Skocz do zawartości

Scott Spark 960 2018


roland-peters1984

Rekomendowane odpowiedzi

roland-peters1984

 

a50b7b90ebb9cb4108b9bc9b4e16ab2f.jpg

Cześć wszystkim. Roland z tej stronyDopiero zaczynam przygode z rowerem górskim i zakupiłem takiego oto fula. Ogólnie to do końca nie wiedziałem czego oczekuje od roweru, ale mieszkając w górach stwierdziłem, że taki bedzie odpowiedni dla mnie do stawiania pierwszych kroków. Narazie zaliczam krutkie zjazdy i male dropki, no i jak narazie jestem zadowolony. Możecie mi wogóle powiedziec coś na temat tego roweru? A tak z technicznej strony wygląda mój rower.

 

OPIS

 

Rama—Spark 3 Alloy SL 6011 custom butted Hydroformed tubes tapered Headtube / BB92 dropouts for 5x141mm

 

Widelec—Rock Shox Judy Silver RL Solo Air 15x110mm QR axle / Tapered Steerer / Reb. Adj. 2 Modes / Lockout / 120mm travel

 

Stery—Syncros OE Press Fit / Tapered 1.5” - 1 1/8” OD 50/61mm / ID 44/55mm

 

Przerzutka (tył) Shimano SLX RD-M7000-10 SGS Shadow Plus / 20 Speed

 

Przerzutka (przód) Shimano Deore FD-M6020-D / / side swing

 

Manetki Shimano Deore SL-M6000-I / Rapidfire Plus 2 way release

 

Hamulce Shimano M396 Disc 180mm F & R / SM-RT30 CL Rotor

 

Korba Shimano FC-MT500-B2-10 Boost 36x26 T

 

Wkład suportu Shimano BB-MT500-PA / shell 41x89.5mm

 

Kierownica Syncros T-Bar / Alloy 6061 T shape Flat / 9° / 740mm

 

Wspornik kierownicy Syncros 6061 Alloy oversize 31.8mm / 1 1/8” / 6° angle

 

Wspornik siodła Syncros Dropper 2.5 Remote 31.6mm / S size 100mm / M, L & XL 120mm

 

Siodło Syncros XR2.5

 

Piasty tył/przód Formula CT1702 / 5x141mm /// Formula CL811 / 15x110mm

 

Łańcuch KMC X10

 

Kaseta / Wolnobieg Shimano CS-HG50-10 / 11-36 T

 

Szprychy Stainless Black 15G / 1.8mm

 

Obręcze Syncros X-25 / 32H / 25mm Tubeless ready

 

Opony Maxxis Forekaster / 2.35 / 60TPI

 

Amortyzator (tył) X-Fusion NUDE Trunnion SCOTT custom w. travel / geo adj. 3 modes: Lockout - Traction Control -Descend Reb. Adj. Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm

 

Zdalne sterowanie SCOTT TwinLoc Remote Technology

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Na początek to doskonały rower. Dużo czasu minie, zanim poczujesz jakiekolwiek braki. Przyzwyczaj się do opuszczania siodła przed zjazdami -- to bardzo pomaga. No i daj więcej fotek. :)

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Super. Dzięki za pozytywna dla mnie odpowiedź. Tak
to jest jak sie zabieram za coś o czym nie mam pojęcia hehe. Najpierw zakupy a potem pytania. Już myślałem ż to był przysłowiowy strzał w kolano. A opuszczanie siodełka jest mega


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na początek to doskonały rower. Dużo czasu minie, zanim poczujesz jakiekolwiek braki. Przyzwyczaj się do opuszczania siodła przed zjazdami -- to bardzo pomaga. No i daj więcej fotek.

Zapytam tylko co do fotek, w który rozmiarze najlepiej dodawac?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

9ee6b0a57c95efee93ab68f7f1ebcd37.png&key=fe927274b1ce1e6a385e99f7638b44bad7d39ae1547068ef01355ae01f7cdb83581e1344b2be2c38f4b523914c4e028a.jpg&key=c1e0300a3edd500c623430538b2abd065494e7353e2f0a775712a868fe7df59b Siema SzajBajki. Chciałem się troszke pochwalić jak narazie,najtrudniejszą i najdłuższą trasą jaką pokonałem Scottem, przy okazji napisać krutko o odczuciach dotyczących jazdy tym rowerem. Po piersze to chyba najbardziej zadowolony jestem z trzystopniowej blokady TwinLock. Na podjazdach rewelacja, pyk i rower ze 120mm ma 85mm skoku, kolejny pyk i jest 100% zablokowany. Zawieszenie chodzi płynnie (troche mi zajeło dostrojenie do moich potrzeb). Regulowana sztyca to też świetne rozwiazanie, chociaż siodełko strasznie twarde☹️Co do napędu to nie mam zastrzeżeń, chodzi szybko i gładko. Poprostu uwielbiam ten rower, tyle moge powiedzieć jako totalny amator nie majacy wogole pojecia o rowerach, a który dopiero zobaczył amortyzator powietrzny kupując swój rower hehe. Pozdrawiam 922719e5186e0cc0747db6b3c7d6a46f.png&key=41a0d5fe61a99336c78dadde16add2b35b03ed8cddbda539ad80ed6b2c773139

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Siodełko pewnie dali wyczynowe, bo to taki "pro" zwyczaj w droższych rowerach. Proponuję je wymienić, bo ten ból d#$y tylko będzie rósł. Nie musi być drogie, aby było wygodne -- to głównie kwestia kształtu. Dobre sklepy podpowiedzą, a może nawet wypożyczą różne modele do wypróbowania.

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Mam te takie leginsowe spodenki z żelowa wkładka a i tak tyłek boli po godzinie jazdy. Dzieki za dobrą rade. Głupi ja nawet nie pomyślałem o wymianie siodełka hehe

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Aktualizując troche temat.... Miałem zamiar dzisiaj wieczorem na małą rundke po lesie. Wyjeżdżając na droge przednie kolo normalnie zjechalo z krawężnika i usłyszałem dziwny dźwięk. Zaniepokojony zatrzymałem się i zaczełem pompować a tu dziwne dźwięki. Szybki powrót do domu i szukanie odpowiedzi... Mogli byście podpowiedzieć co mam robic i dlaczego tak chałasuje? Dajke linka do nagrania




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
roland-peters1984
Daj znać co powiedział serwis, bo wg mnie jest to dość normalne zachowanie amortyzatora tym bardizej, że trzyma on ciśnienie i działa  

Dam znac, normalne może i tak ale jak tylko zauwarzyłem te dziwne skrzypienie tak nie działa blokada amora. Podciągnełem linke blokady myślac, że się poluźniła a i tak w pełni zablokowany można uginać do około 3/4 długości skoku. Dlatego nie czekam już i nie dotykam tylko po pracy dzisiaj oddaje do servisu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Ale jakim cudem? Nalatane dopiero 250km, nie myje dampera i goleni woda pod cisnieniem, tylko szmatka i pendzelek. Może wada fabryczna. Cały weekend w du.e bo nie polatałem tylko szukałem odpowiedzi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Dobra, rower w servisie, termin odbioru 1.08. Super w życiu bym nie przypuszczał, że trzeba termin umówić jak w warsztacie samochodowym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Dobra, rower w servisie, termin odbioru 1.08. Super w życiu bym nie przypuszczał, że trzeba termin umówić jak w warsztacie samochodowym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Że jak? Takie terminy to jakieś jajca...


Wysłane z mojego Neffos X1 Max przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

To i tak miałem szczęście bo mnie wcisnoł na pierwszego, następny wolny termin mieli 26 sierpnia. Z racji tego, że usterka zbiegła się w czasie przewidywanego pierwszego przeglądu gwaracyjnego, to taki odlegly termin. Drobne naprawy jak wymiana tarcz, czy łańcucha robią od ręki. Kompletny przegląd gwarancyjny raczej im dłużej zajmuje. No nic, jakoś przeboleje 2 tygodnie bez roweru. Ważne żeby ogarneli. 🤟


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki
25 minut temu, SpiderMAN napisał:

Takie terminy to jakieś jajca...

Są normalne latem w małych serwisach, gdzie pracują pojedyncze osoby. Lokalnie mam łącznie dwa i oba podadzą termin minimum 2 tygodnie o tej porze roku.

Odnośnik do komentarza

U mnie właśnie małe serwisy robią na miejscu/ na drugi dzień. Harfa Harryson - na regulacje przerzutek kazali czekać 2 tygdnie. Wtedy sama sie nauczyłam regulować przy Szajbajku.

 

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Dużo też sam potrafie zrobić ale pokazało się kilka innych usterek łącznie z tym amortyzatorem i wolałem oddac do servisu. O tych mniejszych nie wspominałem ale moge wymienic:
- odkręcające sie śrubki trzymające przednią przerzutke
- regulowana sztyca wysuwa sie sama tylko do połowy, dalej musiałem wyciągać ręką ( wada od nowości)
- powyzej 20km/h tylna tarcza dzwoni i świszczy
- i niedziałające sprzegiełko tylnej przerzutki
Tyle w temacie, a słyszałem, że SCOTTy maja opinie mało zawodnych rowerów. Chyba trafiło mi się zgniłe jajo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez SpiderMAN
regulowana nie rególowana, wysuwa nie wysówa
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Stawiam na wady montażu sklepowego. Producent może dać doskonałe części, ale nie decyduje to o tym, jak nowy/leniwy/przepracowany (!) jest mechanik składający go w całość. W moim do pierwszego serwisu radośnie brzęczał niedokręcony tylny trójkąt.

Odnośnik do komentarza
roland-peters1984

Odebrałem dzisiaj Scotta. Naprawili co bylo do naprawy oprucz sztycy regulowanej argumętując, że problem z wysuwaniem sztycy wystąpił po zamotowaniu uchwytu do Trailer-Cycle. Nic nie dało tlumaczenie, że kupiłem go 2 tygodnie wcześniej a problem jest od nowości. Na dodatek zauważyłem, że teraz moge ją z łatwością wyciągnąć ręka gdy jest opuszczona. Moja sztyca to Syncros Dropper 2.5 Remote. A mogłem odczepic ten uchwyt... kurde. Ogolnie to rowerem moge znowu śmigać tyle, że nie dowiedziałem się co było przyczyną niedziałającej blokady i tego bulgotu-szurania w goleni. No to szukam teraz rady co moge samemu pogrzebać w sztycy a puzniej zapewne bede ja wymieniałna nową.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

@roland-peters1984 Jak dotychczas spisuje się rower? :) Mam na oku taki sam model, chociaż przyznam że rozważam jeszcze kilka alternatyw...

Będę wdzięczny za wszelkie informacje:

- czy coś byś w rowerze zmienił (np. hamulce),

- czy osprzęt działa płynnie i skutecznie,

- czy amortyzatory radzą sobie z wybieraniem nierówności,

- czy musiałeś coś więcej serwisować,

- czy rower sprawdza się także na asfalcie (mam trochę dojazdów do ścieżek leśnych)...

Z góry dziękuję! :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...