Skocz do zawartości

RockShox Reba Solo Air 2015 r. - zmiana skoku ze 120mm na 100mm.


Eldo

Rekomendowane odpowiedzi

Wspomnę tylko że nie ma znaczenia, czy w dolne lagi wlejemy olej 15W czy 5W. Nie ma różnicy w pracy amorka. Jeden i drugi będzie spełniał swoje zadanie tj. jest tam wyłącznie po to, żeby smarować tuleje ślizgowe. Ja leję ten sam co do tłumika.

Ważniejsze jest, zeby dac go więcej, niż w manualu. Stare reby miały tam po 15ml na każdą stronę. Nowe wg manuala po 5ml, co z mojego czteroletniego użytkowania i regularnego serwisowania jest za mało.

Ja leję po 10-12ml i tak też zalecam.

Do tego moje rowery w garażu wiszą w pionie, więc olej ładnie wdostaje się tam gdzie ma, gdy nie jeżdżę.

 

 

Odnośnik do komentarza

Podepnę się pod ten wątek. Mam trochę wolnego i zabieram się za serwis Reby, mam jednak wątpliwości co do ilości oleju, jaką powinienem zalać tłumik. Amortyzator jest z 2017 roku i według instrukcji Reba and Bluto 2017 do tłumika wchodzi 106 ml oleju - dosyć nietypowa wartość. Okazuje się jednak, że jest też instrukcja Reba and Bluto 2017-2018 i 2017-2019 i obie podają 100 ml. Wychodzi na to, że producent wydał instrukcje serwisowe z dwiema różnymi ilościami oleju do Reby 2017. Jakieś porady?

Tłumik zaleję olejem Motorex 4W, według karty charakterystyki ma dokładnie takie same właściwości jak Torco, którym Reba zalewana jest fabrycznie.

Ma ktoś może na sprzedaż kapsel/pokrętło zdalnej blokady do Reby (11.4015.461.020 lub 11.4018.011.002)? Mam blokadę na goleni i rozważam chałupnicze dodanie manetki (zdaje się, że wystarczy dodać odpowiednie pokrętło i dopasować sprężynę do tłumika).

Jeszcze kwestia smaru. Jest sens kupować slickoleum lub sram butter, czy wystarczy uniwersalny smar rowerowy - używam Bike Grease 2000 (Motorex).

Edytowane przez Beyor
Odnośnik do komentarza

Ja bym wlał 106 ml oleju do tłumika jak nic.

Jeśli masz tłumik na pokrętło to byś musiał jakąś sprężynkę dodać druciarsko na zewnątrz tłumika by wracał sam, inaczej się nie da, trzeba by cały tłumik kupić nowy pod blokadę na manetce :)

Smar Butter SRAM jest do oringów w amorze które nie pracują, jeśli dasz go do komory powietrznej to może Ci z czasem puszczać powietrze. Ten smar daje się np. na oring od tłumika przy gwincie. Do komory powietrznej powinno się dawać PM 600 do komór powietrznych, jest on gęsty i lepki, bardzo lepki, zapewnia szczelność komorze powietrznej. Mam oba smary i wiem co piszę. Zresztą RS sam daje ten smar do środka komory powietrznej. Możesz oczywiście dać inny smar ale ja się nie spotkałem nigdy z taką lepkością jaką ma PM 600. Jak poszukasz w wujku google to zobaczysz co to jest wystrzał z uszczelki kurzowej od strony sprężyny powietrznej przez nieszczelność w komorze :)

Chcesz to napisz mi PW to Ci za groszę trochę odsprzedam tego PM 600 bo on występuje tylko w tubie dużej za około 110 złotych .

Odnośnik do komentarza

Dzięki, jeśli możesz trochę odsprzedać, to chętnie się zgłoszę. Całą tuba zdążyłaby mi się 5x przeterminować, zanim bym ją zużył.

A co do zewnętrznego druciarstwa - nie masz racji. Sprężyna jest w tłumiku, wystarczy tylko znaleźć podobną i jakoś dopasować. Tutaj jest o tym wątek: 

 

PS: otwarłem właśnie instrukcję serwisową. W każdym punkcie polecają użycie sram butter LUB PM600 (dla Bluto tylko sram butter)

Kolega zaproponował sprzedaż smaru. Jak ktoś potrzebuje, to ja będę mógł odsprzedać olej do tłumika.

 

Czy pisząc o smarze w komorze powietrznej miałeś na myśli smarowanie tego? 

 

Edytowane przez Beyor
Odnośnik do komentarza

Tak to miałem na myśli, dla mnie ten Facet robi błąd, ale będzie działać jak pisałem, ale RS w swoich amorach daje czerwony PM600 wystarczy rozkręcić i zobaczyć. Nawet biorąc na palucha Butter Srama całkiem inaczej się zachowuję niż PM600 :) 

Aaa jak się da coś zakombinować to pewnie :) tylko ostrożnie by nie zepsuć tłumika :)

Jak chcesz to zapraszam na PW :)

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Kruk napisał:

Jeśli masz tłumik na pokrętło to byś musiał jakąś sprężynkę dodać druciarsko na zewnątrz tłumika by wracał sam, inaczej się nie da, trzeba by cały tłumik kupić nowy pod blokadę na manetce :)

Tak wygląda sama sprężynka, jak i cały komplet.

Pochodź po serwisach, popytaj, często zdarza się że mają używane ze starych uszkodzonych tłumików.

Mi się udało taki zdobyć, ale z tego co widzę to miałem niezłego farta :P

57181942_413480049215733_7173891029924315136_n.thumb.jpg.4f2f6e6566e44fc35544046c5cc1f0a3.jpg57170574_374780339779222_1127479346705989632_n.thumb.jpg.840de4cba95334a1bf41b50cda73f18f.jpg56985446_378424829678615_454109975992598528_n.thumb.jpg.5c78822f3bb8b5ddafc46cbef6c27352.jpg

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Beyor napisał:

Potrafisz określić, jaką mniej więcej długość i średnicę ma ta sprężyna?

56627416_1330822193735095_490849736127938560_n.thumb.jpg.9c5a71da34aed0741bc7d2900197ed66.jpg56685714_671631233254882_2637340757056290816_n.thumb.jpg.50678620c1ef8c951d139e6cf25b0f71.jpg56997533_2472082566144959_4742483651084681216_n.thumb.jpg.80958f73898901641a1f29eee5610f68.jpg57124613_169336027320348_7812371539478708224_n.thumb.jpg.b5f4300be13c42a39b49f03baaa01cfd.jpg

To zwężenie jest do średnicy trzpienia w tłumiku.

Ten zagięty element blokuje się o zadzior na trzpieniu, a ta prosta część wchodzi i w podstawę i trzyma sprężynę aby się nie obracała.

Edytowane przez Mwawe
Odnośnik do komentarza

Super, wielkie dzięki. Znając wymiary, mogę szukać podobnej sprężyny. Nie wiem jeszcze, czy będę się w to bawił, bo jednak trzeba wydać trochę kasy na manetkę i blokadę na goleni, zwłaszcza że też odłożyć kasę na sztycę opuszczaną. Zobaczymy!

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...