Skocz do zawartości

Unibike Neon - opinie.


Dariuszcz12

Rekomendowane odpowiedzi

Za te pieniądze roweru z poprzednim Clarisem (nowy ma przewody z manetek pod owijką) i alu widelcem ja bym raczej nie kupował.

Mniej więcej za te pieniądze kupisz np. Vento 2.0 2018.

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, WojtekWojtek napisał:

Za te pieniądze roweru z poprzednim Clarisem (nowy ma przewody z manetek pod owijką) i alu widelcem ja bym raczej nie kupował.

Mniej więcej za te pieniądze kupisz np. Vento 2.0 2018.

To jest neon na nowym clarisie. Rocznik 2018. Wiec?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, nctrns napisał:

To nie może być rower z tego roku bo od przynajmniej roku unibike nie robi nowych szos. Do tego w specyfikacji jest stary claris.

Tapatalk'd
 

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.07.2018 o 15:05, WojtekWojtek napisał:

Za te pieniądze roweru z poprzednim Clarisem (nowy ma przewody z manetek pod owijką) i alu widelcem ja bym raczej nie kupował.

Mniej więcej za te pieniądze kupisz np. Vento 2.0 2018.

Vento 2.0 2018 ma korbe na kwadrat?

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Dariuszcz12 napisał:

Vento 2.0 2018 ma korbe na kwadrat?

Tam jest korba z nowego clarisa więc będzie to suport ht2 i korba ze zintegrowaną osią. Według mnie najlepsze możliwe rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, Stryjek napisał:

Tam jest korba z nowego clarisa więc będzie to suport ht2 i korba ze zintegrowaną osią. Według mnie najlepsze możliwe rozwiązanie. 

Tyle ze z opisu na stronie krossa wynika ze jest to kwadrat. 

Odnośnik do komentarza

BSA oznacza gwintowaną mufę suportu o szerokości 68mm ;) 

i trochę teorii 

  Nazwa BSA pochodzi od nazwy firmy Birmingham Small Arms Company, która swoją działalność rozpoczęła od produkcji pistoletów, karabinów i innych akcesoriów służących do zmniejszania populacji, aby później przerzucić się na bardziej pokojowy produkt zwany rowerem :-). W tamtych czasach ciężko było rozmawiać o jakiś standardach … zwłaszcza jeśli chodzi o gwinty. Ale BSA udało się przeforsować swoje rozwiązanie i ich gwint został przyjęty jako standard British Standard Cycle i zaklepany przez ISO (International Organization for Standardization)

    W skrócie jeśli mówimy o standardzie BSA to oznacza, że mamy do czynienia z mufą o szerokości 68 lub 73mm z gwintem 1.370 / 1.375 "x 24 TPI i jest to chyba najbardziej popularnym standardem w światku jednośladów.

Tyle historii 🙂

Edytowane przez Stryjek
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Stryjek napisał:

BSA oznacza gwintowaną mufę suportu o szerokości 68mm ;) 

i trochę teorii 

  Nazwa BSA pochodzi od nazwy firmy Birmingham Small Arms Company, która swoją działalność rozpoczęła od produkcji pistoletów, karabinów i innych akcesoriów służących do zmniejszania populacji, aby później przerzucić się na bardziej pokojowy produkt zwany rowerem :-). W tamtych czasach ciężko było rozmawiać o jakiś standardach … zwłaszcza jeśli chodzi o gwinty. Ale BSA udało się przeforsować swoje rozwiązanie i ich gwint został przyjęty jako standard British Standard Cycle i zaklepany przez ISO (International Organization for Standardization)

    W skrócie jeśli mówimy o standardzie BSA to oznacza, że mamy do czynienia z mufą o szerokości 68 lub 73mm z gwintem 1.370 / 1.375 "x 24 TPI i jest to chyba najbardziej popularnym standardem w światku jednośladów.

Tyle historii 🙂

Dzieki. Widocznie zle zrozumialem tekst z neta po wpisaniu do google o tym suporcie.

Ale z przelozeniami korby 50/34 i kasety 11/28 to raczej ciezko na podjazdach?

4 minuty temu, Dariuszcz12 napisał:

Dzieki. Widocznie zle zrozumialem tekst z neta po wpisaniu do google o tym suporcie.

Ale z przelozeniami korby 50/34 i kasety 11/28 to raczej ciezko na podjazdach?

1. W rowerze szosowym, jesli pasuje rama gorna w rozmiarze 54 cm (M) i 56 cm (L) i nie czuje sie pomiedzy nimi roznic, brac 54 czy 56? (czyli krotszą czy dluzszą?)

2. Co daje taperowana (stozkowa) glowka ramy w rowerze szosowym?  Czy ma tak samo istotne znaczenie co w rowerze mtb?

Edytowane przez Dariuszcz12
Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Dariuszcz12 napisał:

Dzieki. Widocznie zle zrozumialem tekst z neta po wpisaniu do google o tym suporcie.

Ale z przelozeniami korby 50/34 i kasety 11/28 to raczej ciezko na podjazdach?

1. W rowerze szosowym, jesli pasuje rama gorna w rozmiarze 54 cm (M) i 56 cm (L) i nie czuje sie pomiedzy nimi roznic, brac 54 czy 56? (czyli krotszą czy dluzszą?)

2. Co daje taperowana (stozkowa) glowka ramy w rowerze szosowym?  Czy ma tak samo istotne znaczenie co w rowerze mtb?

Rower szosowy jest sztywny i lekki wiec inaczej pokonuje się podjazdy, myślę ze dasz radę ;), jak nie, zmienisz kasetę na 11-32

Jeśli jesteśmy na pograniczu rozmiaru w rowerze szosowym bierzemy mniejszą ramę, bo można wydłużyć mostek. Skracania mostka poniżej 100mm raczej nikt nie poleca. 

Taperowana główka jest tak samo istotna jak w rowerze mtb. 

Jaki masz wzrost i przekrok?

Edytowane przez Stryjek
  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Stryjek napisał:

Rower szosowy jest sztywny i lekki wiec inaczej pokonuje się podjazdy, myślę ze dasz radę ;), jak nie, zmienisz kasetę na 11-32

Jeśli jesteśmy na pograniczu rozmiaru w rowerze szosowym bierzemy mniejszą ramę, bo można wydłużyć mostek. Skracania mostka poniżej 100mm raczej nikt nie poleca. 

Taperowana główka jest tak samo istotna jak w rowerze mtb. 

Jaki masz wzrost i przekrok?

182cm wzrost,  przekrok 85cm

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Dariuszcz12 napisał:

182cm wzrost,  przekrok 85cm

Faktycznie jesteś na granicy rozmiarów i szczerze to nie wiem co będzie dla ciebie lepsze, ja bym nie ryzykował i przejechał się na obu rozmiarach.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Stryjek napisał:

Faktycznie jesteś na granicy rozmiarów i szczerze to nie wiem co będzie dla ciebie lepsze, ja bym nie ryzykował i przejechał się na obu rozmiarach.

A jesli nie poczuje zadnej roznicy pomiedzy tymi rozmiarami?

Odnośnik do komentarza

Myślę że poczujesz.

Ja mam 180cm wzrostu i jeżdżę na 54, 56 było za duże.

Ale moją 56 sprzedałem koledze który ma 183cm wzrostu i dla niego jest idealna. 

Edytowane przez Stryjek
Odnośnik do komentarza

Ja mam 180cm i nogę 84cm. Rozmiar M. Wprawdzie Vento 4.0, a nie 2.0, ale to takie same geo.

Kasetę mam 11-25 i jeżdżąc po GŚ z kompaktem z przodu spokojnie daję radę. Myślę więc, że z 11-28 tym bardziej dasz radę - chyba, że non stop jeździsz po górach.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Stryjek napisał:

Myślę że poczujesz, i coś mi się wydaje ze 56 będzie lepszy.

Ja mam 180cm wzrostu i jeżdżę na 54, 56 było za duże.

Ale moją 56 sprzedałem koledze który ma 183cm wzrostu i dla niego jest idealna. 

Piszemy oczywiscie o dlugosci rury gornej?

Tez slyszalem ze gdy sie jest na granicy rozmiarow to w rowerze szosowym powinno sie brac mniejszy rozmiar , bo wtedy pozycja jest bardziej skulona i bardziej aerodynamiczna.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Dariuszcz12 napisał:

Piszemy oczywiscie o dlugosci rury gornej?

Tez slyszalem ze gdy sie jest na granicy rozmiarow to w rowerze szosowym powinno sie brac mniejszy rozmiar , bo wtedy pozycja jest bardziej skulona i bardziej aerodynamiczna.

Tak, piszemy o długości rury górnej.

I dobrze słyszałeś, do tego można kombinować dłuższym mostkiem i sztycą z ofsetem. A jak masz za duży rozmiar to skracanie mostka jest nie wskazane bo rower szosowy staje się nerwowy ;) 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Nie bede w stanie wybrac najkorzystniejszego rozmiaru z dwoch, bo nie mam mozliwosci przejazdzki np ze 100km na jednym i na drugim rozmiarze , tylko niewielki kawalek drogi w poblizu sklepu. I jak tu wyciagac wnioski ktory rozmiar wybrac?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...