Skocz do zawartości

Stery do TREK X Caliber 8


GieniomaN

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dopisuje do wątku / taki sam model, bo w serwisie powiedzieli ze dolne lozyska mam juz mocno przepłukane ze smaru. 

Po 3 miesiącach ... taka historia  :(

Nigdy jeszcze nie kupowałem sterów wiec proszę o propozycje aby nie przestrzelić cenowo (ale jeżdżę w maratonach) i żeby pasowało. 

Wg producenta stery to:

Pół-zintegrowane, góra 1 1/8, dol 1 1/2

image.jpg

Odnośnik do komentarza

odkręcasz śrubę wchodzącą w gwiazdkę, 2 śruby trzymające mostek na rurze sterowej, wyjeżdżasz widelcem z ramy i masz łożyska na wierzchu. Wtedy - spisujesz nr z łożysk i wiesz jakie kupić a jeśli obecne są po prostu suche a nie mają luzów czy jakichkolwiek oznak zużycia (po 3 miesiącach na pewno są ok) to je czyścisz, smarujesz i ponownie zakładasz.

ps

zmień serwis bo jakby mi serwisant rozebrał rower, złożył i powiedział że mam suche łożyska to bym go zapytał czy robi sobie jaja. Jak jedziesz zmienić rozrząd w aucie a mechanik wymienia pasek i mówi że "masz pan rozlatany napinacz paska" to cobyś zrobił? 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, trollu napisał:

zmień serwis bo jakby mi serwisant rozebrał rower, złożył i powiedział że mam suche łożyska to bym go zapytał czy robi sobie jaja.

Miał mu kupić z własnych pieniędzy czy kupić samowolnie i go obciążyć kosztami (łożyska maszynowe)?

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Sziva napisał:

Chyba żartujesz? Ściągasz uszczelnienie i masz wszystko na wierzchu.

Ściągniesz, założysz, uszkodzisz albo i nie. To co Ty robisz prywatnie a co powinien robić serwisant to dwie różne sytuacje.

Może się mylę. W takim razie czy ktoś widział w oficjalnych instrukcjach serwisowych Shimano czy SRAM informacje na temat rozbierania łożysk maszynowych?

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Motke napisał:

Ściągniesz, założysz, uszkodzisz albo i nie. To co Ty robisz prywatnie a co powinien robić serwisant to dwie różne sytuacje.

Może się mylę. W takim razie czy ktoś widział w oficjalnych instrukcjach serwisowych Shimano czy SRAM informacje na temat rozbierania łożysk maszynowych?

Wystarczy podważyć dość elastyczną uszczelkę - szansa na uszkodzenie, to jakieś promile i trzeba by się przy tym bardzo postarać. Poza tym, jeśli doszło już do takiej sytuacji, to się zwyczajnie dzwoni do klienta z opisem problemu i przedstawia możliwe rozwiązania.

Odnośnik do komentarza

Rozbiore sam stery w weekend i sprawdze(rama 2018) jaki mam model.

Z serwisem mysle ze bylo ok i to troche moja wina bo przez 3 miesiace 5 marathonow zaliczylem i za kazdym razem traktowalem caly rower myjka szczedzac tylko tarcz hamulcow( wiadomo ma byc nowy piekny). Moze to tez byc nauka dla innych ze

nie warto czekac z zerowym przegladem kiedy rower jest mocniej eksploatowany. Mozliwe ze na moj stan sterow zlozyly sie klka przyczyn: 1. Moje obawy ze stracw gwarancje jesli sam zaczne ingerowac w “oryginalne” czesci 2. Pewne zobojetnienienie gdy dowiedzialem sie ze jest Koniecznosc umowienia sie do serwisu z 2-3 tygodniowym wyprzedzeniem 3. Informacja od serwisu ze lepiej to przelozyc na sezon letni i niech “bedzie co regulowac” pozniej.

Mysle ze mam maszynowe “do not disasable” ale z checia rozbiore je i ocenie ich stopien zuzycia / w ramach nauki i zweeyfikowania pracy serwisu. 

 

 

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, GieniomaN napisał:

X 8 niema fabrycznie maszynowych łożysk. Jedyne uszczelnione są w korbie.

Rozebralem stery i rzeczywiscie tylko sa wianki (bez numerow). Niestety w Ełku sa one nie do dostania (teraz gwiazda pólnocy mazovii) ale plusy sa takie ze przynajmniej poznalem 5 sklepow z czesciami rowerowymi w tym miescie.

 

Kulki to 4,7mm wiec udalo sie je zdobyc i je wymienilem w dolnym wianku 1,5”  

Zlaczam foto dolnego i gornego lozyska. Gorne bylo totalnie ok. Dolne mialo pewne opory wiec poprawilem nieco przez wymiane kulek. Zlozylem to wszystko i naladowalem smaru łt od dołu zeby uszczelnic. Traktuje to jako tymczasowe rozwiazanie bo chcialbym przejsc na lepsze lozyska maszynowe (moze takie jak w xcaliber 9 od trollu)

Prosba o podpowiedz co dokladnie zmierzyc zeby przejsc na maszynowe i co pokolei powinienem wymienic.  Czy miske moge wogole wymienic? Probowalem podwazyc srubowkretem ale nie odskoczylo.  Wole spytac przed uzyciem wiekszej sily. 

F9DD3549-BDBD-4786-AEFE-746DF82DA348.jpeg 08FFACA6-CF51-4079-9E92-82C9DCDD7910.jpeg 54197F3B-4DF8-4C0A-973E-06D88F8E7E39.jpeg ADD04CC5-4DAD-4083-8276-310CDC644325.jpeg 6139A055-1FC1-4855-AF50-CE2A6C36D300.jpeg 00B4AC06-668E-4998-A5B0-3AC00A22AA2F.jpeg
Odnośnik do komentarza

Jeśli to standardowe 1 1/8 góra i 1/5 dół to żaden problem. Ja rozumiem że stary wyjadaczom się nie chce N raz pisać tego samego ale jak inni młodsi stażem w rowerach mają się nauczyć jak i z czym się je?

Jeśli to typowe Tapered to nie ma problemu, masz pół-zintegrowane łożyska też bez problemu. Polecam Accenta Pro łożyska o takie:

 

https://allegro.pl/stery-pol-zintegrowane-accent-hsi-spro-1-1-8-1-5-i7500388980.html      ( przykładowe)

 

Niestety będzie Ci potrzebny wybijak i praska do takich sterów, choć można je ponoć wbić umiejętnie młotkiem. Nie mniej ta kto wygląda.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Kruk napisał:

Jeśli to typowe Tapered to nie ma problemu, masz pół-zintegrowane łożyska też bez problemu. Polecam Accenta Pro łożyska o takie:

https://allegro.pl/stery-pol-zintegrowane-accent-hsi-spro-1-1-8-1-5-i7500388980.html      ( przykładowe)

Czyli tak naprawdę proponujesz mu kupno w ciemno.

Może będą pasowały a może nie. Skąd wiesz, że górna wewnętrzna średnica to 44 a dolna 56 mm skoro tego nie zmierzył?

@Marcinsan zmierz średnicę zewnętrzną rury na górze i na dole.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
41 minut temu, trollu napisał:

stery są standaryzowane, albo 1-1/8 albo taper.

Bzdury.

Na dół pod 1.5" może być ZS56, ZS55, ZS52, ZS49.

Więc na jakiej podstawie twierdzisz, że akurat ZS56 będzie mu pasowało?

Może tak, może nie.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, Motke napisał:

Bzdury.

Na dół pod 1.5" może być ZS56, ZS55, ZS52, ZS49.

Więc na jakiej podstawie twierdzisz, że akurat ZS56 będzie mu pasowało?

Może tak, może nie.

Rozbiore i zmierze.

Pytanko: CZy moja rama wymusza uzycie sterow polzintegrowanych ktoregos z typu ZS - (zero stack) ZS56, ZS55, ZS52, ZS49? A moze mozna wybic miski i beda pasowac zintegrowane stery IS (integrated stack) ?

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Marcinsan napisał:

Rozbiore i zmierze.

Pytanko: CZy moja rama wymusza uzycie sterow polzintegrowanych ktoregos z typu ZS - (zero stack) ZS56, ZS55, ZS52, ZS49? A moze mozna wybic miski i beda pasowac zintegrowane stery IS (integrated stack) ?

Czy rama wymusza? Tak. Np. średnica wewnętrzna ramy 56 mm wymusza ZS56. Te liczby po ZS to średnica w milimetrach (po lekkim zaokrągleniu)

Strey IS? Raczej nie. Nie będą miały na czym się oprzeć.

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.08.2018 o 13:01, Marcinsan napisał:

Rozbiore i zmierze.

Pytanko: CZy moja rama wymusza uzycie sterow polzintegrowanych ktoregos z typu ZS - (zero stack) ZS56, ZS55, ZS52, ZS49? A moze mozna wybic miski i beda pasowac zintegrowane stery IS (integrated stack) ?

Coś już wiesz w temacie sterów?

Odnośnik do komentarza

Rozebralem stery jednak z uwagii na trwajacy sezon marathonow mtb i ruzyko ze nie wystartuje bo nie bede mial praski aby to spowrotem zlozyc, nie zdejmowalem biezni wiec w sumie nie wiem do konca jaka jest srednica wewn glowki na gorze o dole. 

Pomierzylem za to wszystko co moglem i zalaczam zdjecia. 

Ponadto odwiedzilem bikesalon/serwis na osrobramskiej, wawa (sprzedaja treka) i dowiedzialem sie ze to nie jest prosta sprawa i w zwiazku ze zmiana sterow to oni musza miec rower na miejscu, bo nawet jesli przemierza to i tak jest ryzyko ze zakupione przez nich nowe stery nie beda pasowac. Hmm... to nie taka prosta sprawa jak widac i nie trudno o wpadke. 

 

Dodatkowo zauwazylem ze w srodku rury znajduja sie wyzlobienia ktore byc moze sa kopatybilne za strami w pelni zintegrowanymi,ale nie jestem w pelni tego zweryfikowac bez rozmontowania pozostalych elementow. 

Czy na podstawie tych pomiarow mozna wywnioskowac jakie stery wpol zintegrowane maszynowe moge wstawic do tego co mam bez zdejmowania biezni?

ps  mam nadzieje ze to sie nazywa bieznie (to czarne co wystaje z gory i dolu rury) i nie myle z innym pojeciem fachowym

Ps2  jest tez jeden rysunek z pomiarami rury widelca

F5513E92-8EBB-43CC-A5A6-F7F579ED57B3.jpeg 77A0431A-49FE-4556-80F5-6AE5AE640A6D.jpeg 3A36E6C0-F2DF-43D3-9DB2-CE8E105E1B70.jpeg CEA55C77-11EE-49F0-B1FE-5122BBFBB1F4.jpeg B09C355D-51AB-40BA-BB4B-F57601954E78.jpeg

Edytowane przez Marcinsan
Dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...