Skocz do zawartości

Kross Level 8.0 2018 - Czy warto ?


Trojan1337

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam kupić rower w najbliższym czasie. Po odwiedzeniu kilku pobliskich sklepów z rowerami i rozmowie z pracownikami jestem zainteresowany kupnem roweru Kross Level 8.0 2018. I tu jest moje pytanie. Czy warto go kupić ?

 

https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Mam ten rower od 3 miesięcy, więc mogę tylko opisać wstępnie pierwsze wrażenia:

  • Kross Model Level 8.0 29er r. 2018
  • Koszt zakupu nowego: 3749zł (z wysyłką i przeglądem zero); upust 25% (katalogowo 4999zł).
  • Rozmiar M (przy wzroście 178cm; 98kg wagi) jest dla mnie optymalny - S ewidentnie za krótki, L za duży w przekroku.
  • Na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach (mat robi wrażenie, ukryte spawy ramy).
  • Wszystkie przewody są prowadzone zewnętrznie, mimo, że na zdjęciach na stronie Krossa PP idzie wew. ramy (rozmawiałem z Krossem, na zdjęciu jest prototyp, który nie wszedł do produkcji, wew. prowadzenie linek w modelach 2019. Mi to akurat nie przeszkadza, ale minus dla Krossa za świadome wprowadzanie w błąd).
  • Mój egzemplarza miał uszkodzony przedni hamulec - wyciek z tłoczka. Sprzedawca zwrócił mi koszt nowego i jego wymiany. Wykorzystałem tę sytuację i zamontowałem nowe SLXy - różnica jest zauważalna. Tylny odsprzedałem (praktycznie nowy).
  • Mostek ustawiłem na negatyw (fabrycznie był na pozytyw) - mimo, że nie ścigam się i jeżdżę amatorsko to ustawienie lepiej mi pasuję.
  • Jeżdzi mi się bardzo dobrze, choć nie wiem czy jest sens więcej o tym pisać bo to bardzo subiektywne odczucia. Może napiszę tylko tyle, że przed zakupem testowałem jeszcze Scotty Scale i Aspect, Cube Race, Giant Talon 0, Kellys Gate 50, Trek Procaliber 6. Najwygodniejszy był Giant, bardzo dobre wrażenie zrobił Trek (ale kosztował 4999 po obniżce + konieczność odbioru osobistego z Bydgoszczy), Scotty były w porządku, ale z porównywalnym osprzętem kosztowały powyżej 5k, a poniżej 4k miały słabszy osprzęt. Rozczarował mnie Kellys - piękny wizualnie, super specyfikacja ale nie potrafiłem na nim jeździć - zrozumiałem jak ważne jest przetestowanie roweru przed zakupem, dlatego wybierałem tylko spośród tych, którymi jeździłem. Wybór padła na Krossa 8.0 (brałem pod uwagę 9.0, ale 800 zł różnicy za XT wolałem przeznaczyć na upgrade hamulców, pedały i buty SPD itd.).
  • Mam mieszane uczucia co do serwisu Krossa - niby jest 3 dystrybutorów w moim mieście (ZG), ale gdy wyszedł problem z hamulcem to wszyscy odmówili mi obsługi (albo są tylko dealerami i choć mają własny serwis to nie obsługują napraw gwarancyjnych Krossa, albo dopiero co podpisują umowę z Krossem albo właśnie ją zrywają). Poza tym, ponoć naprawa gwarancyjna Krossa polega na odesłaniu całego roweru do Krossa, co w przypadku awarii hamulca (który można łatwo zdemontować) wydało mi się absurdalne. Na szczęście  sprzedawca z Koszalina poszedł mi na rękę (patrz wyżej).
  • Ocena na tę chwilę: 5+ (na 6). 

Recenzja mojego egzemplarza.

Edytowane przez djfender
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...