Skocz do zawartości

Konkurencja dla Scotta Spark, około 15 tys. zł


Andrzej Sawicki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam roweru podobnego do Scotta Spark, tzn. full do XC ze skokiem do 130 mm, ale o wyciągniętej geometrii. Zamierzam zainwestować raz, aby długo nie myśleć o modernizacji tego roweru. Scott jest drogi, więc czaję się na wyprzedaże rocznika 2017. Was pytam o konkurencję.

Patrząc na geometrię, znalazłem Giant Anthem Advanced (póki co brak w Polsce), Kross Soil 3.0 (jedyny z krótkim skokiem) i Merida One-Twenty (ciężkie). Poza tym widzę dużo modeli z "pionowym" przodem albo ścieżkowce ze zbyt długim zawieszeniem. Co przeoczyłem?

Opublikowano (edytowane)

Oglądałem Trek Fuel Ex, ale ich cennik jest jeszcze bardziej wydumany niż Scotta. Osprzęt SRAM NX w rowerze za ponad 15 koła to lekki żart. Wersje aluminiowe są za to koszmarnie ciężkie.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

@Andrzej Sawicki nie praktykowałem, ale słyszałem że jak byłbyś zdecydowany na Treka to trzeba iść do nich i twardo negocjować. Ponoć potrafią zaskoczyć i to mocno :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Canyon Lux? Za niecałe 14k masz maratonowego, karbonowego fulla na SID XX, grupie GX Eagle, kołach DT X1700. Waga na stronie Canyona - 11,2 kg.

https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-7-0-pro-race.html

Nie sądzę, że w tych pieniądzach znajdziesz coś lepszego, a nawet porównywalnego. To samo tyczy się zresztą modeli szosowych Canyona. Relacją jakość/cena po prostu miażdżą konkurencję.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Mnie zależy na rowerze z wyciągniętym przodem, aby sprawdzał się również na górskich trasach. Chcę jednak pozostać przy stosunkowo krótkim skoku, aby utrzymać wagę w okolicy 13 kg i zachować sensowną efektywność pedałowania. Canyon Lux i Neuron mają tradycyjną geometrię XC, z bardziej pionową główką ramy niż oczekuję.

Opublikowano

Treka trzeba negocjować. Na YT patrzyłeś? Jeffsy CF jest na granicy budżetu, z tym, że na 2018 trochę namieszali w specyfikacji 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Maksymalny skok, jaki podałem, to 130 mm. Jeffsy ma 140 lub 150 zależnie od koła. Nie szukam typowej (długiej) geometrii trail. Nie potrzebuję tyle skoku na co dzień.

Opublikowano

Jeffsy nie jest długie, na pewno nie J29. Ciężki temat. W Mondrakerze szukałeś? Rzuciłem okiem na Whyte ale tam to już totalnie pojechali z cenami 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Parametry nie kłamią. 140 mm skoku z kołem 29" to inna bajka niż 120 mm @29" (Spark) albo 130mm @27,5" (Moon, Anthem). Naprawdę nie potrzebuję się bujać, kiedy 90% jazdy będzie przez lasy w Lubuskiem.

Mondraker Factor pasuje geometrią. Nie mogą znaleźć wersji z wyższym osprzętem. Modele kończą się na zestawie SRAM NX i Fox Rhythm. Dlaczego...

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Ja proponuję marina rift zone 3. http://marinbike.pl/rift-zone-3-2018-p141.html?c=58 co prawda osprzęt nie jest jakiś niesamowity ( napęd to mieszanka slx i korby fsa, hamulce deore ) ale kosztuje 9 000 zł więc jeśli coś by ci nie pasowało masz 6 000 zł na modyfikacje + jakieś jego elementy można sprzedać. Skok 120mm, koła 29, geometria jest raczej wyciągnięta. Wydaje mi się, że to dobra baza do ewentualnej rozbudowy. :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

14 kg niestety. Pewnie się pogodzę z zakupem jakiejś dobrej bazy i potem wymianą części osprzętu. Ale z ciężką ramą nie ma co zrobić. Dzięki za propozycję.

Opublikowano

A rozmiar i ile byłyś w stanie maksymalnie wyłożyć kasy za Scott Spark RC 900 PRO?

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Scotta mam obczajonego. Jest wciąż wybór sztuk z zeszłego roku w różnych promocjach. Znalazłem nawet 700 i 900 za granicą. Do lutego, może marca, przeglądam inne opcje. Potem będzie trzeba brać, bo znikną.

Widziałem tego RC 900 na OLX i to jest mój rozmiar, ale brak gwarancji sklepowej = nara. Poza tym nawet przy odpowiednich środkach wolałbym coś trwałego niż superlekkiego. Boję się, jak bardzo jest odchudzony taki wyścigowy rower.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano (edytowane)

Musieliby ostro zagrać moim zdaniem. Osprzętowo tegoroczny Spark RC 900 Team wygląda bardzo podobnie, ale z napędem GX Eagle (robiącym dodatkowe 200 gramów), za ich "obniżoną" cenę.

Scott wyraźnie zmniejszył ceny niektórych zestawów, ale i tak Giant i Kross wygrywają po cenach katalogowych. Gdyby nie -15% i większe promocje na poprzedni rocznik, w ogóle bym go nie brał pod uwagę.

Zapytałem u dealera o Gianta. Anthem Advanced na kołach 27,5" nie jest dostępny na Polskę. Szkoda, bo model 1 byłby prawdopodobnie akurat w mój budżet.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Podajesz ścieżkowce. Za długie i w większości za ciężkie.

Jak na razie na przedzie Scott Spark 710 Plus i Kross Soil 3.0 -- oba z zeszłego roku.

Opublikowano

może po prostu nie wiesz czego chcesz? Nigdy nie myślałem o np Soilu jako "prawie XC". Wymieniałeś np Fuel ex'a który znalazł się w zestawieniu - o ile na poprzedniej ramie był bardzo blisko top fuela to obecna rama jest bardziej "zjazdowa" niż poprzednia generacja remedy, który zawsze był "prawie enduro". Albo nowoczesny ścieżkowiec albo coś w stylu Neurona

Opublikowano

Albo jeździłem na Sparku i szukam podobnych rowerów -- dokładnie pomiędzy ścieżkowcem a klasycznym XC.

Opublikowano

Mamy taki aluminiowy model, o skoku 130 mm i geometrii "wycieczkowej":

https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/mtb/wycieczkowe/ground-control/  

trzy wersje wyposażenia, każdą można konfigurować, dodać lżejsze koła lub zmodyfikować przełożenia, trzy wersje malowania. 

Swego czasu nieźle oceniony w BIKE: http://www.bike-magazin.de/mountainbikes/trailbikes/test-2016--trailbikes-rose-ground-control-1/a34488.html 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Jest jeszcze Orbea Occam TR. Szkoda, że cenowo to poziom Treka...

LICZYSIĘTYLKOĘDURO
Opublikowano

Gościu nie wiesz czego  chcesz soil to bardzo długi rower a takiego nie chcesz ale wracając do tematu chyba najlepszy będzie snabb 130

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, LICZYSIĘTYLKOĘDURO napisał:

Gościu nie wiesz czego  chcesz soil to bardzo długi rower

O cały centymetr dłuższy od Sparka. Naprawdę zupełnie inna geometria. Odpadnie, bo nie widzę realistycznego sposobu, aby mu założyć manetkę blokady dampera.

Snabb jest drogi i ciężki. Spark z widelcem Fox 34 Performance (z damperem Grip3) wyjdzie trochę lżej i grubo taniej, nawet po cenie katalogowej.

Edytowane przez Andrzej Sawicki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...