Skocz do zawartości

Pomocy przy dobraniu kompletu sterów!!


ubylicki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z podobnej kategorii. Mam ramę z otworem (w kształcie tappered) na rurę sterową 1 i 1/8. Góra otworu wspomnianego, czyli miejsce na górne łożyska ma 41mm, a doł 46mm. Jak pod to dobrać stery/ łożyska? Google wyszukuje mi tylko stery zintegrowane 44/44. Pewnie źle szukam,dlatego proszę tutaj o pomoc w dobraniu kompletu sterów, łożysk i uszczelek i innycj pierścieni potrzebnych do dobrego zamocowania widelca, mostka i kierownicy. 

Kształt w ramie na zdjęciu ( rama Giant ATX 27,5). 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

IMG_20180519_101158.jpg IMG_20180519_101158.jpg
Odnośnik do komentarza
8 minut temu, ubylicki napisał:

Góra otworu wspomnianego, czyli miejsce na górne łożyska ma 41mm, a doł 46mm.

Nie wiem co Ty zmierzyłeś ale liczy się średnica w ramie czyli najpierw należy zdemontować stare i wtedy zmierzyć. Prawdopodobnie potrzebujesz ZS44 na górę i ZS49 na dół (44 mm i 49 mm).

Fajnie opisane jest tutaj: https://www.parktool.com/blog/repair-help/standardized-headset-identification-system

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

wierz mierzyłem bez włożonych łożysk :) i jest 41 i 46 mm.

Mam pytanie. Przy demontarzu widelca wypadały kulki. Czy mogę wykorzystać taki zestaw z łożyskami maszynowymi? :

http://www.cyklomania.pl/mobile/ritchey-lozyska-wcs-41-0mm-is41-45x45st-2szt,id6549.html

 

http://www.cyklomania.pl/mobile/ritchey-lozysko-wcs-46-0mm-45x45st-1szt,id10982.html

Edytowane przez ubylicki
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, ubylicki napisał:

wierz mierzyłem bez włożonych łożysk :) i jest 41 i 46 mm.

Ale to co zmierzyłeś to prawdopodobnie średnica wewnątrz misek; miski są stalowe (na zdjęciach widać, że jednak wciąż siedzą w ramie). Te miski trzeba wyciągnąć a raczej wybić i dopiero wtedy zmierzyć średnice jakie są w aluminiowej ramie.

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

rozumiem, zmierzę to jak tylko z delegacji wrócę i dam tu znać.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdemontowałem miski sterów. Załączę zdjęcia z suwmiarką.

Podaję średnice:

1) górny otwór główki ramy- 43 mm

2) wewnętrzna średnica górnej miski steru- 40mm

3) dolny otwór główki ramy- 49,5 mm

4) wewnętrzna średnica dolnej miski steru- 46,5 mm

Niżej zamieszczam zdjęcia. Tym samym proszę o pomoc w dobraniu odpowiednich zestawów sterów.

 

IMG_20180523_161112.jpg IMG_20180523_161541.jpg IMG_20180523_161035.jpg IMG_20180523_161513.jpg Edytowane przez ubylicki
Uzupełnienie danych
Odnośnik do komentarza
W dniu 22.05.2018 o 09:55, ubylicki napisał:

Zdemontowałem miski sterów. Załączę zdjęcia z suwmiarką.

Podaję średnice:

1) górny otwór główki ramy- 43 mm

3) dolny otwór główki ramy- 49,5 mm

Te 43 mi nie pasuje. Coś za mało albo za dużo. Zmierz zewnętrzną średnicę górnej miski. Powinno być albo 42 albo 44 mm.

Dół to na pewno ZS49. 

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Super. Kupię i dam tu znać jak poszło z montażem i puszcze fotkę. Stwierdzam, że jesteś wielki :D

 

Tak na marginesie dla czystej edukacji. Znalazłem wymiarowo te takie stery z oznaczeniem EC49. Czy to "EC" ma jakieś większe znaczenie przy wybieraniu sterów? Czy po prostu inny producent=inne oznaczenie?

Edytowane przez ubylicki
poprawienie błędów ortograficznych
Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, ubylicki napisał:

Super. Kupię i dam tu znać jak poszło z montażem i puszcze fotkę. Stwierdzam, że jesteś wielki :D

 

Tak na marginesie dla czystej edukacji. Znalazłem wymiarowo te takie stery z oznaczeniem EC49. Czy to "EC" ma jakieś większe znaczenie przy wybieraniu sterów? Czy po prostu inny producent=inne oznaczenie?

ZS - zero stack, bebechy są wewnątrz rury.

EC - external cup, miska jest na zewnątrz

IS - integrated headset, same łożyska maszynowe, za miski robi rura.

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Drogi Motke 

14 godzin temu, Motke napisał:

Proszę doradź mi gdzie mogę dostać bieżnię łożyska dolnego, pierścień, kapę łożyska górnego i jakieś podkładki/ uszczelki?? Co wgl mi potrzebne z tych wymienionych rzeczy do skompletowania, bo podkładki między sterem a mostkiem już mam.

Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym wymienić wszystko na widelcu.

Edytowane przez ubylicki
Odnośnik do komentarza
W dniu 24.05.2018 o 20:34, ubylicki napisał:

Drogi Motke 

Proszę doradź mi gdzie mogę dostać bieżnię łożyska dolnego, pierścień, kapę łożyska górnego i jakieś podkładki/ uszczelki?? Co wgl mi potrzebne z tych wymienionych rzeczy do skompletowania, bo podkładki między sterem a mostkiem już mam.

Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym wymienić wszystko na widelcu.

To kup komplet jaki Ci zaproponowałem, będziesz miał wszystko nowe, pod kolor i pasujące do siebie. Kupowanie tego wszystkiego osobno taniej nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Motke napisał:

To kup komplet jaki Ci zaproponowałem, będziesz miał wszystko nowe, pod kolor i pasujące do siebie. Kupowanie tego wszystkiego osobno taniej nie wyjdzie.

A czyli w tym zestawie co podałeś wszystko będzie oki. Bo w opisie nie uwzględnili, a ze zdjęcia nie dopatrzyłem się :)Teraz chyba ostatnie pytanie. Jak ten zestaw przyjdzie zajmę się montażem, na youtub` ie podpatrzyłem montaż widelców i niektórzy nabijali bieżnię łożyska na rurze sterowej przez szerszą podkładkę rurę i młotek, a niektórzy po prostu nasuwali i zabierali się do montażu konstrukcji. Jak Twoim zdaniem lepiej? Cze muszę to wszystko nabijać jak wspomniałem?

Odnośnik do komentarza

Dziś doszły stery, jednak odpowiedź sama przyszła. Przyszedł cały zestaw z bieżnikami na łożyska :)! nie ma luzów, ładnie się kręci. Na tym etapie rower prezentuje się według poniższych zdjęć. Następnym etapem montaż kół, sprawdzenie dopasowania hamulców i podłączanie linek do hamulców i napędu :) 

IMG_20180529_210511.jpg IMG_20180529_210518.jpg IMG_20180529_210525_1.jpg IMG_20180529_210536.jpg IMG_20180529_210543.jpg
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

 

2 godziny temu, Motke napisał:

Czy ten amortyzator tak oryginalnie wyglądał? Sam go serwisowałeś?

Orginalnie tak wyglądał. Ja tylko zmieniłem stery. Wiem, że badziew, ale na chwile obecną został amor i koła do wymiany, co zostawiam na przyszły rok.  A czego złego się w nim dopatrzyłeś?

Edytowane przez ubylicki
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, ubylicki napisał:

 

Orginalnie tak wyglądał. Ja tylko zmieniłem stery. Wiem, że badziew, ale na chwile obecną został amor i koła do wymiany, co zostawiam na przyszły rok.  A czego złego się w nim dopatrzyłeś?

Według mnie dolna część (biała) została odwrotnie założona. Każdy widelec ma parametr zwany offset. Jest to przesunięcie osi piasty względem osi widelca. Może wynosić nawet powyżej 5 cm. W tym przypadku jest on bliski zera a może nawet ujemny. Ciekawe jak na takim rowerze się jeździło?

Te dolne czarne rury powinny być z przodu a nie z tyłu. Zobacz dowolne zdjęcie dowolnego amortyzatora z boku.

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, Motke napisał:

Według mnie dolna część (biała) została odwrotnie założona. Każdy widelec ma parametr zwany offset. Jest to przesunięcie osi piasty względem osi widelca. Może wynosić nawet powyżej 5 cm. W tym przypadku jest on bliski zera a może nawet ujemny. Ciekawe jak na takim rowerze się jeździło?

Te dolne czarne rury powinny być z przodu a nie z tyłu. Zobacz dowolne zdjęcie dowolnego amortyzatora z boku.

Tu masz fotke z przed rozbierania roweru, i tak jak było złożyłem:IMG_20180421_172421.thumb.jpg.6a028247ce293953617cd3fdbdf01f3d.jpgIMG_20180421_172242.thumb.jpg.4e3249a4ca0d973a7a0ccbdfa118b037.jpg

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, ubylicki napisał:

Tu masz fotke z przed rozbierania roweru, i tak jak było złożyłem:IMG_20180421_172421.thumb.jpg.6a028247ce293953617cd3fdbdf01f3d.jpgIMG_20180421_172242.thumb.jpg.4e3249a4ca0d973a7a0ccbdfa118b037.jpg

Nie prawda.

Przed było dobrze. Teraz jest źle. Naprawdę nie widzisz różnicy?

W tym świetle widać, że to są stalowe a nie czarne rury. I są a raczej były one z przodu. Czyli dobrze. 

https://www.focus.pl/media/cache/gallery_view/uploads/media/default/0001/14/35a9090e5739c0a98cd88fad6915b7e4b12f4c33.jpeg

35a9090e5739c0a98cd88fad6915b7e4b12f4c33

Piasta przed czerwoną osią a nie na równi jak u Ciebie.

Edytowane przez Motke
Odnośnik do komentarza

Rouzmiem, ja go nie rozbierałem tylko wyciągnąłem i włożyłem. Ale i tak planowałem kupić nowy w przyszłym roku, zamówiłem teraz, bo fajną premię dostałem w pracy :) zdecydowałem się na takie amory:

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/275-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-275-czarny-poysk-2018/766

Moja waga 90 kg i spada do 85kg, wzrost 180 cm, mocowanie dla piasty o osi 9 mm, skok 100 mm do jazdy mieszanej (lasy pagórki, polne drogi i trochę szosy), więc koło zamontuję, tylko obcinacz pożyczę od kumpla i montuję jak przyjdzie :) Wasza czujność pewnie uratowała mi co najmniej łokcie :)

Odnośnik do komentarza

Rower złożony, śmiga aż miło, została regulacja przerzutek ( tył samemu wyregulowałem, ale coś chrobocze czasami, a przodu za cholerę nie mogę trafić w dobrą regulację (jeszcze coś wystrugam), skrócić przewód hamulca hydraulicznego (tył) i wypełnić hamulce płynem mineralnym (sprzedali puste kable :D . Ale rower bez porównania lżejszy, i dużo lepiej się prowadzi. Dzięki panowie za pomoc, bez Was wystrugałbym krzywą belkę z tej deski :D 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, sasqacz napisał:

Witam. Ciekawi mnie jedna rzecz, czy do powyższej ramy giant`a atx można by wsadzić amortyzator np sr raidon taper...czy tylko amortyzator ze sterówką 1 1/8 ?

Jesli na dole jest wąsko to można by dać na dół stery typu EC zamiast ZS czyli takie co mają miskę na zewnątrz. Wtedy rura 1 i 1/2 mogłaby się zmieścić

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...