kucu

Trek Checkpoint AL4 2019 / jednak gravel

Rekomendowane odpowiedzi

kucu
Napisano (edytowane)

Cześć,

Tak jak pisałem w swoim wcześniejszym temacie o moim dotychczasowym rowerze Giant Terrago Disc nie wiedziałem do końca, czy pójść w stronę mtb, czy jednak szosy.

W pewnym momencie byłem praktycznie zdecydowany na Marin Nail Trail 6, jednak brak dostępności tego modelu i brak konkretnej informacji kiedy będzie dostępny fizycznie w sklepach w mojej okolicy zmusił mnie do dalszych poszukiwań. Tak o to zrodził mi się w głowie pomysł z rowerem typu gravel. Szczególnie było to nieoczekiwane z tego względu, że praktycznie nie brałem tego typu roweru pod uwagę :) Jednak pewnego dnia pojechałem do sklepu z ciekawości obejrzeć powyższy model i od pierwszego zobaczenia bardzo mi się spodobał i go zakupiłem :) Teraz z perspektywy czasu jestem na 99% przekonany, że była to trafna decyzja. Jeżdżę długie dystanse w większości po szosie a dodatkowo chcę mieć możliwość pojechać z rodziną przez las.

Po pierwszych 10km, które przejechałem jestem tym rowerem oczarowany :) W porównaniu do mojego starego roweru na oponach slick jest to niebo a ziemia  w komforcie jazdy po asfalcie. Łatwość rozpędzania się, pozycja za kierownicą no po prostu cudo. Mam nadzieję, że nabijemy wspólnie wiele dobrych kilometrów.

 

Specyfikacja wspomnianego modelu:

Rama rozmiar 58

Alpha Aluminium Serii 200, zwężana główka ramy, BB86.5, hamulce tarczowe flat mount, oś przelotowa 12 mm, wewnętrzne prowadzenie linek, mocowania bagażnika i ukryte mocowania błotników

Widelec

Checkpoint z włókna węglowego pod hamulce tarczowe, zwężana główka ramy, hamulce tarczowe flat mount, mocowania na bagażnik, ukryte mocowania błotników, 12 mm oś przelotowa

Koła

Przednia piasta

Formula ze stopu aluminium, pod hamulce tarczowe, oś przelotowa 12 mm, 24 otwory

Tylna piasta

Formula ze stopu aluminium, pod hamulce tarczowe, oś przelotowa 12 mm, 24 otwory

Obręcze

Bontrager Affinity, Tubeless Ready, 24 otwory

Opony

Bontrager R1 Hard-Case Lite, 700 x 32c

Maks. rozmiar opon

38c Bontrager-dekk (med minst 4 mm klaring til rammen)

Manetki

Shimano Tiagra, 10-biegowa

Przerzutka przednia

Shimano Tiagra

Przerzutka tylna

Shimano Tiagra

Korba

Shimano Tiagra, 50/34 (kompakt)

Oś suportu

Uszczelniane łożysko maszynowe

Kaseta

Shimano Tiagra 11-32, 10-rzędowa

Łańcuch

Shimano Tiagra

Pedały

SPD Shimano M520

Siodełko

Bontrager Ajna Comp, szyny stalowe

Sztyca

Bontrager, Approved, ze stopu aluminium, 27,2 mm

Kierownica

Bontrager Comp VR-C, 31,8 mm

Wspornik kierownicy

Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stopni, w zestawie uchwyt komputera i światła

Stery

Zintegrowane uszczelnione łożyska maszynowe, góra 1–1/8˝, dół 1,5˝

Zestaw hamulcowy

Tarczowe hydrauliczne Shimano RS405 flat mount  

Waga dla 56 - 10,50kg

 

 

 

IMG_20190303_111642-01.jpeg IMG_20190303_111536.jpg IMG_20190303_111453-01.jpeg IMG_20190303_111616.jpg IMG_20190303_111624.jpg IMG_20190303_111629.jpg IMG_20190303_111555-01.jpeg IMG_20190303_111500.jpg IMG_20190303_111516-01.jpeg IMG_20190303_111530.jpg

Edytowane przez kucu
  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92

Fajny, chociaż możliwe, że się nie znam, bo uważam, że rowery typu gravel są niewspółmiernie drogie w porównaniu do tego co nam oferują sprzetowo. Ale jak mówię, pewnie się nie znam.

No i druga rzecz. Więcej foto mogło by być.

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stryjek

Z ciekawości zapytam ile masz wzrostu? bo ustawienie pozycji ze zdjęcia jest trochę niepokojące ;) 

Rower fajny, tylko shimano mogłoby coś zrobić z tymi wielkimi klamkami, dla mnie to jakiś dramat ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, Cris92 napisał:

No i druga rzecz. Więcej foto mogło by być.
 

Jak więcej pojeżdżę to coś pstrykne.

 

8 godzin temu, Stryjek napisał:

Z ciekawości zapytam ile masz wzrostu? bo ustawienie pozycji ze zdjęcia jest trochę niepokojące ;) 

Rower fajny, tylko shimano mogłoby coś zrobić z tymi wielkimi klamkami, dla mnie to jakiś dramat ;) 

Wzrostu mam 185cm. Ciężko mi na chwilę obecną powiedzieć czy pozycja jest ok, czy nie. To mój pierwszy tego typu rower. Wcześniej przez 12 lat na MTB. Dla mnie po pierwszej jeździe jest ok. Dodam tylko że rama ma dość duży przekrok w porównaniu do MTB. 

Jeżeli chodzi o klamki, to fakt, że są duże, ale same podparcie rąk wydaje się ok.

Edytowane przez kucu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
16 godzin temu, kucu napisał:

Jak więcej pojeżdżę to coś pstrykne.

 

Wzrostu mam 185cm. Ciężko mi na chwilę obecną powiedzieć czy pozycja jest ok, czy nie. To mój pierwszy tego typu rower. Wcześniej przez 12 lat na MTB. Dla mnie po pierwszej jeździe jest ok. Dodam tylko że rama ma dość duży przekrok w porównaniu do MTB. 

Jeżeli chodzi o klamki, to fakt, że są duże, ale same podparcie rąk wydaje się ok.

Kierownice masz za bardzo do góry zadartą.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
6 godzin temu, Fimala napisał:

Kierownice masz za bardzo do góry zadartą.

Właśnie mi się coś dziwnie ustawiona wydawała, ale chciałem wcześniej trochę pojeździć i sprawdzić. Spróbuję ją trochę wypoziomować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajop
5 godzin temu, kucu napisał:

Właśnie mi się coś dziwnie ustawiona wydawała, ale chciałem wcześniej trochę pojeździć i sprawdzić. Spróbuję ją trochę wypoziomować.

Jak już ją wypoziomujesz, to możesz dojść do wniosku, że sprzedawca namówił Cię na za dużą ramę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
13 minut temu, Zajop napisał:

Jak już ją wypoziomujesz, to możesz dojść do wniosku, że sprzedawca namówił Cię na za dużą ramę.

Wypoziomowałem i na sucho wydaje się ok. Nabije km, to coś więcej powiem. Jak już pisałem przez 12 lat jeździłem na za małym (M) Giant Terrago. Traski często powyżej 200km na raz i żyłem. Nie skupiam się tak bardzo czy 1cm w tą czy w tamtą mi zrobi różnice.

Ramy-roweru mi nikt nie wciskał. Przyszedłem do sklepu siadłem i powiedziałem że biorę jak będzie dobra cena i tyle 🙂 Zamiast się zastanawiać co by było gdyby, to wolę pokręcić km 🙂

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kalmar
Napisano (edytowane)

Mam taki sam rower. I też jestem po pierwszych przejażdżkach. Rower wygodny, jezdziłem z podkładkami pod mostek i bez podkładek. Z podkładkami wygodna pozycja, klamkomanetki faktycznie duże ale cóż taka grupa i nic nie poradzisz. Nie mam porównania z mechanicznymi także nie wypowiem się o wygodzie manetek. Po zdjęciu podkładek sportowa pozycja i po zakupie lżejszych kół i opon 25-28c można smigać dość sportowo na szosie także pełna hybryda. Oponki wchodzą do 38mm wg producenta, choć wydaje mi się że wejdą większe. Czekam na oponki Schwalbe G-one 35c i zmierzę jak założe ile miejsca. Jeżeli ktoś do kupi sobie jakieś Mavic Aksium bądź wyższe to z oponkami szosowymi zmieni się waga w dół i pewnie można śmiało latać po asfaltach jak typową szosówką po zdjeciu podkładek. Jestem zdziwony że tak nisko się zginać można. Rower kosztuje sporo, malowanie mogło by być z innym kolorkiem napisów i tych wstawek fluo, rura sterowa aluminiowa i sztyca za tą kaskę troszkę minus ale sztyce można wymienić na carbonik. Ogólnie nie żałuje, nic nie strzyka, w ramie przewody nie tłuką, jakość bardzo dobra, gwarancja na ramkę jak to u treka i przede wszystkim możliwość zainstalowania bagażników, sakw, blotników i możliwość jazdy po szutrach no i po założeniu kół 622-17 można latać jak szosóweczką. Grupa Tiagra 4700 chodzi elegancko, szybko, nic nie zgrzyta. Hamulce ok, i myślę że te tarzczówki troche przereklamowane. Dobre Vbrake z klockami hamują podobnie. Ogólnie jestem zadowolony i polecam wszystkim. Mam 180cm rozmiar 56cm

Edytowane przez Kalmar
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
3 godziny temu, Kalmar napisał:

Mam taki sam rower. I też jestem po pierwszych przejażdżkach. Rower wygodny, jezdziłem z podkładkami pod mostek i bez podkładek. Z podkładkami wygodna pozycja, klamkomanetki faktycznie duże ale cóż taka grupa i nic nie poradzisz. Nie mam porównania z mechanicznymi także nie wypowiem się o wygodzie manetek. Po zdjęciu podkładek sportowa pozycja i po zakupie lżejszych kół i opon 25-28c można smigać dość sportowo na szosie także pełna hybryda. Oponki wchodzą do 38mm wg producenta, choć wydaje mi się że wejdą większe. Czekam na oponki Schwalbe G-one 35c i zmierzę jak założe ile miejsca. Jeżeli ktoś do kupi sobie jakieś Mavic Aksium bądź wyższe to z oponkami szosowymi zmieni się waga w dół i pewnie można śmiało latać po asfaltach jak typową szosówką po zdjeciu podkładek. Jestem zdziwony że tak nisko się zginać można. Rower kosztuje sporo, malowanie mogło by być z innym kolorkiem napisów i tych wstawek fluo, rura sterowa aluminiowa i sztyca za tą kaskę troszkę minus ale sztyce można wymienić na carbonik. Ogólnie nie żałuje, nic nie strzyka, w ramie przewody nie tłuką, jakość bardzo dobra, gwarancja na ramkę jak to u treka i przede wszystkim możliwość zainstalowania bagażników, sakw, blotników i możliwość jazdy po szutrach no i po założeniu kół 622-17 można latać jak szosóweczką. Grupa Tiagra 4700 chodzi elegancko, szybko, nic nie zgrzyta. Hamulce ok, i myślę że te tarzczówki troche przereklamowane. Dobre Vbrake z klockami hamują podobnie. Ogólnie jestem zadowolony i polecam wszystkim. Mam 180cm rozmiar 56cm

Mnie właśnie urzekł malowaniem 😉 Potrzebowałem czegoś wygodnego i szybszego do pokonywania długich dystansów. Weekend zapowiada się ciepły, to mam nadzieję, że coś nabije kilometrów 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cris92

Swoją drogą po temacie Gianta widzę, że kolejny kolega z okolic Bielska (mniejszych lub większych, ale jednak)

Wysłane z mojego P10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akduj
Napisano (edytowane)

Nie ukrywam za paredni chcę kupić ten rower i mam parę pytań. Trochę niepokoi mnie geometria, chodzi o to  czy nie za krótki rozstaw kol, i czy wygodna pozycja.?

 

Edytowane przez akduj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
3 godziny temu, akduj napisał:

 

 

3 godziny temu, akduj napisał:

Nie ukrywam za paredni chcę kupić ten rower i mam parę pytań. Trochę niepokoi mnie geometria, chodzi o to  czy nie za krótki rozstaw kol, i czy wygodna pozycja

3 godziny temu, akduj napisał:

 

 

W dniu 8.02.2019 o 17:40, Kalmar napisał:

 

W weekend zrobiłem 30+50 km i jechało się ok. Nie mam porównania, ale dla mnie prowadzi się dobrze a pozycja jest wygodna. Po pierwszych 100km będę mógł powiedzieć więcej nt wygody, ale niestety nie mam ostatnio czasu na dłuższą jazdę niż 2h... Jak tylko zrobię dłuższą przejażdżkę, to dam znać 🙂

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akduj
W dniu 7.02.2019 o 20:28, kucu napisał:

Wypoziomowałem i na sucho wydaje się ok. Nabije km, to coś więcej powiem. Jak już pisałem przez 12 lat jeździłem na za małym (M) Giant Terrago. Traski często powyżej 200km na raz i żyłem. Nie skupiam się tak bardzo czy 1cm w tą czy w tamtą mi zrobi różnice.

Ramy-roweru mi nikt nie wciskał. Przyszedłem do sklepu siadłem i powiedziałem że biorę jak będzie dobra cena i tyle 🙂 Zamiast się zastanawiać co by było gdyby, to wolę pokręcić km 🙂

 

Pozdrawiam

 

Nie wiem czy wolno zadać takie pytanie ale zadam Ila zapłaciłeś?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
43 minuty temu, akduj napisał:

 

Nie wiem czy wolno zadać takie pytanie ale zadam Ila zapłaciłeś?

 

No jasne, że można 🙂 4700 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akduj
1 godzinę temu, kucu napisał:

No jasne, że można 🙂 4700 PLN.A gdzievtak tanio

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
3 godziny temu, akduj napisał:

 

Ciężko powiedzieć, czy to bardzo tanio. Założę się, że niektórzy magicy by więcej wytargowali. Nazwy sklepu wolałbym nie podawać, bo tak się dogadałem. Chyba nie chcą żeby każdy przychodził już z gotową myślą o wysokości rabatu 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał S

Cześć

Zastanawiam się nad zakupem tego modelu. Powiedzcie proszę czy da sie nim jechać szybko po szosie? Jakie macie średnie prędkości? Czy na podjazdach czuć ze rower jest ciężki? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
6 godzin temu, Rafał S napisał:

Cześć

Zastanawiam się nad zakupem tego modelu. Powiedzcie proszę czy da sie nim jechać szybko po szosie? Jakie macie średnie prędkości? Czy na podjazdach czuć ze rower jest ciężki? 

 

Nie mam porównania do innych, to nie będę się wypowiadał odnośnie podjazdów. Jeśli zaś chodzi o prędkości, to średnie 25-26km/h przy spokojnych przejazdach. Ja jestem usatysfakcjonowany 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał S

Dzięki 🙂

Jesteś zadowolony z hamulców hydraulicznych? Warto do nich dopłacać?

Mógłbyś wrzucić więcej zdjęć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kalmar

Powiem tak, hamuja dobrze. I ja osobiście jestem zadowolony. Choc nie mam porównania z trp mechanicznymi ale podobno to jeden z lepszych modeli mechanicznych. Tiagra hydrauliczna sporo więcej kosztuje bo i klamki hydrauliczne. Siła hamowania jest ok i człowiek czuje się pewnie. Pozdrawiam. I jeżeli będziesz chciał z klamek sory hydrauliczny upgrade robić to już musisz klamkomanetki wymieniać. Także z jednej strony ok. Ale te TRP pod każda klamke podepniesz i możesz wsadzić napęd ultegry bez dopłacania za klamkomanetki hydrauliczne którę są sporo droższe od mechanicznych. Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, Rafał S napisał:

Dzięki 🙂

Jesteś zadowolony z hamulców hydraulicznych? Warto do nich dopłacać?

Mógłbyś wrzucić więcej zdjęć?

Jestem zadowolony. Tak jak kolega @Kalmar nie mam porównania do mechanicznych, ale w porównaniu do hydraulików z górala, to dają radę. Rower dobrze się zatrzymuje. Trzymając w górnym chwycie daje radę normalnie hamować a jak braknie siły, to można przejść do dolnego i tam już w ogóle jest żyleta 🙂 Mają też jakąś tam modulację, także nie działają zero-jedynkowo. Przyznam, że nie wziąłbym mechaników. Już wolałbym zwykłe szczękowe.

Fotki wrzucę, ale co gdzieś jadę, to nie ma jakiś fajnych plenerów 😉

Edytowane przez kucu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
W dniu 26.02.2019 o 20:21, Rafał S napisał:

Dzięki 🙂

Mógłbyś wrzucić więcej zdjęć?

Dodałem parę fotek zrobionych dzisiaj do pierwszego postu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał S

Dzięki za fotki. 

Jakie są wrażenia z jazdy tym rowerem? Ciągle się zastanawiam nad nim oraz nad Emondą. Czy ktoś z Was miał przyjemność jeździć na obu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kucu
8 minut temu, Rafał S napisał:

 

Jakie są wrażenia z jazdy tym rowerem? 

Zrobiłem na nim od początku lutego ponad 320km i na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony. Jak dla mnie jest wystarczająco szybko, ale też wygodnie. Najdłuższy przejazd to na razie coś około 60km i było ok. Jak będzie czas i zacznę znowu łykać po 100 i 200km, to będę coś mógł więcej powiedzieć. Jednak wydaje mi się, że nadal będzie wygodnie. Biegi działają sprawnie i hamulce też. Nie miałem z nimi jeszcze żadnych problemów. Ja przesiadałem się ze starego mtb, to nie mam porównania do innych nowszych rowerów. Trek jest dla mnie jak Ferrari ;) 

Sam przez długi czas byłem nastawiony na typową szosę, a dokładnie na Emonde ALR5. Jednak ostatecznie zdecydowałem się na gravela ponieważ większość moich jazd, to długie wypady na których muszę mieć wygodnie a dodatkowo lubię czasem coś obejrzeć po drodze i bałem się, że na typowej sportowej szosie mogę mieć czasem problemy z dojechaniem w konkretne miejsce - dziadowska nawierzchnia. 

U wielu kolegów z forum w ich postach przewija się rada, że jak mamy podobne sprzęty, to powinniśmy brać ten, który nam się bardziej podoba. Ja właśnie tak zrobiłem, bo męczy mnie zbyt długie wybieranie i jestem z mojego wyboru zadowolony :) 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.