isek Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 (edytowane) Przedstawiam Wam mój rower - Kross Level B7 2017. Kupiłem go na początku 2018 roku i służy mi do codziennych dojazdów do pracy, jeżdżenia po okolicznych lasach i weekendowych wypadów w góry. Ogólnie rower ma mocno wyścigowy charakter i zachęca do podjazdów. Pozycja jest pochylona do przodu, co daje czasem uczucie niepewności na bardziej stromych zjazdach. Napędu z jednym blatem z przodu nie zamieniłbym już na nic innego. Sram NX 1x11 spokojnie wystarcza do okolicznych pagórkowatych terenów, w górach też daje radę (na razie wymiękłem raz, pod Małą Czantorią). Z początku bałem się, że 19 mm obręcze będą miękkie - nic takiego się jednak nie dzieje. Po roku użytkowania potwierdziły się słowa z recenzji Krossa B8 2017 na kanale United Cyclists: "bardzo mocne koła". Lekki nie jestem, roweru też nie oszczędzam. (Zmiany względem wersji fabrycznej zostały pogrubione) Rama: Kross Aluminium Ultralite, rozmiar M 17" Amortyzator: RockShox Recon Silver RL 100mm Obręcze: WTB STP i19 29" Tubeless Ready Piasta przód: Shimano Deore HB-M618 15x100mm Piasta tył: Shimano Deore FH-M618 12x142mm Opony: Continental X King 29x2.2 Hamulce (klamki i zaciski): SRAM Level T Tarcze: Avid G2CS 180mm przód/160mm tył Klocki: Accent półmetaliczne Manetka: Sram NX 1x11 Korba: Sram NX 32T Suport: Token Ninja Łańcuch: Sram PC-1110 Kierownica: Kross Race Components, aluminiowa, szer. 720mm Mostek: Kross Race Components, aluminiowy, dł. 80mm, ustawiony na negatyw Sztyca: Amoeba Vitra, aluminiowa, dł. 400mm Stery: Cane Creek 40 Siodełko: Kross VL-1489 Pedały: Cycloving PD22 Chwyty: Sars Lock On Waga: producent podaje 12,6 kg Edytowane 16 Kwietnia 2019 przez isek 1
Gość Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Zmień tarcze na pływające ICESTOP i klocki na półmetaliczne, Level T to dość dobry hampel. P.S. Gratuluję bolidu.
isek Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Opublikowano 27 Marca 2018 (edytowane) @SpiderMAN Nie słyszałem o tych tarczach wcześniej, ale wyglądają bardzo ciekawie. Widziałem kiedyś, że wiele osób pytało o ocieranie butami o ramę Kross Aluminium Ultralite, więc zamieszczam jeszcze zdjęcia poglądowe. Mój rozmiar buta to 46, rama rozmiar M 17". Osobiście zdarza mi się raz na jakiś czas zahaczyć podczas pierwszego obrotu korbą. Edit: Przepraszam za brudny rower Edytowane 27 Marca 2018 przez isek
Gość Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 1 minutę temu, isek napisał: @SpiderMAN Nie słyszałem o tych tarczach wcześniej, ale wyglądają bardzo ciekawie. Widziałem kiedyś, że wiele osób pytało o ocieranie butami o ramę Kross Aluminium Ultralite, więc zamieszczam jeszcze zdjęcia poglądowe. Mój rozmiar buta to 46, rama rozmiar M 17". Osobiście zdarza mi się raz na jakiś czas zahaczyć podczas pierwszego obrotu korbą. Żadnego ocierania nie będzie jak przesiądziesz się na SPD
bbc Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Godzinę temu, SpiderMAN napisał: Żadnego ocierania nie będzie jak przesiądziesz się na SPD No niestety nie jest tak różowo. Mam B8 2016 S i w spd (M520 i M089) też mi się zdarza obetrzeć piętą o ramę w ramach luzu roboczego. Można by to pewnie skorygować przekręcając blok, ale zdarza się to niezbyt często, więc nie ruszam (jak zacznie mnie irytować to przesunę luz roboczy bardziej na zewnątrz - ale wtedy żeby się wypiąć trzeba będzie zrobić mocniejszy ruch).
Gość Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 4 godziny temu, bbc napisał: No niestety nie jest tak różowo. Mam B8 2016 S i w spd (M520 i M089) też mi się zdarza obetrzeć piętą o ramę w ramach luzu roboczego. Można by to pewnie skorygować przekręcając blok, ale zdarza się to niezbyt często, więc nie ruszam (jak zacznie mnie irytować to przesunę luz roboczy bardziej na zewnątrz - ale wtedy żeby się wypiąć trzeba będzie zrobić mocniejszy ruch). Fakt, nie wziąłem pod uwagę długości stopy. Ja noszę 42/43
bbc Opublikowano 27 Marca 2018 Opublikowano 27 Marca 2018 Fakt, nie wziąłem pod uwagę długości stopy. Ja noszę 42/43No to moje buty spd maja numer 46.Wysłane z mojego LG-K100 przy użyciu Tapatalka
isek Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Wczoraj "Poziomka" po raz pierwszy zobaczyła trochę większe górki. W połowie podjazdu z suportu zaczęły dochodzić dziwne metaliczne dźwięki. Zdarzały się one już wcześniej, ale były pojedyncze i dosyć rzadkie. Teraz sprawa się pogorszyła, więc w przyszłym tygodniu pójdzie na gwarancję.
Dany Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Siema! Posiadam Kross Level B7 z 2016 roku. Hamulce mamy te same, jednak ja poradziłem sobie z problemem piszczenia. Serwisując amortyzator niechcący prysnąłem brunoxem na przednią tarczę i utytłałem klocek tłuszczem. Stwierdziłem, że nie mam nic do stracenia, bo i tak chciałem zmienić hamulce... Wyjąłem więc klocki, zamoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie podpaliłem - czynność powtórzyłem 2 razy. Następnie po ostudzeniu wziąłem szczotkę drucianą i delikatnie wyszczotkowałem okładziny. Po wykonaniu zabiegu, ku mojemu zaskoczeniu klocki przestały piszczeć, a hamulce żyleta. Finalnie jestem mega zadowolony i nie planuję wymieniać na inne. Pozdrawiam
Kallii00 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 40 minut temu, Dany napisał: Posiadam Kross Level B7 z 2016 roku. Hamulce mamy te same, b7 z 2016 miał avidy db1, coś jak dzisiejsze sram level. Level T to odpowiednik starych db3. Popraw mnie jak się mylę
Dany Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Godzinę temu, Kallii00 napisał: b7 z 2016 miał avidy db1, coś jak dzisiejsze sram level. Level T to odpowiednik starych db3. Popraw mnie jak się mylę Faktycznie hamulce inne ale myślę, że mój sposób z piszczącymi klockami może pomóc. Przy okazji jest to ratunek na wypadek "przypadkowego" pryśnięcia smarem na tarczę/klocek.
Kallii00 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 37 minut temu, Dany napisał: Faktycznie hamulce inne ale myślę, że mój sposób z piszczącymi klockami może pomóc. Przy okazji jest to ratunek na wypadek "przypadkowego" pryśnięcia smarem na tarczę/klocek. Klocki można wygrzać w piekarniku/wypalić czyli to co zrobiłeś, u Cb klocki były czymś zabrudzone i dlatego pomogło. Obstawiam że autor ma ten sam problem co ja miałem z moim b7, czyli klocki trą po ramionach/pająku tarczy i wydobywa się taki dźwięk 1
Gość Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) del Edytowane 6 Stycznia 2021 przez Gość
isek Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) 3 godziny temu, Tomek.G napisał: wiadomo już co te dźwięki wydawało? suport padł? Nie miałem jeszcze okazji oddać roweru do serwisu - godziny pracy mniej więcej pokrywają się z jego godzinami otwarcia. Odkryłem, że bardzo podobny dźwięk powstaje jak "pukam" pancerzami w ramę. Dzisiaj na szybko w dwóch miejscach owinąłem taśmą izolacyjną przewód od tylnego hamulca, który idzie pod dolną rurą przedniego trójkąta i wydaje mi się, że jest dużo lepiej. Jutro jak będę miał więcej czasu to zrobię to dokładniej. 5 godzin temu, Kallii00 napisał: klocki trą po ramionach/pająku tarczy i wydobywa się taki dźwięk Tak, to jest dokładnie ten sam dźwięk, co w moim tylnym hamulcu. Edytowane 11 Kwietnia 2018 przez isek
Kallii00 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 22 minuty temu, isek napisał: Nie miałem jeszcze okazji oddać roweru do serwisu - godziny pracy mniej więcej pokrywają się z jego godzinami otwarcia. Odkryłem, że bardzo podobny dźwięk powstaje jak "pukam" pancerzami w ramę. Dzisiaj na szybko w dwóch miejscach owinąłem taśmą izolacyjną przewód od tylnego hamulca, który idzie pod dolną rurą przedniego trójkąta i wydaje mi się, że jest dużo lepiej. Jutro jak będę miał więcej czasu to zrobię to dokładniej. Tak, to jest dokładnie ten sam dźwięk, co w moim tylnym hamulcu. Kiedy masz te strzały z tylnego trójkąta? Jak naciskasz mocniej na pedały to mocniej/częściej strzela?
isek Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 To nie są strzały, a raczej metaliczne puknięcia. Teraz, po owinięciu przewodu ten specyficzny dźwięk pojawia się tylko na nierównościach (mniejszych i większych). Wczoraj próbowałem pedałować na sucho (bez łańcucha) i było cicho, więc to raczej nie suport. Przewód owinąłem taśmą w dwóch miejscach, których najbardziej odstawał od ramy i jest dużo lepiej. Jutro usztywnię dokładnie oba pancerze, które idą pod rurą od główki ramy do mufy suportu i podzielę się efektem.
Kallii00 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Przez chwilę pomyślałem że możesz mieć luźne haki, dają podobny dźwięk jak pancerze/suport.
isek Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Chyba znalazłem winowajcę. Podkładka, która powinna być między kapslem a śrubą zaciskającą była luźno pod kapslem... Zrobiłem małą rundę i jak na razie jest cisza.
Michal1993 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 @Kallii00 cudny filmik, który oddaje dźwięk z hamulca mam dokładnie to samo w b7 tyle tylko, ze tarcza 160mm i według tego co na niej widać, klocki nie sięgają do pająka co to w takim razie powoduje?
Kallii00 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 22 godziny temu, Michal1993 napisał: @Kallii00 cudny filmik, który oddaje dźwięk z hamulca mam dokładnie to samo w b7 tyle tylko, ze tarcza 160mm i według tego co na niej widać, klocki nie sięgają do pająka co to w takim razie powoduje? Na odległość Ci nie powiem, wyjmij klocki, wypal, przetrzyj papierem ściernym , odtłuść tarcze i sprawdź czy będzie poprawa.
Michal1993 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Będę kombinował... może to coś innego jeszcze brzęczy - sprawdzę wszystkie połączenia i śrubki... bo już kur**** dostaje
isek Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 (edytowane) A więc tak, Poziomka ma już trochę ponad pół roku i około 700 km na "mostku". Udało mi się wyeliminować stukanie, o którym kiedyś wspominałem. Wszystkie powyższe próby pomagały tylko na chwilę. Pierwszym źródłem były stery, które zostały wymienione w ramach gwarancji, drugim - siodełko, pomogło psiknięcie WD-40 w miejsca, gdzie pręty chowają się do siedziska. Zrobiłem też przegląd Recona, olej i reszta wnętrzności były czyste. Na hamulce pomogło wypalenie klocków i umycie tarcz płynem do szyb. Ostatnio wkład suportu dał o sobie znać, zaczął lekko chrobotać. Odkręciłem korbę, zdjąłem uszczelki i było dosyć czysto, ale prawe łożysko, pomimo tego, że kręci się płynnie, to czuć w nim piasek. Pytanie czy da się wymienić samo łożysko, czy trzeba cały suport, bo jakoś nie widzi mi się oddawanie roweru do serwisu na kolejne 14 dni. Za niedługo do wymiany będzie tylna opona. Planuję kupić Nobby Nica 2,25 i wrzucić na przód, a Rapid Roba 2,1 z przodu przełożyć na tył. Edit: Zapomniałem wspomnieć, że w kwietniu zaliczyłem mój pierwszy maraton MTB - jechało się świetnie, może kiedyś wybiorę się na kolejny Edytowane 11 Lipca 2018 przez isek 1
isek Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2018 Powoli mija rok od kupna roweru. Z tej okazji dostał nowe buty, a w drodze jest trochę dłuższa sztyca. W ciągu roku według Stravy przejechałem lekko ponad 1600 km, nie licząc zwykłej jazdy po mieście. Przez ten czas trzy razy był odsyłany do Krossa w celu wyeliminowania stuków: dwa razy wymienili stery, raz suport - łącznie jakieś 1,5 miesiąca bez roweru. Poza tym, rower spisuje się wzorowo. Kross w 2017 roku zrobił kompletny rower, któremu do amatorskiej jazdy niczego nie brakuje. Szkoda, że obsługa gwarancyjna kuleje. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana klocków (myślę nad półmetalikami).
User56sz Opublikowano 5 Grudnia 2018 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Jak ci się jeździło na poprzednich oponach? Zmieniłeś markę.
isek Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2018 Kupiłem to, co mieli w lokalnym sklepie. Poprzednie średnio się spisywały na mokrej ściółce leśnej, na suchym bez uwag. Ogólnie z Rapid Robów byłem zadowolony, spokojnie radziły sobie z beskidzkimi kamolami, choć pod koniec niektóre kostki już ledwo się trzymały No i nie złapałem ani jednego kapcia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się