mówią i to się uda zrobić.

 

14 minut temu, Ares napisał:

 

Odnośnik do komentarza

@Andrzej Baranowski wszedłeś na forum to nie tylko zadawaj pytanie ale i odpowiadaj. Było by szybciej i więcej byś się dowiedział. Nie wiem co Ci wymyślili w Bielsku. Film wyżej jak i kłopot wymienionego przeze mnie gościa powinien wystarczyć do objaśnienia o co chodzi. Nie mniej jak by mi w sklepie gdzie kupiłem rower wyjechali z takim tekstem, że się nie da to bym zażądał zwrotu kasy bo towar jest nie zgodny z umową czyli nie nadaje się do eksploatacji. Niech im geniusze z Treka wyślą nowe koło albo pastę skoro cwaniaczki tak robią ludziom pod górę debilnymi pomysłami. I kilku gościom tak zrobili odkładając kłopot na potem. W samej kwestii to z tego co kiedyś się dowiadywałem nie bez przyczyny najlepiej konwertować piasty DT. Kłopotem jest tutaj podobno sama budowa osi między różnymi producentami. Temat znam jakiś czas temu i być może ktoś coś już do tego czasu wymyślił. 

 

Edytowane przez Ares
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...