ubylicki Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 Witam, mam problem z podobnej kategorii. Mam ramę z otworem (w kształcie tappered) na rurę sterową 1 i 1/8. Góra otworu wspomnianego, czyli miejsce na górne łożyska ma 41mm, a doł 46mm. Jak pod to dobrać stery/ łożyska? Google wyszukuje mi tylko stery zintegrowane 44/44. Pewnie źle szukam,dlatego proszę tutaj o pomoc w dobraniu kompletu sterów, łożysk i uszczelek i innycj pierścieni potrzebnych do dobrego zamocowania widelca, mostka i kierownicy. Kształt w ramie na zdjęciu ( rama Giant ATX 27,5). Z góry dziękuję za pomoc.
Motke Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 8 minut temu, ubylicki napisał: Góra otworu wspomnianego, czyli miejsce na górne łożyska ma 41mm, a doł 46mm. Nie wiem co Ty zmierzyłeś ale liczy się średnica w ramie czyli najpierw należy zdemontować stare i wtedy zmierzyć. Prawdopodobnie potrzebujesz ZS44 na górę i ZS49 na dół (44 mm i 49 mm). Fajnie opisane jest tutaj: https://www.parktool.com/blog/repair-help/standardized-headset-identification-system
ubylicki Opublikowano 21 Maja 2018 Autor Opublikowano 21 Maja 2018 (edytowane) wierz mierzyłem bez włożonych łożysk i jest 41 i 46 mm. Mam pytanie. Przy demontarzu widelca wypadały kulki. Czy mogę wykorzystać taki zestaw z łożyskami maszynowymi? : http://www.cyklomania.pl/mobile/ritchey-lozyska-wcs-41-0mm-is41-45x45st-2szt,id6549.html http://www.cyklomania.pl/mobile/ritchey-lozysko-wcs-46-0mm-45x45st-1szt,id10982.html Edytowane 21 Maja 2018 przez ubylicki
Motke Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 12 godzin temu, ubylicki napisał: wierz mierzyłem bez włożonych łożysk i jest 41 i 46 mm. Ale to co zmierzyłeś to prawdopodobnie średnica wewnątrz misek; miski są stalowe (na zdjęciach widać, że jednak wciąż siedzą w ramie). Te miski trzeba wyciągnąć a raczej wybić i dopiero wtedy zmierzyć średnice jakie są w aluminiowej ramie.
ubylicki Opublikowano 22 Maja 2018 Autor Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) rozumiem, zmierzę to jak tylko z delegacji wrócę i dam tu znać. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Zdemontowałem miski sterów. Załączę zdjęcia z suwmiarką. Podaję średnice: 1) górny otwór główki ramy- 43 mm 2) wewnętrzna średnica górnej miski steru- 40mm 3) dolny otwór główki ramy- 49,5 mm 4) wewnętrzna średnica dolnej miski steru- 46,5 mm Niżej zamieszczam zdjęcia. Tym samym proszę o pomoc w dobraniu odpowiednich zestawów sterów. Edytowane 23 Maja 2018 przez ubylicki Uzupełnienie danych
Motke Opublikowano 23 Maja 2018 Opublikowano 23 Maja 2018 W dniu 22.05.2018 o 09:55, ubylicki napisał: Zdemontowałem miski sterów. Załączę zdjęcia z suwmiarką. Podaję średnice: 1) górny otwór główki ramy- 43 mm 3) dolny otwór główki ramy- 49,5 mm Te 43 mi nie pasuje. Coś za mało albo za dużo. Zmierz zewnętrzną średnicę górnej miski. Powinno być albo 42 albo 44 mm. Dół to na pewno ZS49.
ubylicki Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Opublikowano 23 Maja 2018 Średnica zewnętrzna górnej miski ma 44 mm ( fota).
Motke Opublikowano 24 Maja 2018 Opublikowano 24 Maja 2018 (edytowane) 7 godzin temu, ubylicki napisał: Średnica zewnętrzna górnej miski ma 44 mm ( fota). Więc jest to ZS44. Propozycja https://rowerowy.com/sklep/czesci/stery/polzintegrowane/prod/dartmoor-dive Edytowane 24 Maja 2018 przez Motke
ubylicki Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Opublikowano 24 Maja 2018 (edytowane) Super. Kupię i dam tu znać jak poszło z montażem i puszcze fotkę. Stwierdzam, że jesteś wielki Tak na marginesie dla czystej edukacji. Znalazłem wymiarowo te takie stery z oznaczeniem EC49. Czy to "EC" ma jakieś większe znaczenie przy wybieraniu sterów? Czy po prostu inny producent=inne oznaczenie? Edytowane 24 Maja 2018 przez ubylicki poprawienie błędów ortograficznych
Motke Opublikowano 24 Maja 2018 Opublikowano 24 Maja 2018 12 godzin temu, ubylicki napisał: Super. Kupię i dam tu znać jak poszło z montażem i puszcze fotkę. Stwierdzam, że jesteś wielki Tak na marginesie dla czystej edukacji. Znalazłem wymiarowo te takie stery z oznaczeniem EC49. Czy to "EC" ma jakieś większe znaczenie przy wybieraniu sterów? Czy po prostu inny producent=inne oznaczenie? ZS - zero stack, bebechy są wewnątrz rury. EC - external cup, miska jest na zewnątrz IS - integrated headset, same łożyska maszynowe, za miski robi rura. 2
ubylicki Opublikowano 24 Maja 2018 Autor Opublikowano 24 Maja 2018 (edytowane) Drogi Motke 14 godzin temu, Motke napisał: Więc jest to ZS44. Propozycja https://rowerowy.com/sklep/czesci/stery/polzintegrowane/prod/dartmoor-dive Proszę doradź mi gdzie mogę dostać bieżnię łożyska dolnego, pierścień, kapę łożyska górnego i jakieś podkładki/ uszczelki?? Co wgl mi potrzebne z tych wymienionych rzeczy do skompletowania, bo podkładki między sterem a mostkiem już mam. Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym wymienić wszystko na widelcu. Edytowane 24 Maja 2018 przez ubylicki
Motke Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 W dniu 24.05.2018 o 20:34, ubylicki napisał: Drogi Motke Proszę doradź mi gdzie mogę dostać bieżnię łożyska dolnego, pierścień, kapę łożyska górnego i jakieś podkładki/ uszczelki?? Co wgl mi potrzebne z tych wymienionych rzeczy do skompletowania, bo podkładki między sterem a mostkiem już mam. Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym wymienić wszystko na widelcu. To kup komplet jaki Ci zaproponowałem, będziesz miał wszystko nowe, pod kolor i pasujące do siebie. Kupowanie tego wszystkiego osobno taniej nie wyjdzie.
ubylicki Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Opublikowano 25 Maja 2018 Godzinę temu, Motke napisał: To kup komplet jaki Ci zaproponowałem, będziesz miał wszystko nowe, pod kolor i pasujące do siebie. Kupowanie tego wszystkiego osobno taniej nie wyjdzie. A czyli w tym zestawie co podałeś wszystko będzie oki. Bo w opisie nie uwzględnili, a ze zdjęcia nie dopatrzyłem się :)Teraz chyba ostatnie pytanie. Jak ten zestaw przyjdzie zajmę się montażem, na youtub` ie podpatrzyłem montaż widelców i niektórzy nabijali bieżnię łożyska na rurze sterowej przez szerszą podkładkę rurę i młotek, a niektórzy po prostu nasuwali i zabierali się do montażu konstrukcji. Jak Twoim zdaniem lepiej? Cze muszę to wszystko nabijać jak wspomniałem?
ubylicki Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Dziś doszły stery, jednak odpowiedź sama przyszła. Przyszedł cały zestaw z bieżnikami na łożyska :)! nie ma luzów, ładnie się kręci. Na tym etapie rower prezentuje się według poniższych zdjęć. Następnym etapem montaż kół, sprawdzenie dopasowania hamulców i podłączanie linek do hamulców i napędu
Motke Opublikowano 29 Maja 2018 Opublikowano 29 Maja 2018 6 minut temu, ubylicki napisał: Czy ten amortyzator tak oryginalnie wyglądał? Sam go serwisowałeś?
ubylicki Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Motke napisał: Czy ten amortyzator tak oryginalnie wyglądał? Sam go serwisowałeś? Orginalnie tak wyglądał. Ja tylko zmieniłem stery. Wiem, że badziew, ale na chwile obecną został amor i koła do wymiany, co zostawiam na przyszły rok. A czego złego się w nim dopatrzyłeś? Edytowane 29 Maja 2018 przez ubylicki
Motke Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 5 godzin temu, ubylicki napisał: Orginalnie tak wyglądał. Ja tylko zmieniłem stery. Wiem, że badziew, ale na chwile obecną został amor i koła do wymiany, co zostawiam na przyszły rok. A czego złego się w nim dopatrzyłeś? Według mnie dolna część (biała) została odwrotnie założona. Każdy widelec ma parametr zwany offset. Jest to przesunięcie osi piasty względem osi widelca. Może wynosić nawet powyżej 5 cm. W tym przypadku jest on bliski zera a może nawet ujemny. Ciekawe jak na takim rowerze się jeździło? Te dolne czarne rury powinny być z przodu a nie z tyłu. Zobacz dowolne zdjęcie dowolnego amortyzatora z boku.
w0jta5 Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Mam w garażu takiego XCT i stwierdzam, ze jednak ktoś złe złożył. Na dole 2 nakrętki na klucz 10 (przynajmniej w moim przypadku).
ubylicki Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Opublikowano 30 Maja 2018 42 minuty temu, Motke napisał: Według mnie dolna część (biała) została odwrotnie założona. Każdy widelec ma parametr zwany offset. Jest to przesunięcie osi piasty względem osi widelca. Może wynosić nawet powyżej 5 cm. W tym przypadku jest on bliski zera a może nawet ujemny. Ciekawe jak na takim rowerze się jeździło? Te dolne czarne rury powinny być z przodu a nie z tyłu. Zobacz dowolne zdjęcie dowolnego amortyzatora z boku. Tu masz fotke z przed rozbierania roweru, i tak jak było złożyłem:
Motke Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 (edytowane) 17 minut temu, ubylicki napisał: Tu masz fotke z przed rozbierania roweru, i tak jak było złożyłem: Nie prawda. Przed było dobrze. Teraz jest źle. Naprawdę nie widzisz różnicy? W tym świetle widać, że to są stalowe a nie czarne rury. I są a raczej były one z przodu. Czyli dobrze. https://www.focus.pl/media/cache/gallery_view/uploads/media/default/0001/14/35a9090e5739c0a98cd88fad6915b7e4b12f4c33.jpeg Piasta przed czerwoną osią a nie na równi jak u Ciebie. Edytowane 30 Maja 2018 przez Motke
w0jta5 Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Kolega ma pełna racje. Obecnie widelec jest źle zmontowany.
ubylicki Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Opublikowano 30 Maja 2018 Rouzmiem, ja go nie rozbierałem tylko wyciągnąłem i włożyłem. Ale i tak planowałem kupić nowy w przyszłym roku, zamówiłem teraz, bo fajną premię dostałem w pracy zdecydowałem się na takie amory: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/275-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-275-czarny-poysk-2018/766 Moja waga 90 kg i spada do 85kg, wzrost 180 cm, mocowanie dla piasty o osi 9 mm, skok 100 mm do jazdy mieszanej (lasy pagórki, polne drogi i trochę szosy), więc koło zamontuję, tylko obcinacz pożyczę od kumpla i montuję jak przyjdzie Wasza czujność pewnie uratowała mi co najmniej łokcie
ubylicki Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Rower złożony, śmiga aż miło, została regulacja przerzutek ( tył samemu wyregulowałem, ale coś chrobocze czasami, a przodu za cholerę nie mogę trafić w dobrą regulację (jeszcze coś wystrugam), skrócić przewód hamulca hydraulicznego (tył) i wypełnić hamulce płynem mineralnym (sprzedali puste kable . Ale rower bez porównania lżejszy, i dużo lepiej się prowadzi. Dzięki panowie za pomoc, bez Was wystrugałbym krzywą belkę z tej deski
sasqacz Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Witam. Ciekawi mnie jedna rzecz, czy do powyższej ramy giant`a atx można by wsadzić amortyzator np sr raidon taper...czy tylko amortyzator ze sterówką 1 1/8 ?
Motke Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 11 godzin temu, sasqacz napisał: Witam. Ciekawi mnie jedna rzecz, czy do powyższej ramy giant`a atx można by wsadzić amortyzator np sr raidon taper...czy tylko amortyzator ze sterówką 1 1/8 ? Jesli na dole jest wąsko to można by dać na dół stery typu EC zamiast ZS czyli takie co mają miskę na zewnątrz. Wtedy rura 1 i 1/2 mogłaby się zmieścić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się