Skocz do zawartości

TRP Spyre C - klocki hamulcowe


Fimala

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę sie z zamiarem wymiany oryginalnych klocków w zaciskach TRP Spyre bo nie jestem zadowolony do końca z tego jak hamują. Pytanie do osób ktore korzystają z tych hamulców. Jakie klocki polecacie, które wpływają na poprawe skuteczności hamowania?

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Jarosław Okonkowski

Żeby nie zakładać oddzielnego tematu to podłączę się tutaj...

Czy u Was też te hamulce tak mocno piszczą na deszczu? Pisk taki, że pół miasta słyszy jak hamuję, a siła hamowania na mokrym to jakiś żart.
Nie wiem czy to wina klocków, czy ten model po prostu tak ma? Pisk byłbym w stanie znieść, ale niestety 30% siły hamowania jaka zostaje na mokrym to porażka :(

Na sucho hamulcom nie mam nic do zarzucenia, ale niestety jak rower trochę postoi na deszczu (realia używania roweru również jako dojazdówki) to potem strach hamować.

Można coś z tym zrobić? A jeśli nie to czy są inne hamulce, które tego efektu nie mają? Avidy, Shimano, cokolwiek?
Obecnie mam seryjne klocki od nowości.

Odnośnik do komentarza

W tych hamulcach za piszczenie odpowiedzialne są klocki. Ogólnie klocki to tak na prawdę najsłabszy element tych hamulców, warto poszperać w necie za opiniami i wymienić na coś lepszego, co ja też wreszcie będę musiał zrobić ;) 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, trollu napisał:

który model? Też chcę wymienić ori klocki, rozumiem, że można szukać zamiennych z shimanowskimi B01S?

Tak, zamienniki B01S będą pasować. Jeszcze nad tymi EBC myśle bo kuszą mnie kevlarowe z Discobrakes. https://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=14&p=100

Może jak ktoś byłby chętny jeszcze to zrobilibyśmy zamówienie zbiorcze. Zawsze to taniej z wysyłką będzie.

Odnośnik do komentarza
59 minut temu, jack napisał:

Hej! 
podpinam się pod temat, mechaniczne TRP Spyre generalnie mówiąc hamują słabo.
jak wrażenia po zmianie klocków? jakie zastosowałeś? 

Z góry dzięki za info!

Jeszcze nie zmieniałem. Dale katuje te co były w standardzie. Nauczyłem się z nich korzystać. Zmienie je dopiero w czerwcu.

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.03.2019 o 12:17, Fimala napisał:

Jeszcze nie zmieniałem. Dale katuje te co były w standardzie. Nauczyłem się z nich korzystać. Zmienie je dopiero w czerwcu.

Fimala, zmieniłeś ostatecznie klocki? Też stoję przed podobnym dylematem i zastanawiam się czy iść w EBC czy może założyć też większe tarcze. U mnie oprócz wątpliwej siły hamowania to hamulce mocno się przegrzewają na długich zjazdach (prędkość + moja masa robi swoje :( ). 

Odnośnik do komentarza

Tak i ja się podczepie z może głupim pytaniem, ale wole rozwiać wątpliwości, czy przy hamulcach trp spyre c jest zacisk na przód i tył, czy to jeden i ten sam? A sam zastanawiam się nad ich zakupem, albo trochę tańszym zestawem bb5 road. Tarcze zostały by od Shimano które mam prawie nowe 160mm chyba będą pasować? 

Odnośnik do komentarza

Jeden i ten sam :) Tak będą pasować o ile kupisz zacisk z odpowiednimi klockami czyli żywicznymi jak mniemam. Jeśli chcesz kevlarowe klocki czy ceramiczne, to możliwe że też podejdą, u Szaja w sklepie takie klocki masz, są lepsze od żywicznych. jakbyś chciał metaliki to tarcza musi być do nich przystosowana :) 

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.07.2019 o 10:25, m-peter napisał:

Fimala, zmieniłeś ostatecznie klocki? Też stoję przed podobnym dylematem i zastanawiam się czy iść w EBC czy może założyć też większe tarcze. U mnie oprócz wątpliwej siły hamowania to hamulce mocno się przegrzewają na długich zjazdach (prędkość + moja masa robi swoje :( ). 

Tak, zmieniłem na kewlarowe Disco Brakes. Jest lepiej, ale ogólnie widzę, że mechaniki to uj nie hamulce. Upgrade do hydro musi byc bo zjazdy po 70-80kmh na tych hamulcach to strach w oczach.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Fimala napisał:

Tak, zmieniłem na kewlarowe Disco Brakes. Jest lepiej, ale ogólnie widzę, że mechaniki to uj nie hamulce. Upgrade do hydro musi byc bo zjazdy po 70-80kmh na tych hamulcach to strach w oczach.

Dzięki za odpowiedź. Ja na razie zdecydowałem się na zapakowanie większych tarcz jako doraźne rozwiązanie. Też zastanawia mnie przesiadka na hydrauliki ale to wiązałoby się z wymianą grupy na wyższą. Zastanawiają mnie wobec tego TRP HY/RD. Badałeś może to rozwiązanie? 

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, m-peter napisał:

Czyli tak jak się obawiałem. Zostaje wymiana na 105 + dobre zaciski hydrauliczne. 

Ja osobiscie poczekam az GRX wyjdzie i wtedy może szosowe klamoty zejdą z ceny. Jesli tak bedzie to moze wlasnie w 105 albo jakaś pozagrupówke pójdę jak w Nicasio 2.

Odnośnik do komentarza

U mnie padło jednak na rozwiązanie gianta. Hamulce giant conduct. Jak będę już miał zamontowane i przetestowane to dam znać, ale dużo osób mówiło mi ze to akurat w moim przypadku najlepszy wybór,  bo nie będę musiał zmieniać klamkomanetek i siła hamowania będzie jak w MTB. Dlatego się na nie zdecydowałem ostatecznie. Po za tym mam rower gianta i nie muszę już mostka wymieniać 😁

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...