Michalino Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Witam. Mam taki problem, mianowicie przy wymianie okładzin postępowałem zgodnie z procedurą. Cofnełem tłoczki i wymieniłem okładziny. Odrazu mówię, że wyregulowałem zaciskając klamkę. Problem jest zarówno z przodu jak i z tyłu. Model zacisku to avid elixir 1
Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Musisz regulować do skutku. Nie zawsze zaciśnięcie klamki ustawia zacisk dobrze. Bywa, że potrzebne są korekty ręczne. Podłóż sobie białą kartkę pod zacisk i na takim tle popatrz na odległość miedzy tarczą a klockiem i potem ustaw zacisk tak, aby było równo i dobrze.
Puncu Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 A jeżeli tarcza trze o klocki tylko w jednym miejscu to wyreguluj dokładnie w tym miejscu zacisk naciskając klamke. Na ogół ponaga.
Michalino Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Klocki ocierają po całości tarczy i nie ma miejsca na żadną regulację
Franz Mauer Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Poluzuj zacisk między tarczę i klocki wsadź kawałek blaszki tak aby można było ją potem wyciągnąć. Przyciśnij kilka razy klamkę i zaciśnięcie do momentu, gdy dokrecisz zacisk. Potem wyciągnij blaszki i powinno pomóc. Przed całą operacją wyciągnij klocki, wciśnij tłoczki i załóż klocki.
Szymon Mtb góry świętokrzy Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 To jest problem tych avidów. Wymaga to zazwyczaj większego serwisu. Trzeba rozebrać zaciski, wyjąć tłoczki, dokładnie wyczyścić, wyszlifowac papierem 2000-2500 tłoczki i ich prowednice. Zalać płynem i odpowietrzyc. Sa filmiki na YT jak dokładnie to zrobić.
Michalino Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Spróbuję jak pomoże to dam znać
dzordz Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Miałem podobny problem w starym rowerze z hamulcami Shimano .Zrobiłem tak: Demontaż zacisku z ramy.Złapałem kombinerkami jeden z tłoczków.Delikatnie klamką hamulca wypychalem drugi nie zablokowany tłoczek tak aby nie wypadł całkowicie.Przeczyszczenie boczków tłoczka wd40 i nasmarowanie olejem.Analogicznie z drugim. Trzy takie serie i tłoczki zaczęły się równomiernie wysuwać. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka A do ustawienia adapterów oraz zacisków hamulca Franz Mauer polecił mi taki gadżet:http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7136629833
dzordz Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Jakim olejem konkretnie?Do łańcucha Shimano dryWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Michalino Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Tak trochce sceptycznie jestem nastawiawiony do używania wd40 do zacisku
Andrzej Sawicki Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Mnie pomogła sztuczka "na wizytówkę". Zdejmujesz koło i klocki, rozpychasz tłoczki np. łyżką do opon, zakładasz klocki i koło, wciskasz między tarczę a klocki papier o grubości wizytówki, kilka razy ciągniesz za klamkę. To powinno nieco odsunąć klocki od tarczy. Oczywiście opóźni punkt łapania hamulców, ale naprawdę nieznacznie.
Franz Mauer Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 18 minut temu, Andrzej Sawicki napisał: Oczywiście opóźni punkt łapania hamulców, ale naprawdę nieznacznie. Nic nie opóźni. Ten zabieg ma na celu ustawienie klocków w równej odległości od tarczy. Jednak jeśli układ hydrauliczny ma jakąś wadę lub tłoczki nie działają równo to problem w mniejszym stopniu, ale może wrócić.
Gość Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Coś było bardzo nie tak z moimi hamulcami. Generalnie nówka sztuka zacisk i nówka klocki. Widziałem że w momencie zaciśnięcia delikatnie krzywi tarczę ale uznałem, że źle ustawiłem zacisk. Nic nie obcierało w trakcie jazdy więc tak jeździłem. Po kilku naprawdę ostrych zjazdach kiedy hamulce przestały praktycznie działać tylny nie wrócił do sprawności po ostygnięciu. na dodatek podczas obrotu kołem mimo niedotykania klamki piszczał jak kieliszek pocierany palcem. Po zdjęciu klocków zdębiałem lekko. Wychodziło na to, że jeden tłoczek w zacisku stał. Jeden klocek jest jak nowy a drugi zjechany do zera z jednego rogu a z drugiego wszystko z nim ok.@Kruup rozruszał felerny tłoczek, założyliśmy oryginalne żywiczne klocki i będę to obserwował. Co mogło pójść nie tak? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? @Franz Mauer spotkałeś się kiedyś z czymś podobnym ? Edytowane 23 Kwietnia 2018 przez Gość
Franz Mauer Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 36 minut temu, zibi_j1 napisał: spotkałeś się kiedyś z czymś podobnym ? Tak. Przyczyn może być kilka, ale na początek proponuję odkręcić zacisk od ramy i wyjmij klocki. Potem podpompuj trochę klamką, aby oba tłoczki się wysunęły. Gdyby któryś nie chciał to wtedy wciśniej z powrotem ten który wysuwa się bez problemu i zablokuj trytką. Jak już bedzie zablokowany to ponownie podpompuj klamką, aby wyszedł drugi. Tylko ostrożnie, aby tłoczek nie wypadł i nie rozszczelnił się układ hamulcowy. Gdy już wyjdą oba to przeczyść je i delikatnie przesmaruj. Nastepnie parę razy wciśnij i wypchnij. Może chodzi o jakiś niewielki syf, który przyblokował tłoczek. Przy ustawianiu hamulca warto zapotarzyć się w taki breloczek jak na zdjęciu - pozwala on podczas ustawiania zacisku zachować równą odległość obu klocków od tarczy haulcowej. Używam i robi robotę na 100%. Drugą przyczyną może być źle odpowietrzony układ i wówczas zdarza się, że jeden tłoczek działa prawidłowo, a drugi figluje lub nie działa w pgóle. Przelej ponownie hamulec. Z tylnym jest duży kłopot z uwagi na zdecydowanie dłuższy przewód, wiec łatwiej o błąd. Najlepiej za wszelką cenę przy odpowietrzaniu ustawić rower w taki sposób, aby przewód szedł pionowo w dół,bo ewentualne pęcherzyki powietrza pójdą w górę przez odpowietrznik lamki. Trzecia przyczyna - może najrzadziej baran pod uwagę, ale...te hamulce mają tłoczki z tworzywa sztucznego, co przy długim zjeździe może sprzejać ich przegrzewaniu się i zakleszczaniu (tj. nierównej pracy). Jeśli uda Ci się wszystko doprowadzić do stanu normalnej używalności to podczas hamowania używaj hamulców impulsowo oraz z uwzględnieniem hamowania tyłem i dohamowywania przeodem, aby mniej więcej równomiernie rozłożyć obciążenie na oba zaciski.
Gość Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Wygląda na to że teraz jak je Krupp rozruszał to wszystko jest ok. Będę obserwował ich prace i w razie problemów interweniował. Szkoda tylko nowiutkich półmetalicznych okładzin @Franz Mauer Powiedz mi ile mm mogę te tłoczki bezpiecznie wysunąć ? (nie wiem jakiej są długości). Dzisiaj oddaję rower na serwis. Tylne koło wg mnie kwalifikuje się do wymiany a w przednim pora skontrolować szprychy i delikatnie je wycentrować. Chyba już się ułożyło i niektóre wydają się lekko luźne.
dzordz Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Coś było bardzo nie tak z moimi hamulcami. Generalnie nówka sztuka zacisk i nówka klocki. Widziałem że w momencie zaciśnięcia delikatnie krzywi tarczę ale uznałem, że źle ustawiłem zacisk. Nic nie obcierało w trakcie jazdy więc tak jeździłem. Po kilku naprawdę ostrych zjazdach kiedy hamulce przestały praktycznie działać tylny nie wrócił do sprawności po ostygnięciu. na dodatek podczas obrotu kołem mimo niedotykania klamki piszczał jak kieliszek pocierany palcem. Po zdjęciu klocków zdębiałem lekko. Wychodziło na to, że jeden tłoczek w zacisku stał. Jeden klocek jest jak nowy a drugi zjechany do zera z jednego rogu a z drugiego wszystko z nim ok.[mention=2351]Kruup[/mention] rozruszał felerny tłoczek, założyliśmy oryginalne żywiczne klocki i będę to obserwował. Co mogło pójść nie tak? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? [mention=1194]Franz Mauer[/mention] spotkałeś się kiedyś z czymś podobnym ? Też tak miałem.Jak naprawiłem opisałem kilka postów wyżej.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 32 minuty temu, dzordz napisał: Też tak miałem. Jak naprawiłem opisałem kilka postów wyżej. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka dzięki. Powiedz mi jakiej długości są te tłoczki ? ile mm mogę go bezpiecznie wysunąć żeby nie wypadł ?
dzordz Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 U mnie na Shimano to ok 1cmWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Franz Mauer Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Nie musisz wysuwać ich zbyt mocno. Być może wypychając sam zobaczysz pierścień brudu lub ślad po oleju. Wówczas delikatnie szczyścisztłoczki z zewnątrz. Lekko smarujesz smarem lub olejem. Parę razy wciskasz i wypychasz tłoczki, po czym wycierasz szmatką tłoczki do sycha i po temacie
dzordz Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Bardzo możliwe że u mnie zwyczajnie pomogło samo rozruszanie tłoczków.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Michalino Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2018 U mnie w hamulcu przednim wysuwa sie tylko jeden tłoczek po przepchnięciu płynu
PeKa Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 No to dokładną "procedurę" masz podaną wyżej, do dzieła!
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 zakupiłem polecany breloczek. Jak tylko rower wróci z serwisu wyczyszczę tłoczki i ustawię zacisk jeszcze raz.
Michalino Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2018 (edytowane) Brunox deo nada sie do przeczyszczenia? podobno jest neutralny dla uszczelek a daje ślizg Edytowane 24 Kwietnia 2018 przez Michalino
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się