Bujak

KROSWAVE MAINO KV-3 / 2007 / tricolor

Rekomendowane odpowiedzi

Bujak

KROSWAVE MAINO KV-3 (cena zakupu 699 zł)

 

Waga roweru 13,4 kg (bez pedałów i dodatków)

 

Rama : Aluminiowa 21", z wymiennym hakiem

Widelec : RST CT-COM-II z elastomerem

Hamulce: ALHONGA V-breake aluminiowe

Przerzutka przód : Shimano Altus

Przerzutka tył : Shimano Alivio

Kaseta : Kaseta 7rz Ventura

Klamkomanetki : Shimano ST-EF 50

Kierownica : Aluminiowa Promax mod Sektor, profilowana

Siodełko : Gipiemme, wyszywane

Wspornik siodła : Aluminiowy Kalloy

Mostek : Aluminiowy Kalloy

Suport : VP cartdridge

Stery : VP cartdridge mod. A-71

Korby : Aluminiowe

Koła : Gipiemme Tecno 924 na łożyskach maszynowych

Liczba przełożeń : 21

 

W oryginale był koloru bordowego (metalic), ale był za ładny (szczegolnie jak na tamte czasy), więc go przemalowałem antykradzieżowo:

 

Z lewej:

5ac03cfaed02169e3e7146b29dbcacc8.jpg&key=47a4928ad2ed4e7e9f165038701f576af60e2762f688122ce82a47fb1a68508f

 

z prawej:

f5f0d907c6f259351d63b2a31df9ad1a.jpg&key=e36f113ee22b1a416a5b4577e3a16a5181be0225c059ff6cfa87f32bc2ee5cc0

 

Front:

574a4c73661f09fd9c7ac4ad31aad3bb.jpg&key=1cff590de0f039d290186cc61e21a704fcb5f4d5cf33afc24bcfc8bf0fcb6aeb

 

 

 

Od nowosci poza regularną zmianą łańcucha, zmianą opon, sztycy, chwytów, dodaniem błotników, bagażnika i skróceniem kierownicy (na korki w mieście) nic z nim na razie nie robiłem.

 

Teraz przeskakuje mi już łańcuch na 3 z tyłu, więc będzie pierwsza zmiana napędu.

Może na 1x10 jak to zrobiłem w MTB? Jeszcze pomyślę, ale na razie jestem spłukany:)

A tak go reklamował sprzedawca na allegro w 2007:

 

Rower Maino model KV-3

     Rewelacyjny rower szosowo-terenowy na kołach 28 cali, wyróżniający się bardzo ładną ramą oraz dobrym markowym osprzętem opartym na pełnym Shimano, oraz przednim widelcu renomowanej marki RST, w bardzo przystępnej cenie.

Dodatkowym atutem jest rama z możliwością wymiany haka przerzutki. Dodatkowo koła na łożyskach maszynowych pozwolą na pokonanie długich kilometrów bez najmniejszych problemów.

 

Teraz brzmi to trochę śmiesznie, ale wtedy to był dla mnie WYPAS, bo poprzednio mialem Wheelera 500 na sztywnym widelcu z ramą hi-ten.

Myslalem o kupnie kolarki, ale chyba go jeszcze zostawię i dam mu drugie życie

 

 

Rower pierwotnie był na kołach crossowych z bieżnikiem, ale zmieniłem je na cieńsze slicki, więc zrobiła się hybryda.

 

Fitness to też nie jest, bo ma amortyzator.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Wczoraj zrobiłem sobie małe modyfikacje całkowicie bezpłatne - to znaczy na sprawnych częściach wymontowanych z rockrider 520s.

Włożyłem:

Na Tył :
- zamiast kasety 7 rzędowej zamontowałem 8 rzędową 11-32 (na szczęście bębenek był na 8 rzędów z dystansem).
- manetka Sram X4
- przerzutka Sram X3

Przód :
Zdemontowałem przednią przerzutkę (przynajmniej na jakiś czas)
Korba została, a łańcuch jest nałożony na stałe na zebatkę T38. Docelowo pewnie będzie 1x10 T38 x T11-42 na hollowtech II, a na razie takie nie wiadomo co.

Zdjąłem klamkomanetki, a zamontowalem klamki tektro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

No i moje modzenie nie było na długo.

Wszystko co założyłem musiałem zdjąć, bo przyjęli mi w decathlon zwrot całego roweru rockrider 520S i musiałem oddać założone tu niedawno części.

Teraz muszę od nowa złożyć rower. Z oryginalnych części zostala mi rama i koła.

Mam za to w szafie cały napęd Deore m6000, który planuję włożyć do tricolora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Tricolor tesknił za napędem, za hamulcami i w końcu się doczekał.

Za pięknie to on już nigdy nie będzie wyglądał bez względu na kolorystykę dodatków, bo sam lekko jest kaprawy, więc estetyka jest, powiedzmy: na drugim planie9e2ff43d2159c141d0dfa4f627ba3138.jpg&key=33efc0f0c951f3eb6b9bfcd658b9801807394293e706872d30ee91ffd3cd21406c847d6e33e133669eda1a4e25a03c44.jpg&key=1b697f3b37cd9b8448627b55e3a9af9dc207642c134c6e4d2938297df9ea73438c89b6a1a0ca7ee5a9ee1737b9b3fbb8.jpg&key=3d79cceb7310462670dbbdfe3568eb8eee47f23eea9965555cc71ba66bc76884a2e1095a94216381e25590de71e00c1a.jpg&key=16f0941dc066a2a6011ccd56ae02cb41f28c9bd6f2788ef7d9d44197793b0b58dbea41a1a5c60de89293ef45552be930.jpg&key=d9f333fdb103830a04e92ac16be606a2046a84628ad24a6828bfb1ed0cdb506032b321b8fcac697d32eaa7feb90f9dc9.jpg&key=6dc3c72e5c5d9956740498c94b94952e9b6fa6f90ca23ff57047d844778b3d0f625f85d1b7938e49f8ccb6b5d2b27021.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Zapomniałem napisać, że rower dostał przy okazji nową kierownicę bycze rogi. Skłaniam się w kierunku szosy, ale, żeby w ogóle o tym myśleć, najpierw muszę spłacić fula.

Zrobiłem więc taką wersję pośrednią do szosy - praktycznie bez kosztów. Będę miał okazję wypróbować geometrię (muszę trochę popatrzeć na wymiary szosówek) i mam nadzieję, że to da mi jakieś rozeznanie.

Tymczasem rowerek wylądował na parkingu i poczeka sobie do wiosny.

Dziś rano MAINO dostał jeszcze autograf właściciela. Teraz i sztywniak i bujak są pomalowane w spójnej stylistyce :-P91a5332a5eb137073c74b1bd1fdb84de.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Oczy krwawią :D jak przyjdzie co do czego rozkradną Ci je na części. 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Części przy okazji też popsikałem :) żal ściska mi niektóre części ciała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Jak będzie chwila to jeszcze numer telefonu powycinam z kartonu... i będę spał spokojnie...
Rowery stoją zawsze w dostępnym miejscu, a czasami kilka dni na mieście, więc są podatne na zakusy businnessmanów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Żadne ryzyko kradzieży nie skłoniłoby mnie do takiego bazgrania po rowerze. Już chyba wolałbym żeby mi go zawineli niż codziennie miałbym na niego patrzeć i płakać. Ale bez obrazy jak coś :)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Rozumiem.

i uważam, że tylko dlatego to działa, że jestem jedyny. Dla mnie rower ma jeździć, a nie wyglądać.

Historia tego mojego malowania jest dość stara. Mieszkałem kiedyś na Grochowie i tam w okolicy kradli bardzo dużo rowerów.

Wpadlem więc na taki pomysł i sprawdził się bardzo dobrze. Z czasem przyzwyczaiłem się do tych moich malowanych brzydali i nie przeszkadzają mi.

Nienawidzę złodziei i wiele jestem w stanie poświęcić, żeby tylko nie dać im satysfakcji.

Jak mnie ktoś okradnie to tracę wiarę w ludzi, a byłem okradziony kilka razy.

 

Jak musisz zostawić samochód pod chmurką na całą noc, albo i 3 dni, to żaden ulock Ci nie pomoże...

a moje malowanie daje szansę (z ulockiem oczywiście).

 

Dla uspokojenia:

Samochodów nie maluję (ubezpieczam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
2 minuty temu, Bujak napisał:

Dla uspokojenia:
Samochodów nie maluję (ubezpieczam)

To może ubezpiecz i rower ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

Nikt nie ubezpieczy tego roweru.

Bujaka mógłbym ubezpieczyć max na dwa lata, w dodatku okres karencji wyniósłby chyba 3 miesiące.
Tricolor jest za stary.

Uwaga: nikogo nie namawiam.
Wręcz przeciwnie:
Nie malujcie swoich rowerów!
:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1
9 minut temu, Bujak napisał:

Nie malujcie swoich rowerów!

Ok. Namówiłeś mnie ;)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bujak

I o to chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się