Skocz do zawartości

GT KARAKORAM sport 2017


slavoog

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mój nowy rower to GT KARAKORAM sport 2017 // Black-neonYellow

Za sprawą prezentu urodzinowego przesiadłem się z wysłużonego i sporo za małego,  kupionego w latach 90tych, Authora Chicago 18 speed :)
Uczucie trochę jakby z malucha przesiąść się do WV GT :)

Trochę już zmodyfikowałem parę rzeczy, na pierwszy rzut poszła korba z racji źle zamontowanej lub krzywej oryginalnej korby na kwadrat (zbyt duże bicie) - niestety zdiagnozowałem to zbyt późno po zakupie.

Jak się okazało po demontażu - cały wkład suportu był pozdzierany przez zbyt długą śrubę mocująca linki przerzutki - resztki opiłków oczywiście znalazły się w gwincie suportu - na szczęście nie był uszkodzony chodź demontaż korby był wyzwaniem - na szczęście spory klucz do rur okazał się bezcenny.

 

Rama   All New 6061 T6 Aluminum Frame, w/ Triple Triangle™, 29" Design, Taperowana główka, Rozmiar L

Widelec    SR Suntour Raidon XC RLR 15QLC 29 AIR Taper 2019

Korba  Shimano Deore FC-M590 175mm (3x9 44/32/22)  -> 2x10 22/36

Wkład suportu   SM- BB52

Pedały Platformowe VP-559 (12 wymiennych pinów, Łożyska kulkowe )

Przerzutka tylna  SRAM GX 2x10 typ 2.1

Przerzutka przednia  Shimano DEORE FD-M618-L

Manetki  Sram GX

Kaseta  Shimano DEORE HG500-10 // 11-42

Łańcuch KMC

Hamulce  Shimano BL-M615

Tarcze  Przód: Shimano XT SM-RT76 180 // Tył: 160mm Tektro

Dźwignie hamulcowe Shimano DEORE BL-M615

Obręcze  Przód: AlexRims DP-20, kapslowane 32H // Tył: All Terra Double Wall, 32H 29" disc specific DC-20

Piasty  Przód: Shimano HB-M785 QR15 // Tył: Alloy Cassette Disc QR (R)

Mostek  All Terra 1 1/8" Threadless, 4-Bolt w/ CNC Face Plate, 10° Rise, 31.8mm Clamp

Opony  Przód: Maxxis Ardent 2.4" EXO TR // Tył: MAXXIS Ardent 2.25 EXO TB"

Kierownica  6061 Aluminum Riser, 680mm Width, 12mm Rise, 31.8mm Clamp

Gripy  Author GripLock F95

Stery  Accent HSI-EXE Taper 1-1/8 1-1.5"

Siodło  All Terra MTB

Sztyca  All Terra Alloy Micro-Adjust, 30.9mm

Bidon  Camelbak Podium 710ml Jet Black

Licznik  Bryton 420

 

Najnowsze modyfikacje

Dojrzałem do zmiany napędu z  3x9 na 2x10 ale żeby nie było tak klasycznie to wpadłem na pomysł małej hybrydy, kaseta Shimano 11-42, przerzutka i chwyty sram GX, korba Shimano 3x9 bez największego blatu, a średnia zębatka zamieniona na 36z.  Nie obyło się bez problemów ale udało się wyjść zwycięsko.

20180609_105122okmaly.jpg 20180609_104917okmaly.jpg

Edytowane przez slavoog
upgrade roweru
Opublikowano

Fajny rowerek. Zawsze mi się podobały sztywniaki GT.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Dzięki - właśnie ze względu na charakterystyczną ramę wybrałem ten model :) chociaż wstępnie miał być model z roku 2016 z bardziej ostrymi kształtami

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam rowero-maniaków. Kolego, posiadam ten sam model. Jak u Ciebie z łańcuchem? Ja przejechałem 350km i piszczy jak szalony, zupełnie jak bym zapomniał o właściwych przełożeniach. W dodatku zdarza się, że na kasecie, albo wskakuje zębatkę wyżej niż powinien, albo chrobocze nie mogąc zdecydować której się trzymać. Regulacje nie pomagają. Od samego początku coś z przerzutkami było nie tak. Moja lepsza połowa ma Avalanche i ma podobny problem.

Jak Ci się jeździ na tym siodełku. Czy po przejechaniu 50km nie masz wrażenia, że zszedłeś z kaloryfera? I czy jeździsz w żelowanych spodenkach, czy bez?

Czy wężyk hamulca tylnego nie ociera o widelec? U mnie już starł się lakier.

Też myślałem o szerszej oponie z przodu. Ja do swojego dodałem rogi PRO Carbon XC i demontowalne błotniki Topeak. Mam problem z nadgarstkami i rogi ratują mi zdrowie. Do tego nieźle wyglądają. Może później uda mi się zamieścić zdjęcie.

Opublikowano (edytowane)

Hej. Miło poznać. Z łańcuchem miałem problem od samego początku, dziwnie głośno pracował na największym przełożeniu, jakby miał za ciasno. Zamieniłem od razu z KMC na Shimano i było dużo lepiej. Zmieniłem tez korbę z tego samego powodu bo miałem wrażenie, ze ta na kwadrat jest mało sztywna i cyklicznie dało się słyszeć takie dziwne chrobotanie/ocieranie. Docelowo myślę, o nowej kasecie - może coś z serii XT wraz z łańcuchem. Ogólnie jak pilnuje czystości łańcucha i kasety napęd jest dość cichy i nie powoduje problemów. Ewentualna mało dokładność pracy przerzutki po regulacji powraca do normy. Staram się sam regulować, a nie w serwisie bo chyba jest to czasami dość czasochłonne żeby idealnie doregulować, a w serwisach zawsze przeliczają opłacalność roboczo godziny :)

Polecam bardzo fajny filmik w kwestii regulacji przerzutek, jest po angielsku ale wszystko można zrozumieć:

tył -

front

Siodełko może nie jest najidealniejsze ale porównując do mojego starego w innym rowerze to przeskok technologiczny. Może ważna też jest kwestia samego czasu, ja preferuję głównie MTB więc 50 km chyba jeszcze nie nie pokonałem :) ale czasowo jadąc ok 3 godziny nie czuje jakiegoś dyskomfortu.

Nie wiem jakie masz opony, czy te fabryczne 2.1?? Ja w momencie zakupu miałem Kendy 2.25, było dość optymalne pod względem szerokości (gorzej z bieżnikiem) co do szerokości wszystko zależy po jakim terenie jeździsz, ja głównie lasy, góry, pola i im szersze tym lepsze. Teraz mam maxxis ardent 2.25 na tyle. Chyba jeszcze szerszą wezmę na front - może w okolicach 2.5" - muszę protestować  czy 2.5" obręcz zaakceptuje :)

Wężyki ocierają mi głównie z przodu, na główce. Zaraz na początku poodklejałem ramę taśmą, pod łańcuchem opaską neoprenową.

Błotniki tez mam, z przodu taki bardziej deflektor pod ramę, z tyłu błotnik regulowany montowany na sztycy, oba firmy ZEFAL.

Kierownicy nie modyfikowałem, rogi nie wchodzą w grę ze względu na styl jazdy, jeśli już może dokupię te poszerzane chwyty.

 

 

Edytowane przez slavoog
Opublikowano (edytowane)

Małe - duże - sprostowanie. Mój model to comp. Są różnice: z tyłu mam Deore. Jednak z przodu też All-Terra V-401, 44/32/22T. Regulowałem to cholerstwo z tyłu prawie 2h. I musiałem odpuścić. Może trzeba pomyśleć o zmianie korby na Deore. Poczytam trochę dokumentacji, porównam obie korby.

Opony fabryczne 29x2.1. Wg mnie szybko się ścierają. Ostatnio jeździłem po Kampinosie po korzeniach i piachu. Odczucia takie, że przydałaby się szersza. Ale to może zaczekać.

Pedały plastikowe też poczekają na zniszczenie i zostaną wymienione na alu. To dobre posunięcie. Bardziej myślę o mostku z nieco większym kątem. Zobaczymy.

20181107_152012.jpg

20181107_133147.jpg Edytowane przez dzejkob
Opublikowano

Na sporta dostałem większy rabat i w cenie były hamulce shimano. A rama jest ta sama, można z czasem robić na spokojnie upgrade.

Nad korbą zintegrowaną nawet bym się nie zastanawiał. To pierwsza rzecz jaką zmieniłem. Dużo sztywniejsza i łatwiejsza w serwisie.

Podobno ta przerzutka alivio M4000 jest nowsza od deore może dlatego mniej z nią problemów. Ja się zastanawiam czy nie zamienić jej na coś ze sztywniejszą sprężyną, na drodze z wybojami i kamieniami dość ostro rzuca łańcuchem.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Fajną masz wersje, w kompie bardziej mi się kolorystyka podobała niż w sporcie. Ale cena zweryfikowała wybór :-)

Pedały platformowe dużo pewniej trzymają noge, mam z wymiennymi pinami. Na tych fabrycznych plastykowych ślizgałem się jak na lodzie.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Już od 2015 czaiłem się na karakoram. Wybrałem się do sklepu po model z roku 2016, kolor i linia z 2017 powaliła mnie na nogi :)

Co do hamulców - mam w domu damskiego avalanche z promaxami. Nie polecam. Wymieniłem jedną klamkę z konieczności - pękła. W lato patrzę, że z drugiej cieknie. Gdzieś z tłoczka. Chyba trzeba było kupować komplety na linkach i nie bawić się w szukanie osobno klamek :/

 

Dzięki za filmiki. Chyba robiłem podobnie. Problemem tych przerzutek jest brak beczułki przy przerzutce. Jest tylko przy manetce. Spróbuję podjąć się tego raz jeszcze któregoś wieczoru.

 

Edytowane przez dzejkob
Opublikowano
58 minut temu, dzejkob napisał:

Wybrałem się do sklepu po model z roku 2016

 

Dokładnie tak jak ja :)

 

Co do hamulców mam Shimano BL-M615, bardzo spoko. praktycznie bezobsługowe - nic się z nimi nie dzieje.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Pora na małe upgrade roweru, jutro ma dotrzeć do mnie zamówiony amortyzator. Na początku napaliłem się ostro na RockShox Recon, jednak pojawiły się problemy natury wyboru konkretnego modelu, bo musiało być spełniony sporo parametrów, 29", taperowany, QR15, skok 100 i najważniejsze - piasta 100mm, a najczęściej jednak były 110 - nie było by w tym może nic takiego problematycznego, gdyby nie fakt, że budżetowo nowe koło na sztywną oś było już w domu.

Podsumowując zdecydowałem się  jednak na RS Suntour Raidon XC RLR

W między czasie przygotowuje narzędzia do wymiany amora, zakupione są smary i zrobiony wybijak. Oby sprawdzić się podczas wymiany, chyba będzie to jedyna sytuacja kiedy go użyje.

(Pozostaje kupić: oponę, dętkę, stery, podkładki dystansowe, obcinacz do rur, tarcze 180, adapter.)

 

wybijak.jpg

Edytowane przez slavoog
Opublikowano

Wibranie na najmniejszch koronkach to znany problem, one sie po prostu muszą "dotrzeć" a jak jeździsz powiedzmy po ulicy na największym blacie to nie uywasz przełożeń 3-8/9 tylko powiedzmy 3-6/5. 44 zeby z przodu to za duzo do 29". Jak ja miałem jeszcze 36 przy korbie 2 rzedowej to nawet nie uzywałem ostatnich przełożeń. Ja bym pomyślał o wywaleniu tego blatu 44.

Opublikowano
38 minut temu, PiotrekGT napisał:

...Ja bym pomyślał o wywaleniu tego blatu 44.

@PiotrekGT Coś tam w wolnej chwili myślę o zmianie napędu, ale raczej wywalenie jednej zębatki z przodu chyba musi być odgórne bo coś mi się nie udaje zsynchronizować przerzutki i kasety 11-42, za mała pojemność, bo mi wychodzi wtedy 53T, a przerzutka na 42z to ma 43T, chyba że źle to ogarniam i czegoś nie rozumie (chyba, że przy napędzie 3x10 max kaseta to 11-36).  Sporo jeżdżę MTB ale po asfalcie też i wydaje mi się, że dość optymalnie używam całego napędu i z przodu i z tyłu. Właśnie częściej używam 3-8/9 niż 3-6/5. A kaseta bardziej zdarta na największych zębatkach niż tych małych.

20181208_152741.jpg
Opublikowano

@slavoog Przy 44/13 masz przełożenie 3,38, przy 44/11 to jest 4, ile ty wtedy jedziesz km/h? I z jaką kadencją?

Przy korbie 38-24 miałbyś najszybsze przełożenie 3,45, to już masz spory nadbieg, w końcu to rower górski a nie szosowy. Jak odbiore amor z seriwsu to aż zmierzę sobie prędkość na najwyższym przełożeniu u mnie, czyli 32/11=2,9, bo dla mnie to nierealne jeździć na tak twardym biegu :P

Opublikowano

@PiotrekGT Maksymalnego przełożenia raczej używam do zjazdów z górki :) najczęściej 45-50km/h ale i da się coś pod 60km/h o kadencji wtedy nie myślę :) zresztą ja mam trochę inna filozofię jeśli chodzi o kadencję ze względu na problem ze stawem kolanowym - jeżdżenie na max możliwej kadencji więcej mi przeszkadza niż pomaga. Najchętniej nic bym nie zmieniał jeśli chodzi o korbę ale nie wiem czy jest do osiągnięcia jakiś sensowny napęd 3x10 przy korbie 44/32/22 - chyba żeby tylko zmienić największy blat...

Opublikowano

Wg mnie 3x10 to tylko z kasetą 11-36. Będziesz miał super stopniowanie na kasecie wtedy, bez tej dziury między koronką 15 a 18T.

Opublikowano (edytowane)

Tak, RD-M6000 SGS jest do napędów 3x z kasetami 11-36 a GS jest do napędów 2x z kasetami 11-42. Tyle, że tam pomyślano o korbie z tej samej grupy, która ma blat 40T, wtedy pojemność 43T jest jak najbardziej dopasowana, u ciebie też to pójdzie, przecież nie będziesz chyba krzyżował 44 z przodu z 36 z tyłu, bo niby po co?

EDIT: Zawsze możesz wymienić blat na 40T i po problemie

Edytowane przez PiotrekGT
Opublikowano

@CoolBreeze Oferta dość ciekawa, jednak po moich ostatnich zakupach związanych ze zmianą amortyzatora i koła muszę wszelkie rozbudowy roweru na razie przełożyć, co by żona miała czas ochłonąć :)

Opublikowano

Jest komplet złożony, pozostaje poczekać na wiosnę i zamontować do roweru :) Wtedy przyjdzie czas na zmagania ze zmianą sterów, docięciem rury i nabiciem gwiazdki.

 

20190208_210257 - Kopia.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wiosna w tym roku przyszła wcześniej, aktualny wygląd po modyfikacjach. SR Suntour Raidon + nowe koło

 

20190224_122447 - Kopia.jpg 20190224_122252 - Kopia.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

No to jeszcze napęd i możemy zostać braćmi ;)

A tak serio to podoba mi się kompozycja Maxxisów i kolorystyki ramy, ładnie to wyszło.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Napęd to będzie dopiero analiza i myślenie jaką opcję wybrać, chyba tymczasowo wymienię tylko kasetę +łańcuch na coś nowego budżetowego, a poważną decyzję odłożę w czasie aż się w głowie coś poukłada. Tak - Maxxisy z tymi żółtymi napisami są idealne (widzę, że niektórzy mają opony Maxxis z  białymi napisy ale nie wiem czy to kwestia modelu czy starcze produkcje)

Opublikowano

Skoro tymczasowo to zostawiłbym kasete w spokoju a wymienił sam łańcuch.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...