ZSEL997 Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 4 minuty temu, Red napisał: Jeśli wpada na 1.0 to najpewniej kaseta nie przyjmie już nowego łańcucha. Ja bym zostaw i za jakiś czas wymienił komplet. Komplet czyli korbe kasete i łańcuch? A te kółeczka w przerzutce tylnej tez trzeba wymieniać? Odnośnik do komentarza
Piotr78 Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 Korby nie trzeba na 100 %, zacząłbym od łancucha i to nie hg53 tylko hg93 ( dobrze widzę, że tam jest 9 sp. ? ) lub kmc x9.73 lub kmc x9.93. kaseta nie wygląda źle, jest duża szansa, że nowy łańcuch się przyjmie ( może pohałasować chwilę, ale jak nie będzie przeskakiwał to się przyjmie ). Jeśli będzie przeskakiwał to dodatkowo kaseta. Hg53 to odpowiednik hg40 w Shimano, plastelina, mógł nie zdążyć zjechać kasety. Kółeczka się wymienia jak już prawie nie mają zębów. Szybciej zużywa się dolne. Odnośnik do komentarza
ZSEL997 Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 Kaseta to 9 rzędowa hg50. Jaka jest różnica między łańcuchem hg53 i hg93? Odnośnik do komentarza
Piotr78 Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 Pierwszy to podstawowy shimano ( robiony przez kmc w Chinach ) w zasadzie bez zabezp. antykorozyjnego, a hg93 to już japoński i najwyższy model, deore xt/ultegra ( kiedyś był jeszcze wyższy ale od kilku lat już nie produkowany xtr/dura-ace cn-7701 ) już częściowo zabezpieczony, ale co najważniejsze wolniej się wyciągający. ( bardziej trwały - a to zawsze wyciągnięty łańcuch niszczy koronki kasety/korby ) Łańcuchy Shimano nie posiadają spinki w zestawie ( kmc mają ) więc jeśli będziesz chciał rozpinać/zapinać palcami to trzeba dokupić spinkę kmc cl566r. Każdy nowy łańcuch będzie za długi, trzeba go skrócić pod swój napęd. Odnośnik do komentarza
Red Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 25 minut temu, ZSEL997 napisał: Komplet czyli korbe kasete i łańcuch? A te kółeczka w przerzutce tylnej tez trzeba wymieniać? Bez korby. Najczęściej jest tak że przy prawidłowej zmianie kaseta ma wytrzymać trzy łańcuchy a korba pięć. Odnośnik do komentarza
ZSEL997 Napisano 19 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwiecień 2019 Wymieniłem łańcuch i nic nie, przeskakuje wszystko pięknie działa, nawet nic nie hałasował. Dzięki za rady bo niepotrzebnie bym wydał na korbe i kasetę. Odnośnik do komentarza
b4rosz Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 Witam serdecznie! Czy mogę prosić forumowych fachowców o ocenę załączonego napędu? Przepraszam za brak czystości, zdjęcia wykonywałem u rodziców i niestety nie miałem czasu na wyczyszczenie dokładne. Szybką metodą sprawdziłem że łańcuch jest wyciągnięty i nadaje się już do wymiany. Także chciałbym się doradzić czy należy już wymienić kasetę lub któryś z blatów? Czy łańcuch nowy ułoży się w tym napędzie, czy konieczne są inwestycje? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 Mocno wytarty napęd. Ja bym wymieniał. Jedynie najmniejszy blat na korbie się jeszcze do czegoś nadaje. Reszta to złom. Wymieniając kasetę, łańcuch i blaty korby nie zapomnij wymienić kółeczek przerzutki. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 21 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 21 Lipiec 2019 Dla mnie to tak wygląda: Kaseta zębatki ( od najmniejszej) 1 i 2 jeszcze żyją, 3 i 4 już średnio, 5,6 i 7 zgon, 8 i 9 średnio. Korba tak jak Przeluka napisał 1 Odnośnik do komentarza
b4rosz Napisano 22 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipiec 2019 Dzięki wielkie. Czy jazda na takim napędzie jest dużym zagrozeniem? Czy można go jeszcze pomęczyć do przysłowiowego 10-tego dnia miesiąca? Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 22 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipiec 2019 Myślę że pomęczyć go możesz i tak Cię czeka wymiana kasety, łańcucha i 2 blatów w korbie noo i kółeczka przerzutki ( bierz maszynowe XT czy Ultegry, serio ) . Ale nie przeginaj że jeszcze 2 miechy będziesz to katował. 1 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 22 Lipiec 2019 Udostępnij Napisano 22 Lipiec 2019 Napęd i tak jest zajeżdżony, więc co za różnica ile km jeszcze zrobi. Na upartego możesz na tym jeździć aż się rozleci ale jazda z zużytym napędem to nic przyjemnego. Odnośnik do komentarza
Rambo192 Napisano 6 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpień 2019 (edytowane) Witam wszystkich. Chciałbym was prosić o ocenę stanu korby i kasety ponieważ przymierzam się do wymiany łańcucha. Przepraszam za jakość zdjęć , ale aktualnie nie mam czym zrobić lepszych zdjęć. Z góry dziękuję Linki do zdjęć: https://www.fotosik.pl/zdjecie/addfa1f87712f308https://www.fotosik.pl/zdjecie/09104289710d2381https://www.fotosik.pl/zdjecie/0c2ce5ff4326d0c3https://www.fotosik.pl/zdjecie/51abf41b1ac11fabhttps://www.fotosik.pl/zdjecie/0e08ee8895702780 Edytowane 6 Sierpień 2019 przez Rambo192 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 6 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpień 2019 4 koronka kasety zjechana i blaty średni i duży też już nie za świeże. 1 Odnośnik do komentarza
Rambo192 Napisano 7 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2019 (edytowane) 14 godzin temu, Kruk napisał: blaty średni i duży też już nie za świeże. Napisałeś że blaty średni i duży już nie jest świeży tzn nie jest świeży, ale jeszcze trochę pojezdzi czy raczej śmietnik?. Co do kasety to chyba ze względu na jedną koronke nie warto ponieważ jest stosunkowo świeża ma ok 3.5k km na poprzedniej zrobiłem z 6.2k km 😁 Edytowane 7 Sierpień 2019 przez Rambo192 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 7 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2019 Jeśli założysz nowy łańcuch może ta jedna koronka na kasecie nie przyjąć nowego łańcucha tak samo blaty w korbie, objawi się to przeskakiwaniem łańcucha na zębach , spadaniem niżej, głośniejszą pracą, gorsza zmianą biegów. 1 Odnośnik do komentarza
Molek Napisano 7 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2019 Panowie ta korba - proszę o ocenę https://photos.app.goo.gl/7Vk8XgoR8TvXJHFX8 Odnośnik do komentarza
ostry2407 Napisano 7 Sierpień 2019 Udostępnij Napisano 7 Sierpień 2019 Rambo192 nie ma tragedii. Jak ci te 2 zęby na 4 koronie kasety będą haczyć o nowy łańcuch to wyrównaj lekko pilnikiem. Aż tak zle to nie wygląda Odnośnik do komentarza
AdamHoof Napisano 5 Wrzesień 2019 Udostępnij Napisano 5 Wrzesień 2019 Koleżanki, Koledzy Posiadam rower Bulls SLC 8005 na Deore LX. Jako, ze kupiłem go jako używany potrzebuje kilku rad czy już należy wymienić osprzet 1. tylna kaseta - 4 zebatki od góry maja delikatne luzy 2. tylna przerzutka - niewskakuje prawidłowo - ale tu może wystarczy dobre czyszczenie. Linki wraz z pancerzem wymienione. Jest lepiej ale ciagle mam wrażenie ze sprężyna już niedomaga 3. Łańcuch - wg miernika z Decathlonu zużycie 100% - tu bezdyskusyjnie wymiana. 4. Przednia kaseta - widzę już wytarcia wiec wymiana 5. Przerzutka przód - do regulacji ale wpierw czyszczenie Czy będzie potrzebować wymiany się okaże Jak widać powyżej osprzęt nie był serwisowany, czyszczony i smarowany. Zostanie to wykonane ale zastanawiam się czy przy okazji wymiany nie zmienić również z 3x9 na 2x10 lub 2x11. Nie jestem zawodowcem, ale tez nie i amatorem. Generalnie rower jest zaniedbany ale można przywrócić mu funkcjonalność. Jakie jest Wasze zdanie? Odnośnik do komentarza
elmapeto Napisano 5 Wrzesień 2019 Udostępnij Napisano 5 Wrzesień 2019 Zmieniasz korbę, kasetę, łańcuch. Przerzutka może tylko do regulacji. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 6 Wrzesień 2019 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2019 Jeśli byś chciał przejść na 10 czy 11 rzędowy napęd to byś musiał wszystko wymienić bo między 9 a 10,11 zmienia się ciąg linki, także większe wydatki. Chcesz reanimacji to kup: BLATY do korby ( nie ma z przodu kasety ) , kasetę, łańcuch, linki i pancerze, możliwe że kółeczka przerzutki i możliwe hak nowy. Chcesz ulepszenia to kup: Grupę Deore M6000, to najtańsza 10 od Shimano. Analogicznie 11 od Shimano to SLX najtańsza. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 6 Wrzesień 2019 Udostępnij Napisano 6 Wrzesień 2019 Obczaj jeszcze jaki tam jest amortyzatorOraz oczywiście jak tak zaniedbany jest napęd to amortyzator na pewno też Odnośnik do komentarza
AdamHoof Napisano 2 Październik 2019 Udostępnij Napisano 2 Październik 2019 Amor to zwykła jakaś sprężynka. Na zimę zostanie przeczyszczona no i zmienię mu kolor na czerwono-czarny i to wszystko. W przyszłym roku jest już decyzja o kupnie nowego. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Wojtek O. Napisano 2 Październik 2019 Udostępnij Napisano 2 Październik 2019 Możesz wykożystać zime na polowane na części, powinno być taniej. A może całą grupę M6000 byś wychaczył poniżej 800 pln Jakie masz manetki tam. Bo ogólnie wypadało by wymienić prawie wszystko jak masz wątpliwości co do sprężyny Odnośnik do komentarza
AdamHoof Napisano 3 Październik 2019 Udostępnij Napisano 3 Październik 2019 Generalnie po wyczyszczeniu tylu przerzutki ładnie chodzą. Fakt czasem gdzieś muszę manetką delikatnie podciągnąć aby wskoczyła na swoje miejsce ale na pierwszych zawodach rowerek dojechał. Gorzej z kondycja u właściciela . Na zimę kolor zostanie zmieniony na czerwono-czarny plus czyszczenie amora sprężynowej z przodu. Raczej nie będę już nic do niego kupował. Potraktuje go jako rower treningowy na zimę itp. W przyszłym roku kupię nowszy na ciut większej ramie i koła raczej 27,5 ale to się jeszcze zobaczy. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się