Skocz do zawartości

Trek Stache 9.7 vs Trek Procaliber 9.8 SL


Kubol93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich 

Na forum jestem nowy także z z góry przepraszam i jeśli to nieodpowiednie miejsce to prosiłbym o przeniesienie tematu.

Chciałbym dowiedzieć się co sądzicie na temat tych dwóch rowerów jak w temacie. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

To dwa zupełnie inne rowery przeznaczone do zupełnie innych odmian kolarstwa górskiego.

Stache 9.7 to HT na szlaki, rasowa trailówka...

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/stache/stache-9-7/p/22087/?colorCode=greylight_orange

ProCaliber 9.8 SL to typowy ścigant XC/maraton na karbonowej ramie...

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-8-sl/p/21925/?colorCode=grey

Porównywanie ich to tak trochę jakby porównywać Nissana GTR i KTM X-Bow, oba fajne, ale to zupełnie inne samochody...

Odnośnik do komentarza

Ooo porównania do samochódów jak najbardziej wdzięczne, bo na nich znam się zdecydowanie lepiej ;)

Obecnie jeżdżę na Treku xcalibrze 8 2018 i chciałbym teraz coś z tych dwóch. Może inaczej. Rower raczej nie będzie startował w żadnych zawodach xc, maratonach ani nic takiego.

Mieszkam można rzec że w lesie i mam mnóstwo ścieżek, drozek, gór, pagorek także właściwie 3/4 razy w tygodniu rower śmiga po lesie. Do tego kilka razy jakis wypad w góry. Ale na 95% żadnego ścigania jedynie czasowki dla własnej satysfakcji.

A z  osprzętem który wygląda lepiej? 

Dodam że kurze 9.8 ciut za drogi może być 

Pozdrawiam 

A ewentualnie coś podobnego w podobnej kwocie ewentualnie taniej?

Odnośnik do komentarza

Dla mnie mija się z celem kupowanie fulla na teren o jakim piszesz, tym bardziej jak wspominasz o tempówkach. Zdecydowanie stawiałbym na HT i w zasadzie oba modele Treka dadzą Ci podoobne doznania, choć chyba szedłbym w kierunku STACHE,bo opony w rozmiarze plus załatwią sprawę dodatkowej amortzacji.

W zdecydowanie mniejszym budżecie rozsądnym i trwałym rozwiązaniem mógłby być Specialized CHISEL.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Moim zdaniem wybór między fullem a hardtailem to wyłącznie kwestia budżetu. Ilość oszczędzanej energii, bo nie trzeba wstawać przez byle korzeń i stopy nie są zrzucane z pedałów, jest ogromna. Za ponad dychę dostaniesz albo ultra lekkiego hardtaila, albo średni ciężkiego fulla z krótkim skokiem. O fullach z krótkim skokiem był cały temat.

Odnośnik do komentarza

Decyzji jeszcze ostatecznej nie ma. Jeszcze trochę czasu jest. Procaliber 9.7 szczerze mówiąc nie rozwazalem. A skoro temat trwa to co sądzicie o https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-1 ? Biorąc pod uwagę zniżki w lokalnym sklepie wolałbym żeby to był Treka badz wlasnie giant. Koła koniecznie 29".

Przeglądałem się nowemu Full Stache 8 ma 2019r. Ciekawa fura, nie powiem. Ale muszę się przejechać żeby coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
mateusz_zwolinski
W dniu 25.04.2018 o 13:18, Franz Mauer napisał:

opony w rozmiarze plus załatwią sprawę dodatkowej amortzacji.

Tylko na bezdętce z adekwatnie do terenu dobranym ciśnieniem :)

Zbyt mocno napompowane zachowują się jak piłki do kosza.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki
20 minut temu, mateusz_zwolinski napisał:

Zbyt mocno napompowane zachowują się jak piłki do kosza.

Oraz mają wyraźnie większe opory toczenia w łatwym terenie niż "tylko" 2,4-calowe.

Odnośnik do komentarza

Za mniej niż dychę można mieć u nas taki rower:

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-psycho-path-2-883823/aid:883848  aby go odchudzić, dodać przyspieszenia i komfortu można dopłacić za: 

Koła DT SWISS XR 1501 Spline One +308,00 €.

Rewelacyjną sztycę: Syntace P6       +125,00 € 

Z przesyłką wyjdzie niecałe 12 tys. Napęd można wymienić na 1x11 XT lub zamontować napęd GX, ale musiałbym sprawdzić jak z dostępnością. Za 15 tys dostaje się za to cały pakiet z XTRem 1x11 https://www.rosebikes.pl/bike/rose-psycho-path-3-884584/aid:884597 w/w koła i sztyca już są w zestawie, waga 9,3 kg 

 

PSYCHO-PATH-3-2256706.jpg

Odnośnik do komentarza

Żeby nie zakładać drugiego tematu bezsensu, ze względu ze tak mowiliscie o fullach wybralem sie na spotkanie z trek top Fuel 9.7 zapytam się co sądzicie o tym wehikule? Bo po przejezdzce wokół sklepu i chwilę po lesie jestem zaskoczony tylnym amorkiem

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Top Fuel jest maszyną na wyścigi. Rowery z taką geometrią niezbyt lubią zjeżdżanie, bo wychylają Cię do przodu. Do Twoich potrzeb -- wycieczki po górach i nie tylko -- sensowniejszy byłby Fuel Ex.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

Niestety nie było żadnego Fuel Ex na stanie ;/ miałem okazję przejechać się scottem sparkiem rc 900 team i też geometria przypadła mi do gustu a chyba jest podobna do top fuel nie ? 

Rosebikes dzięki za naprawdę ciekawą alternatywę ale że względu na finansowanie (zniżka, wpłata własna, reszta 10x0%) musi to być trek bądź giant ;)

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Pewnie, że się spodobało. To są nowoczesne, fajne rowery do kręcenia. Ale trzeba na nich bardzo uważać, kiedy robi się stromo albo zaczynają się skały, dropy czy skoki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...