Eldo Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Siema Pytanie dotyczące sprężyny powietrznej. Czy ma ktos moze wymiar (dlugosc) tego elementu dla skoku 100mm i wersji 26" ? Drugie pytanie, dla 27,5 i 29 " wtstepuje ta sama sprezyna powietrzna (w ofercie producenta) moze do 26" tez podejdzie? Z tego co się orientuję Reba z 2015r przy zmianie skuku wymaga wymiany sprezyny powietrznej (wczesniejsze wersje mialy podkladki).
alfine-11 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Eldo spróbuj uzyskać informacje od kompetentnej firmy w tym temacie SERWIS MAVIC, ROCKSHOX, AVID Tel. serwis: 71 324 69 68serwis@harfa-harryson.com.pl
Eldo Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) Dziękuję za informację. Kupiłem okazyjnie sprezyne powietrzna 100mm od RoxShox Pike 2015r 27,5" mysle ze bedzie ok porównując wymiary. Średnica raczej taka sama jest wiec jak juz bede na etapie wymiany dam znac czy sie udało. Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez Eldo
Eldo Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 No i pasuje idealnie! Nie mam pojęcia dla czego tyle jest tych wersji i nr czesci jak koniec koncem sprezyna powietrzna od widelca Pike 27,5" pasuje do Reby 26" (skok 100mm).
Gość Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 No to masz hybrydowego amora... Pikereba... Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Eldo Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Niop tak jak by Czekam na olej właśnie i koncze składać ReboPike 1
alfine-11 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Eldo jakiej firmy olej zamówiłeś ?
Eldo Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) Do prawej lagi : - gora 100ml - dół 5ml Do lewej lagi : - gora smar Sram - dół 5ml 5wt RS Jutro zloze wszystko i moze zrobie jakis film ze zmiany skoku oraz serwisu Reby. Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez Eldo
alfine-11 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Z pewnością nie tylko ja z przyjemnością zobaczę taki filmik ale i cała masa szajbajków
Eldo Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Amortyzator złożony, wszystko tak jak byc powinno więc skok odpowiednio z 120mm na 100mm oraz zdecydowanie lepsza kultura pracy po równoległym serwisie (wymiana oleju, nowy smar). Jak się odrobię postaram się zmontować film z przebiegu prac.
Gość Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) U mnie obecnie też Reba w kawałkach. Czekam teraz na wyższe uszczelki z gąbki i ściągacz do bieżni i będę składać. Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez Gość
Eldo Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Powodzenia bardzo fajna zabawa przy tym, Rebe mam od niedawna dla tego uszczelki i gabki zostały. Przy następnym przeglądzie wymienie caly kpl.
Lumperator Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Ooo, dobrze wiedzieć, że trzpienie powietrzne od różnych amorów pod różne koła (!) pasują do siebie. Ja do smarowania użyłem Honey Slick, a w dolne lagi wlałem Manitou Semi-bath 5w-40. RS w manualu zaleca jednak swój olej 15W.
Eldo Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) Rebe kupiłem nową jakieś hmm... pół roku temu. Fabrycznie 120mm skoku, chciałem spróbować 100mm i przy okazji zobaczyć jak wyglądają bebechy w środku Z tego co zdążyłem wywnioskować po zabiegu to fakt że musiał być zalany olej 10-15W bo aktualnie przy 5W jest miększy przy nieco większym ciśnieniu ale to też trzeba wziąść pod uwagę mniejszy skok który tez pewnie ma na to jakiś tam wpływ. Pasuje mi jak jest więc ogólnie zabieg zaliczam do udanych W temacie sprężyn powietrznych zwanych też shaft-em, ja założyłem używany kupiony sporo taniej niż nowy który tez nie jest łatwy w zakupie...w sumie to troche ryzyk-fizyk był bo nie byłem w 100% pewny czy bedzie wszystko pasowało. Tutaj musi się zgadzać średnica i odpowiednia długość do zamierzonego skoku. Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez Eldo 1
BARRNI MTB Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Chłopaki powiedzcie gdzie można kupić lub skąd ściągnąć takie manuale serwisowe do amorkow sam chciałbym się nauczyć je serwisować bo puki co oddaje do serwisu ale też do końca nie jestem pewien czy w serwisie się na tym znają a wiem że od czasu do czasu warto zajrzeć do amorka pozdrawiam?
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Tutaj: https://www.sram.com/service/rockshox/7#sm.00012x8vshp8cders0k2ecs0ndlu5
Eldo Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Sporo informacji jest tez na YouTube. Aktualnie sam robie poradnik jak zmienic skok i zrobic przeglad Reby Solo Air 2016.
Eldo Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Jak by ktoś chciał zmienić skok w RS Rebie czy Pike to można rzucić okiem na moje wypociny przy przeglądzie Jest to mój pierwszy przegląd i zmiana skoku Rock Shox-a tak że szału raczej nie ma ale ogólnie powinno rozjaśnić trochę temat wizualnie Starałem się robić wszystko wg. instrukcji RS, uszczelki zostawiłem bo praktycznie to jest nowy amortyzator. Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez Eldo 2
Mwawe Opublikowano 29 Listopada 2017 Opublikowano 29 Listopada 2017 (edytowane) A od czego zalezy rodzaju oleju wlewanego do komory? Zauważyłem że SRAM ma olej 5W, 10W i 15W i wszystkie sa do amortyzatorow. Jakies konkretnie roznice i specjalne przeznaczenie sa przy tych olejach? Edytowane 29 Listopada 2017 przez Mwawe
Andrzej Sawicki Opublikowano 29 Listopada 2017 Opublikowano 29 Listopada 2017 Inne się wlewa do tłumika i kąpieli sprężyny (zwykle 5WT), a inne są w okolicy uszczelek kurzowych (zwykle 15WT). Szczegóły do sprawdzenia w zestawieniach zalecanych olejów na stronie SRAM.
PiwnicaRowerowa Opublikowano 4 Stycznia 2018 Opublikowano 4 Stycznia 2018 Znaczy tak.. Airshaf z 27 i 29 nie pasuje do 26. Eldo wiesz na 100% że twój shaft jest z pike 27,5? Ja wiem na 100% że air shaft z reby 27 do reby 26 nie podjedzie. Różnica jest ogromna. Zakładając shaft z 27 o skoku 80mm do reby 26 wyjdzie nam 120mm skoku. A tak poza wszystkim. pike w 2015 roku występował z goleniami 32mm?
Eldo Opublikowano 4 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2018 Kurcze kolego nie mam Reby od dawna, nie pamietam jak to tam bylo z tymi dlugosciami. Wiem ze kupilem go nowego i na pewno byl dedykowany do Pike (tak tez bylo na opakowaniu napisane).
Mwawe Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 W dniu 8.04.2017 o 12:01, Eldo napisał: Rebe kupiłem nową jakieś hmm... pół roku temu. Fabrycznie 120mm skoku, chciałem spróbować 100mm i przy okazji zobaczyć jak wyglądają bebechy w środku Z tego co zdążyłem wywnioskować po zabiegu to fakt że musiał być zalany olej 10-15W bo aktualnie przy 5W jest miększy przy nieco większym ciśnieniu ale to też trzeba wziąść pod uwagę mniejszy skok który tez pewnie ma na to jakiś tam wpływ. Pasuje mi jak jest więc ogólnie zabieg zaliczam do udanych W temacie sprężyn powietrznych zwanych też shaft-em, ja założyłem używany kupiony sporo taniej niż nowy który tez nie jest łatwy w zakupie...w sumie to troche ryzyk-fizyk był bo nie byłem w 100% pewny czy bedzie wszystko pasowało. Tutaj musi się zgadzać średnica i odpowiednia długość do zamierzonego skoku. No i jak po przesiadce? Jakie odczucia? Zamierzam wlasnie zmienic skok przeciwnie do Ciebie, tj. ze 100 na 120. Ciekawy jeatem jak to wyjdzie.
Eldo Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Opublikowano 1 Marca 2019 Panie jak juz RS nie mam dobre 1,5 roku 😉 W miedzy czasie miałem sztywny wideł a aktualnie Fox-a...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się