kbn Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Cześć, za tydzień czeka mnie pierwszy przegląd po 300 km jazdy i chciałbym się dowiedzieć co on obejmuje. Jest to całościowy przegląd roweru? Czy tylko jakieś podstawy tylko w celu podbicia gwarancji? Pytam, ponieważ sam podczas jazdy na rowerze już zauważyłem, że koła są do wycentrowania, przerzutki do wyregulowania i łańcuch + kaseta jest do umycia i wysmarowania, ponieważ początkowo łańcuch był zbyt mocno nasmarowany i łapią się do niego wszystkie brudy (piasek itp.). Czy to wszystko zostanie wykonane w ramach przeglądu? Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Marek Karnecki Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Przed oddaniem ( co na pewno masz w karcie gwarancyjnej ) do przeglądu należy rower umyć, wyczyścić - nikt go nie będzie mył na pewno w warsztacie 1
Gość Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Sporo zależy od serwisu ale to zazwyczaj ściema dla podbicia gwarancji.Przerzutki Ci wyregulują.Rower oddaj umyty bo możesz zostać naliczony za taką usługę jeśli oddasz w stanie uniemożliwiającym czynności serwisowe. Poza tym to kwestia kultury. Przed dentystą też się zęby myje.Koła to śliski temat. Jeśli się lekko rozcentrowały mogą podciągnąć. Ale jeśli stwierdza że to z Twojej winy usługa również będzie płatna.
Krystiano Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Bardzo dużo zależy od serwisu, ich podejścia oraz tzw "renomy" i ludzkiego obeznania z tematem. Jak kupowałem w styczniu rower to podczas zakupu sprzedawca powiedział żebym nie dziwił się i nie martwił kiedy koła dostaną centrę bo to bardzo normalne że po fabrycznym złożeniu kiedy dostaną naprężeń mogą nyple inaczej się ułożyć i oni to wszystko robią w ramach przeglądu i opłaty - u mnie 50zł. Podczas zakupu miałem jasno powiedziane że przegląd obejmuje: sprawdzenie dokręcenia wszystkich śrub centrowanie koła o ile potrzeba regulacja hamulców i przerzutek sprawdzenie luzów na sterach i piastach Tyle teoria.....bij, zabij a nie powiem Tobie czy nawet 10% tego zrobili bo na szczęście nie było co robić (tzn. według mnie jak go oddawałem) 1
martinb3 Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Przejechałeś 300 km ani razu nie czyszcząc i niesmarując napędu i pytasz czy ci serwis to ogarnie?! a jak naprawiasz auto u mechanika to też mechanik je myje przed naprawą? A tak na poważnie to czynności ekspoatacyjne są na twoich barkach i radził bym umyć rower i wyczyścić napęd przed wizytą. W wiekszości serwisów taki przegląd to formalność, sprawdzą śruby, wyregulują przerzutki, sprawdzą hamulce i kasa musi się zgadzać.
Marek Karnecki Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 12 minut temu, Krystiano napisał: Bardzo dużo zależy od serwisu, ich podejścia oraz tzw "renomy" i ludzkiego obeznania z tematem. Jak kupowałem w styczniu rower to podczas zakupu sprzedawca powiedział żebym nie dziwił się i nie martwił kiedy koła dostaną centrę bo to bardzo normalne że po fabrycznym złożeniu kiedy dostaną naprężeń mogą nyple inaczej się ułożyć i oni to wszystko robią w ramach przeglądu i opłaty - u mnie 50zł. Podczas zakupu miałem jasno powiedziane że przegląd obejmuje: sprawdzenie dokręcenia wszystkich śrub centrowanie koła o ile potrzeba regulacja hamulców i przerzutek sprawdzenie luzów na sterach i piastach Tyle teoria.....bij, zabij a nie powiem Tobie czy nawet 10% tego zrobili bo na szczęście nie było co robić (tzn. według mnie jak go oddawałem) U mnie identycznie - pewnie bikeatelier ?
bbc Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Mnie kazali zostawic rower na 2h i potem powiedzieli, ze skasowali luz na suporcie (musial byc maly bo nie zauwazylem, ze byl).Wysłane z mojego LG-K100 przy użyciu Tapatalka
de Villars Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 5 godzin temu, zibi_j1 napisał: Poza tym to kwestia kultury. Przed dentystą też się zęby myje. A toś pojechał po bandzie Brudny łańcuch wyznacznikiem poziomu kultury...
Gość Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 A toś pojechał po bandzie Brudny łańcuch wyznacznikiem poziomu kultury...No dla mnie tak. Nie chodzę do dentysty z brudnymi zębami, do fryzjera z brudną głową i nie oddałbym do serwisu roweru z napędem nie mytym od trzech miesięcy.Ps. Ale rozumiem że to może być moja subiektywna ocena.
trollu Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 dla mnie też nic dziwnego, ja myłem rower przed serwisem, napęd wyczyściłem - chociaż nie bawiłem się w rozkuwanie łańcucha i taplanie w benzynie. Rower z serwisu wrócił z wypucowanym napędem ale to nie zmienia faktu, że jakąś przyzwoitość trzeba mieć. Mi też zwracali uwagę właśnie na ułożenie się szprych, że po pierwszych kilometrach koła mogą wymagać centrowania i właśnie po to jest przegląd. Jeśli to full to wchodzi w to również sprawdzanie wszystkich połączeń w zawieszeniu. Na nieszczęście - w standardowy przegląd nie wchodzi serwis amortyzatorów - a można znaleźć info np o suchych RS Pike, gdzie dla bezpieczeństwa warto było zlać (o ile był) olej z lag i nalać dla pewności tyle ile powinno być.
Puncu Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Wczoraj byłem oddać rower ojca na pierwszy przegląd (obowiązkowy). Chciałem tylko pieczątkę że wszystko jest ok. Niestety musieli sprawdzić. Przerzutki rozregulowaki, napęd zafajdali jakimś towodem tak, że łańcuch i kilka koronek kasety były czarne a powinny być srebrne a na koniec wisienka na torcie. Pedały w których pękł jeden ślizg i kręcił się z oporem oraz blokował w jednym miejscu. Zamiast wziąć coś z tym zrobić to (nie bójmy się tego powiedzieć) dojebali metrowym kluczem tak mocno, że w domu 5kg młotkiem odkręcałem. Nie polecam. Sklep Krossa na ul. Balickiej w Krakowie.
trollu Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 no niestety, czasami tak bywa ze szpecami - jedni robią tak, że lepiej by było jakby nic nie robili a inni nie mogą sobie pozwolić na wpadkę bo opinia im poleci. Ja serwisowałem w Częstochowie w "Fabryce rowerów". Ci akurat są z tej drugiej grupy - sklep i całe zaplecze pt "profi" więc co do serwisu nie ma się do czego przyczepić
Krystiano Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 16 godzin temu, Marek Karnecki napisał: U mnie identycznie - pewnie bikeatelier ? Akurat http://www.wysepka.pl/ - polecam zdecydowanie. 10 godzin temu, trollu napisał: Na nieszczęście - w standardowy przegląd nie wchodzi serwis amortyzatorów - a można znaleźć info np o suchych RS Pike, gdzie dla bezpieczeństwa warto było zlać (o ile był) olej z lag i nalać dla pewności tyle ile powinno być. Ja zrobiłem serwis podstawowy po zakupie to w lagach miałem sucho, no może przesadzam - tak ze 2ml było oleju Całość operacji za pierwszym razem to 40 min, ale efekt odczuwalny. Z tym że ja kupiłem model zeszłoroczny z przeceny więc może od leżakowania smar też się jakoś utlenia. W każdym razie polecam samemu bo to nic trudnego.
trollu Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Olej nigdzie nie znika w magiczny sposób, jeśli go nie wlali to go nie było
Gość Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Ja zapewne jutro będę odbierać Soila ze sklepu i chyba po powrocie do domu zdejmę dolne lagi z amortyzatora, nasmaruję uszczelki przeciwkurzowe, nasączę gąbki i zaleję olejem. Amortyzator to RS Revelation, a naczytałam się tylu historii, że to na sucho potrafi chodzić, że nie będę ryzykować.
Gość Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 9 minut temu, Sziva napisał: Ja zapewne jutro będę odbierać Soila ze sklepu i chyba po powrocie do domu zdejmę dolne lagi z amortyzatora, nasmaruję uszczelki przeciwkurzowe, nasączę gąbki i zaleję olejem. Amortyzator to RS Revelation, a naczytałam się tylu historii, że to na sucho potrafi chodzić, że nie będę ryzykować. zdecydowanie dobry pomysł. Dystrybutor Suntoura równiez mi polecił serwis zerowy przed wysłaniem amorka do mnie bo różnie bywa Allle zazdro tego Solia ;D
Krystiano Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Godzinę temu, trollu napisał: Olej nigdzie nie znika w magiczny sposób, jeśli go nie wlali to go nie było Pełna zgoda, nic nie pisałem o oleju. Wspomniałem o smarze którego na uszczelkach kurzowych nie było już
Gość Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 1 minutę temu, zibi_j1 napisał: Allle zazdro tego Solia ;D Bogiem a prawdą, to sama nie mogę uwierzyć, że ja ten rower mieć będę. Jeszcze dwa lata temu kilkunastoletni retro MTB na ramie aluminiowej, a nie stalowej, to był dla mnie olbrzymi skok jakościowy, a regulacji przerzutki to się bałam dotknąć.
Gość Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Rośnie nam stajnia fulli Zazdraszczam Soila... Do mnie za niecałe dwa miechy dojedzie fullik ze stajni Gianta Jaram się jak głupi...
Zbysio Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Nie tylko fuli. Do mnie też coś jedzide. Ma być jutro ewentualnie we wtorek po świętach.
Zbysio Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Miała być zgadywanka po zdjęciach elemetów roweru. Rozgryzłeś mnie. Dobry jesteś.
Antyszprycha Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 @Zbysio JAKI MODEL ? Ja zakochałem się w Meridzie Reacto 6000 2018, ale ta ceeeeenaaaaa
Zbysio Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 (edytowane) 500 z tarczówkami. To tylko gotówka. Ostatnio na jakimś live Daniel mi mówił, że jak czegoś bardzo chcesz to droga do celu jest prosta. Edytowane 29 Marca 2018 przez Zbysio
Antyszprycha Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Zgadza się ale zaledwie 2 miesiące temu zakupiłem Canyon endurace Al Disc 7.0, który też nie kosztował mało Jeszcze nie osiągnąłem poziomu wydania 11500 zł za rower Chociaż teraz można brać już rowery w leasing to kto wie co będzie za jakiś czas hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się