Skocz do zawartości

Giant TCX SLR 2 (2017) - "szosa"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 8xpWxhu.jpglVAE2oV.jpgujF0fA0.jpg       FD1imhy.jpgHrpgFm0.jpgoWIhXrs.jpg

Specyfikacja producenta (link)

Aktualne zmiany względem wersji fabrycznej:

  • Opony Schwalbe G-One All-Round 40 mm (tubeless)
  • Kaseta 11-34
  • Siodełko Selle Italia Novus Flow L z tytanowymi szynami
  • Pedały SPD Shimano Deore XT
  • Stalowe śruby na mostku (fabryczne były z plasteliny przezywanej "aluminium"

Kupiony po przeszukaniu ofert na rowery szosowe z grubszymi oponami. Niby są, ale albo stare konstrukcje z szybkozamykaczami i tradycyjnymi hamulcami, albo ceny jak za złoto. Wyszedł Giant przez najbardziej konkurencyjny osprzęt wśród rowerów cyclocross/gravel w moim budżecie. Giant oszczędza głównie na kołach (ponad 2 kg, konstrukcja bardziej MTB niż CX) i korbie (trwała, ale ciężka).

Póki co wypróbowany na szutrze i leśnych ścieżkach, bo do tego są fabryczne opony. Może praktycznie wszystko to co MTB i prowadzi mi się go bardzo naturalnie. Zwalniać trzeba w miejscach naprawdę wymagających amortyzacji, no i jednak nie każdy piach się przeskoczy.

Na moje życzenie przyszła kaseta 11-34 i cieszę się, że to zrobiłem. Czasami są podjazdy, gdzie nie ma jak się rozpędzić i potrzeba ostatniego przełożenia. Jak przyjdą błotniki, wybiorę się dalej w las.

Czekam na opony bardziej szosowe, aby przetestować moje docelowe zastosowanie.

Wady: Trochę zahaczam palcami o przednie koło. Linki prowadzone w ramie oczywiście, @#$%^, stukają. Fabryczne siodełko jest wyczynowe -- dla mnie zdecydowanie za twarde.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
  • Lubię to! 1
Opublikowano
Godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał:

Trochę zahaczam palcami o przednie koło

przy dobrze dobranym rozmiarze nie powinno to występować? 

Kiedyś gadałem z kumplami o spd - są sandaly z klikami. Kumpel opowiadał, że widział kiedyś jak ktoś jechał w klapkach i duży palec spotkał się z oponą - paznokieć nie wyglądał zbyt ciekawie :P

tak czy inaczej kontakt buta z kołem to nic ciekawego

Opublikowano

To cena za uniesiony suport w tej geometrii (but bliżej osi koła w pionie) i dość mocno cofnięte bloki pedałów (czubki butów wysunięte do przodu). Na szczęście muszę się mocno postarać, aby tak zahaczyć.

Opublikowano

ja wczoraj obracałem blachy w butach żeby minimalnie przesunąć blok w kierunku palców ale każdy jeździ jak mu wygodnie :P

wrzuć więcej fot, rower na to zasługuje :P

Opublikowano (edytowane)

Porcja fotek z dzisiejszej trasy:

QCXLEzC.jpgeU8vxYo.jpghdbxpFF.jpgpAKx0bB.jpgvLqvu0C.jpg5Faasps.jpgMkCxmyP.jpgqm3cR5B.jpgHAQcBdx.jpg3ymRZ7J.jpg

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano
3 godziny temu, Andrzej Sawicki napisał:

Porcja fotek z dzisiejszej trasy:

Śliczna maszyna. Tarczowe hamulce to jest zdecydowanie to, czego na przykład mi brakuje w szosie. A ten przełaj/szutrówka to ma. I w ogóle ma to "coś".  

Opublikowano

Ładny rowerek. Ale nie podobają mi się opony i tarczówki :)

Opublikowano

Po 11 latach z V-brake czas się żegnać z hamulcami zależnymi od stanu obręczy. Mnie przekonało to, że po wjechaniu w błoto nie było charakterystycznego szuru-szuru do wyczyszczenia klocków. No i zastanawiam się, jak szybko chcę zatrzymać rower, a nie jaką mam drogę hamowania...

Opony zamierzam zmienić, bo te są świetne, ale w terenie. Zamówione Schwalbe G-One.

Opublikowano

niezłe prześwity na opony. Ja dzisiaj miałem krótką przygodę z szosą na hydraulice - nie wiem jak hamują pivoty ale szosa z tarczami zatrzymuje się niemal od muśnięcia klamki. 

Bardzo fajny Giant

Opublikowano
11 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał:

 No i zastanawiam się, jak szybko chcę zatrzymać rower, a nie jaką mam drogę hamowania...

Święta prawda.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.09.2017 o 17:47, Łabędź napisał:

Śliczna maszyna. Tarczowe hamulce to jest zdecydowanie to, czego na przykład mi brakuje w szosie. A ten przełaj/szutrówka to ma. I w ogóle ma to "coś".  

B.ładny sprzęt, można poszaleć w terenie na tych oponach. Akurat na jesień - zimę jak znalazł. Na wiosnę węższe opony lekko bieżnikowane i fajnie można pojeździć po asfalcie i w lekkim terenie. Tym sposobem mamy super rower na warunki całoroczne  :)   Ciekawe ile taki sprzęt waży.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Jest prześwit na oponę 40 mm, a z przodu wejdzie i więcej.

Dla mnie to raczej rower na lato i okolice. Kupiłem go teraz, bo tak było ekonomicznie. Akurat zdążę rozjeździć i dostanie przegląd gwarancyjny, zanim zrobi się za zimno na duże prędkości.

Opony i siodełko idą na sprzedaż. Są za bardzo wyczynowe do moich zastosowań.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzam specyfikację tego sprzętu, wchodzę na stronę Gianta (linki do specyfikacji w poście) i szukam informacji m.in o wadze roweru a tam znajduję takie kwiatki:

 

Cytuj

Waga - W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy.

O.oxDO.oxD

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Wersja fabryczna ma prawie dokładnie 10 kg. Moja waży 10,6 kg -- dociążona pedałami Shimano XT Trail, siodełkiem Selle Italia Q-Bik Flow i kasetą 11-34.

Opublikowano (edytowane)

qj0l16t.jpg

Przyszły opony Schwalbe G-One 38C i błotniki. Niestety przedni błotnik nie trzyma się wystarczająco pewnie z powodu linki hamulca w połączeniu z grubym widelcem -- wraca do sklepu. Grube kapcie zaskakująco szybko się kręcą oraz dodały amortyzacji. Naprawdę miłe zaskoczenie, bo skok grubości nie był wielki. Polecam do jazdy turystycznej. Jeszcze się okaże, jak bardzo trzeba z nimi uważać w terenie.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

2ngVZV7.jpgqD4vuV9.jpg

Jesień ma jedną zaletę. Robi się ciemno, kiedy jeszcze nie śpię. Po obowiązkowym przeglądzie zdjąłem oryginalne naklejki z kół.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

TCX to jeden z ciekawszych rowerów przełajowych.

Od dłuższego czasu myślę o tym właśnie modelu na hydraulcznych hamulcach do zastosowania w treningach i ustawkach przełajowych.

Andrzej mam dwa pytania :

-Czy nie masz problemów z suportem pressfit ? jakieś odgłosy, strzelanie, szybkie zużycie itp?

-Czy te stukanie przewodów poprowadzonych wewnątrz ramy występuje cały czas ? czy poradziłeś sobie jakoś z tematem?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

8xpWxhu.jpg

Skasowałem naklejki z kół. Nie lubię tak pstrokato. Za to dokleiłem czarną folię odblaskową na dole tylnego trójkąta i widelca, i tuż pod sztycą.

 

W dniu 25.10.2017 o 12:01, raq napisał:

-Czy nie masz problemów z suportem pressfit ? jakieś odgłosy, strzelanie, szybkie zużycie itp?

-Czy te stukanie przewodów poprowadzonych wewnątrz ramy występuje cały czas ? czy poradziłeś sobie jakoś z tematem?

Jeszcze nie wiem, czy suport sprawi problemy. Rower ma przejechane jakieś 300 km i jest cicho, ale takie rzeczy wychodzą raczej po tysiącach.

Linki stukają na wertepach. Po ściągnięciu ich mocno z przodu trochę się poprawiło, ale nie przestało całkiem. Teraz hałas jest tylko na większych wybojach, a nie od razu po wjechaniu na szuter.

Y1T4fp7.jpg

Wspomniałem o tym u dealera Gianta i szukają rozwiązania. Oficjalnie nikt tego nie uzna za wadę fabryczną, ale chyba szczerze się przejęli (czytaj: chcą mieć klienta). Zobaczymy.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano (edytowane)

Tak samo ściągnąłem pancerze w swojej szosie, ten sam probelm ze stukaniem pancerzy ;) Na szczęście na asfalcie nie jest to tak częste i dokuczliwe, ale jednak producenci mogliby pomyśleć nad tym. 

Edytowane przez piterrrxd
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Też zamierzam kupić ten rower i nie mam możliwości przymierzenia się do niego. Na stronie producenta podają rozmiar M dla osoby o wzroście 173 - 177  

Widzę że masz rozmiar M i chciałbym zapytać, ile masz wzrostu, przy takich ustawieniach siodełka/kierownicy? 

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Opublikowano

Mam 178 cm. Rower pasował mi od razu przy fabrycznym układzie wszystkiego. Ostatnio przełożyłem mostek na plus, ale jeszcze eksperymentuję i może wróci na minus. Siodełko jest o około 4 cm nad kierownicą, patrząc w poziomie.

Opublikowano

Ok. Dzięki.

Ja mam 176 cm i trochę się obawiałem że będzie za duży tzn. długość dobra ale, długość rury sterowej budziła moje obawy. Myślałem że kierownicę będę miał wyżej od siodełka. W innym rowerze (koła 28')  górną krawędź siodełka mam na wysokości 96 cm.  Raczej M powinna pasować. 

Dzięki za szybką odpowiedz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...