Skocz do zawartości

Sztyca carbonowa do gravela


Baloni

Rekomendowane odpowiedzi

27,2 .....budżet, chciałbym poznać  różne opcje, do 600 zł ale jeżeli rodzaj  włókna będzie się lepiej spisywał  przy tłumieniu( nieważna waga sztycy )  i będzie 100 zł drożej to warto dopłacić .....

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Sztyca do gravela musi być wzmocniona, czyli też nie wytłumi zbyt mocnych drgań. W teorii możesz kupić wersję szosową, ale taka niekoniecznie wytrzyma jazdę w terenie.

Moim zdaniem najwięcej dają grubsze opony z niskim ciśnieniem. W przełaju mam fabryczną sztycę z włókna węglowego, siodełko z tytanowymi szynami, a przy mocno nabitych oponach i tak wyraźnie czuję nierówności. Dopiero poniżej 4 barów w kapciach robi się komfortowo.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

27,2 .....budżet, chciałbym poznać  różne opcje, do 600 zł ale jeżeli rodzaj  włókna będzie się lepiej spisywał  przy tłumieniu( nieważna waga sztycy )  i będzie 100 zł drożej to warto dopłacić .....

 

Opony mam 42  i ląduje tak 4 bary pomyślałem że w połączeniu ze sztyca da to większy efekt .Teren po którym jeżdżę to 70 % asfalt i reszta ubite ścieżki leśne i żwir  więc po ciężkim terenie się nie poruszam 

Mam możliwość kupienia sztycy SZTYCA DEDA SUPERZERO RS tylko to raczej typowo szosowa 

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Fenthin napisał:

A to nie jest rebrand sztycy Ergon CF3 Pro?

o widzisz, jest. Nigdy nie wchodziłem w temat sztyc bo ta co mam mi pasuje a tą canyona kiedyś widziałem i utkwiła mi w pamięci. A Ergon - pierwszy link w guglu i 750zł - czyli praktycznie w zakładanych ramach budżetu, ja bym się nie zastanawiał 

od w/w Dedy ten Ergon powinien dużo lepiej wybierać wibracje i nierówności. Na innym forum użytkownik Canyona Roadlite ma tą sztycę i pisał, że dobrze czuć jak sztyca pracuje

Edytowane przez trollu
Odnośnik do komentarza

Najlepiej by było kupić w miejscu zamieszkania dlatego zastanawiam się cały czas nad SZTYCA DEDA ZERO  którą mogę kupić za 550 zł 

Ergon ma bardzo dobre opinie ,ale ten krzształt ...........

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Ten kształt jest specjalnie po to, aby sztyca się uginała. Przy tradycyjnym kształcie pełnej rury nie będzie wielkiej zmiany względem aluminium.

Odnośnik do komentarza

Carbon to trochę wredny materiał - wystarczy poszukać info o np carbonowych kierownicach i opiniach, że często są sztywniejsze niż alu - wszystko zależy jak są ułożone włókna, ile warstw itd.

A kształt Ergona niemal gwarantuje to, że sztyca będzie działać jak sprężyna. Więc będzie tłumić nie tylko drgania co nawet w pewnym stopniu większe nierówności. A kształt ma super, coś innego a nie zwykły patyk ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...