Skocz do zawartości

Unibike fusion 2016


lary84

Rekomendowane odpowiedzi

Opis ze strony :

Rama

Rama - 29" / alu 6061-t6 / hydroforming / cieniowana / męska - 19"

Kolor - niebiesko-czarny

Widelec przedni - sr suntour xcm / blokada hydrauliczna / skok 100mm

Komplet sterowy - ahead fsa no.10 / 1-1/8" / wewnętrzny

Napęd:

Mechanizm korbowy shimano acera m3000 / 40x30x22t / osłona

Suportth / 7420st-s / łożyska maszynowe / podwójne uszczelnienie

Przerzutka przednia shimano acera m3000

Przerzutka tylna shimano alivio m4000

Dźwignie przerzutek shimano altus m370

Wwielotryb shimano acera hg200-9 / 11-34t

Łańcuch kmc x9

Koła:

Piasty shimano rm33 / 32h / czarne

Obręcze mach1 630 disc / czarne

Szprychy sapim leader / nierdzewne / czarne

Opony schwalbe smart sam / 29x2.10

Dętki schwalbe / av

Komponenty:

Hamulce shimano acera m447 (hydrauliczne)

Dźwignie hamulca acera m445

Pedały vp / aluminiowy korpus i ramka

Kierownica zoom / riser / 31.8mm

Chwyty kierownicy herrmans / double density

Wspornik kierownicy zoom / 31.8mm

Wspornik siodła uno grade oe

Siodło selle royal viper

Dzwonek

 

Jak widać jest to czysto seryjny rower na którym zaczynam swoją przygodę

IMG_20170503_145232.jpg

Edytowane przez lary84
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Dnia 9.02.2018 o 21:11, egzo23 napisał:

Bardo dobry amortyzator.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Niestety sprawdzę to dopiero na wiosnę, będę miał trochę zabawy w montaż wszystkiego (już nie mogę się doczekać ) muszę jeszcze kupić pancerz na linkę do manetki, i pompkę do amora, co prawda w sklepie napompowano mi bo pod moją wagę ale może będę musiał zmienić ustawienia

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, lary84 napisał:

muszę jeszcze kupić pancerz na linkę do manetki, i pompkę do amora, co prawda w sklepie napompowano mi bo pod moją wagę ale może będę musiał zmienić ustawienia

Nie ma czegoś takiego jak napompowanie amortyzatora pod wagę rajdera. To jest tylko orientacyjne ciśnienie które na 100% ulegnie modyfikacji. Ciśnienie zależne jest od wagi rajdera, stylu jazdy i terenu w jakim się poruszasz. Dodatkowo masz jeszcze ustawienie odbicia czyli powrotu ( rebound ), chodzi o to jak szybko amortyzator powróci po ugięciu na nierówności. 

Sam widzisz, że bez pompki i kilku wypadów w teren nie uda się ustawić amorka :) 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, martines80 napisał:

Nie ma czegoś takiego jak napompowanie amortyzatora pod wagę rajdera. To jest tylko orientacyjne ciśnienie które na 100% ulegnie modyfikacji. Ciśnienie zależne jest od wagi rajdera, stylu jazdy i terenu w jakim się poruszasz. Dodatkowo masz jeszcze ustawienie odbicia czyli powrotu ( rebound ), chodzi o to jak szybko amortyzator powróci po ugięciu na nierówności. 

Sam widzisz, że bez pompki i kilku wypadów w teren nie uda się ustawić amorka :) 

Jasna sprawa, miałem na myśli że na razie ciśnienie jest wstępnie ustawione pode mnie, natomiast pierwsze jazdy zweryfikują wszystko i do tego będę potrzebował pompki 

Odnośnik do komentarza

Witaj,

zmieniałeś może skok tego amortyzatora? Pytam ponieważ właśnie zamawiam Epixon XC RL-R 27,5 Oś 9mm Czarny Mat 2017. W mojej ramie GIANT Talon 2LTD z 2015 jest skok 100mm,  jestem ciekawy czy można zwiększyć skok do 120mm? W zeszłym roku bardzo spodobała mi się jazda po singletrack'ach ale nie wiem czy w takich amatorskich rowerach można zmieniać ten parametr amortyzatorów...

...nie upieram się przy tym ale chciałbym sprawdzić czy jest taka możliwość skoro już i tak zmieniam model amorka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Czachor napisał:

Witaj,

zmieniałeś może skok tego amortyzatora? Pytam ponieważ właśnie zamawiam Epixon XC RL-R 27,5 Oś 9mm Czarny Mat 2017. W mojej ramie GIANT Talon 2LTD z 2015 jest skok 100mm,  jestem ciekawy czy można zwiększyć skok do 120mm? W zeszłym roku bardzo spodobała mi się jazda po singletrack'ach ale nie wiem czy w takich amatorskich rowerach można zmieniać ten parametr amortyzatorów...

...nie upieram się przy tym ale chciałbym sprawdzić czy jest taka możliwość skoro już i tak zmieniam model amorka.

Pozdrawiam

Ja nic w nim nie zmieniałem ale można od razu zamówić z takim skokiem (120mm) ja polecam sklep ACTIVIA zadzwoń tam a na pewno się wszystkiego dowiesz. Lecz ja bym nie ryzykował zmiany skoku może to źle wpłynąć na ramę moim zdaniem nie warto ryzykować.

 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Kruup napisał:

W Epixonie skok mozna zmienić do 140 mm. Skok 120 raczej nie zaszkodzi. 

kolego do 130 mm ;) 

 

Godzinę temu, Czachor napisał:

zmieniałeś może skok tego amortyzatora? Pytam ponieważ właśnie zamawiam Epixon XC RL-R 27,5 Oś 9mm Czarny Mat 2017. W mojej ramie GIANT Talon 2LTD z 2015 jest skok 100mm,  jestem ciekawy czy można zwiększyć skok do 120mm?

Mam taki sam amorek w rowerze żonki i zmiana skoku jest banalnie prosta. Sam zmieniałem z 80 na 100 mm. Tu masz tutaj masz tutorial jak zmienić skok w tym amortyzatorze. Bolec do wybicia sworznia blokującego ten czarny plastik musi mieć nie więcej niż 3mm grubości.

 

Godzinę temu, Czachor napisał:

W zeszłym roku bardzo spodobała mi się jazda po singletrack'ach ale nie wiem czy w takich amatorskich rowerach można zmieniać ten parametr amortyzatorów...

Zmienisz geometrię roweru i nie wiadomo czy producent przewidział taki skok amortyzatora do Twojej ramy. Chociaż 20 mm to nie aż tak dużo i zazwyczaj jest to możliwe. Sam skok to nie wszystko. Zmierz długość starego amorka i porównaj z nowym bo może być tak jak u mnie, że oryginalny sprężynowy 80mm był dłuższy o 15mm od nowego epixona 80mm i dla tego go rozciągnąłem do 100mm i jest nieznacznie wyższy.

Edytowane przez martines80
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, lary84 napisał:

Ja nic w nim nie zmieniałem ale można od razu zamówić z takim skokiem (120mm) ja polecam sklep ACTIVIA zadzwoń tam a na pewno się wszystkiego dowiesz. Lecz ja bym nie ryzykował zmiany skoku może to źle wpłynąć na ramę moim zdaniem nie warto ryzykować.

 

dzięki za odpowiedź. Mam zamiar właśnie skorzystać ze sklepu ACTIVIA. Też chyba nie będę ryzykował zmiany skoku, zwłaszcza że nie mogę nigdzie znaleźć informacji czy ramy w Talonach przewidują taką możliwość...

12 godzin temu, martines80 napisał:

kolego do 130 mm ;) 

 

Mam taki sam amorek w rowerze żonki i zmiana skoku jest banalnie prosta. Sam zmieniałem z 80 na 100 mm. Tu masz tutaj masz tutorial jak zmienić skok w tym amortyzatorze. Bolec do wybicia sworznia blokującego ten czarny plastik musi mieć nie więcej niż 3mm grubości.

 

Zmienisz geometrię roweru i nie wiadomo czy producent przewidział taki skok amortyzatora do Twojej ramy. Chociaż 20 mm to nie aż tak dużo i zazwyczaj jest to możliwe. Sam skok to nie wszystko. Zmierz długość starego amorka i porównaj z nowym bo może być tak jak u mnie, że oryginalny sprężynowy 80mm był dłuższy o 15mm od nowego epixona 80mm i dla tego go rozciągnąłem do 100mm i jest nieznacznie wyższy.

Zrobię dokładnie tak jak zaproponowałeś. Zamawiam skok 100mm, gdy będę miał go fizycznie zmierzę wartość o której piszesz i jak będzie tolerancja na zwiększenie, to zaryzykuję...

...jeżeli nie, zostaję przy 100mm. Fajnie że epixon daje możliwość zmiany tego skoku samodzielnie

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Czachor napisał:

dzięki za odpowiedź. Mam zamiar właśnie skorzystać ze sklepu ACTIVIA. Też chyba nie będę ryzykował zmiany skoku, zwłaszcza że nie mogę nigdzie znaleźć informacji czy ramy w Talonach przewidują taką możliwość...

Spoko nie ma problemu, tylko zanim zamówisz zadzwoń i zapytaj o dostępność ja zamówiłem raidona, później dostałem telefon że jednak go nie ma tylko z wystawy i zakończyło się epixonem z fajnym rabatem i darmową wysyłką

Odnośnik do komentarza

Dziś odbyła się pierwsza jazda w sezonie i ostatnia z taką konfiguracją, następna jazda będzie po wymianie amortyzatora i korby ze zintegrowaną osią (mam nadzieję że jutro kupię stojak w lidlu). Chciałem się przejechać przed zmianą żeby poczuć jakie zmiany przyniosą modyfikacje.

Chciałem dziś wyznaczyć odcinek testowy do sprawdzania postępów to jego początek 

Podjazd po kamieńskiej drodze ok 900 M potem zjazd leśną ścieżką i tu się zakopałem po tarcze niestety odcinek nie jest przejezdny muszę poszukać innej drogi.

 

Udało się, kupiłem stojak serwisowy w lidlu i kask dla córki, wiec będzie serwis jak złoto 

IMG_20180311_133442.jpg

Edytowane przez lary84
Odnośnik do komentarza
45 minut temu, Michał123 napisał:

Też jesteś zadowolony ze stojaka?  Ja bardzo zawsze 200 zł w kieszeni.  ;)

Jeszcze nie korzystałem, tylko go złożyłem i zawiesiłem rower, i wiem już że wieszając za rurę poziomą nie mam możliwości regulacji przerzutek ze względu na to że zaczep łapie linki, ale chwyt za sztyce przednie koło na ziemi i można działać. Wykonanie wygląda na solidne reszta wyjdzie w praniu, teraz została mi już tylko wymiana zakupionych elementów 😈

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Michał123 napisał:

Spokojnie wieszając za sztycę też możesz podnieść rower.  :)

Wiem ale jakoś tak wydaje mi się że stojak jest wtedy mocno obciążony na łączeniu rury poziomej z pionową.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Michał123 napisał:

Obciążony jest, ale w końcu do tego jest przystosowany(chyba)  ;)

No niby tak ale z tego co widzę to Ty posiadasz raczej lekki rower a moje kowadło waży 14,5 kg 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...