DanielKos Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Witam wszystkich bardzo serdecznie:) Sprowadza mnie tutaj problem, mianowicie wyciek oleju w okolicach pokrętła rebound, pod rowerem gdy stał kilka dni w garażu pojawiła się plamka oleju a okolice samego pokrętła są widocznie zapocone, druga dolna goleń suchutka, Ktoś może miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? Za wszystkie pomocne komentarze był bym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam !;) Dorzucam kilka zdjęć żeby było wiadomo o co dokładnie chodzi: https://zapodaj.net/25ac7eaa27d7a.jpg.html https://zapodaj.net/96792f228806d.jpg.html https://zapodaj.net/3bdb2eecaa6c3.jpg.html https://zapodaj.net/aea860a77b332.jpg.html Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Wyciągnij pokrętło i dokręć śrubę w której owe pokrętło jest osadzone ale z głową nie ile wlezie. Jak nie pomoże to czeka Cie rozbiórka amora i możliwa wymiana uszczelki (choć wiem czy ten kawałek gumy wewnątrz dolnych lagów spełnia funkcje uszczelki czy poprostu tam jest). Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 nie tak dawno robiłem serwis amora, klucza dynamometrycznego nie posiadam, myślisz, że mogłem za mocno dokręcić ?:( dodam jeszcze, że jak wciskam pokrętło to tak odskakuje ... Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) Albo za słabo. Z dynamo czy bez po paru km warto sprawdzić czy śruby nie złapały luzu. Jak za mocno i zerwałeś gwint to masz problem. Wykręć śrubę obejrzyj gwint i wkręć jeszcze raz do oporu i odrobinę. Tego naprawdę nie trzeba wkręcać nie wiadomo jak mocno. Z głową. Nie mam dynamo a odpukać nie zdarzyło mi się źle poskręcać amora. Weź odpowiedni imbus i wyzeruj nim rebound potem wsadź pokrętło. Edytowane 26 Czerwca 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Wyzerowowanie polega na przeręceniu w kierunku żółwia aż do oporu czy w drugą stronę ? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) "Zero" czyli max otwarcie kręci się do końca na PLUS tudzież ZAJĄC Z ciekawości jakimi olejami zalałeś amora i w jakich ilościach? Edytowane 26 Czerwca 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 15ml 15 wt Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Gdzie to wlałeś? W dolne lagi leje się po 5 ml na każdą. To powietrzniak czy sprężyna w ogóle jest? Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 air po 7 ml na strone wlałem Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) To 14 😉 2 ml więcej to nic takiego. Chyba ze w manualu masz 7. Edytowane 26 Czerwca 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Nie dorzuciłem od siebie troszke więcej, nie posiadam manuala, jedynie bazowałem na informacji z internetu:) dopiero sie ucze pewnych rzeczy bo wczesniej nie miałem z tym styczności Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Instrukcja czyli manual jest w necie Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 27 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2018 Dzisiaj miałem chwile i rozkręciłem dolne golenie, sprawdzilem stan uszczelek i wyglądają na moje oko ładnie, po skręceniu zauważyłem że pokrętło jeżeli jest ustawione na "żółwiu" wciska się idealnie a jak mam ustawione na "królika" nie moge go docisnąć i stąd najprawdopodoniej robil się luz na uszczelnieniu rebound'a, jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje ?:( Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Samo pokrętło nie ma nic do wycieków. Odtłuść skręć jeszcze raz. Nawet jeśli po kręceniu pokrętłem zaczyna cieknąć to obstawiam uszkodzony tłumik lub popychacz. W tłumiku jak by nie było jest olej. Tłumik też serwisowałeś? Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Blokada na poplocku dziala prawidlowo ... jest mozliwosc ze jest w nim za duzo oleju dlatego tak odbija pokretlo rebound? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Blokada na poplocku dziala prawidlowo ... jest mozliwosc ze jest w nim za duzo oleju dlatego tak odbija pokretlo rebound?Może być że za dużo wlales i jak go dobijasz ciśnienie go wybija, aby to sprawdzić wylej olej wyczyść wszytko i wlej nowy jak pisane było wyżej po 6 ml na stronę Jedna pisze ze 5 ml musisz uwzględnić też to że jak masz w strzykawce dłuższy wężyk to bierz poprawkę by nie łac całej strzykawki tylko trzeba policzyć ile się wlewa to taka mała sugestia sam za pierwszym razem tak zrobiłem jedna odrazu olałem i zrobiłem korektę Odnośnik do komentarza
DanielKos Opublikowano 29 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Wymienie jeszcze olej w tlumiku turnkey na wszelki wypadek, skrece wszystko i bede obserwowal ... jak wyciek bedzie dalej to pewnie z powrotem tu zawitam Odnośnik do komentarza
tymooteusz Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Mam podobny problem, zauważyłem w mojej maszynie z amortyzatorem ROCK SHOX XC30 TK SOLO AIR 100 mm wyciek oleju na dolnych goleniach. Amortyzator nie był jeszcze serwisowany., Rower jest na gwarancji. Czy słusznym będzie przewiezienie roweru do sklepu i reklamowanie u sprzedawcy? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Nie koniecznie. Może wystarczy dokręcić śruby (z wyczuciem) łączące dolne lagi z reszta amora ale jak rower na gwarancji to korzystaj z niej. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Sprawdź najpierw czy te śruby od dołu masz dokręcone jak należy, jeśli są dokręcone i coś cieknie to oddaj na reklamacje. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 7 ml na lagę dolną to nie tragedia jakbyś wlał po 10 to tak. Jak masz manual do niego to lej tyle ile trzeba, jeśli leci Ci z dolnych lagów z pod śrubki to koniecznie dokręć mocniej lub wymień tą uszczelkę i dokręć tak proforma. W pewnym momencie i tak nie dokręcisz mocniej bo zacznie się kręcić rebound w kółko. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Jeżeli jest na gwarancji nie kombinuj oddaj i tylePowiedz że zauważyłeś wyciek jak będziesz sam kombinował powiedzą że sam zepsułeś a teraz oddajesz na gwarancję Ewidentnie jest to nie dokrecone ale jak jest nowe to powinno być bez wycieków Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Też racja ale nie każdemu się chce wysyłać, chyba że amora kupił gdzieś od ręki w mieście. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Bez przesady od dokręcenia gwarancji nie straci 😉 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Jak kupił rower na miejscu warto podjechać i dać na gwarancjęAle jak bym miał wysyłać wystarczy zrobić jak było napisane wyżej wykręcić, wyczyścić uzupełnić olej by się nie okazało że jest za małoPonownie skręcić Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się