Skocz do zawartości

bieżnia dolna


bruno824

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam stery polzintegrowane, po ich montażu misek itd, zauważyłem ze między dolna miska a bieżnia jest szpara około 2-3mm? Z tego co widzę to wszystkie rowery mają dopasowane dolne miski z bieżnia/ amorem. Czy coś jest nie tak ? Co mogę zrobić ?          Ponizej fotka, stery to Accent HSI SAIR

qwe.jpg
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Puncu napisał:

Ale bieżnia nie dochodzi do korony? Czy mimo tego że jest nabita masz szczeline?

Wysłane z mojej Nokii 3310
 

Mimo tego, że jest nabita bieżnia do końca powstaje właśnie taka szpara.

2 godziny temu, suchy napisał:

Nie wiem czy dobrze widzę na tym zdjęciu...ale chyba pozostała na rurze sterowej widelca dolna bieżnia po zwykłych sterach zewnętrznych....

Czy amor pochodzi z innego roweru?

Stery montowałem nowe Accent HSI SAIR, mam wrażenie jakby ta bieżnia nie mogła wskoczyć w to łożysko.. nie wiem czemu ? jest możliwe aby bieżnia była nieodpowiednia? Rower składam, więc każda część jest osobno kupowana

1 godzinę temu, Franz Mauer napisał:

Być może coś tam siedzi jak wypatruje @suchy. Dziwne bo już sporo wsadzileś tego amora i na sam koniec coś blokuje. W górnej części główki ramy nic Ci nie blokuje? 

Właśnie u góry nic nie blokuje tylko na dole blokuje... tak jakby ta bieżnia się nie wpasowała w stery maszynowe.. :(

Edytowane przez bruno824
błąd
Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, bruno824 napisał:

Stery montowałem nowe Accent HSI SAIR, mam wrażenie jakby ta bieżnia nie mogła wskoczyć w to łożysko.. nie wiem czemu ? jest możliwe aby bieżnia była nieodpowiednia? Rower składam, więc każda część jest osobno kupowana

Ale stery kupiłeś osobno i osobno bieżnię? Zwykle w komplecie ze sterami jest pasująca do nich bieżnia.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Puncu napisał:

A wszystko kręci się gładko? Jeżeli tak to pojeździć trochę, powinna się sama dobić.

Dokładnie. Ja tak ostatnio miałem ze sterami ahed że 2 razy je później dokręcałem bo po pierwszych jazdach się jeszcze dobiły ;)

 

Odnośnik do komentarza
Dnia 30.10.2017 o 20:15, Zalas napisał:

Dokładnie. Ja tak ostatnio miałem ze sterami ahed że 2 razy je później dokręcałem bo po pierwszych jazdach się jeszcze dobiły

Nie wiem jak ze sterami innych marek, ale na accentch bardzo duzo jeżdżę, na różnych amorach i powiem szczerze nigdy nie miałem takiej sytuacji, żeby coś nie pasowału lub trzeba coś dobić. Stery tej marki są bardzo porządnie wykonane i raczej nie doszukiwałbym się możliwości dobicia.

A takie podstawowe pytanko...czy może nie założyłeś odwrotnie dolnego łożyska, bo ono jest profilowane, tzn inny ma profil pasujący do bieżni w główce a inny na bieżnni osadzonej na rurze sterowej.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli bieżnia amortyzatora i ta co siedzi w ramie to prawidłowy komplet to nic nie zrobisz - tak ma być, ale wygląda to dziwnie i chyba najlepiej rozebrać i sprawdzić jak na łożysku siedzi bieżnia która aktualnie jest nabita na rurę sterową, zestawy ktoś kompletuje mogła zajść pomyłka.

Kolega suchy ma rację czasem można zainstalować odwrotnie łożysko ; )

 

 

Odnośnik do komentarza

Zmierz średnicę sterówki i sprawa będzie wyjaśniona. Kupno samej dolnej bieżni nie koniecznie jest wskazana chyba, ze znajdziesz identyczną ale ja bym jednak zalecał wymianę całych sterów. Wrzuć fotki jak możesz.

Odnośnik do komentarza

Przy zablokowanym przednim hamulcu wyczuwalne luzy podczas próby poruszania rowerem w przód i tył czyli wymiana całych sterów ?

Rower już 10 letni... Znalazłem oznaczenie sterów : VP-A77C i są w internetach

Jak wybić stare miski?

201804082436.jpg

201804082437.jpg

201804082438.jpg

201804082439.jpg

Edytowane przez Misterrajt
Odnośnik do komentarza

Jak wybić... Najlepszy byłby wybijak (na allegroszu znajdziesz za 50 zł) ale jak posłużysz się kawałkiem pręta i naprawdę delikatnie po pół milimetra z każdej strony będziesz wybijał miski to chyba się nic nie stanie ale podkreślam chyba. Rama widzę aluminiowa więc przy opcji nr 2 musisz być naprawdę ostrożny żeby nie odkształcić główki ramy. Na upartego wybijak do sterów można wykonać samodzielnie, bo to bardzo proste urządzenie. Poszperaj w necie jak zrobić wybijak samodzielnie.

Wymiana sterów to będzie najrozsądniejsza opcja. 10 lat wiec miały prawo się zużyć. Nową dolną bieżnią prawdopodobnie luzu byś nie skasował. Wyrobiona może być także miska i łożysko.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Się zastanawiam. Ostatnio jeżdżę dużo. Waga też spora - ok 90 kg. Boczne mazurskie drogi często poniszczone i pagórkowate - można śmignąć z dużą prędkością po tych wyrwach - może jednak jakiś amorek, którego nigdy nie posiadałem?

Odnośnik do komentarza

Bieżnia dolna wyrobiona, ale mechanik rowerowy dokręcając grzybka od góry i regulując śruby na mostku - zlikwidował luz ...

Tak to bywa z poradami przez internet, ale stery może kiedyś się przydadzą..

 

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Misterrajt napisał:

Bieżnia dolna wyrobiona, ale mechanik rowerowy dokręcając grzybka od góry i regulując śruby na mostku - zlikwidował luz ...

Tak to bywa z poradami przez internet, ale stery może kiedyś się przydadzą..

 

Masz żal do Internetu? :) 

Uszkodzenia bieżni nie da się zlikwidować dociągając śrubę. Można w ten sposób na jakiś czas przytłumić objawy. I więcej tu da nowy smar, niż dokręcanie śrub.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...