senthine Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) Tym razem chciałem Wam przedstawić swojego Unibike'a Trawers z 1999 roku. Wspomniałem o nim w temacie o moim Uni Evo '08. Kupiony był nie pamiętam za ile, w czasach kiedy nie znałem się na rowerach zupełnie. Moim poprzednim rowerem był czerwony Wigry 3, więc każdy nowy rower był by dużym krokiem do przodu. Zakup wyglądał tak, że pojechaliśmy z ojcem do hurtowni rowerów, zobaczyłem go i go kupiliśmy. Był jeszcze taki sam, tylko w "zielone płomienie". Jako, że rower kupiłem na wygląd, a nie na parametry to nawet nie wiedziałem, że rama 21 cali to trochę za dużo (szczególnie, że miałem dopiero 13 lat), przerzutka Shimano 7 SIS to jakiś low-end (chyba?) i przede wszystkim, czy wybór roweru trekingowego jest aby na pewno tym właściwym. Szybko jednak okazało się, że rower spełniał postawione przed nim wymagania koncertowo. Bagażnik przydawał się zarówno do przewożenia bagaży jak i do udawania krzesła. Potężna stalowa (jak cała reszta roweru) nóżka nie pozwalała mu się przewrócić, a fabryczne błotniki genialnie chroniły przed wodą i piachem. Światła na dynamo może nie robiły takiego wrażenia jak LEDy, ale dawały radę. Ciekawostka: na poniższym, 13-letnim zdjęciu widać dodatkową lampkę diodową z tyłu, która miała światło stopu i kierunkowskazy oraz sterowanie z kierownicy. Przejęta z Wigrusa Kiedy w 2009 roku kupiłem Evo, Trawers przeszedł na użytkowanie mojej żony, a od roku stoi w piwnicy dziadka. Mam jednak zamiar wkrótce go reanimować na dojazdy do pracy. Jeśli ciekawią Was parametry roweru to powiem, że nawet nie wiem do końca co w nim siedzi. Rama i większość części, poza obręczami jest stalowe. Rower waży chyba ze 20 kg. Z tyłu jest przerzutka 7 SIS, ma klamko-manetki z dźwigniami (na szczęście nie te kręcone) i inne graty, które widać na zdjęciu poniżej. Jedyne zmiany to brak lusterka, brak lampy diodowej z kierunkowskazami, nowe ramiona V-brake i klocki, nowa sztyca ALU i siodełko. Jak przygotuję go do jazdy to wrzucę jakieś foto "na czasie". Tradycyjnie w rowerze smarowałem tylko łańcuch. Co ciekawe ma on jeszcze oryginalne 20-letnie opony, korbę, łańcuch(!), piasty, wolnobieg i obręcze... O przebiegu ciężko się wypowiadać nie znając go, ale myślę, że będzie to coś między 2, a 3 tyś. km czyli wielkie nic. Chociaż mogę się mylić. Jedynymi awariami były: spadanie łańcucha, kapcie i skrzywiony tylny trójkąt po spotkaniu z krawężnikiem... A tak wyglądał za młodu, z przebiegiem może 20 km (1999 r.). Edytowane 19 Lipca 2018 przez senthine Nowe fotki 1 Odnośnik do komentarza
zero Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Podoba mi się kolor, mój ulubiony, chodzi mi o bagażnik Nie znam się na rowerach, ten mi coś przypomina, coś z czasów słusznie minionych, ale... najważniejsze że jeździ i cieszy właściciela. Zaciekawiła mnie ta czadowa dodatkowa lampka. Możesz zrobić foto sterowania? Odnośnik do komentarza
Heboket Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Ważyłeś go? 😁 Odnośnik do komentarza
senthine Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 22.07.2018 o 01:56, zero napisał: Podoba mi się kolor, mój ulubiony, chodzi mi o bagażnik Nie znam się na rowerach, ten mi coś przypomina, coś z czasów słusznie minionych, ale... najważniejsze że jeździ i cieszy właściciela. Zaciekawiła mnie ta czadowa dodatkowa lampka. Możesz zrobić foto sterowania? Jak będę w piwnicy to wygrzebię i cyknę fotkę. Ogólnie jest tam suwak ON/OFF i suwak kierunkowskazów/światła pozycyjnego. Czujnik hamulca był montowany przy gumce v-brake. W dniu 22.07.2018 o 15:21, Heboket napisał: Ważyłeś go? 😁 Nie, ale czuję, że swoje waży. Szczególnie tył. Edytowane 24 Lipca 2018 przez senthine 1 Odnośnik do komentarza
senthine Opublikowano 28 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2018 Edytowałem post, ale wcięło mi zmiany więc napiszę nowy... Zważyłem się z rowerem i różnica to ok. 17 kg A oto obiecane fotki sterownika światła z kierunkowskazami: A tak rowerro wygląda po lekkim serwisie i z założonymi Maxxis Crossmark. Nie długo test w terenie czyli na ścieżce rowerowej... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się