Grzeszaldo

VAN RYSEL - nowa marka Decathlona

Rekomendowane odpowiedzi

xcentric

Właśnie sztyce najłatwiej mi było sprawdzić na szybko - wycieranie, czyszczenie itp. nic nie dawało . Nie próbowałem jedynie zaklejać góry, bo bym się w 100% przekonał .
Nacisk z góry na siodło powodował strzelanie w ramie, w pobliżu suportu - po zluzowaniu nieco zacisku skrzypienie ustało , ale która czynność pomogła, tego nie wiem ...
Dodatkowo wcześniej rozbierałem całe mocowanie siodełka i czyściłem gwinty w śrubach regulacyjnych, bo dostał się tam piach - też nie pomogło.
Drażni mnie to strasznie, bo powraca nawet po przejażdżkach w mieście, gdzie rower mojej córki za 1k nie wydaje z siebie żadnych niechcianych odgłosów

Wysłane z mojego Pixel 2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sentio
11 minut temu, xcentric napisał:

Właśnie sztyce najłatwiej mi było sprawdzić na szybko - wycieranie, czyszczenie itp. nic nie dawało . Nie próbowałem jedynie zaklejać góry, bo bym się w 100% przekonał .
Nacisk z góry na siodło powodował strzelanie w ramie, w pobliżu suportu - po zluzowaniu nieco zacisku skrzypienie ustało , ale która czynność pomogła, tego nie wiem ...
Dodatkowo wcześniej rozbierałem całe mocowanie siodełka i czyściłem gwinty w śrubach regulacyjnych, bo dostał się tam piach - też nie pomogło.
Drażni mnie to strasznie, bo powraca nawet po przejażdżkach w mieście, gdzie rower mojej córki za 1k nie wydaje z siebie żadnych niechcianych odgłosów emoji850.png

Wysłane z mojego Pixel 2 przy użyciu Tapatalka
 

No cóż w takim razie zainwestuj w Effetto Mariposa Carbogrip. Bo w sumie u mnie się sprawdziło i ja tego nie wymyśliłem, tylko wziąłem poradę z tego wątku: 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1

Dzisiaj z samego rana wyskoczyłem na mały trening uprzednio dość mocno luzując sztycę. Przez 2-3 km była kompletna cisza tylko, że z czasem siodełko siadło niżej. Także na 100% jest to wina obejmy i siły z jaką jest ona dokręcona. Bo później znowu zaczęło trzaskać jak skręciłem ją mocniej. 

W sumie pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Zawsze dokręcałem na "oko" zarówno swoje jak i żony rowery i nigdy nie miałem z tym problemu. Owszem z czasem poprzez brud lub wilgoć coś tam zaczęło trzaskać, ale po przeczyszczeniu był spokój. 

A tutaj występuje to nagminnie. Zaraz po treningu odebrałem z paczkomatu Mariposa Carbogrip. Wyczyściłem, spryskałem i skręciłem. Trochę musiałem poluzować bo lekko trzaskało, ale teraz pod naciskiem jest cicho...

No zobaczymy jak to wyjdzie w praniu w czasie jazdy. Środek jest bardzo fajny - tworzy taką lekko klejącą powłokę, która uszczelnia i stabilizuje. Myślę, że się przyda przy tego typu rzeczach :) 

P.S.

Przy serwisie zauważyłem, że taka cieniutka podkładka, która jest zaraz przy główce ramy jest zardzewiała. Oczyściłem to WD 40 i wygląda już lepiej,  ale już mogli się bardziej postarać i dać tam jakąś nierdzewkę 😑 Jak będę na przeglądzie to poproszę o wymianę. 

A do tego "ruda" też się zabrała za śrubki od klocków hamulcowych. Klocki Shimanowskie, więc nie wina Decathlonu ;)

Wczoraj też spadł mi łańcuch przy zmianie z dużej na małą płytę. Lekko się zakleszczył na zębie i przez to zrobił się na nim zadzior. To raczej moja wina bo musiał być za duży "krzyż" na łańcuchu bo przed zmianą nie zmieniłem na lżejsze przełożenia z tyłu. Dobrze, ze to było przy małej prędkości bo inaczej wyłamał bym cały napęd. 

Edytowane przez Grzesiek SRC 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sentio

I jak tam to strzelające siodełko? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1
W dniu 9.09.2019 o 11:19, sentio napisał:

I jak tam to strzelające siodełko? 

W sobotę kupiłem nowe siodełko Selle Italia C2 Gel Flow. Niestety wymiana siodełka jak i spryskanie sztycy Mariposa Carbogrip nic nie pomogło. Nadal słychać skrzypienie na nierównościach. Pozostaje już chyba tylko dokręcenie tej obejmy kluczem dynamometrycznym lub ewentualnie wymiana obejmy. Spróbuję przełożyć tę z crossa. 

A co do samego siodełka. Za mną są już dwa treningi 2 x 50 km i jestem z niego jak na razie bardzo zadowolony. W końcu ustał problem "drętwienia wiadomo czego" :)

Na tym fabrycznym siodełku już tak po 20-30 km byłem odrętwiały a przez to odbierało mi to trochę radość z samej jazdy. 

Selle Italia jest o 1 cm krótsze, ale o 1 cm szersze i ma węższy nos. Jest zdecydowanie wygodniejsze i stabilniejsze. Poprzednie musiałem dość mocno obniżyć, aby zniwelować drętwienie, ale przez to tyłek po zmianie chwytu na kierownicy cały czas mi się przesuwał. A tutaj siedzi mi się teraz bardzo stabilnie. Otwór powoduje też, że ugina się mocniej.  Także dla mnie zmiana na PLUS. Koszt siodełka w Decathlonie 200 zł. W sumie mają najniższą cenę za ten model wśród konkurencji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Jesteś pewien, że skrzypienie pochodzi od sztycy?

Mi niedawno zaczął skrzypieć Triban. Sidełko sprawdziłem. Zacząłem obstawiać, że to coś z suportem, bo jak mocno depnąłem to skrzypienie było mocniejsze. Niestety podczas próby jazdy bez pedałowania również czasem skrzypiało. Najwięcej na mocnych nierównościach. Sprawdziłem zaciski kół i pooglądałem spawy. Sprawdziłem również stery.

Ostatecznie okazało się, że w przednim kole miałem mniej naciągnięte sprychy niż w tylnym. Podociągałem je (oczywiście centrowanie nie jest mi obce) i teraz jest cicho jak makiem zasiał.

Naciąg szprych łatwo sprawdzić: postukaj po nich leciutko np. łyżką do opon. Im niższy ton, tym mniejszy naciąg. Będą oczywiście różnice tonu pomiędzy szprychami ale nieduże. Porównaj sobie ton szprych pomiędzy przednim i tylnym kołem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1
W dniu 10.09.2019 o 14:01, mareq napisał:

Jesteś pewien, że skrzypienie pochodzi od sztycy?

Raczej tak.

W crossie miałem kiedyś niedociągnięte szprychy i wydawały wtedy takie metalicznie pykanie. A tutaj jest trzeszczenie, w sumie takie samo jak w czasie dokręcania obejmy. Często na jakiś lekkich podjazdach staje na pedałach i wtedy nic nie słychać.  W sumie w niczym to nie przeszkadza, ale jest trochę irytujące.

Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak wygląda to nowe siodełko to jest zdjecie na Stravie. Jest tam też w komentarzu opinia kolegi, który ma to siodełko od 3 lat tyle, że w wersji L na crossie. 

Jutro przed pracą postaram się wyskoczyć na "stówkę", aby przetestować je na dłuższym dystansie i sprawdzić czy było warte swoich pieniędzy...

https://www.strava.com/activities/2691256698

P.S.

Siodełko przetestowane na dystansie 120 km z sumą wzniesień lekko ponad 1100 m. Także "tyłek" trochę popracował :) 

Jak dla mnie po tak krótkim okresie ( 200 km) jest bardzo dobrze. W końcu nie odczuwam drętwienia. Owszem jakiś tam lekki ból tyłka jest, ale z czasem powinno to jeszcze bardziej się ułożyć. W porównaniu do fabrycznego mniej też skóra ociera się o "nos siodełka" i nie czuć z czasem lekkich obtarć czy potówek. 

 

Edytowane przez Grzesiek SRC 1
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1

Problem ze skrzypiącą sztycą rozwiązany - chyba na stałe ;)

Dokręciłem z odpowiednią siłą + potraktowanie jej Mariposa Carbogrip i od około 400 km kompletna cisza. 

Ostatnio też lekko podregulowałem tylną przerzutkę bo od ponad 2 tysięcy kilometrów nic przy niej nie było robione. 

Tylna oponka też już na poważnym dotarciu. Przednia trzyma się dzielnie. 

Rowerek ma na liczniku 3200 km i nadal bez poważniejszych usterek - oby tak dalej :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1

Dawno nic nie pisałem. Za mną  cały sezon - jeżdżę nim jeszcze do chwili obecnej. Nabite od maja 4055 km. 

W październiku oddałem rower na przegląd. Taki jeden bezpłatny przysługuje po zakupie niezależnie kiedy go zrobimy w przeciągu dwóch lat gwarancji. 

Miałem skasowane lekkie luzy na sterach, wyregulowane przerzutki, hamulce. Trochę za mocno skręcili stery i musiałem sobie w domu je lekko poluzować. 

Na moją prośbę też sprawdzono koła, ale taka usługa jest odpłatna. Niby były tam jakieś nieprawidłowości - zapłaciłem za to 40 zł + paliwo za dojazd w obydwie strony bo najbliższy Decathlon mam około 30 km od domu. W sumie mogłem to zrobić u siebie w mieście i zapłaciłbym za wszystko taniej. 

Tak poza tym rower jak do tej pory bezawaryjny.

Tylna opona jeszcze daję radę, ale mam już na zapas nową i ją zmienię na wiosnę. Przednia jest w dobrym stanie.

Klocki hamulcowe też pierwsza klasa - myślę, ze bez problemu pociągną jeszcze jeden sezon. Sprawdzałem cenę oryginalnych pod 105 i akurat cena nie zwala z nóg w razie wymiany.  

Taka lekka ciekawostka. Mierzyłem ostatnio zużycie łańcucha i okazało się, że mam założony łańcuch KMC 11X.

Byłem święcie przekonany, ze mam kompletny napęd z grupy 105 w tym i łańcuch CN - HG601. A tutaj proszę....

W sumie są w podobnej cenie no, ale lekkie rozczarowanie jest - można je nabyć w okolicach 90 zł. 

Zużycie łańcucha jeszcze poniżej .75 - myślę, ze pociągnie jeszcze ze 2 tysiace km. 

Widziałem, że w Decathlonie jest wyprzedaż tych rowerów. Na chwilę obecną został rozmiar L w kolorze niebieskim na 3999 zł. Ten szaro-czarny dalej stoi za 4299 zł. 

Dokupiłem sobie też ostatnio licznik rowerowy Bryton 420 oraz komplet lampek firmy PROX. 

 

Edytowane przez Grzesiek SRC 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mareq

Przy takim wyciągnięciu łańcucha to ja bym go już zmienił. Szkoda zębatek. W Tribanie też miałem łańcuch KMC. Czy jest gorszy od Shimano nie wiem. Pewnie są porównywalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1
24 minuty temu, mareq napisał:

Przy takim wyciągnięciu łańcucha to ja bym go już zmienił. Szkoda zębatek.

Przymiar jeszcze cały nie wchodzi na .75, więc się wstrzymam z wymianą. Na crossie mam założony w tym roku łańcuch HG-93 i nabite ponad 5 tysięcy i jest w podobny stanie a też nim ostro jeżdżę. 

Edytowane przez Grzesiek SRC 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR
2 minuty temu, Grzesiek SRC 1 napisał:

Przymiar jeszcze cały nie wchodzi na .75, więc się wstrzymam jeszcze z wymianą

Przy 11s zaleca się wymianę przy 0,5

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bury

Siedemnastolatek z Belgii wywalczył mistrza juniorów tego kraju

 

BK%20junioren%202019%20(221)%20(Aangepas

 

B9719833227Z.1_20190604183146_000+GN0DP6

 

5dfcc2f7ca775.jpg

 

B9722148068Z.1_20200107175105_000+GGVF8B

 

B9719292799Z.1_20190417181043_000+G7QDDP

 

0a8ee906-8561-11e9-ab9e-84928619fcfd.jpg

 

eb0e3aa0-6f58-11e9-b16e-8e98a1cd0cc6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1
Napisano (edytowane)

Pod koniec lutego pękło mi tylne koło - dla przypomnienia w modelu 105 AF są systemowe koła Mavic Aksium. Po prostu w kilku miejscach przy nyplach obręcz popękała. Koło kręciło się idealnie a zauważyłem to przy czyszczeniu obręczy. 

I tutaj duży plus dla Decathlonu - koło bez żadnych pytań wymienione po tygodniu na nowe. Także jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy bo nauczony doświadczeniem z poprzednich realizacji napraw gwarancyjnych w lokalnych sklepach rowerowych już myślałem, że zaczną mi udowadniać, że to moja wina bo za dużo jeżdżę, jestem za wysoki i za ciężki ;)

Rower na chwilę obecną ma przejechane od maja 2019 roku 4700 km.

Przy okazji wymiany tylnego koła zmieniłem też oponę na Conti Ultra Sport 25 mm. Na przodzie został jeszcze stary Mavic Yksion, który zapewne pociągnie jeszcze z jeden sezon. 

Kolejna zmiana to przed kilkoma tygodniami przejście z pedałów SPD Shimano M520 na szosowe pedały SL Shimano PD-R550 oraz buty szosowe Northwave Core. 

Do tej pory zarówno na crossie jak i szosie jeździłem w zwykłych turystycznych butach Shimano. Teraz po przesiadce czuć różnicę - szczególnie w sztywności. 

Na dniach mam też zamiar wymienić łańcuch na nowy - przymiar jeszcze nie wchodzi na .75, ale wolę go trochę wcześniej podmienić. Kupiłem KMC X11 - taki jak był fabrycznie założony od nowości o długości 108 ogniw ze spinką. 

Cytat

 

 

Edytowane przez Grzesiek SRC 1
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
3 godziny temu, Grzesiek SRC 1 napisał:

dla przypomnienia w modelu 105 AF są systemowe koła Mavic Aksium. Po prostu w kilku miejscach przy nyplach obręcz popękała.

Te koła w nowych rocznikach tak mają, za niedługo w nowym pojawi się to samo, do tego dochodzą pękające szprychy, bo przecież szprychy też zmienili. Zmieniłbym z marszu te paździochy zamiast oszczędzić sobie rozczarowań.

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komandosek

To są koła systemowe Mavica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1
15 godzin temu, kaido2 napisał:

Zmieniłbym z marszu te paździochy zamiast oszczędzić sobie rozczarowań.

Poważnie się nad tym zastanawiam. Mam kilka typów na chwilę obecną:

1. CAMPAGNOLO SCIROCCO 35 C17 2018

2. CAMPAGNOLO ZONDA C17

3. NOVATEC Jetfly U2.2 ( na tych akurat znajomy jeździ i bardzo sobie chwali a robi rocznie ponad grubo 10 tysiecy km.) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz_P

Zondy miałem u siebie i bardzo polecam. Mocne lekkie koła. 

  • Dziękuję! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
18 godzin temu, komandosek napisał:

To są koła systemowe Mavica

Obecnie jedne z najbardziej gównianych pod kątem wytrzymałości.

 

8 godzin temu, Grzesiek SRC 1 napisał:

Poważnie się nad tym zastanawiam. Mam kilka typów na chwilę obecną:

1. CAMPAGNOLO SCIROCCO 35 C17 2018

2. CAMPAGNOLO ZONDA C17

3. NOVATEC Jetfly U2.2 ( na tych akurat znajomy jeździ i bardzo sobie chwali a robi rocznie ponad grubo 10 tysiecy km.) 

Przejeździłem na Fulcrumach 5 ( prod Campa) jakieś 20 patoli i tak producent godny polecenia, jednak obecnie tych kół bym już nie kupił,- wybieram chińskie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
50 minut temu, kaido2 napisał:

wybieram chińskie

Mi się ciągle czkawką odbijają. Nadal nie wysłane :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2
2 godziny temu, zibi_j1 napisał:

Mi się ciągle czkawką odbijają. Nadal nie wysłane :(

Z powodu zaistniałej sytuacji tracking jak i obsługa może leżeć.

Kupiłem ostatnio np plecak solarny, doszedł w 2 tygodnie, w trackingu widnieje "przygotowany do wysyłki".

Teraz dopiero zaczynają wracać do normalności więc na spokojnie zacząłbym rozmawiać ze sprzedającym co z fantem itd..

Nieuniknione, że przesyłka poszła i jest gdzieś w drodze.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komandosek
W dniu 27.03.2020 o 18:00, kaido2 napisał:

Obecnie jedne z najbardziej gównianych pod kątem wytrzymałości.

 

Przejeździłem na Fulcrumach 5 ( prod Campa) jakieś 20 patoli i tak producent godny polecenia, jednak obecnie tych kół bym już nie kupił,- wybieram chińskie :)

Kaido, ty to nie polecasz żadnych innych kół niż z aliexpress ;)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaido2

Jak to

W dniu 27.03.2020 o 18:00, kaido2 napisał:

Przejeździłem na Fulcrumach 5 ( prod Campa) jakieś 20 patoli i tak producent godny polecenia

Mavic Cosmic Elite podobnie, tylko:

Tu chodzi o co innego- po co przepłacać, choć po tym z czym miałem do czynienia, uważam ichnią propozycję za świetną opcję. No dobra, ale zapomnijmy na chwilę o tych chińskich, Mavic Cosmic Elite kupisz tam za ułamek ceny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1

Van Rysel kontra głupi kierowca samochodu wymuszającego pierwszeństwo i przydrożny rów :( 

 

20200420_133927.jpg 20200420_134049.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek SRC 1

Po kraksie na szczęście już nie ma śladu ani na rowerze ani na mnie ;)

W rowerze poszła tylko klamko-manetka, ale przy tego typu rzeczach wymienia się też kierownicę, więc i to zostało zrobione. Nawet nie ma żadnej ryski na ramie :) Cały impet pochłonęła kierownica i niestety moja noga i kość ogonowa.

1. Nowa kierownica plus owijka z żelowymi podkładkami - jednym słowem miodzio! W porównaniu do oryginalnej kierownicy i owijki tutaj jest po prostu przepaść. Od teraz to aż chce mi się jeździć w dolnym chwycie. Niestety poprzednio nie wyglądało to tak różowo. Kierownica była w tym miejscu zbyt cienka a przez to niewygodnie się ją trzymało i drgania przechodziły na nadgarstki. Teraz jest gruba, mięsista i przez to bardzo komfortowa. 

2. Przed tygodniem kupiłem sobie też nowe koła. Wybór padł na Novatec Jetfly. Kółka są zdecydowanie lżejsze niż te Aksiumy. Widać wyraźnie lepsze przyspieszenie i lekko szybciej idą na płaskich, długich odcinkach drogi. Nie byłem jeszcze w górach więc ciężko powiedzieć jak tam się sprawdzą. Z robocizną zapłaciłem 1600 zł. 

Po zmianie kierownicy i kół rower waży lekko ponad 0,5 kg mniej. 

Duży też plus dla PZU bo sprawnie zostały wypłacone pieniądze z OC sprawcy wypadku - były to dwie oddzielne sprawy. Majątkowa i osobowa za uraz ciała.  

Także mam komplet Mavic Aksium na sprzedaż. Przednie koło ma rok i przebieg około 4800 km. Tylne jak wcześniej wspomniałem zostało wymienione przed dwoma miesiącami na nowe i ma nabite gdzieś z 300-400 km. Koła są zarejestrowane w systemie Mavica i mają 3 lata gwarancji. Stan idealny. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.