lesku100 Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Dzień dobry Zmagam się z zakupem nowych hamulców z przeznaczeniem do XC. Do tej pory jeździłem na Shimano M425. I tutaj pytanie jaka jest różnica w Shimano XT 8000, 8020? I czy zauważalna będzie różnica między systemem dwutłoczkowym, a czterotłoczkowym? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza
Ares Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Shimano Zee bo tym właściwie jest M8020 to spore przegięcie moim zdaniem w XC zwłaszcza, że M8000 to naprawdę bardzo mocny hamulec tylko nie znacznie słabszy od 2-tłoczkowego. 1 Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 w xc 2 tłoki powinny wystarczyć. 4t dają moc ale czy robisz takie zjazdy, gdzie jesteś w stanie wykończyć 2t? Dasz metaliczne klocki i też będą żylety 1 Odnośnik do komentarza
lesku100 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 2 godziny temu, Ares napisał: Shimano Zee bo tym właściwie jest M8020 to spore przegięcie moim zdaniem w XC zwłaszcza, że M8000 to naprawdę bardzo mocny hamulec tylko nie znacznie słabszy od 2-tłoczkowego. Ale w M8000 chyba jest w systemie 2-tłoczkowym, tak? Albo coś źle rozumię 😛 Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 4 minuty temu, lesku100 napisał: Ale w M8000 chyba jest w systemie 2-tłoczkowym, tak? Albo coś źle rozumię 😛 M8000 - 2 tłoczki M8020 - 4 tłoczki 1 Odnośnik do komentarza
lesku100 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Więc podsumowując XT 8000 będzie wystarczająco dobrym hamulcem do XC? Czy może jest coś jeszcze godnego polecenia? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Więc podsumowując XT 8000 będzie wystarczająco dobrym hamulcem do XC? Czy może jest coś jeszcze godnego polecenia?Zawsze możesz wybrać modelhttps://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-slx-br-m7000-przedni-j04c-o_l_158_7057.htmlTeż są bardzo dobre i tańsze od xt 8000Po założeniu klocków metalicznych też żyletaMiałem je sam kupić jednak kupiłem zee, miałem okazję sprawdzić te m7000 ładnie pracują Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 9 godzin temu, lesku100 napisał: Więc podsumowując XT 8000 będzie wystarczająco dobrym hamulcem do XC? Czy może jest coś jeszcze godnego polecenia? W zupełności. To od lat cenione hamulce Shimano. Nawet najnowsze SRAM Level Ultimate się do nich chowają W dodatku są mega proste w obsłudze. 1 1 Odnośnik do komentarza
lesku100 Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 A gdybym do swoich obecnych hamulców (M425) dał metalowe klocki? Jakby to wyglądało? Miałoby to więcej mocy i jakiś sens? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Kup sobie slx będziesz mega zadowolony tym bardziej że będziesz ich używałGeneralnie jak kupisz klocki metaliczne może okazać się że będą hample ci piszczeć Odnośnik do komentarza
lesku100 Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 8 minut temu, piter614 napisał: Kup sobie slx będziesz mega zadowolony tym bardziej że będziesz ich używał Generalnie jak kupisz klocki metaliczne może okazać się że będą hample ci piszczeć SLX to dodatkowe koszta, biedny student musi sobie radzić inaczej. Z obecnymi metal by nie wypalił? Odnośnik do komentarza
Ares Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Najpierw odpowiadamy na Twoje pytania o nie tanie hamulce jakimi są M8020 czy w ogóle XT a teraz piszesz o kosztach w odniesieniu do tańszych SLX. Nieco to dziwne. Klocki metaliczne lubią niemiłosiernie piszczeć i potrzebują odpowiedniej temperatury pracy by pokazały swoją moc. Dlatego raczej stosuje się je w terenie pagórkowatym i górach. Pośrednim i naprawdę dobrym rozwiązaniem są półmetaliki. Kolejna opcja to wymiana samych tłoczków co nie wychodzi drogo. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 21 minut temu, piter614 napisał: Generalnie jak kupisz klocki metaliczne może okazać się że będą hample ci piszczeć Co ma model hamulców do piszczenia klocków? Piszczenie klocków może dotyczyć wszystkich bez wyjątku hamulców. Piszczenie wynikać może, albo z zanieczyszczenia klocków lub tarcz hamulcowych, bądź z niedogadywania się tarczy hamulcowej z danym modelem klocków. 13 minut temu, lesku100 napisał: SLX to dodatkowe koszta, biedny student musi sobie radzić inaczej. Z obecnymi metal by nie wypalił? Dlaczego nie spróbować. Wreszcie zakup metalicznych klocków hamulcowych to zdecydowanie niższy wydatek niż nowy zestaw hamulcowy. Jeśli to jeszcze nie będzie dla Ciebie wystarczająco zadawalające to możesz pokusić się o zastosowanie lepszych tarcz hamulcowych. 1 Odnośnik do komentarza
lesku100 Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Pozostaje ostatnie pytanie czy to będzie próba zmiany na siłę czy z kolei realnie to się odbije na skuteczności hamowania? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Po prostu sprawdź na własnej skórze. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy oraz terenu w jakim się poruszasz. Ja zrobiłbym krok wstecz i kupił półmetaliczne klocki. Wielu z nas takie używa i wielu na forum je chwali. Zaczynają się od 29 zł za komplet na jedno koło Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Pozostaje ostatnie pytanie czy to będzie próba zmiany na siłę czy z kolei realnie to się odbije na skuteczności hamowania?Zmieniając klocki z żywicznych na pół metalik w moim byłych Db3 było czuć ogromną różnicę w hamowaniu, kupując metalik ja kupiłem na aliexpress bardzo piszczaly przy hamowaniu, gdy kupiłem w sklepie problem piszczenia zniknąłTylko gdy zakupisz nowe klocki odtuść sobie tarczęSiła hamowania na metalikach czy pół metalikch powinna być odczuwalna w znacznym stopniu Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Z doświadczenia wiem, że skutecznośc pracy metalików w dużej mierze zależy od warunków w jakiś się jeździ,bo klocki metaliczne aby osiągnąć swoją najlepsza skutecznosć muszą się mocniej dogrzać niż półmetaliczne i organiczne. U mnie jest łatwiej,bo jestem ciężki i moja masa robi swoje. Przy lekkich rowerzystach nie jest tak fajnie. Odnośnik do komentarza
trollu Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Ogólnie racja ale np u mnie metaliki ebc w zaciskach zee nawet na zimno wysadzają z siodła. Metalik jak się ułoży to zawsze będzie bardziej agresywny niż żywiczny Odnośnik do komentarza
specialized34 Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Ja zmieniłem moje sram level TL na xt 8020, a kupiłem je z powodu dobrej ceny i zmieniłem na metaliki od rwd, i musze przyznać że jest moc ale patrząc na ceny samych okładzin, to poprostu paranoja mowa tu o okładziny z radiatorem a jeżdżę w xc więc ich Nie potrzebuje Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Ja kupuję okładziny półmetaliczne w Decathlon za 29,99 zł. Porównuje je z Alligator i Ashima za 39,99/49,99 zł i muszę powiedzieć,że różnicy nie widzę, wiec po co przepłacać. Moim zdaniem okładziny z radiatorami nie robią, aż takiej różnicy w jakości działania i być może dlatego niewiele firm takie rozwiazania stosuje. Ja zdnam tylko dwie Shimano i Alligator. Za to cena ich jest powalająca. A wystarczy troszkę czegoś tłustego i są do wyrzucenia dokłądnie tak samo jak te tańsze Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Weź sobie tak: Przód M8020 z tarczą 180 Tył M8000 z tarczą 160 Jeśli jednak mało mocy do przodu daj 203 a do tyłu przełożysz przednia 180 i problem z bani. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) A ja się pytam...po co komu do XC hamulce czterotłoczkowe, skoro dwutłoczkowe potrafią zatrzymać rower w miejscu? Jestem tego idealnym przykładem. Mam XT-M8000 z klockami półmetalicznymi Alligator i rower zatrzymuje się w miejscu. Ważę ponad 100 kg! Edytowane 23 Lipca 2018 przez Franz Mauer 1 Odnośnik do komentarza
Ares Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Bo mocy nigdy za dość... Niedługo bez tarczy 200 mm nie podchodz Odnośnik do komentarza
PeKa Opublikowano 26 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 A ja tu przy M785 i 90kg chce z przodu wymienić 180mm na 160mm Czterotłok - przerost formy nad treścią do XCO/XCM i pochodnych. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Ja jestem zdania że jak kogoś stać i ma taką ochotę to nawet niech Sainty daje do XC, komu to szkodzi? Jeśli ktoś nie patrzy na wagę w rowerze a chce mieć zapas mocy hamowania to 4 tłoczkowce niech kupuje. sam mam Sainty z przodu z tarczą 203 i żyje :). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się