Skocz do zawartości

Wybór kół do Gravela Ryde VS Stans? A może DT?


GrochowaMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jak myślicie, ta słona dopłata do kół na obręczach Stansa jest opłacalna?

http://allegro.pl/kola-ryde-edge-r-25-disc-d771-d772-gravel-nowosc-i7262508332.html

http://allegro.pl/kola-przelajowe-gravel-ztr-grail-1710g-nowosc-i7089853472.html

Koła mają latać w Gravelu czyli szosa, szutry, lasy, kamienie. Wszystko jak leci. Jeździec 95 kilo. A może po taniości NOvatec i DT z Daveo?

https://daveo.pl/kola_novatec_d41xdt_r460discpillar-1335i

Edytowane przez GrochowaMTB
Opublikowano

To chcesz lepsze koła, czy chcesz po taniości? Wiem, że nie dostałeś szczytu techniki w rowerze, więc prawie każde będą lepsze. Ale moim zdaniem warto od razu zainwestować ile tylko się (realistycznie) da. Każdą oszczędność będziesz potem sto razy rozważał. Zgadnij, skąd wiem. ;)

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, Andrzej Sawicki napisał:

To chcesz lepsze koła, czy chcesz po taniości? Wiem, że nie dostałeś szczytu techniki w rowerze, więc prawie każde będą lepsze. Ale moim zdaniem warto od razu zainwestować ile tylko się (realistycznie) da. Każdą oszczędność będziesz potem sto razy rozważał. Zgadnij, skąd wiem. ;)

Tak. Wychodzę z tego samego założenia i tak, nakupowałem się już badziewia i nie chcę więcej. Tylko czasami dopłata jest jak najbardziej sensowna i za dopłatą idą konkretne lepsze właściwości i wtedy jak najbardziej. Czasami jedynie płaci się za znaczek i lepsze postrzeganie marki. Zupełnie nie znam się na temacie kół. Nie chcę też kupić czegoś na wyrost. Stąd pytanie. Koła z obręczą Stansa i ryde mają taką samą piastę, te najtańsze mają nieco innego Novateca - lżejszy, ale pewnie delikatniejszy. Potrzebuję trzeźwej i bezstronnej oceny sytuacji osoby która coś o kołach wie :)  Generalnie jak trzeba kupić droższe to kupię. Najwyżej miesiąc przełożę zakup :) 

A jeszcze dorzucił bym zatem jedne koła na komponentach DT: 

https://daveo.pl/kola_dt_350_spdt_r460dcomp_race-1039i

https://daveo.pl/kola_szosowe_dt_350rr511dcomprace-1351i

 

Edytowane przez GrochowaMTB
Opublikowano (edytowane)

To ja też poczytam mądrzejszych. Mam rok na ogarnięcie tematu, zanim się budżet na zabawki odświeży. ;) Tobie proponuję dokładnie określić budżet, a na pewno coś się znajdzie.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Budżet od 1000 zł do 1500 maksymalnie ale miło by było znaleźć się po środku stawki.

Opublikowano

Wojczal ma w zasadzie to samo co w Daveo. Składają z tego samego mniej więcej. Za tysiąc jest najtańsza obręcz DT i i piasta Novatec. Za trochę więcej ok 1200 dokładają piasty DT350, za 1500 piasty DT i obręcze DT model wyżej. to jakby nie rozwiewa moich wątpliwości. Zaproponują to czym po prostu handlują czyli DT :)

Opublikowano

Jeśli ważysz 95kg, to kół na dokładnie taką masę bym nie brała. Odpada więc ta opcja: https://daveo.pl/kola_dt_350_spdt_r460dcomp_race-1039i i ta https://daveo.pl/kola_novatec_d41xdt_r460discpillar-1335i

Z pozostałych mamy koła DT za 1499 złotych 1740g i max 110kg https://daveo.pl/kola_szosowe_dt_350rr511dcomprace-1351i

oraz Stans za 1449 1710g i max 112kg http://allegro.pl/kola-przelajowe-gravel-ztr-grail-1710g-nowosc-i7089853472.html

W przypadku DT mamy szprychy w systemie straightpull, co podobno daje większą sztywność i piasty cieszące się dobrą opinią. Gdybym miała wybierać dla siebie, to wzięłabym zestaw DT.

@Franz Mauer zajrzyj proszę do tego tematu - może Ty coś jeszcze podpowiesz.

Opublikowano

Też brałbym zestaw DT 460/350. W miarę lekkie i mocne obręcze przystosowane do opon tubless. Piasty może nie superlekkie ale niezawodne i pancerne. No i zawsze rachet z tyłu. Szprychy zmieniłbym na Dt comp. Pilary nie są złe ale jak składałbym to wolałbym wszystko od jednego producenta.

Opublikowano

Czyli raczej pełen komplet od DT. To jeszcze kwestia czy 460 jest wystarczające czy 511? Wojczal dla tych 460 podaje limit 110 kg ale w Daveo podają 95.

Opublikowano

DT dla 460 podaje limit 110kg, także może ograniczeniem są tu szprychy.

Opublikowano

Z praktyki wiem, że nie ma sensu ładować piasty DT SWISS do przedniego koła. Novatec są wystarczająco mocne i dobre i sprawdza się równie świetnie jak DT SWISS, a przy tym są tańsze. Oczywiście szedłbym w najnowszy model. Na tył już stawiałbym na DT SWISS 350. Są niezawodne i nieśmiertelne. Obręcz to już kwestia gustu, ale dla uzyskania odpowiedniej sztywności koła stawiałbym na proste szprychy. Ma to dodatkowy walor,bo można uzyskać dużą sztywność koła przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wagi,bo wówczas można zastosować obręcz o mniejszej ilości szprych. Przy zastosowaniu płaskich szprych dodatkowo uzyskasz większa aerodynamikę. Jestem fanem DT SWISS i obecnie mam zestaw do MTB na szerokich obręczach DT SWISS XM421, piastach DT SWISS 350 i płaskich prostych szprychach SAPIM CX-DELTA. Przy mojej wadze 105kg są jak drewniane koła w pojeździe Freda Flinstona ;)

Podawaną dopuszczalną wagą bym się do końca nie przejmował,bo podawana jest dla obręczy, a sztywność i wytrzymałość koła idzie z rodzaju szprych, ich ilości i sposobu zaplotu.

Skupiłbym się na piastach i szprychach, a za resztę pomyślałbym o obręczach :)

Jeśli jednak zdecydujesz się na szprychy i piasty tradycyjne to SAPIM D-Light. Są sztywne, mocne i lekkie. 

Opublikowano

@Franz Mauer  Czyli jeśli ważę w okolicach 95 plus ewentualny bagaż i zależy mi na dużej niezawodności i trwałości (obecne piasty to mordęga, ciągle łapią luzy) i rozsądnej cenie :) to:

1. Piasta DT350 (dał bym już i z przodu - jestem trochę takim pedantem)

2. Proste szprychy Sapim D Light

3. Obręcz DT 460 lub 511? Tu mam wątpliwości. Czym różnią się obie obręcze? Potrzebuję tej lepszej czy to już raczej do sportu? Widzę, że ta 511 jest bardziej stożkowa (aerodynamika?) Na Gravelu i tak rzadko pędzę powyżej 30 km/h Częściej walczę ze sporymi górami i męczę się na podjazdach.

Opublikowano

Ad. 1 ja też tak mam 😉

AD. 2 Obawiam się, że nie ma szprych prostych D-Light. Za to możesz wybrać cieniowania okrągłe lub płaskie aerodynamiczne. Wybór w zależności od budżetu duży : DT Swiss, CN Spoke, Sapim, Pillar. Ja w swoim MTB mam SAPIM CX-DELTA. Są płaskie. 

AD. 3 obie obręcze są bardzo zbieżne. Najprawdopodobniej z uwagi na wyższy stożek w RR511 wzrosła wytrzymałość tej obręczy. Podawana waga to 130 kg w stosunku do 110kg przy r460. Mocniejsza obręcz pozwala na zwiększenie siły naciągu szprych, a zatem i uzyskanie większej sztywności koła. To już kwestia wyboru i przeznaczenia. 

Opublikowano
3 godziny temu, GrochowaMTB napisał:

 

3. Obręcz DT 460 lub 511? Tu mam wątpliwości. Czym różnią się obie obręcze? Potrzebuję tej lepszej czy to już raczej do sportu? Widzę, że ta 511 jest bardziej stożkowa (aerodynamika?) Na Gravelu i tak rzadko pędzę powyżej 30 km/h Częściej walczę ze sporymi górami i męczę się na podjazdach.

Tak się zastanawiam nad moim zestawem i  i na pewno kupię piasty DT 350 ale obręcze chyba kupię X 392.  Chcę mieć oczkowane dlatego wybiorę te 392 lub coś podobnego.

Opublikowano

Wygląda na to, że skończy się na tych kołach

https://daveo.pl/kola_szosowe_dt_350rr511dcomprace-1351i

Tylko zamiast obręczy RR511 będzie R520. To taka sama obręcz tylko szersza - z związku z tym, że będą jednak szersze opony stosowane 42mm. Podobno szersza obręcz pomaga oponie bardziej optymalnie się ułożyć. Nie zwiększa to oporów toczenia natomiast poprawia zdecydowanie kontakt opony z podłożem. Tyle teorii mi przekazano w sklepie.

Generalnie polecono obręcze te lepsze ze względu na możliwe dopakowanie roweru bagażem.

Pytałem się u wojczala jeszcze o koła ale na samych kołach jest ok 170 złotych droższy.

Opublikowano

Jeśli ktoś śledzi wątek to zmiana nieco koncepcji. Już wszystko zamówione.

Piasty DT 350, Szprychy DT i obręcze R500 z serii crossroad. Obręcz dedykowana pod rowery tupu gravel, turystyczne, przełajowe. Kompromis pomiędzy ceną a wagą i niezłą wytrzymałością.  Koszt 1389 zł wraz z wentylami i taśmami pod notubes.

Opublikowano

Nie wiem czy to kogoś interesuje, ale jestem poi pierwszych jazdach na nowych kołach. Tak jak wcześniej napisałem. Stanęło na kompromisie i obręczy DT R500 Crossroad, prostych szprychach i piastach DT350. Piasty kręcą się fantastycznie w porównaniu do oryginalnych Speca. Nie ma porównania. łożyska chodzą cicho i gładko. Koło puszczone kręci się i kręci. Zrobiłem na kołach kilka naprawdę trudnych obfitujących w podjazdy i kamieniste odcinki kilometrów i wszystko ok. Odczucia są takie oczywiście, że jest szybciej i lepiej się przyspiesza i dobry komfort (bez dętek) oraz.... jakby lepsza przyczepność. Rower lepiej trzyma się zakrętu. Margines bezpieczeństwa trochę się przesunął. Ale to pewnie kwestia wyrzucenia dętki. Ale odczucia odczuciami a cyfry mówią prawdę. Na stravie od razu poprawiłem swoje czasy (niemal wszędzie uzyskałem Personal Record) mimo, że nie ścierałem się jakoś szczególnie. Na niektórych odcinkach dosyć mocno podbiłem te rekordy - np z 9 minut na 7 mimo, że byłem już zmęczony i nadkruszony ;)  W turystyce nie o czasy chodzi. Ale jeśli są lepsze czasy znaczy się, że przy dłuższych dystansach będzie mniej zmęczenia.

Jedna nauczka. Nowe koła, mleko i stare opony - to musiało mieć przykre konsekwencje. Opony okazały się sitem. Poprzecinane, poprzecierane w wielu miejscach. Pierwsza porcja mleka w jednej oponie poszła w podłogę garażu. Trzeba było zalewać drugi raz umiejętnie dozując ciśnienie i czekając aż wszystkie dziury się uszczelnią. Kolejnego dnia złapałem jednego jeszcze kapcia (boczne przetarcie, które puściło) i właściwie to pewnie w oponie nie ma już mleka. Na weekend zamówiłem nowe opony Panaracery. Bolesne to bo sztuka 165 złotych. Ale nie ma wyjścia. Nie mleczcie opon, które swoje już przeszły chociaż wyglądają nie najgorzej :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Do kół dokupiłeś zaciski DT Swissa czy na oryginalnych jeździsz? Bębenek zmieniałeś czy już dołożyli w zestawie?

Opublikowano
Dnia 17.04.2018 o 18:10, Pitt35 napisał:

Do kół dokupiłeś zaciski DT Swissa czy na oryginalnych jeździsz? Bębenek zmieniałeś czy już dołożyli w zestawie?

Nie mam zacisków tylko sztywne osie. Bębenek jest oczywiście w piaście - w momencie zakupu wybieramy czy pod standard Shimano czy pod standard SRAM XD. Właściwie było wszystko gotowe, tylko przekręcić tarcze, kasetę i przełożyć opony.

Gdybym jednak miał w rowerze standard QR i inwestował w nowe koła to od razu kupił bym sztywne osie do niego. Jest taki patent zastępujący szybkozamykacz czyli sztywna ośka 10 i 9 mm wchodząca w miejsce standardowej. Ten patent musi obsługiwać piasta - trzeba odpowiednią zamówić. Wiąże się to z jakąś tam dodatkową dopłatą (niewielką) a podobno jest korzyść jeśli chodzi o sztywność połączenia rama - piasta. Sam nie spróbowałem tego więc nie będe tu się kategorycznie wypowiadał.

Mam jeszcze pytanie - czy ktoś ściągał naklejki DT z obręczy? Czym to zrobić aby nie napaćkać? Aby nie porysować i aby nie było śladu? Nie lubię jeździć z metkami :)

 

Opublikowano
5 minut temu, GrochowaMTB napisał:

Nie mam zacisków tylko sztywne osie. Bębenek jest oczywiście w piaście - w momencie zakupu wybieramy czy pod standard Shimano czy pod standard SRAM XD. Właściwie było wszystko gotowe, tylko przekręcić tarcze, kasetę i przełożyć opony.

Gdybym jednak miał w rowerze standard QR i inwestował w nowe koła to od razu kupił bym sztywne osie do niego. Jest taki patent zastępujący szybkozamykacz czyli sztywna ośka 10 i 9 mm wchodząca w miejsce standardowej. Ten patent musi obsługiwać piasta - trzeba odpowiednią zamówić. Wiąże się to z jakąś tam dodatkową dopłatą (niewielką) a podobno jest korzyść jeśli chodzi o sztywność połączenia rama - piasta. Sam nie spróbowałem tego więc nie będe tu się kategorycznie wypowiadał.

Mam jeszcze pytanie - czy ktoś ściągał naklejki DT z obręczy? Czym to zrobić aby nie napaćkać? Aby nie porysować i aby nie było śladu? Nie lubię jeździć z metkami :)

 

Suszarką, grzejesz i ładnie odchodzą.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, SpiderMAN napisał:

Suszarką, grzejesz i ładnie odchodzą.

Żebym ja miał suszarkę :) Muszę pogadać z koleżankami, może któraś mi pożyczy ;) Ale dzięki, tak uczynię :)

 

Dnia 17.04.2018 o 18:10, Pitt35 napisał:

Do kół dokupiłeś zaciski DT Swissa czy na oryginalnych jeździsz? Bębenek zmieniałeś czy już dołożyli w zestawie?

To jest taki wynalazek. Gdybym miał w ramie standardowy montaż QR to pakował bym tylko coś takiego...

Edytowane przez GrochowaMTB
Opublikowano
5 godzin temu, GrochowaMTB napisał:

Nie mam zacisków tylko sztywne osie.

Sorry źle się wyraziłem myślałem o osiach a napisałem zaciski. Chodziło mi czy zostawiłeś oryginalne osie czy kupiłeś DT Swiss. 

Opublikowano
13 godzin temu, Pitt35 napisał:

Sorry źle się wyraziłem myślałem o osiach a napisałem zaciski. Chodziło mi czy zostawiłeś oryginalne osie czy kupiłeś DT Swiss. 

Tak, osie zostawiłem. W sumie to chyba są całkiem ok. Do kół nie było osiek. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

GrochowaMTB,  a jaki to patent na wymianę QR na sztywne ośki i jakie modele 350 DT do tego zamówić? Zastanawiam się nad złożeniem podobnych kół do Twoich 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...