DeadPool Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Mam obecnie zacisk koła ale wolałbym mieć sztywną oś, Czy dało by rade dać taką sztywną oś do ramy zamiast tego zacisku. Bo ja mam z taki hak tam gdzie jest oś piasty. Odnośnik do komentarza
KsD Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 (edytowane) Abyś mógł zastosować sztywną oś musisz mieć ramę w tym systemie a ty masz na szybkozamykacz. Z przodem sytuacja wygląda tak, że musiałbyś zmienić amortyzator/widelec/piastę na sztywną oś. Edytowane 3 Lipca 2018 przez KsD Odnośnik do komentarza
Ares Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Niestety nie da rady natomiast jest coś takiego jak osie RWS DT Swiss Thru Axle i jak bardzo chcesz to polecam. Nie jest tania ale się sprawdza doskonale. Unikać Chińskich podróbek bo mają skopany patent zamykania piasty. Odnośnik do komentarza
Fenthin Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Thru Axle wymagają piast przystosowanych do tych osi lub wykonania/kupienia adapterów. Tutaj trochę bardziej się rozpisałem na ten temat: https://forum.szajbajk.pl/topic/6628-usztywnienie-osi-na-szybkozamykacze/ Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Jeśli koła nie posiadają piast pod sztywne osie to nic nie zrobisz. Sprawdź model swoich piast, bo może są pod sztywne osie, a tylko wsadzone kapsle redukcyjne. Jeśli tak to wystarczy wymienić kapsle na adekwatne do średnicy zacisków DT RWS. Wtedy możesz i przód i tył przerobić na osie sztywne na RWS. O ile pamiętam to na przód max śr osi to 9mm,tył 10mm lub odwrotnie. Kwestia wielkości haków w ramie i amorze. Ja mam RS Reba i mam na przodzie 9mm.Na tył wszedł mi 10mm. Odnośnik do komentarza
DeadPool Opublikowano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 A coś takiego Może być: https://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/zaciski-piast/prod/reverse-axle-qr Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 (edytowane) Mogłoby zadzialać o ile posiadasz odpowiednia tylna piaste. A jak nie to zakup i wymień ale upewnij sie wczesniej u sprzedawcy, że zagra to z Twoja ramą. Żadna filozofia. Tak z tylu oś na klasyczny szybkozamykacz ma 10 mm a nie 9 jak w wersji na przód i pod taki wymiar przystosowane sa haki dla tego rozwiazania. Sam rozważam zakup DT Swiss RWS (około 150 zł sztuka) ale fakt na chinszczyzne uważac trzeba. Taniej wyjdzie mimo wszystko niż kompleksowe przejście na system sztywnych osi. To dopiero przy wymianie roweru. Edytowane 4 Lipca 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Rebeliant86 Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Sam wymieniłem ostatnio QRy na DT Swiss RWS, sztywność wzrosła bo przestała mi dzwonić tarcza, a rower full na jednym zawiasie więc ma to gdzie pracować. Przeróbka QR na sztywną oś 9/10mm w przypadku ramy i amora z hakami to raczej nie wiele więcej da niż RWSy. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2018 Różnice między oryginałem a podróbą... Odnośnik do komentarza
Lesky Opublikowano 19 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Chciałbym usztywnić swój rower. Mam dzisiaj zwykłe QR 9mm Z tego co zrozumiałem, to są jakby dwa sposoby? DT swiss RWS czyli dwignia do dokręcania, czy nie byłoby to to samo co oś skręcana? tyle droższe i nie trzeba klucza? No i adaptery do piast i grubsza oś za QR, a może też są jakieś zakręcane żeby wycisnąc z tego jak najwięcej. Czy jest coś jeszcze? Rozumiem, że Fenthin poleca grubszą oś. Co byście mi polecili? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się