DamianMucha Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Witam wszystkich forumowiczów. Moje pytanie odnosi roweru MTB Scott Spark 950 z 2018 roku. Czy ktoś miał możliwość użytkowania tego sprzętu, i jak to wygląda w praktyce. Przymierzam się do zakupu takiego sprzętu, ale wolałbym się jeszcze was poradzić. Rower będzie wykorzystywany w ciężkim terenie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Użyj szukajki następnym razem Bliźniaczy rower. Odnośnik do komentarza
Pinifarina Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 Będę adwokatem kolegi @DamianMuchajako miłośnik scott. Nie czytaj opinii o 960 lub z numerami w górę, a w szczególności 960 w 2016 i 2017 to była porażka tej firmy i uważam że takiemu producentowi nie powinna się przydarzyć za cenę pokazania niskiej ceny roweru. Ich upgrade to wymiana prawie wszystkiego/ niemożliwa. W 2018 widzę że jest lepiej ale różnica w cenie 3000pln musi robić swoje. Co konkretnie do tego modelu w porównaniu z 960 otrzymasz w 0,9kg mniej; Ważne elementy wybordowałem - Widelec FOX z blokadą 3 stopniową. Judy 2 stopniowa- Półblokady uważam za świetne rozwiązanie i potrzebne na podjazdach z dziurami - Identycznie Fox damper 3 stopniowy - Przerzutkę XT tył, - oba modele mają manetki M6000 które pewnie w przyszłości wymienisz oraz kasety 10rzędowe - hamulce chyba MT500 juz sa dwutłoczkowe i tarcze RT54 są słabe - Gripy na kierownicy pro przykręcane - Sztyca regulowana lżejsza - Koła z lepszymi piastami ale najważniejsze sztywna mocna obręcz DT SWISS do systemu bezdętkowego i opony. Zatem w przyszłości upgrade roweru na półki wyżej to; Kaseta 11-12 b Siodełko XR 1,0 lub 1,5 zębatka do korby lub cała korba 11-12 rzędowa + łańcuch Tylna przerzutka ze sprzęgłem wersje M8000 lub RD786 o ile pamiętam numer 10 rzędowej Manetka prawa Tarcze hamulcowe XT lub SLX i drobne komponenty Odnośnik do komentarza
DamianMucha Opublikowano 3 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 38 minut temu, Pinifarina napisał: Będę adwokatem kolegi @DamianMuchajako miłośnik scott. Nie czytaj opinii o 960 lub z numerami w górę, a w szczególności 960 w 2016 i 2017 to była porażka tej firmy i uważam że takiemu producentowi nie powinna się przydarzyć za cenę pokazania niskiej ceny roweru. Ich upgrade to wymiana prawie wszystkiego/ niemożliwa. W 2018 widzę że jest lepiej ale różnica w cenie 3000pln musi robić swoje. Co konkretnie do tego modelu w porównaniu z 960 otrzymasz w 0,9kg mniej; Ważne elementy wybordowałem - Widelec FOX z blokadą 3 stopniową. Judy 2 stopniowa- Półblokady uważam za świetne rozwiązanie i potrzebne na podjazdach z dziurami - Identycznie Fox damper 3 stopniowy - Przerzutkę XT tył, - oba modele mają manetki M6000 które pewnie w przyszłości wymienisz oraz kasety 10rzędowe - hamulce chyba MT500 juz sa dwutłoczkowe i tarcze RT54 są słabe - Gripy na kierownicy pro przykręcane - Sztyca regulowana lżejsza - Koła z lepszymi piastami ale najważniejsze sztywna mocna obręcz DT SWISS do systemu bezdętkowego i opony. Zatem w przyszłości upgrade roweru na półki wyżej to; Kaseta 11-12 b Siodełko XR 1,0 lub 1,5 zębatka do korby lub cała korba 11-12 rzędowa + łańcuch Tylna przerzutka ze sprzęgłem wersje M8000 lub RD786 o ile pamiętam numer 10 rzędowej Manetka prawa Tarcze hamulcowe XT lub SLX i drobne komponenty Witam. Miałeś możliwość użytkować ten rower? Ja miałem tylko okazję na krótki test i szczerze powiem że wszystko ładnie gra. Wiadomo że po okresie gwarancji zaczną się modyfikacje. Na pewno wyskoczy większy widelec, tył tak jak napisałeś 11/12. A co dalej to się okaże Odnośnik do komentarza
mgr Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 @Pinifarina Celuję w fulla na pułapie cenowym Sparka 960 i pytałem już o niego w innym temacie na forum. Na razie bez odzewu. W innym wątku właściciel takiego roweru odpisał, że jest zadowolony, tylko podkreślał że nie jest znawcą, najpierw kupił rower i potem o niego pytał. Mi ten model też najbardziej przypadł mi do gustu. Jest teraz do wyrwania w cenie 7300 zł, pytanie czy warto? Może jednak rozejrzeć się za czymś innym? Nie mam wielkiego ciśnienia, ale nie chcę przegapić aktualnych przecen i stąd szukam informacji gdzie tylko mogę. Nie chcę iść na duże kompromisy bo widzę, że w tej cenie można znaleźć już w miarę dobrego hardtaila (podoba mi się np. Scale 940). Nie jeżdżę po wysokich górach tylko po lasach, wąwozach itp. Mam trochę pagórków w okolicy. Jeżdżę szybko i obecnego sztywniaka ledwo da się utrzymać w ryzach Szukam nie tylko sprawności, szybkości, ale i komfortu (stąd full). Dopisuję sobie co chwila kolejne "znaleziska", tylko większość gdzieś w kraju, do podjechania, do tego każdy ma coś co mnie zastanawia lub czegoś mu brakuje (pressfit, brak regulowanej sztycy itd.)... Dopisałem ostatnio do listy Gianta Anthema 29ER 1 za 7 tys., Cube'a Stereo 120 <6 tys. lub może wersja PRO w zależności od upustu, czekam jeszcze na katalog 2019 z Meridą One.Twenty. Wolałbym serwis na miejscu bo nie mam czasu na samodzielne montaże/demontaże, ale jest i Canyon Neuron AL 7.0, aktualnie za 7800 zł (to już maks. a przecież jeszcze kurier). Polecali mi na forum Marina Rift Zone 2 tylko odstraszył mnie napęd 1x... Powoli przestaję się obawiać tego typu napędów, celowałbym jednak w 1x12. Zresztą widzę, że teraz jest jakiś szturm na te napędy Serdecznie dziękuję za pomoc! Ps. Modele Scott'a Spark 960 i 950, Scale 940 na 2019 mają mieć napęd SRAM NX / Eagle 12 speed, inne malowania. Zrobiłem sobie fotki z katalogu i jak ktoś potrzebuje to mogę przepisać dokładnie. Na WWW na razie tylko modele 2018. A.. i ceny, których mam foto: Scale 930 - 7399zł, Scale 940 - 6599zł, Spark 930 - 15199zł, 940 - 13199zł, 950 - 11099zł, 960 - 8199 zł. Odnośnik do komentarza
Pinifarina Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 (edytowane) @DamianMucha Miałem kilka Scale od 960-910 zależnie od zapotrzebowania wyścigowego, Sparka 910 12,5kg, przymierzałem się do SPARKA 960 2016 pod przebudowę na rower treningowy, a teraz mam samoróbkę "Sparka RC 2018" 11,3kg. Nie ma nic wspólnego z tym modelem, ale generalne zasady są niezmienne. Osprzęt - Sztyca, mostek kierownica w wersjach 2,0 Syncrosa to wyroby Ritchey więc są lekkie i bardzo wytrzymałe. Sztyca aluminiowa FL1,5 waży mniej niż niejedna sztyca carbonowa z rynku. Siodła uważam za jedne z najwygodniejszych, ale wersja 2,5 ma stalowe szyny więc się zgina przy ekstremalnych lądowaniach i szybko wyciera, warto zmienić w przyszłości na wersję XR1,5 lub XR1,0 Rama alu waży, ale ma dużą wytrzymałość. Jest Sztywna i elastyczna za razem. Świetnie się prowadzi i ma ergonomię z hardtaila. Koła są nie do wymiany. Zobaczysz jak dużo dają sztywne obręcze DTSwiss. Pomimo paru krawężników, krawędzi, cegłówek wciąż będą proste. Ja ich nie centrowałem po pierwszych korektach już potem nigdy. Są "ciężkie" bo z wersji trial, ale zaledwie o 300g na komplecie w stosunku do wersji najlżejszej XC np XR1501 Amor FOX i damper fox też uważam za bardzo mocny punkt i bym go nie zmieniał bo jest idealny w prowadzaniu i niezawodny. Pół blokada to świetna opcja. Na wadze się nie oszczędzi dużo. Szukałem ile waży FOX 32 120mm float rythm ale nie znalazłem wagi. Podejrzewam ze 1900g @mgr Sparki nowe 2016 i 17 można było kupić już za 5000pln na końcówkach sezonu. Była to okazja dla amatora i dlatego dla mnie też ciekawa jako baza do przeróbek. Zrezygnowałem, gdy okazało się, ze zostanie mi tylko rama z osią która nie da mi możliwości montażu porządnych kół. W 2018 widzę inna sytuację powstały 980 970 i 960. Ciekawe to to ze ze strony oficjalnej Scott zniknął model 980 który był równy specyfikacji 960 w latach 2016-17 https://www.scott.pl/produkt/611/3855/Rower-Spark-960/ Odnosząc się do tego modelu. 14,6kg jest wagą już odczuwalną można ja zmienić w przyszłości oczywiście przez wymianę na lżejsze komponenty. Fajnie śmigający rower, gdzie nie odczuwa się wagi uważam do 13 kg dalszy upgrage to tysiące złotych, a i tak za 20 tys ma się rower o wadzie 11,2kg. Taniej jest schudnąć jak mówią kolarze Wicelec RS Judy nigdy nie jeździłem ale domyślam się że waży i pracuje jak XC30 więc 2200g i poprawnie działający. Wiele osób nie lubi tych amorów, ale jak dla mnie był w porządku Damper też nie jest szczytem techniki ale ma pracować i to wykonuje jest też w wersji 3 stopniowej. Dużym plusem Scott uważam zdalne sterowanie damperami, a to waży. Napęd M7000 2x 10s z manetkami M6000 jest dość cieżki i przysżłości można na nim dużo zyskać - 0,5kg Ale działa Hamulce to niestety piskliwe gnioty które nie dają szans na założenie kloców metalizowanych, a tarcze porażka. Więc one mogą zrazić użytkownika dość mocno Kierownica, sztyca i siodło XR2,5 też pochodzi od budżetowego dostawcy Koła to niestety delikatność w wydaniu XC ich centrowanie i obsługa łożysk niestety może też zrazić dość mocno użytkownika Alex rims jest producentem jak podejrzewam bo na stronie jest błąd i opis wskazuje na koła DT SWISSa Opon nie znam MAXXiS ale podejrzewam zastosowanie tej samej zasady, że są drutowane tj to było w wersjach Schwalbe RR Performance OEM . Specjalna edycja opony najgorszego kalibru na drucie oznakowana jakby była pełnowartościową. I na nich też dużo zyskasz na wadze kolejne 0,5kg PS Najśmieszniejsze jest to że czytając teraz szczegółowo specyfikację jestem w 99,9% przekonany ze fizycznie rower ma inne komponenty. Gdyby ktoś miał zdjęcia realnego roweru to można by wyłapać różnicę Edytowane 4 Września 2018 przez Pinifarina Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Jeżdżę na Sparku 710 Plus. Testowałem wcześniej modele 940 i 950. Nawet "niski" model sprawował się bez zarzutu. Manetka Twin-Loc jest moim zdaniem nieodzowna. U innych marek trzeba by sobie dorobić podobne rozwiązanie (za około 500 zł z tego, co sprawdzałem). Fajniej by było mieć grubego Foxa 34 i GX Eagle, jakie dostaniesz w modelu 940, ale trzeba naprawdę ostro jeździć, aby poczuć różnicę. Scott daje bardzo dobry sprzęt, ale ma wysokie ceny katalogowe. Jeśli będziesz chciał go kupić, poczekaj do jesiennych wyprzedaży. Zwykle można znaleźć rabaty w okolicy 15%. Spark 950 jest w wielu sklepach jako rower testowy, więc te sztuki powinny być taniej do wyrwania. Odnośnik do komentarza
mgr Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 54 minuty temu, Pinifarina napisał: Gdyby ktoś miał zdjęcia realnego roweru to można by wyłapać różnicę Bardzo dziękuję za odzew!!! Tutaj kolega publikował fotki: Załamuje mnie nieco fakt, że wykładając ponad 7 tys. za rower nie można liczyć na przyzwoitą konfigurację. Nie mówię, że o topowych elementach tylko tych zwyczajnych, sprawdzonych i bezawaryjnych, po prostu uczciwych. A hamulce w Sparku 960 faktycznie piszczały niepomiernie tylko myślałem, że do dotarcia Niestety model 950 już poza zasięgiem, nawet po rabacie... Czy w moim przypadku, decydując się na HT uważacie, że Scale 940 https://www.scott.pl/produkt/610/3832/Rower-Scale-940/ będzie dobrą opcją (zakładając rabat na poziomie 10-15%)? Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Scale albo jeden z dziesiątek podobnych hardtaili. Tutaj znika zaleta Scotta, blokada Twin-Loc, więc warto przebierać. Na pewno można kupić hardtaila z analogiczną geometrią i lepszym osprzętem w podobnej cenie. Dobrze się też przejechać, aby sprawdzić rozmiar i dopasowanie konkretnego roweru (np. fabrycznego siodełka i układu mostek/kierownica, który jest nieco inny u każdego producenta). Odnośnik do komentarza
DamianMucha Opublikowano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Nie myślałem że tak temat ruszy. Ale bardzo fajnie bo można się wiele dowiedziec:) pod koniec roku planuje kupić spark 950 gdyż widzę że ceny już spadają. Także poczekam listopad-grudzień. A jak się sprawuje ten rower w warunkach blotnych? Takich tras nie zamierzam omijać Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Do jazdy w błocie polecam założyć minibłotnik do tylnego trójkąta, jak na obrazku. To bardzo ogranicza ilość błota (czy innego lodu) trafiającego w napęd i nie ma zmartwień o blokowanie. Odnośnik do komentarza
Pinifarina Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) Niestety zdjęcia powinny być zrobione osobno konkretnym detalom tj kierownicy, klamkom, stery, koła obręcze i piasty oraz inne. Wtedy można rozpoznać producenta i wersję Ze zdjęcia już widać 90% że M500 to halowtech I zatem dobrze jest ją zmienić na Hallowtech II min M7000 pusty w środku. Rozstaw śrub 96mm więc nadaje się pod napęd 1x 10, 11, 12 . Gdyby zdjęcie było też z drugiej strony to dało by 100% bo hallowtrechy I mają aluminium wgniecione do środka Edytowane 6 Września 2018 przez Pinifarina Odnośnik do komentarza
Konrad84 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 (edytowane) @Pinifarina Widzę, że masz spory zasób wiedzy odnośnie Sparka 960, pytanie zatem czy poświęciłbyś mi chwilę i pomógł porównać go z Giant Trance 2. Twoje zdanie ciekawi mnie tym bardziej, że o modelach z lat 2016-2017 nie masz najlepszego zdania. Poniżej, przesyłam linki do dwóch modeli, Scott lekko zmodyfikowany stąd link do allego, Giant standardowy https://allegro.pl/oferta/rower-scott-spark-960-rozmiar-l-kola-29-8417364852 https://allegro.pl/oferta/giant-trance-2-ltd-2016-l-7478563513 Mam nadzieję, że dla pozostałych użytkowników forum taki temat okaże się również ciekawy. p.s, przepraszam, za ewentualne forumowe faux pas, jednak to mój pierwszy wpis Edytowane 27 Sierpnia 2019 przez Konrad84 Odnośnik do komentarza
Pinifarina Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 dzięki za szansę. Więc nie da się porównać obu rowerów bo są przeznaczone Spark do XC, a giant do enduro a tu wymagania na + są różne. Ceny odbiegają od ich wartość znacznie nawet 1000-1500 pln Wady zacznę od Giant Korba SLX stara ciezka jak świat nie warty żadnych pieniędzy Brak sterowania zdalego damperem Hamulce jednotłoczkowe Koła wygladają na słabiutkie PLUSY Sztywne osie Tarcze 180tył / przód XT ale nie z takimi zaciskami! Stan widać ze zadbany bardzo i kolega miłośnik enduro jak zobaczył zdjecie mówi ale zaje... ile kosztuje? wartość szacuję na 5200 SCOTT SPARK wady Rower przejechał "maraton" widać że ma z 6000km tarcze i hamulce słabe (nie znam się na sram może ktośpotwierdzi moje domysły że są jednotłoczkowe) Koła słabe i oś 135 z tyłu to także słaby punkt roweru Korba starego SLXa Napęd 1x11 SRAM też podstawowy Kierownica wymieniona na przegiętą Plusów brak Wartość roweru 4200pln o ile ma niezużyty napęd Odnośnik do komentarza
Konrad84 Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Wielkie dzięki, w takim razie wg mnie wygrywa Giant Odnośnik do komentarza
AniaK Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Panowie a może ktorys z was mi pomoże. Mam fulla sparka 860 z 2015 nieco lepiej osprzętowo niż seryjny ale mam oryginalnego dampera X-fusion O2 RL i chce go wymienić ale nie znam parametrów puszki/ zaworowania? Tylko wymiar 190x51 a wolałabym tempego drewna z niego nie zrobić. Rock shox monarch ma jakieś oznaczenia m/m m/l czy inny. Ktoś mi podpowie bo te są dostępne. Fox ew. Jakie tam sa oznaczenia. Ktoś jest w stanie pomóc jak go dobrać by ładnie pracował? Dziękuję za odp Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się