Skocz do zawartości

kupilem rower ale zwróciłem - prośba o pomoc ! FOCUS IZALCO RACE


Pajel

Rekomendowane odpowiedzi

witam po długich poszukaniach kupilem rower FOCUS IZALCO RACE KARBON na 105 - czerwony ...  ROZMIAR M czyt. 54 

MAM 178 - 179 CM i przekrok jakies 85- 86 cm (jesli dobrze mierze/ a robie to juz po raz "n") 

do rzeczy ... 

;co najlepsze bylem osobiście odebrać ten rower i juz jak wchodziłem do sklepu to instynkt mi podpowiedział co ta rama taka mała?!... no ale sprzedawca jak to sprzedawca zaczął mnie mierzyć patrzec i mowi ze jest OK , ze zobaczy Pan nie beda Pana bolec plecy... 

;tak wiec po namowie i przejechaniu sie stwierdziłem ze w sumie dobrze sie na nim czuje ... 

;stojac nad rowerem moglem wlozyc jakies 4 place pod gorna rure , takze do zwisu nad rowerem brakowalo hohoho... 

...

jednak po powrocie do domu , przejazdze w butach spd.. itd.. i obejrzeniu FILMIKU SZAJBAJKA - co do wyboru rozmiaru ramy zaczelem sie zastanawiac...

..otoz zapomnaielm o podstawowej rzeczy zeby sprawdzic to jak siedzisz na rowerze czy nie zachaczasz butem o przednie kolo - u mnie okazalo sie ze zachaczam nie jakims tam CENTYMETREM buta a dobre ze 3 - 4 centy...

 

- TAKZE postanowielm go oddac - i tu pomyslnie bez problemu...

- Jednak ten rower tak bardzo mi sie podoba ze jade mierzyc w PIATEk czyt. jutro rozmiar L - 57...

 

PYTANIE : CZY KTOS MOZE MI POMOC NA CO ZWORCIC UWAGE PRZY TEJ ROZMIAROWCE ZEBYM ZNOWU NIE MUSIAL ZWRACAC ROWERU... CZY MOZE TO BYC TAK ZE TEN ROWER NIE JEST DLA MNIE ...

 

PS PODSYLAM GEO. ROWERU - https://dotsport.pl/focus-izalco-race-105-rower-szosowy-srebrno-czerwony.html lub https://www.focus-bikes.com/us_en/42846-izalco-race-105.html

Odnośnik do komentarza

Witam, był taki film Szajbajka: Co to jest toe overlap... I tam było wyjaśnione to zjawisko, rozmiar ramy nie ma tu wielkiego wpływu, dodam od siebie, że moja szosa jest za duża dla mnie o trochę, mam 175 cm wzrostu i klasyczną bez slopingu ramę o rozmiarze 56 cm, ale mimo większego rozmiaru świetnie mi się na tej szosie jeździ, bo pod siebie ją ustawiłem, do optymalnych ustawień doszedłem przynajmniej w kilkanaście tygodni, i pokrywają się te ustawienia z grafiką bikefittingu, ale nie o to chodzi, a o wyżej wymieniony problem, który mnie dotyczy również, baza kół roweru jest dość krótka, a środek bloków szosowych mam ustawiony z 0,5 cm za tą kostką 5 palca u nogi,  i dobrze mi się śmiga, tak więc reasumując: nawet "za duży" rower może objawiać toe overlap, a bloki u Ciebie są zdecydowanie za daleko od czubka butów...

Echh, nie wiem czemu wkleja mi link do playlisty zamiast do konkretnego filmiku, no ale dobra, w tej playliście jest ten odcinek.

https://www.youtube.com/watch?v=dHDd_pVz4qM&list=PLYg8T_pLOZENdMWr6EhSSCAYjYxkhtBul&index=20

 

Edytowane przez freak78
Odnośnik do komentarza

dzieki za odpowiedz.. .

w sumie racja ..

dla świętego spokoju podaje jeszcze przymierzyc ta L - 57 , jak bede sie dobrze czuc to wezme a jak nie to mozliwe ze popreztane na tej M 

 

badz co badz kure.... namieszalem ;):/ ehhhh 

 

DZIEKI RAZ JESZCZE ! 

Odnośnik do komentarza

ale ogolnie to tragedia slabo przygotowany pojechalem po ten rower..

 

moglem oddalic te bloki .. siodlo moze bardziej do tylu... moze cos by wyszlo 

 

ale jutro jeszcze raz sie przejade.. tylko ze facet ma tylko L -57 ... nie ma dwoch kolo siebie 

 

no ale i tak cos bede wiedzial 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Pajel napisał:

siodlo moze bardziej do tylu

Siodło nie ma wpływu na pozycję wpiętych stóp względem przedniego kola

11 minut temu, Pajel napisał:

tylko ze facet ma tylko L -57

Ale pewnie ma rowery innych producentów? Warto się przymierzyć do właściwego rozmiaru, żeby mieć porównanie.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Podczas normalnej jazdy nie zdazy ci się zahaczyć butem o oponę, kierownicą skręca się bardzo minimalnie w szosie. Jedynie przy ruszaniu z miejsca i jednoczesnym skręcaniu trzeba uważać ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, piterrrxd napisał:

Podczas normalnej jazdy nie zdazy ci się zahaczyć butem o oponę, kierownicą skręca się bardzo minimalnie w szosie. Jedynie przy ruszaniu z miejsca i jednoczesnym skręcaniu trzeba uważać ;)

No właśnie! Mamy teraz tour de France, i jak będziecie oglądać relacje, to zwróćcie uwagę, że tam każdy by zahaczył palcami o przednie koło. Takie teraz mamy ramy. Krótkie! 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Kajgana napisał:

Takie teraz mamy ramy. Krótkie! 

Umówmy się - rower szosowy nie służy do ciasnego brania zakrętów na technicznych singlach, na szosie nie manewruje się tak kierą jak w MTB. Poza tym i tak bardziej na szosie skręca się balansem ciała niż ruchem kierownicy. Mi też czub buta zahacza o przednie koło jak się postaram. 

Odnośnik do komentarza

Dlatego jedyny przypadek to tak jak pisałem - przy ruszaniu na skręconym widelcu. Można wtedy zaklinować but o oponę i gleba :D Podczas normalnej jeazdy tak jak pisze @Łabędź głównie skręcamy balansem. Na szosie ma się wrażenie, że rower sam składa się do zakręty a my cały czas trzymamy kierownicę prosto :P

Edytowane przez piterrrxd
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

wszystko spoko ale w tej M - 54 to nie bylo zachaczenie minimalne... dzis przesunelem bloki i zacham naprawde duzo w tej M .... 

przymierzylem sie do L i czuje sie lepiej , mam minimalny odstep od przedniego kola 

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Pajel napisał:

wszystko spoko ale w tej M - 54 to nie bylo zachaczenie minimalne... dzis przesunelem bloki i zacham naprawde duzo w tej M .... 

przymierzylem sie do L i czuje sie lepiej , mam minimalny odstep od przedniego kola 

A jak jest w rowerach innych producentów o tych rozmiarach? To znaczy z przedziału 54/56 - M/L?

Też haczysz w tych mniejszych?

Odnośnik do komentarza

Ja również jesli rusze na sk®econym widelcu dotykam czybkiem buta koa ale umówmy się kto tak robi. Poza tym na szosie trzeba nauczyć odpowiednich zachowan, tak samo przy mocnym balansie podczas zakrętu z nogą ustawioną ku dołu w prosty sposób można zachaczyć o asfalt lub nierówność ale znowu - kto tak robi :) 

 

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, Antyszprycha napisał:

...tak samo przy mocnym balansie podczas zakrętu z nogą ustawioną ku dołu w prosty sposób można zachaczyć o asfalt lub nierówność ale znowu - kto tak robi :) 

 

Np. Mistrz Polski I były Mistrz Świata Michał Kwiatkowski na Critérium du Dauphiné 2018 xDxD

Odnośnik do komentarza

W mniejszych rowerach nie patrzyłem.. 

Tyle ze tak jak mówię mam tą L i jest dosłownie na styk .. blok jest wysunięty do przodu (nie to co wczesniej) 

A w tej M zabardzo chaczylem wiem ze się tak nie robi tak nie jeździ.. chociaż na mieście mogła by być taka możliwość (chcociaz i tak po mieście nie jeżdżę ale czasem cos sie podjedzie i co draka A nie chcialbym poobdzierac roweru , kij z kolanami ;)

Odnośnik do komentarza

ogólnie to ten rower ma chyba też takie geo, na szosach się nie znam ale to już chyba dość agresywna rama. Teraz tak porównałem do Treka Domane (bo tylko na takiej szosie jeździłem) to chyba L będzie lepszym wyborem 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...