JacoH Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Witam. Orientuje się może ktoś, jaki jest ciąg linki w klamko-manetkach Shimano 105 5800 (11 speed) i jaki jest ciąg w menetkach SLX? Plan jest prosty. Skoro jest tani (nie aż tak tani na rynku wtórnym) Sram Apex 1x11, to czemu nie zrobić 1x11 z manetek 105 i przerzutki tył SLX M7000? Ewentualnie 1x10 na starszej ultegrze, lub Tiagrze i z przerzutką Deore XT + 11-42T. Może ktoś akurat już z tym kombinował. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) https://roweroweporady.pl/kompatybilnosc-napedow-rowerowych/ jeżeli chciałbyś zostać przy shimano to zestaw musiałby być x9 (przerzutka mtb i klamka szosowa) - ciąg linki 1:2. Można też pokombinować tak jak napisał autor w tekście: Cytuj Można również spróbować pomieszać 8/9-rzędową manetkę SRAM ESP, z tylną przerzutką Shimano w systemie Dyna-Sys. Oba rozwiązania ciągną linkę w stosunku 1:1. Dyna-sys czyli napędy 11s MTB - w/w SLX czy XT Edytowane 23 Marca 2018 przez trollu 1 Odnośnik do komentarza
Fenthin Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 48 minut temu, JacoH napisał: Orientuje się może ktoś, jaki jest ciąg linki w klamko-manetkach Shimano 105 5800 (11 speed) i jaki jest ciąg w menetkach SLX? Niekompatybilny. Co więcej, nie połączysz klamkomanetek 105 5800 z żadną przerzutką MTB, nawet 9- i mniej rzędową. Odnośnik do komentarza
lukster52 Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Jak ma być 1x10 w gravelu i przełaju to shimano słabo śie sprawdza i lepiej przerzutke srama bo ma mocniejszą sprężyne Odnośnik do komentarza
JacoH Opublikowano 24 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Właśnie chciałbym zrobić jednoblat tanim kosztem. Bo sram APEX swoje kosztuje niestety... No nic, będę kombinował jeszcze Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 wszystko zależy gdzie rower będzie jeździł. Na jakichś szutrach nie powinno aż tak telepać napędem. Ale prawda, że sram robi bardziej radykalne napędy, które będą lepiej się sprawdzać na nierównościach i w dużym zabrudzeniu/błocie niż szosowe shimano Odnośnik do komentarza
JacoH Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Jak tylko będę miał możliwość to muszę sprawdzić ciąg linki w łapach 11-speed Shimano i tak samo w grupach górskich. Może akurat Coś innego ewentualnie proponujecie? Może sami jeździcie na gravelach? Odnośnik do komentarza
alanb Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Witam, Niedawno znajomy podarowal mi stara rame Revolution i mam zamiar zlozyc rowerek zeby jezdzic w okolicy bez strachu ze ktos ukradnie. Mam juz w sumie wszystko oprócz napedu, szukam czegos w miare taniego wiec w gre wchodza czesci uzywane. Mam fajna okazje dorwac zestaw Sora(3x10): korbe, przerzutki(tyl i przód) i kasete po bardzo fajnej cenie. Znalazlem tez manetki SLX w równie fajnej cenie i pytanie czy to zadziala? Tzn. Czy ciagnieta ilosc kabla bedzie taka sama dla przerzutek MTB jak i dla ROAD? Z góry dzieki. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Nie będzie działać. Matetki MTB są nie kompatybilne z przerzutkami szosowymi. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Nie zadziała. NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI. Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Witam, czy taki set będzie hulał? Mam przełajówkę na sorze 3500 i przeglądając ineternety znalazłem taki rowerek https://skleprowerowy.pl/gravelowe/1429-rower-specialized-sequoia-888818203321.html tam fabrycznie jest zastosowane takie połączenie, ale z nowszą grupą R3000. Zawsze czytałem, że grupa szosowa, a mtb ma inny ciąg linki. Także takie połączenie będzie działać? Głównie chodzi mi o ustabilizowanie łańcucha w lesie. Posiadam dwa zestawy kółek, jedne z kasetą 12-25 i czy przerzutka alivio ogarnie taką kasetę bez problemu? W drugim komplecie mam 11-34, ale po świętach zamawiam 12-36, taką kasetę alivio bez problemu oganie, tak samo jak sora Także, czy jest sens zamiany przerzutki? Będzie to odczuwalna różnica? I czy to będzie działało w obu zestawach kół bez problemu? Aktualnie sora nie ma z tym problemu, jednak w lesie jest mało sztywna. Odnośnik do komentarza
seraph Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 31 minut temu, hanus napisał: Zawsze czytałem, że grupa szosowa, a mtb ma inny ciąg linki. To jest prawda, ale tylko od 10 rzędów. Poniżej jest w pełni kompatybilne i połączenie jakie chcesz popełnić będzie śmigać. Ja mam klamkomanetki Tiagra, a przerzutkę Acera i działa to bardzo dobrze. Kwestia sensu zmiany przerzutki to zupełnie inna sprawa, bo wg mnie nic Ci to nie da. Jak chcesz ustabilizować łańcuch to bez sprzęgła w przerzutce nic nie zdziałasz - będzie się tłukł i już. Do tego przerzutki Shadow szosowych kaset nie lubią, więc przy 12-25 będzie to działać najwyżej średnio. 1 Odnośnik do komentarza
SzpiceR Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 24 minuty temu, seraph napisał: To jest prawda, ale tylko od 10 rzędów. Nie do końca. Tiagra 4600 ma 10rz a ciąg linki ma jak grupy niższe, 105 5700 zresztą podobnie, ultegra 6700 tak samo Także z grup 10rz jedyną niekompatybilną w dół jest "obecna" tiagra 4700 1 Odnośnik do komentarza
hanus Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Jeśli zmieniarki ze sprzęgłem słabo działają z kasetami szosowymi to nie było tematu Odnośnik do komentarza
SzpiceR Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Ale z czego ma to wynikać niby? Dla przykładu kasety deore/tiagra to ten sam model i jakoś deore shadow to ogarnia 1 Odnośnik do komentarza
tomon Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 (edytowane) Witam. Mam pytanie czy tylna przerzutka mtb np. deore czy slx 10 rzedow bedzie działała z klamkomanetka szosową? Edytowane 29 Sierpnia 2019 przez SpiderMAN Ortografia!!! Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Nie, mają inne ciągi linki. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 PrzeRZutka. Nie ma za co. Odnośnik do komentarza
lombard Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 Hej Rozważam zmianę napędu w jednym z rowerów z 2x9 na 1x11 i myślę nad dostępnymi opcjami. Jedna z wersji to: - klamkomanetki szosowe 105 5800 2x11 (niestety Shimano nadal nie ma 1x11 do mechanicznych hamulców, a poza tym ostatecznie łatwiej będzie przejść na 2x11 jakby co) - kaseta 11s 11-40 minimum lub 11-42 najlepiej - korba 1x Shimano GRX lub jak dorwę to jakaś korba szosowa i zębatka narrow wide w okolicy 38t - przerzutka... ? No i tutaj jest problem. Shimano GRX mi się podoba bo model RX810 łapie kasetę do 42t ale... Nie wiem czy GRX 11s będzie kompatybilne z 5800 11s? Jeśli nie to co innego? Ultegra zwykła? Ultegra RX? Albo może jakaś przerzutka Shimano z sekcji MTB? Google niewiele pomaga bo GRX jest dość świeżą grupą i nie widzę, żeby ktoś aż tak miksował GRX z komponentami szosowymi. Z góry dzięki za rady, szczególnie od osób, które coś podobnego zrobiły u siebie ps. Sram odpada ze względu na inny sposób obsługi prawej klamki, do której nie przyzwyczaiłem się nawet po miesiącach jazdy Odnośnik do komentarza
SzpiceR Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 (edytowane) Grx 11s jest w pełni kompatybilne z szosowymi grupami 11s a grx 10s jest kompatybilny z tiagrą 4700 Żadna przerzutka szosowa shimano ani ultegra rx oficjalnie nie ogarnia niczego więcej niż 34t Edytowane 11 Stycznia 2020 przez SzpiceR Odnośnik do komentarza
lombard Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 Super, dzięki. Czyli szukam okazji i kompletuję zestaw z przerzutką GRX Odnośnik do komentarza
seba Opublikowano 4 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 (edytowane) Cześć, potrzebuje porady w kwestii doboru przedniej przerzutki do monstercrossa. Aktualnie posiadam klamki 3500 2x9 oraz korbę alivio 2x9 36-22T, czy istnieje jakaś przerzutka przednia która będzie z tym współpracować? Ze względu na to, że rower będzie jeździł z obciążeniem wolę uniknąć pakowania zębatkę narrow wide. Od razu zaznaczę, że korba szosowa i przełajowa nie wejdzie do ramy. Dla zachęty przy pomocy wrzucam zdjęcie projektu. Edytowane 4 Maja 2020 przez seba Odnośnik do komentarza
benmal Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Witajcie,Szukałem podobnego tematu na forum i nie znalazłem ale gdyby jednak coś podobnego było to przepraszam i proszę o podpięcie do tamtego wątku. O co chodzi...Czy da się w rowerze zastosować klamkomanetki szosowe do przerzutek Deore?Myślę tu o dwóch sytuacjach:1. Chcę w moim rowerze trekkingowym dokonać upgrade osprzętu na Deore i zastosować kierownicę typu baranek. Problemem jest jedynie znalezienie odpowiednich klamkomanetek. Mam w tym rowerze hamulce v-brake. Czy da się to zgrać? Czy to w ogóle zadziała?2. Noszę się z zakupem gravela ale nie zadowala mnie żaden osprzęt jaki w gravelach jest montowany. Mieszkam na terenie mocno górzystym i osprzęt szosowy często jest dla mnie tu zbyt twardy. Chciałbym zatem w gravelu wymienić osprzęt na Deore z klamkomanetkamj szosowymi. Wiem, że jest grupa GRX pod gravele, która mocno jest Deore inspirowana ale mimo wszystko mam poczucie, że na moim terenie Deore daje możliwości bardziej miękkich przełożeń a do tego niestety sama cena GRX póki co też jest mocno zaporowa. Co myślicie o tym?Dzięki wielkie Odnośnik do komentarza
p_chudy Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam, Chciałbym zbudować sobie potężny napęd do graveli, niestety Shimano'wskie przerzutki grx'a 800 nie dają takich możliwości co poczciwy m8000 XT'ek z najdłuższym wózkiem (SGS). W tym temacie chciałbym dowiedzieć się czy szosowe klamkomanetki podołają obsłudze takiego monstrum jakim jest Shadow RD+ Wszystkie chwyty dozwolone, ma działać i to dobrze. Mam nadzieję że wy, zapalone rowerowe Szajbusy coś wymyślicie 😉 Powodzenia i z góry wielkie dzięki. P. S. Konfiguracja napędu wygląda tak: Korba FC-rx600-11; Przednia przerzutka FD-rx810-f; Łańcuch CN-HG601-11; Tylna przerzutka RD-M8000-SGS; Kaseta CS-M7000 (11-46, wiem że braknie 4 zębów do pojemności ale to przecież nie kłopot) P. P. S. Dziękuję za podpięcie mnie do tego wątku. Po przewertowaniu całej zawartości mam tylko jedno pytanie do upewnienia się. Czy klamkomanetki Shimano SL-R7000 będą współgrały z przerzutką RD-RX812. Tak jak ktoś wcześniej wspomniał, shimano nie ma nic pod gravele z hamulcami mechanicznymi. (w tabelach kompatybilności niby występują w jednej linii, ale wolę się upewnić). I czym u licha są uciągi manetek i przerzutek. Edytowane 17 Sierpnia 2020 przez p_chudy Sprostowanie Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 7 godzin temu, p_chudy napisał: SL-R7000 będą współgrały z przerzutką RD-RX812 ST-R7000 będą działać. 7 godzin temu, p_chudy napisał: I czym u licha są uciągi manetek i przerzutek. Jak "cykasz" manetką, mechanizm ciągnie linkę o X mm, co powoduje wychylenie tylnej przerzutki o Y mm. I w ostatnich czasach, nie jest to X=Y. Ze względu na inną konstrukcję, w MTB są to też inne wartości. 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się