Mietek Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 (edytowane) Siemka, Ja z pytaniem czy ktoś się przesiadał z hardtail'a na fulla? Jakie są odczucia po dłuższym użytkowaniu? Czy warto ? Aktualnie jeżdżę na hardtail'u i waham się czy kupić fulla czy upgrade mojego roweru Dodam że jeżdżę dużo w terenie gdzie sporo kamieni i korzeni jest. Edytowane 4 Maja 2018 przez Mietek
trollu Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 ja przesiadłem się z xc (trek x-caliber 2016) na traila (trek fuel ex 2018). W sumie nie wiem o co pytasz bo nie da się odpowiedzieć "warto/nie warto". Jeśli chcesz mieć jeden uniwersalny rower - XC. Traila uważam za bardzo uniwersalny rower ale np przez szersze opony i przełożenia w góry jest odrobinę bardziej "upierdliwy" na asfaltach. W terenie nie ma co porównywać bo choćby brak wybijania z rytmu dzięki tylnemu zawiasowi jest zbawienny, ja odczuwam dużą różnicę.
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Może źle to określiłem z tym czy warto,bardziej chodziło mi o to czy jest sens pakować te 4-5k w hardtaila czy po prostu dołożyć i spróbować z fullem. Nie powiem jeździ się mega na hardtailu,ale troche zjazdów było i brakuje mi czegoś w nim plus nie duże dropy,jak się "leci" to bajka
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Pytasz, czy warto tuningować Golfa GT, czy od razu kupić Mercedesa AMG. Oczywiście lepiej Mercedesa. Trzeba "tylko" rozwiązać kwestię budżetu. Dobry full kosztuje spore pieniądze i będzie miał droższe przeglądy zawieszenia. 1
Nurek_ Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 5 godzin temu, Mietek napisał: Może źle to określiłem z tym czy warto,bardziej chodziło mi o to czy jest sens pakować te 4-5k w hardtaila czy po prostu dołożyć i spróbować z fullem. Pytanie jaki masz w tej chwili rower i co byś chciał za tą kasę uzyskać. Ogólnie to co porównujesz to dwa zupełnie różne typy rowerów do innych zastosowań. Moim zdaniem najlepiej mieć dwa
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Aktualnie mam Treka x-caliber 8 2016 nic nie zmieniałem od zakupu. Jak już miałbym kupić to raczej na jesień. Co chciałbym uzyskać za tą kwote? Myślę ze lepsze heble,koła, jakiś amorek powietrzny i już powoli wymienić chcę napęd ponieważ zaniedbałem go podczas zimy. Mogę kupić Scalpel'a SI z 2014r w dobrej cenie można powiedzieć że nówka(przejechane z 500km to max),tylko tutaj pojawia się pytanie jaki jest koszt konserwacji lefty. Edytowane 5 Maja 2018 przez Mietek
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 No ja zdaje sobie sprawę że to rower wyścigowy,ale jest z pewnej ręki i wiem że dużo nim ta osoba nie jeździła Dlatego się pytam was o poradę
Nurek_ Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 6 minut temu, Mietek napisał: No ja zdaje sobie sprawę że to rower wyścigowy,ale jest z pewnej ręki i wiem że dużo nim ta osoba nie jeździła Skoro wiesz że to rower wyścigowy to czemu piszesz że enduro? Jeśli masz okazję, rower jest "z pewnej ręki", podoba Ci się, rozmiar pasuje to bierz. Co do kosztów utrzymania - zadzwoń do jakiegoś serwisu, spytaj ile kosztuje pełny przegląd leftiego i dampera i będziesz wiedział.
trollu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 do jazdy po kamieniach i korzeniach full będzie lepszy niż ht. Do jazdy po płaskim xc będzie lepsze niż enduro. Wnioski każdy musi wyciągnąć we własnym zakresie
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Ile musiałbym wydać na rower enduro żeby jako amator pośmigać śmiało ? Dla mnie waga się nie liczy ale wiadome im lżejszy tym lepiej Chciałbym też w małym stopniu nauczyć się skakać na rowerze podczas zjazdu,nie marze tutaj o skokach jak zawodowcy w DH tylko po prostu dla zabawy,mam na myśli nie duże rampy/dropy
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Za kilka tysięcy kupisz nowoczesnego hardtaila do enduro, który pozwoli ogarnąć dropy i skoki. Poszukaj Dartmoor Primal i Hornet. Dobry full w ciężki teren to będzie ponad dycha, np. Canyon Spectral AL albo NS Bikes Snabb 150 Plus. Pamiętaj, że na czymś takim będzie się wyraźnie ciężej pedałowało niż na hardtailu do XC.
trollu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Listę sensowych fulli otwiera chyba Dartmoor Bluebird - okolice 6kzł? Używki to osobny temat, do każdej trzeba podejść indywidualnie przez wzgląd na stan ht do enduro to dobry wybór, na dużo pozwalają a będzie tańszy niż full Edytowane 5 Maja 2018 przez trollu
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 A co myślicie o upgrade w moim Treku x-caliber 8 ? Nada się czy lepiej w nowy zainwestować ?
trollu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 do skakania koła trzeba by wymienić na mocniejsze. Braku sztywnej osi nie przeskoczysz. Ciężko wyczuć w jakim terenie jeździsz/chcesz jeździć. Tak jak napisałem na początku - ja zmieniłem x-calibra na fuela ale wiedziałem, że chcę fulla o nieco innej geometrii. Ogólnie X-caliber dużo zniesie ale nigdy nie zrobisz z niego traila, o enduro już nie wspominając
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Z początku miałem taki zamysł aby wymienić koła z piastami,napęd,heble i amorek.Ale widzę że wydanie 4k-6k na upgrade to są koszty nowego roweru z inna geometrią,no cóż muszę przemyśleć to... Może udam się do Treka i wypożyczę jakieś enduro na 1 dzień aby poczuć jak to jest.Jeżdżę po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej jeżeli ci coś to mówi
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Ewidentnie do Twoich potrzeb nie warto inwestować w obecny rower. W podobnej cenie dostaniesz hardtaila na nowoczesnej ramie z inną geometrią, wzmocnionej pod ciężki teren (zestaw Dartmoor Primal Pro kosztuje poniżej 6000). Treka możesz sobie zostawić na dojazdy albo puścić do ludzi. Edytowane 5 Maja 2018 przez Andrzej Sawicki
trollu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Jestem spod Czewy więc wiem jak wygląda tam jazda Góry Sokole? Ogólnie jeździłem tam x-calibrem i spokojnie wyrabiał ale jednak coś z bardziej płaską główką ramy lepiej by się sprawowało. Koła w x-calibrze można tam szybko załatwić a wcale nie trzeba skakać
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 Chyba że samemu złożyć rower na ramie horneta/primal ewentualnie jakaś inna rama ?
Andrzej Sawicki Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 Samemu wyjdzie Ci drożej, jeśli nie jesteś sklepem rowerowym z dostępem do cen hurtowych. Tylko w razie bardzo nietypowych potrzeb (do których nawet nie zbliżają się gotowe rowery) miałoby to sens.
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 A jakieś inne propozycje rowerów ? Mogą przekroczyć 6k-7k
trollu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) targuj nowy kompletny rower i po problemie, żeby składać samodzielnie trzeba mieć budżet/ewentualnie jakieś części na półce żeby obniżyć koszty i przede wszystkim mocno określoną wizję na graty, z których ma się on składać. Tak natniesz się znów na pytania "jaki widelec i dlaczego ten a nie inny". z takim budżetem spojrzałbym jednak w stronę Dartmoora Bluebird. Są też krossy - np Dust czy Soil ale Dartmoor wygrywa np sztycą regulowaną, której w podstawowych wersjach Krossów nie dostaniesz Edytowane 5 Maja 2018 przez trollu 1
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 (edytowane) Pytanie jeszcze co do tego Bluebirda,jak waszym zdaniem wypada pod względem osprzętu? Edytowane 5 Maja 2018 przez Mietek
Mietek Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Opublikowano 5 Maja 2018 A jeszcze jakieś ciekawe propozycje co do fulla/hardtaila? Mogą być roczniki 2016-2018
trollu Opublikowano 5 Maja 2018 Opublikowano 5 Maja 2018 https://www.1enduro.pl/hardtaile-enduro-trail-do-5500-zl-2018/ https://www.1enduro.pl/rowery-trail-do-9000-zl-2018/ 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się