Skocz do zawartości

Zmiana zacisków BR-M447 na SLX/XT


cieq

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest sens/czy możliwa jest zmiana samych tylko zacisków na SLX/XT? Klamki mam BL-M506. W dobrych cenach są SLX (BR-M7000), ale mogą być też poprzednie serie (BR-M675, BR-M785).

Edytowane przez cieq
Odnośnik do komentarza

Klamki są bliźniacze do Deorek. Hamulce dają radę, głośno się zastanawiam czy - chociażby z uwagi na zastosowanie innych materiałów - będzie znacząca różnica w pracy takiego zacisku.

Edytowane przez cieq
Odnośnik do komentarza

M447 nie ma pewnie ceramicznych tłoków a SLX/XT tak. Czy to wyczujesz? Szczerze - wątpię chociaż jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego i sam wolałbym mieć ceramikę 

tak czy inaczej, skoro myślisz nad zmianą to pewnie kwestia czasu aż do niej dojdzie :P

Odnośnik do komentarza
stanislaw.kozuchowicz

@cieq

Budowa zacisków:

Obczaj sobie zdjęcia zacisków i zwróć uwagę na mocowanie przewodu hydraulicznego

BR-M447 masz na sztywno w ustalonym kierunku i końcówka przewodu jest wkręcana bezpośrednio w zacisk. W SLX-ach masz możliwość zmiany kąta, pod którym przewód wychodzi z zacisku. Więc wygląda na to, że trzeba będzie wymienić przewód, lub obciąć końcówkę tego, który masz i zarobić ją na nowo (jeżeli masz wystarczający zapas).

 

2 godziny temu, trollu napisał:

M447 nie ma pewnie ceramicznych tłoków a SLX/XT tak. Czy to wyczujesz? Szczerze - wątpię chociaż jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego i sam wolałbym mieć ceramikę 

To prawda. SLX jest najniższym modelem z zaciskami ceramicznymi.

 

Budowa klamek:

Jeżeli chodzi o budowę klamki to BL-M506 różni się od BL-M675 tylko regulacjami. W SLX-ach masz pokrętło do ustawiania odległości klamki (Jeżeli dobrze pamiętam to w BL-M506 też to można ustawiać ale za pomocą imbusa/wkrętaka. Jak potrzebujesz tej informacji to mogę sprawdzić w domu.) od kierownicy i zaślepioną dziurkę od regulacji swobodnego skoku (free stroke adjustment).

 

Skuteczność:

Po przesiadce z BL-M506/BR-M447 na SLX-y M675 nie odczułem niemal żadnej różnicy w skuteczności hamowania. Modulacja i siła hamowania na podobnym poziomie.

 

Wrażenia estetyczne:

SLX-y wyglądają super :D Ale to już kwestia gustu.

 

Zacisk SLX vs XT:

Jedyną różnicą jest malowanie i to, że w SLX klocki trzyma zawleczka a w XT śrubka. Zacisk SLX też ma gwint, więc zawleczkę można zamienić na śrubkę ;) 

Edytowane przez stanislaw.kozuchowicz
  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza

@stanislaw.kozuchowicz konkret.

Pozdro.

2 godziny temu, stanislaw.kozuchowicz napisał:

Budowa klamek:

Jeżeli chodzi o budowę klamki to BL-M506 różni się od BL-M675 tylko regulacjami. W SLX-ach masz pokrętło do ustawiania odległości klamki (Jeżeli dobrze pamiętam to w BL-M506 też to można ustawiać ale za pomocą imbusa/wkrętaka. Jak potrzebujesz tej informacji to mogę sprawdzić w domu.) od kierownicy i zaślepioną dziurkę od regulacji swobodnego skoku (free stroke adjustment).

Deore BL-M6000 to takie same klamki jak BL-M506, mnie regulacja oddalenia na imbus specjalnie nie przeszkadza. Ustawiłem raz, a jak trzeba będzie skorygować to multitool i tak zawsze mam.

Free Stroke to tak szczerze nawet nie wiem co to daje... Znam to tylko z opisu, oświećcie mnie za co ta regulacja odpowiada i jak to się ma do hamowania i do generalnych odczuć w kontroli hamulców.

Jedno ale mam do sensowności w tym wypadku, dotyczy ono przewodów... właśnie, one są skracalne tylko od strony klamki w SLX, więc przewód trzeba będzie kupić wtedy razem z zaciskami, zdaje się tej końcówki od strony zacisku nie zarobisz w domowych warunkach.

To musisz sprawdzić sobie, gdzieś mi się już obiło o uszy, że ten przewód jest sporo droższy, a to może tutaj być kluczowe.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Kolega napisał,  że modulacja i siła hamowania jest zbliżona, więc jak dojdzie koszt wymiany przewodów z końcówkami to ta operacja tym bardziej traci sens...

Edytowane przez cieq
Odnośnik do komentarza

przewody trzeba zmienić na te z banjo. przy chodnikowej jeździe na pewno różnicy nie będzie. W terenie im dłuższy i bardziej stromy zjazd gdzie hebel będzie mocno obciążony zaczną wychodzić plusy ceramicznych tłoków bo ceramika lepiej izoluje termicznie i temperatura z klocków nie będzie tak szybko przechodzić na płyn - wyższa skuteczność 

Ja przeszedłem z zacisków 2t MT500 na 4t Zee i na zimno przy turlaniu się praktycznie różnicy nie ma, na początku myślałem, że coś jest popsute w nowych heblach. Ale im większa prędkość tym hebel zaczyna lepiej pracować. Hamulce też potrzebują odpowiednich warunków do pracy 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 28.06.2018 o 13:04, SpiderMAN napisał:

Konkrety...

 

konkretnie to moge powiedziec ze lepiej hamuja ;) choc rowniez uwazam ze za ta cene powinny hamowac jeszcze lepiej aczkolwiek w porownaniu do 445 jest roznica na duzy plus. 

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, SpiderMAN napisał:

To nie są konkrety... Lepiej?

To znaczy jak? Modulacja? Jak łapią... No zlituj się...

to sa konkrety. mnie jako koncowego uzytkownika nie interesuje czy tloczki sa ceramiczne czy z zeliwa:) . wazne zeby dzialalo. a dlatego uwazam ze slx-y sa przewartosciowane bo w drugim rowerze mam jakies hydrauliki clarke m 2 (cena na ebayu za zestaw kolo 50 funtow) i hamuja conajmniej tak dobrze jak slx(140 funtow) i o niebo lepiej od 445. Ok moze faktycznie slx vs clarke Shimano beda troche lzejsze i na dlugich zjazdach sie nie zagotuja tak szybko no i maja lepsza modulacje, clarke moim zdaniej sa troszke efektywniejsze(ostrzejsze) wiec nie widze tu jak w cenie 3 krotnej przewagi slxow. Pewnie ktos zapyta to dlaczego kupilem Slx a nie Clarke- dobre pytanie, pewnie dlatego ze wczesniej nie mialem stycznosci z jakas wyzsza grupa shimano i spodziewalem sie wiecej. Pozdra.

Odnośnik do komentarza

sam sobie zaprzeczasz, raz że nie interesuje Cię budowa tylko ma działać ale jednak oczekujesz lepszej pracy, która wynika z budowy hebla... szukanie dziury w całym wchodzi na wyższy level a ignorancja nie zna granic

Odnośnik do komentarza
W dniu 30.06.2018 o 09:46, luk30mie napisał:

to sa konkrety. mnie jako koncowego uzytkownika nie interesuje czy tloczki sa ceramiczne czy z zeliwa:) . wazne zeby dzialalo. a dlatego uwazam ze slx-y sa przewartosciowane bo w drugim rowerze mam jakies hydrauliki clarke m 2 (cena na ebayu za zestaw kolo 50 funtow) i hamuja conajmniej tak dobrze jak slx(140 funtow) i o niebo lepiej od 445. Ok moze faktycznie slx vs clarke Shimano beda troche lzejsze i na dlugich zjazdach sie nie zagotuja tak szybko no i maja lepsza modulacje, clarke moim zdaniej sa troszke efektywniejsze(ostrzejsze) wiec nie widze tu jak w cenie 3 krotnej przewagi slxow. Pewnie ktos zapyta to dlaczego kupilem Slx a nie Clarke- dobre pytanie, pewnie dlatego ze wczesniej nie mialem stycznosci z jakas wyzsza grupa shimano i spodziewalem sie wiecej. Pozdra.

Konkrety... LOL

Błagam... Nie kompromituj się już więcej...

Odnośnik do komentarza

Panowie ale bez przesady z tymi konkretami. Skoro ktoś pisze, że hamuje coś lepiej to o co chodzi? Shimano wiadomo jaką ma modulację a jednak poszczególne modele jakoś tam się wyróżniają. Nikt nie będzie rozbierał klamki czy zacisku by sprawdzić czemu tak jest. Jest i już. Jeden z moich kolegów zmienił SLX M675 na już poprawione XT M8000 i stwierdził że to dopiero jest odpowiednie hamowanie. Nie pytałem o szczegóły. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

ale jak rozbierzesz to co? Zrobisz badania materiałowe czy jak? to nie jest wiedza tajemna, tłok ceramiczny jest lepszy bo nie przenosi temperatury i obniża tarcie. Tyle. Za to się płaci. No chyba że ktoś płaci i leje za co zapłacił albo myśli, że jest w stanie oszukać fizykę i inżynierów 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy te pytania to do mnie ba ja jak by nie patrzeć nie pytam o szczegóły w kwestii rożnic miedzy wyżej wymienionymi. A co do ceramiki w tłoczkach to ma ona konkretne zastosowanie ale nie ona sama jako taka decyduje czy hamulec jest lepszy czy gorszy. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Ares napisał:

nie ona sama jako taka decyduje czy hamulec jest lepszy czy gorszy.

no to co decyduje?

to jest jeden z kilku czynników ale być może kluczowy. Na temat przepływu płynu w zacisku nie wiem nic i chyba nie ma sensu w to wchodzić. Więc skoro olewamy tłoki to czym różni się najniższy 2t od najwyższego w hierarchii? Temat wagi pomijam, waga zacisku nie hamuje  

Odnośnik do komentarza

Panowie nie ma się co napinać. Tłok ceramiczny na pewno zrobi różnicę przy ostrej jeździe. Poza tym dla ogólnie pojętej skuteczności będą miały też znaczenie klocki i tarcze. Pytanie jest o sens/efekt zmiany samych zacisków bez zmiany klamek, tarcz etc.

Edytowane przez cieq
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, cieq napisał:

Panowie nie ma się co napinać. Tłok ceramiczny na pewno zrobi różnicę przy ostrej jeździe. Poza tym dla ogólnie pojętej skuteczności będą miały też znaczenie klocki i tarcze. Pytanie jest o sens/efekt zmiany samych zacisków bez zmiany klamek, tarcz etc.

Sens jest zawsze wymiany na lepsze, tylko tutaj opłacalność jest dyskusyjna.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...