Skocz do zawartości

koło szosowe, jakie wybrać


norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jakie koło wybrać do kwoty 1200 zł, ważę ok 85 kg, jeżdżę trasy różne od 30-40 km przed pracą po całodniowe wyprawy. Wcześniejsze koło to orginalne z roweru facus cayo.

W oko wpadły mi koło Vision team 35 comp 
https://allegro.pl/vision-team-35-comp-shimano-szosa-kola-i7474592497.html
lub Vison team 30 comp https://allegro.pl/vision-team-30-kola-szosowe-nowe-10-11-speed-i7373282864.html

Pod uwagą biorę jeszcze mavic Aksium, co polecacie do tej kwoty, na co zwrócić uwagę podczas kupna.

 

Odnośnik do komentarza
Ja bym polecił koła Mavic Ksyrium i do tego opony challenge elit albo Strada i to jest zestaw na wiele tysięcy km 

Wiele tysięcy km to zaledwie rok jazdy smile.png

 

Wracając do tematu. Kolega zaciekawił mnie tymi vision Team comp 30. Niestety z tego co czytałem to ta czarna anoda strasznie szybko się ściera. Czy istnieją koła Alu z obręczą hamowania w kolorze czarnym która w takim kolorze pozostaje ? Cena do 1000 zł w systemie tubless ready i stożkiem 30-35 mm ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza

Raczej każda obręcz aluminiowa straci anodę z biegiem czasu, bo to jednak tylko powłoka. Koła z tej półki zapewnie bardzo szybko, może jakies technologie z droższych modeli, typu Exalith, pozwalają cieszyc się dłużej ciemnym kolorem. Choć pewnie i tak wystarczy ziarenko piasku na klocku i mamy porysowaną powierzchnię.

Odnośnik do komentarza

Wiem właśnie widziałem specyfikacje ale za to vision 30 sporo tańsze.

Plan na jedne i drugie to zalanie mlekiem ale z tego co się orientuje to oba modele maja system tubless ready

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Odnośnik do komentarza

Zastanawiam się też nad kupnem kół w podobnym przedziale cenowym. Ale nie wiem, czy efekt będzie na tyle odczuwalny (w stosunku do kół dodawanych do roweru fabrycznie), żeby to się opłaciło? Bo jeśli efekt ma się sprowadzić tylko do wrażeń wizualnych, to chyba jednak sobie daruję. Bardzo jestem ciekaw opinii osób które taką zmianę zrobiły i jakie miały wrażenia?

Odnośnik do komentarza

@de Villars ja zmieniłem stockowe (Novatec+Alexrims 32h) na Fulcrum 7 LG, czyli najtańszy model. Poza lekkim zbiciem masy (ok 300g) i kwestiami wyglądu (a wyglądają dużo ładniej :D), to koła są po prostu lepiej zbudowane i praktycznie bezobsługowe. Mimo bardzo małej ilości szprych obręcz jest na tyle pancerna, że nie straszne są jej nasze dziurawe drogi. Poprzednie koła cały czas wykazywały jakieś bicie i były miękkie, na ostrzejszych zakrętach obręcze trały o klocki. Po sprzedaniu starych "kowadeł" wyszła mi dopłata 350zł i moim zdaniem było warto. Gdybym kupił Quattro pewnie też bym nie żałował dodatkowo wydanych pieniędzy :)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem na pewno w przyśpieszeniu czuć różnicę. No i to, że są sztywniejsze. Przy większych prędkościach rower jest jakby stabilniejszy.

Co do samej prędkości to ciężko coś powiedzieć, więcej tu zależy od samopoczucia danego dnia niż od sprzętu (średnia u mnie waha się od 31 do 33,5 na dystansie 70-100 km) :D

Edytowane przez piterrrxd
Odnośnik do komentarza

@de Villars co do różnicy w zmianie kół... To ja odczułem serio bardzo dużą różnice. Lepiej się przyspiesza, lepiej podjeżdża i łatwiej utrzymać prędkość. Ogólnie wejdź w mój temat o moim rowerze, jest w podpisie, to możesz coś tam przeczytać o wrażeniach 😉

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Ja mam nadzieję, że w ciągu tygodnia przeskoczę z 2 kilogramowych Ovali 327 na 1,5 kilogramowe Zondy. Do tego na oponach i dętkach powinienem urwać kolejne 250g i liczę na zauważalną różnicę 😈. Zdam relację. 

Edytowane przez Łukasz_P
Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, Gregory34 napisał:

@Antyszprycha masz tu fotkę 

20180915_115701.jpg

Do zakupinych kół planuje wsadzich chyba jednak opony z dętką, system bezdętkowy to różnica 3 stówek więc wygrywa tu aspekt finanswy. Myślę o Tufo Calibra Plus 700x25C przez wzgląd na sentymet i ogromne zadowolenie z szytek Tufo. Dętki standardowo Conti ale zastanawiam się czy dać zwykłe czy wylajtowan ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 15.09.2018 o 10:29, de Villars napisał:

A na prędkości coś odczuwasz? Kręcą się wyczuwalnie lepiej czy też nie idzie tego zauważyć?

B`twin sport 32h 700x15 przejście na Fulcrum Racing 4.5 ( obecny odpowiednik 5) - przepaść

Z Filcrum Racing 4.5 na trochę cięższe Mavic Cosmic Elite - przepaść i to już niemołosierna w stosunku do tych Fulcrumów :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza

Czyli z tego co piszesz B’twin < Fulcrum < Mavic? Skąd może wynikać aż tak duża różnica między Mavicami, a Fulcrum mimo, że są cięższe? 

Już zamówiłem Zondy i teraz właśnie chciałem zamówić jeszcze Fulcrum Racing Quattro LG i wybrać jedne z tych dwóch, ale trochę mnie zbiłeś z tropu hehe. 

Im więcej czytam, tym mniej wiem 😩

Edytowane przez Łukasz_P
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...