Skocz do zawartości

Kross Level B3 (2017) - mój skromny diabełek


aga1996

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Oto mój pierwszy rower, który daje mi wiele radości - Kross Level B3 (2017). Zakupiony początkiem kwietnia bieżącego roku za 1950 zł (u lokalnego dealera). Na dzień dzisiejszy rower ma 5100 km przebiegu (ze względu na studia w innym mieście jeżdżony w okresie kwiecień - czerwiec weekendowo, a od lipca już regularna jazda aż do października). 

Amatorsko sobie go ulepszam. Po każdej modyfikacji odczuwam coraz większą satysfakcję z jazdy. Jest to według mnie fajna opcja dla osoby początkującej, nabywającej doświadczenia. 

Stan faktyczny:

RAMA
MATERIAŁ RAMY: Aluminium Lite
WAGA: 13,8 kg (katalogowa, nie wiem ile waży cały rower po ulepszeniach)
WIDELEC: SR Suntour XCM RL 100 mm Rock Shox Recon SIlver RL (2019) 100mm

KOŁA
PIASTA PRZÓD: Joy Tech D041DSE
PIASTA TYŁ: Joy Tech D142TSE
ZACISKI: Deore XT M8000
OPONY: Schwalbe Smart Sam (29" × 2,1") Continental Race King 2.2 (drutowane)  CST PATROL 2.25 (zwijane)
OBRĘCZE: Kross Disc (aluminium 29", podwójna scianka)

NAPĘD
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Altus FD-M371 Shimano Alivio FD-M4000 Shimano DEORE FD M6000
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Alivio RD-M4000 Shimano DEORE RD-M593 SGS
HAMULCE PRZÓD: Shimano BR-M315 Shimano Deore M6000
HAMULCE TYŁ: Shimano Disc BR-M315 Shimano Deore M6000
DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano BL-M315 Shimano Deore M6000
MANETKI: Shimano Altus SL-M2000 (3x9) Shimano Alivio SL M4000 (3x9) Shimano DEORE SL M6000 (2x10)
KORBY: SR Suntour XCM (44/32/22T) Shimano Alivio FC-M4050 (40-30-22) Shimano DEORE FC-M4100 (36/26)
SUPORT: FP-B902 Shimano SM-BB52
ŁAŃCUCH: Shimano CN-HG53 KMC X9.73   Shimano DEORE CN-HG54 10S
KASETA / WOLNOBIEG: Shimano Alivio CS-HG400 (11-34T) Kaseta Shimano DEORE 10rz 11-36 HG50

KOMPONENTY
KIEROWNICA: Kross Sport Components  (720mm, 31,8mm)
WSPORNIK KIEROWNICY: Kross Sport Components (80mm, 31,8mm, wznios 7°)
WSPORNIK SIODŁA: Kross Sport Components - ACCENT SP 408  27,2 x400mm
STERY: FP-H816 (1-1/8") ACCENT AIRPLANE HSI-SAIR (półzintegrowane 1-1/8")
SIODŁO: Kross VL-1353
CHWYTY: Kross  Dartmoor Race 145 mm  Supacaz Grizips
PEDAŁY: FP-917 Dartmoor Stream Red Devil Shimano PD M520

AKCESORIA

LAMPKI: Merida HL-MD050 (przód), Merida 360 HL-MD057 (tył)  Specter XPG500, AQY-096
LICZNIK: Sigma Pure GPS  Wahoo ELEMNT Bolt
KOSZYK NA BIDON: Kross Claw

I zdjęcia - pierwsze jest z momentu gdy miał fabryczne części, dwa kolejne po wymianie chwytów i korby. Następne dodam jak już wymienię amortyzator :) 

1.jpg 2.jpg 3.jpg

Edytowane przez aga1996
  • Lubię to! 5
Opublikowano

Wygląda zawodowo, jakbyście już niejedno przeszli i jak byście si.e szykowali do kolejnego rajdu. Jest piękny! Te kolory bardzo dobrze dobrane!

Opublikowano
2 godziny temu, RowerowyEkspert napisał:

Jak się sparwują te M315'stki

Jak chodzi o moje wrażenia to sprawują się dobrze, przez te 5,1k km nie miałam z nimi żadnego problemu ani awarii. Na obecny poziom nic więcej nie potrzebuję. Zobaczę w przyszłym sezonie jak zacznę zapuszczać się w bardziej wymagający teren - wtedy będę w stanie powiedzieć coś o ewentualnych zastrzeżeniach.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Fajny Levelek:))) Wrzuć fotki nowego amora i sterów po zamontowaniu w rowerze. Przykrywka sterów nie jest chyba w kształcie stożka tylko płaska:) 

Edytowane przez TOMALA72
Opublikowano

Wrzucę :D  Tak, jest płaska - dlatego od razu wzięłam też podkładki dystansowe (fajnie się złożyło, bo są w tej jak dla mnie pięknej diabelskiej czerwieni a nie ukrywam, że bardzo cieszą mnie takie szczególiki :D 

  • Lubię to! 2
Opublikowano

Nowy amorek dotarł - jak wrócę do domu zgodnie z planem to w ten weekend będzie zakładany, testowany i zaktualizuję zdjęcia diabełka :D 

rsrecon.jpg
  • Lubię to! 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nowe stery i amorek wstępnie założony, jeszcze tylko podpiąć manetkę zostało :D  więcej zdjęć lepszej jakości dodam jak uda się coś pojeździć (pewnie dopiero po sesji) :)

Wyhaczyłam też na promocji oponki Continental Race King 29x2.2 - będą jak znalazł gdy obecne się zedrą :)

Screenshot_20181231-190126_Gallery.jpg Screenshot_20181231-190140_Gallery.jpg
  • Lubię to! 2
Opublikowano

Fajny rowerek :D pewnie spora różnica będzie po zmianie amora, jeżeli to powietrzny to będzie bajka jak jesteś lekka :P Spoko, że czarne golenie zawitały... 🚲

Opublikowano

Ja dalem 2 podkładki nad mostek jakos tak na poczatek żeby za wysoko nie było a czy zmienie sie okaze. Fajne fioletowe podkładki. Zastanawiałem sie  nad pomarańczowymi ale w sumie zostały czarne.

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Także jestem posiadaczem Levela B3 i widzę podobną bolączkę która chyba i Ciebie spotkała. Mianowicie chodzi i przedni suport i korbę. U mnie po ok 1000km spadał łańcuch z przodu przez co ostro się wygiął, musiałem kupić  nowy. Przednie tarcze powyginały się jak by były z plasteliny i przez to rower na przełożeniu 1-2, 2-2 przeskakiwał na tarczach jak by chciał zrzucić bieg. Ile kosztowała Cię wymiana przedniego napędu ? Chodzi mi o korbę i suport. Czemu zdecydowałaś się na zmianę przedniej przerzutki ?

Edytowane przez Tafejko
Opublikowano
11 godzin temu, Tafejko napisał:

Cześć

Także jestem posiadaczem Levela B3 i widzę podobną bolączkę która chyba i Ciebie spotkała. Mianowicie chodzi i przedni suport i korbę. U mnie po ok 1000km spadał łańcuch z przodu przez co ostro się wygiął, musiałem kupić  nowy. Przednie tarcze powyginały się jak by były z plasteliny i przez to rower na przełożeniu 1-2, 2-2 przeskakiwał na tarczach jak by chciał zrzucić bieg. Ile kosztowała Cię wymiana przedniego napędu ? Chodzi mi o korbę i suport. Czemu zdecydowałaś się na zmianę przedniej przerzutki ?

Cześć, w moim przypadku korba Alivio kosztowała 195 zł a suport 46,90 zł. Oczywiście nówki sztuki, mam nadzieję, że nie przepłaciłam za dużo :D Sztywna oś w porównaniu do tej na kwadrat to jak niebo i ziemia, jak zupełnie inny rower :D A przednią przerzutkę wymieniłam, bo dużo z niej korzystam. Fabrycznie dodają na przód Altusa, a ten mój nieustannie się rozregulowywał. Nie wiem czy to z mojej winy czy trafiła mi się jakaś felerna partia, ale wymiana to był strzał w dziesiątkę, bo różnica jest odczuwalna nawet dla mnie (oczywiście kupiłam przerzutkę Alivio - stwierdziłam, że jak już przerzutka tylna i korba jest z tej grupy to i przód wezmę do kompletu i nie żałuję, bo teraz jeździ mi się komfortowo).  

Opublikowano
12 godzin temu, Tafejko napisał:

Cześć

Także jestem posiadaczem Levela B3 i widzę podobną bolączkę która chyba i Ciebie spotkała. Mianowicie chodzi i przedni suport i korbę. U mnie po ok 1000km spadał łańcuch z przodu przez co ostro się wygiął, musiałem kupić  nowy. Przednie tarcze powyginały się jak by były z plasteliny i przez to rower na przełożeniu 1-2, 2-2 przeskakiwał na tarczach jak by chciał zrzucić bieg. Ile kosztowała Cię wymiana przedniego napędu ? Chodzi mi o korbę i suport. Czemu zdecydowałaś się na zmianę przedniej przerzutki ?

Nie wiem czy czasami te przypadłości nie był spowodowane tym że przerzutki były rozregulowane...Mam level 3.0 z 2018 r zrobiłem nim  3000km i wymieniłem w nim tylko łańcuch...Rower jeździ bez zarzutu...

 

Pozdro.

Opublikowano

A jak wrażenia z jazdy po zmianie amorka? 

pozdrawiam !

Opublikowano
W dniu ‎2018‎-‎12‎-‎31 o 19:53, Rowerowa Szajba napisał:

Ja dalem 2 podkładki nad mostek jakos tak na poczatek żeby za wysoko nie było a czy zmienie sie okaze. Fajne fioletowe podkładki. Zastanawiałem sie  nad pomarańczowymi ale w sumie zostały czarne.

Jak one są fioletowe to ciekawe co miałeś na myśli zastanawiając się nad pomarańczowymi do swojego roweru:)))))

Opublikowano
25 minut temu, TOMALA72 napisał:

Jak one są fioletowe to ciekawe co miałeś na myśli zastanawiając się nad pomarańczowymi do swojego roweru:)))))

No dobra bordowe :))

  • Lubię to! 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przyszedł czas, przyszła pora przetestować już amora :D 

Sesja po wielu bojach i walkach zdana bez poprawek - więc tydzień ferii przede mną, nareszcie w domu :) dzisiaj nad Żywiecczyzną zawitało słońce i pierwsza jazda w sezonie :D

Nowy amor i nowy licznik GPS działa znakomicie. Blokada jest wygodniejsza niż poprzednia. Tak właściwie, to teraz dopiero czuję że mam amortyzator :D 

Teraz to nic tylko jeździć, jeszcze foteczka z dzisiaj. Tak prezentuje się Krossik w plenerze w stanie obecnym:

20190216_133407(0).jpg 20190216_133304.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Amorek siadł jak by stąd był ;) Teraz tylko jeździć!

Opublikowano (edytowane)

Fajnie wygląda ale niestety znów uwidacznia się problem z kupowaniem budżetowego mtb i jego upgradingu. Zawsze cos znowu trzeba wymienić aż dochodzimy do ceny Levela 7.0:)))))

Wymieniłaś napęd, amora i teraz aby to grało to wypadałoby też wrzucić jakieś lepsze koła. Szkoda też, że nie kupiłaś amora pod sztywną oś i od razu nie wrzuciłaś na przód solidnego kółka na poważniejszy teren:) Jak już wymienisz koła i zaczniesz śmigać po cięższym terenie to Alivio jakoś tam sobie poradzi ale poczujesz niedosyt braku sztywnych osi i taperowanej główki ramy oraz słabość hamulców:) I wtedy będziesz już wiedzieć, że powinnaś od razu kupić sobie Levela 7.0:)))

Niestety 3.0 a nawet 6.0, który sam posiadam (też trochę żałuję, że nie kupiłem 7.0) nie da się na tej ramie dostosować do bardziej agresywnej jazdy w terenie ze względu na brak możliwości zastosowania sztywnej osi z tyłu i zwykłą główkę ramy. Stąd moja rada dla tych co chcą kupić 3.0 i go ulepszać albo tych co myślą o 6.0: dołożyć i kupić siódemkę:)))

Edytowane przez TOMALA72
Opublikowano
50 minut temu, TOMALA72 napisał:

Fajnie wygląda ale niestety znów uwidacznia się problem z kupowaniem budżetowego mtb i jego upgradingu. Zawsze cos znowu trzeba wymienić aż dochodzimy do ceny Levela 7.0:)))))

Wymieniłaś napęd, amora i teraz aby to grało to wypadałoby też wrzucić jakieś lepsze koła. Szkoda też, że nie kupiłaś amora pod sztywną oś i od razu nie wrzuciłaś na przód solidnego kółka na poważniejszy teren:) Jak już wymienisz koła i zaczniesz śmigać po cięższym terenie to Alivio jakoś tam sobie poradzi ale poczujesz niedosyt braku sztywnych osi i taperowanej główki ramy oraz słabość hamulców:) I wtedy będziesz już wiedzieć, że powinnaś od razu kupić sobie Levela 7.0:)))

Niestety 3.0 a nawet 6.0, który sam posiadam (też trochę żałuję, że nie kupiłem 7.0) nie da się na tej ramie dostosować do bardziej agresywnej jazdy w terenie ze względu na brak możliwości zastosowania sztywnej osi z tyłu i zwykłą główkę ramy. Stąd moja rada dla tych co chcą kupić 3.0 i go ulepszać albo tych co myślą o 6.0: dołożyć i kupić siódemkę:)))

Pewnie masz rację :D Przy kupnie nie wiedziałam jeszcze, że połknę rowerowego bakcyla i była to dla mnie dość spora kwota jak na zakup "w ciemno". Póki co rower wystarcza i daje radochę. :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

W sumie to, że Ci się rower podoba i daje radochę jest najważniejsze i nie przejmuj się malkontentami takimi jak ja, którzy zawsze coś tam wynajdą 🤔😁

Opublikowano (edytowane)

Mi tam koncepcja takiej rozbudowy się podoba. Nie każdy katuje rower w terenie, żeby było śmieszniej często widzę ludzi na wypasionych sprzętach jadących 6 km ścieżką rowerową żeby napić się piwa i wrócić do domu :)

Edytowane przez cieq
Opublikowano
4 godziny temu, cieq napisał:

Mi tam koncepcja takiej rozbudowy się podoba. Nie każdy katuje rower w terenie, żeby było śmieszniej często widzę ludzi na wypasionych sprzętach jadących 6 km ścieżką rowerową żeby napić się piwa i wrócić do domu :)

Zasugerowałem się tym, iż Aga wcześniej napisała, że w sezonie ma zamiar pojeździć w bardziej wymagającym terenie:)))

A tak nawiasem mówiąc ja na piwo chodzę piechotą:))) W czasach studenckich potrafiłem iść nawet przez Karkonosze do czeskiego schroniska:) Szkoda, iż wtedy nie wpadłem na to, że przez góry też można jechać rowerem tylko, że już wtedy po piwo a nie na:))))

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Ja bym zmienił jeszcze manetki (na Alivio - kompletu) i wrzucił te Race Kingi 💪

  • Lubię to! 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć .

Posiadam taki sam rowerek ,jak Twój.Jestem z niego zadowolony. Interesuje mnie jaki dokładnie jest ten nowy amor .Też mam  zamiar wymienić .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...