Skocz do zawartości

Merida BIG. NINE 500 LITE - czy warta swej ceny


robertp

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zakupu Meridy BIG. NINE 500 LITE ale sam nie wiem na ile sama rama ( w porównaniu ze "zwykłą"  BIG. NINE 500 ) jest warta dołożenia paru stówek do "zwykłej" Meridy BIG. NINE 500. Osprzęt praktycznie ten sam. Rama jednak nowocześniejsza, bardziej perspektywiczna do rozbudowy.

Warto zainwestować w ten model?

Opublikowano

Ja widze 700 stówek róznicy teraz. Opłaca się

  • Lubię to! 1
Opublikowano

To wszystko zależy od tego czy będziesz chciał w niego wsadzić pieniądze w przyszłości jak złapiesz bakcyla :)

Sam aktualnie przymierzam się do roweru i wybiorę właśnie Meride w wersji Lite ze względu na to, że w tej cenie otrzymujesz już sztywną oś Boost z tyłu co jest bardzo przyszłościowe. Nie mogę sobie pozwolić na kupno roweru ze wszystkimi wodotryskami, ale w tej cenie jest to wspaniała lekka rama do rozbudowy.

Wersje bez lite dostajesz 700zł taniej bo jest starsza technologicznie co nie znaczy, że dużo gorsza - kupując rower żeby mieć i jeździć to idealnie.

Opublikowano
1 godzinę temu, dejnus napisał:

Wersje bez lite dostajesz 700zł taniej

ciągle piszecie o cenach katalogowych, a kto w takich cenach kupuje :P ?

Opublikowano

Rower zapewne na parę lat. Nie jeżdżę maratonów. Rocznie około 5tyś przejechane. Na 500 LITE patrze ze względu na nowocześniejszą ramę.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Jeśli Ci się rama podoba to kupuj, później sobie całą resztę wypasisz :-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 4.04.2018 o 20:23, lukster52 napisał:

Ja widze 700 stówek róznicy teraz. Opłaca się

Z tego co widzę na stronie producenta różnica między Lite a zwykła to 100gram różnicy. Czy to poważnie się opłaca ?

Opublikowano
W dniu 22.04.2018 o 09:17, Mateusz90 napisał:

Z tego co widzę na stronie producenta różnica między Lite a zwykła to 100gram różnicy. Czy to poważnie się opłaca ?

A kto jest takim prosem żeby patrzeć na wage. Głównie chodzi o nowsze technologie i sztywną oś w ramie.

Opublikowano

Chodzi o sztywną oś w nowym standardzie, a niższa waga jest przy okazji. Tył roweru będzie stabilniejszy i wejdą do niego grubsze opony.

Opublikowano

To w wersji standardowej nie ma sztywnej osi? I jakie technologie ? Chcial bym wiedziec dokladnie za co doplacam bo też się napaliłem na ta meridke ale cena ciężka ;)

Opublikowano
24 minuty temu, Mateusz90 napisał:

To w wersji standardowej nie ma sztywnej osi? I jakie technologie ? Chcial bym wiedziec dokladnie za co doplacam bo też się napaliłem na ta meridke ale cena ciężka ;)

......... wszystko masz napisane w specyfikacji czy ma sztywną oś czy nie. Technologie zastosowane również są opisane przez producenta. Na forum możemy pomóc udzielając subiektywnych opinii ale nie wyręczać w czytaniu :P

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Dobra ogarniam, sory za takie pytania. Faktycznie i nie tylko ośką sie różnią,ale wygładzane spawy, napicie linek wew. prowadzonych itd. I sądzicie poważnie ze jest to warte 7setek? Nie chce długo juz ramy zmieniac a od 3 tygodni wertuje fora itd. bo szukam nowej maszyny najlepiej na dwóch blatach. Do 4,5 tyś jest szerki wybórale czy przebijają Nine ? 

Bez owijania w bawełnę,warto? Naprawdę warto?

Opublikowano

Jeżeli masz zamiar kupić rower z perspektywą 3 lata + to według mojej opinii jak najbardziej warto. Jeżeli masz zamiar tylko wkręcić się i nabrać zajawkę i za rok sprzedać wtedy weź tańszą opcję. 

Podstawowa Merida ma ramę wykonaną w technologii: "Produkcja giętych rur metodą mechanicznego tłoczenia rur na gorąco."

Wersja LITE: Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. 

Pamiętaj proszę że kupując rower kupujesz tak naprawdę ramę (to tworzy producent), a reszta komponentów jest dobierana od innych firm. Tutaj ewidentnie masz inną technologię samej produkcji, kwestia wykonania (spawy) oraz standardy - np. prowadzenie linek, sztywna ośka. 

O ile może w pierwszych 2 tyg nie odczujesz żadnej magicznej właściwości - to jest normalne gdyż jak przesiadasz się ze "starego" roweru to KAŻDY nowy zakup będzie WOW i SUPER i będziesz zachwycony o tyle jak napisałem we wstępie w dłuugiej perspektywie w miarę ilości km docenisz wyższy model. Obstawiam że za 4-5 lat siedząc w fotelu stwierdzisz że te 7 stowek było tego warte:) Poza tym targuj się w sklepie, może coś opuszczą, w końcu mówimy o cenach katalogowych.

Opublikowano

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź!

Oj tak na dłużej 3+ spokojnie :) A bakcyla złapałem już dawno, Walbrzyskie góry zrobiły swoje. Z ostatnim moim przyjacielem spędziłem prawie 6lat więc i ten mam zamiar pieścić i doceniać dłuższy czas. Przekonałeś mnie, dziekuje :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Nie mogę znaleźć na stronie Meridy, ale czy czasem nie jest tak, że w 2018 wersja 500 lite ma support pressfit a zwykła 500 standardową gwintowana mufę? za wiele 500 i 500 lite już nie pozostało w sklepach i mało który daje rabat więcej niż 10% - chyba, że słabo szukam.

Edytowane przez Yacko
Opublikowano

tak jest, pressfit w lite w 500 miski wkręcane....

Opublikowano
3 minuty temu, Michal2008 napisał:

tak jest, pressfit w lite w 500 miski wkręcane.... 

Dzięki za info, jakoś na stronie Meridy nie mogłem tego znaleźć, a dla mnie niestety pressfit to jednak minus, choć rama lite podoba mi się bardziej. Trudny wybór.

Opublikowano
13 minut temu, Yacko napisał:

Dzięki za info, jakoś na stronie Meridy nie mogłem tego znaleźć, a dla mnie niestety pressfit to jednak minus, choć rama lite podoba mi się bardziej. Trudny wybór.

Można już kupić skręcany pressfit (Token Ninja) i po problemie.

Opublikowano
Godzinę temu, Yacko napisał:

pressfit to jednak minus,

 

Godzinę temu, Sziva napisał:

skręcany pressfit

nie wiem o co chodzi? będzie się coś działo wymieniasz na nowy i jeździsz dalej. A wszyscy się tym podniecają, myślę że większość opiera tylko swoje opinie na tym co wyczytają w necie nigdy nie mając roweru z pressfitem :P ale co ja tam wiem.

Opublikowano
1 minutę temu, Michal2008 napisał:

 

nie wiem o co chodzi? będzie się coś działo wymieniasz na nowy i jeździsz dalej. A wszyscy się tym podniecają, myślę że większość opiera tylko swoje opinie na tym co wyczytają w necie nigdy nie mając roweru z pressfitem :P ale co ja tam wiem.

Chodzi o łatwość wymiany. Lepiej jest coś odkręcić niż wybić. 

Opublikowano
39 minut temu, Sziva napisał:

Chodzi o łatwość wymiany.

to już trochę lepsze określenie, w sumie jak ma się przyrządy do wymiany to też bajka. I moim zdaniem określanie pressfitu PROBLEMEM to trochę przesada. 

Opublikowano

PressFita się nie wbija :P

Też uważałem, że PF to kupa, dopóki nie stanąłem przed koniecznością samodzielnego demontażu. Po tym stwierdzam, że jest to bajecznie proste, z narzędziem z Casto za 9PLN :P

Opublikowano
8 minut temu, PeKa napisał:

PressFita się nie wbija :P

Też uważałem, że PF to kupa, dopóki nie stanąłem przed koniecznością samodzielnego demontażu. Po tym stwierdzam, że jest to bajecznie proste, z narzędziem z Casto za 9PLN :P

Ja pisałam o wybiciu, bo montaż to pewnie wprasowanie za pomocą dwóch podkładek, śrub i pręta gwintowanego z Casto ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...