Skocz do zawartości

Hamulce Shimano XT 8000, a 8020


lesku100

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Zmagam się z zakupem nowych hamulców z przeznaczeniem do XC. Do tej pory jeździłem na Shimano M425. 

I tutaj pytanie jaka jest różnica w Shimano XT 8000, 8020? I czy zauważalna będzie różnica między systemem dwutłoczkowym, a czterotłoczkowym?

 

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Ares napisał:

Shimano Zee bo tym właściwie jest M8020 to spore przegięcie moim zdaniem w XC zwłaszcza, że M8000 to naprawdę bardzo mocny hamulec tylko nie znacznie słabszy od 2-tłoczkowego. 

Ale w M8000 chyba jest w systemie 2-tłoczkowym, tak? Albo coś źle rozumię 😛

Odnośnik do komentarza
Więc podsumowując XT 8000 będzie wystarczająco dobrym hamulcem do XC? Czy może jest coś jeszcze godnego polecenia?
Zawsze możesz wybrać model
https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-hamulce-tarczowe-hamulec-tarczowy-shimano-slx-br-m7000-przedni-j04c-o_l_158_7057.html
Też są bardzo dobre i tańsze od xt 8000
Po założeniu klocków metalicznych też żyleta
Miałem je sam kupić jednak kupiłem zee, miałem okazję sprawdzić te m7000 ładnie pracują
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, lesku100 napisał:

Więc podsumowując XT 8000 będzie wystarczająco dobrym hamulcem do XC? Czy może jest coś jeszcze godnego polecenia?

W zupełności. To od lat cenione hamulce Shimano. Nawet najnowsze SRAM Level Ultimate się do nich chowają :) W dodatku są mega proste w obsłudze.

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
8 minut temu, piter614 napisał:

Kup sobie slx będziesz mega zadowolony tym bardziej że będziesz ich używał
Generalnie jak kupisz klocki metaliczne może okazać się że będą hample ci piszczeć

SLX to dodatkowe koszta, biedny student musi sobie radzić inaczej. Z obecnymi metal by nie wypalił?

 

Odnośnik do komentarza

Najpierw odpowiadamy na Twoje pytania o nie tanie hamulce jakimi są M8020 czy w ogóle XT a teraz piszesz o kosztach w odniesieniu do tańszych SLX. Nieco to dziwne. 

Klocki metaliczne lubią niemiłosiernie piszczeć i potrzebują odpowiedniej temperatury pracy by pokazały swoją moc. Dlatego raczej stosuje się je w terenie pagórkowatym i górach. Pośrednim i naprawdę dobrym rozwiązaniem są półmetaliki. Kolejna opcja to wymiana samych tłoczków co nie wychodzi drogo. 

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, piter614 napisał:

Generalnie jak kupisz klocki metaliczne może okazać się że będą hample ci piszczeć

Co ma model hamulców do piszczenia klocków? Piszczenie klocków może dotyczyć wszystkich bez wyjątku hamulców. Piszczenie wynikać może, albo z zanieczyszczenia klocków lub tarcz hamulcowych, bądź z niedogadywania się tarczy hamulcowej z danym modelem klocków.

 

13 minut temu, lesku100 napisał:

SLX to dodatkowe koszta, biedny student musi sobie radzić inaczej. Z obecnymi metal by nie wypalił?

Dlaczego nie spróbować. Wreszcie zakup metalicznych klocków hamulcowych to zdecydowanie niższy wydatek niż nowy zestaw hamulcowy. Jeśli to jeszcze nie będzie dla Ciebie wystarczająco zadawalające to możesz pokusić się o zastosowanie lepszych tarcz hamulcowych.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Po prostu sprawdź na własnej skórze. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy oraz terenu w jakim się poruszasz. Ja zrobiłbym krok wstecz i kupił półmetaliczne klocki. Wielu z nas takie używa i wielu na forum je chwali. Zaczynają się od 29 zł za komplet na jedno koło ;)

Odnośnik do komentarza
Pozostaje ostatnie pytanie czy to będzie próba zmiany na siłę czy z kolei realnie to się odbije na skuteczności hamowania?
Zmieniając klocki z żywicznych na pół metalik w moim byłych Db3 było czuć ogromną różnicę w hamowaniu, kupując metalik ja kupiłem na aliexpress bardzo piszczaly przy hamowaniu, gdy kupiłem w sklepie problem piszczenia zniknął
Tylko gdy zakupisz nowe klocki odtuść sobie tarczę
Siła hamowania na metalikach czy pół metalikch powinna być odczuwalna w znacznym stopniu
Odnośnik do komentarza

Z doświadczenia wiem, że skutecznośc pracy metalików w dużej mierze zależy od warunków w jakiś się jeździ,bo klocki metaliczne aby osiągnąć swoją najlepsza skutecznosć muszą się mocniej dogrzać niż półmetaliczne i organiczne. U mnie jest łatwiej,bo jestem ciężki i moja masa robi swoje. Przy lekkich rowerzystach nie jest tak fajnie.

Odnośnik do komentarza

Ja zmieniłem moje sram level TL na xt 8020, a kupiłem je z powodu dobrej ceny i zmieniłem na metaliki od rwd, i musze przyznać że jest moc ale patrząc na ceny samych okładzin, to poprostu paranoja mowa tu o okładziny z radiatorem a jeżdżę w xc więc ich Nie potrzebuje

Odnośnik do komentarza

Ja kupuję okładziny półmetaliczne w Decathlon za 29,99 zł. Porównuje je z Alligator i Ashima za 39,99/49,99 zł i muszę powiedzieć,że różnicy nie widzę, wiec po co przepłacać. 

Moim zdaniem okładziny z radiatorami nie robią, aż takiej różnicy w jakości działania i być może dlatego niewiele firm takie rozwiazania stosuje. Ja zdnam tylko dwie Shimano i Alligator. Za to cena ich jest powalająca. A wystarczy troszkę czegoś tłustego i są do wyrzucenia dokłądnie tak samo jak te tańsze :) 

Odnośnik do komentarza

A ja się pytam...po co komu do XC hamulce czterotłoczkowe, skoro dwutłoczkowe potrafią zatrzymać rower w miejscu? ;) 

Jestem tego idealnym przykładem. Mam XT-M8000 z klockami półmetalicznymi Alligator i rower zatrzymuje się w miejscu. Ważę ponad 100 kg!

Edytowane przez Franz Mauer
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Ja jestem zdania że jak kogoś stać i ma taką ochotę to nawet niech Sainty daje do XC, komu to szkodzi?

 

Jeśli ktoś nie patrzy na wagę w rowerze a chce mieć zapas mocy hamowania to 4 tłoczkowce niech kupuje. sam mam Sainty z przodu z tarczą 203 i żyje :).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...