#Rafał

Trening w ramach dojazdu do pracy.

Rekomendowane odpowiedzi

#Rafał

Jak w temacie. Chciałbym się dowiedzieć czy nie przesadzę. Do roboty mam 28-30km w jedną stronę. A jestem totalnym amatorem (dopiero wsiadam na szosę). Myślę o dwóch dojazdach tygodniowo z przerwą na pracę 12h. Jest ktoś kto doradzi lub odradzi?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
KrzysiekMTB

Po płaskim? Czemu nie, 28 km na szosie jako amator to będzie jakaś godzinka, więc w sam raz. Ja mam 22km i 400metrów i jest ok. Ważne, żeby droga była bezpieczna - nie za duży ruch, szeroka ulica/ścieżka. Jak do pracy to zakładam, że rano i wieczorem to zadbaj o dobre oświetlenie.

Pozdrawiam

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
#Rafał

Właśnie światła mam już dobre made in Ch.R.L. ale świecą przeokrutnie.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
BlackDuck

Na tym forum raczej nikt Ci tego nie odradzi :), ale jest parę szczegółów, na które dobrze jest zwrócić uwagę.
30 km w jedną stronę to dla amatora na początek zauważalny dystans. Warunki są trochę inne niż przy zwykłej przejażdżce/treningu - jak dojedziesz na miejsce nie będziesz przecież robił sobie drzemki. Rozsądnie jest zacząć spokojnie np. od jednego dojazdu w tygodniu, obserwować jak organizm reaguje (od razu i po kilku dniach), poznać trasy. Musisz sam wyczuć. Chodzi o to żebyś po miesiącu ostrych dojazdów nie musiał zastanawiać się, czemu nie masz na nic siły. Ja trochę oszukuję. Ogólnie mam podobnie ok. 30 km, ale w jedną stronę jadę kolejką + 3,5 km rowerem, a wracam całość lub pół trasy rowerem.
Kolejna rzecz - paliwo. Wbrew pozorom rower nie jest na wodę :P, polecam uwzględnić w diecie dodatkowy wysiłek. Ja muszę, inaczej zniknę.
Kwestia tobołków. Nie wiem jakie masz zaplecze w pracy, ale zazwyczaj na dojazdach wozi się więcej niż na treningach. Ciuchy, laptopy, ulocki - sam zobaczysz co jest niepotrzebne.