Skocz do zawartości

Merida Big Nine 500 LITE 2018


Michal2008

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączam do grona. Miał być Cube reaction race 2018, potem trek superfly 7 2016 (lekka maszyna, zalewie 11,6 kg, ale przekraczała budżet). Ostatecznie padło na meride lite ktora znika ze sklepow jak szalona. Świetny rower. Zrywny i pewny w prowadzeniu. 

DSC_0404.JPG Edytowane przez TajniaQ007
Odnośnik do komentarza

Czy w tej Meridzie jest możliwość instalacji sztycy regulowanej z prowadzeniem linki wewnątrz ramy?

 

edit: tyle osób go posiada i nikt nic nie piśnie :(

Edytowane przez maklakiewicz
Odnośnik do komentarza
W dniu 22.08.2018 o 00:15, maklakiewicz napisał:

Czy w tej Meridzie jest możliwość instalacji sztycy regulowanej z prowadzeniem linki wewnątrz ramy?

O odpowiedź został poproszony Pan Szaj :):

 

Edytowane przez maklakiewicz
Odnośnik do komentarza

Zastanawiam się nad Meridą w wersji Lite albo Limited - obie mają takie same ramy a wersja Big.nine Limited jest dostępna w promocji.

 

Czy ktoś wie czy są znaczące różnice między ramą Lite 2018 a 2019? Na fotkach kształt taperowanej główki jest trochę inny, poza tym nie wiem czy jest sens inwestować w 500 Lite 2019 ze względu na zmieniony na ten rok osprzęt.

Chyba lepiej się opłaca Big nine Limited 2018 które w teorii mogę kupić taniej niż 500 Lite 2019.

Edytowane przez Frost
Odnośnik do komentarza

Bierz Limited z 2018 lepszy amor (Manitou Machete), ramy są te same w 2018 i 2019. Big nine 500 lite 2019 bym odpuścił ze względu na amor... a osprzęt jest ten sam.

Edytowane przez Michal2008
Odnośnik do komentarza

Niestety, spóźniłem się z zakupem, w niedziele wieczorem jeszcze było, przez weekend dogrywałem mailem szczegóły i dzisiaj z samego rana już oferta była nieaktualna. Szkoda, srebrne malowanie, rozmiar M, no biały kruk przez tyle czasu się uchował i jak już wziąłem się za szukanie i byłem zdecydowany to ktoś go w międzyczasie kupił. Nie pozostaje nic innego niż z zaciśniętymi zębami kupić wersje 2019 i z upływem czasu większość wymienić.

Odnośnik do komentarza

Witam, właśnie mam zamiar zmienić oś przednią w mojej meridzie na tą dt swiss rws.Pytanie, musiałeś coś przerabiać w piaście? Czy po prostu wymiana na zasadzie wyciągam jedno montuje drugie?jak się sprawuje owa oś? I mógłby podać dokładnie model tej osi? Będę pewien że będzie pasować 😁 

Odnośnik do komentarza
Dominik Gałązka
W dniu 19.03.2018 o 21:15, sajekk napisał:

 

Przecież 500 i 500 lite to dwie zupełnie inne ramy. Wersja 500 lite ma o wiele nowocześniejszą ramę, boosta, sztywną oś, pod każdym względem lepsza od zwykłej 500.

Ale lite jest przystosowana do łożysk typu pressfit

Odnośnik do komentarza

Michal2008, możesz napisać jak z perspektywy czasu jeździ Ci się na Big Nine Lite w rozmiarze M?

Napisałeś, że masz 180 cm. Ja mam 179 i przymierzam się do zakupu tegorocznego modelu. Też celuję w rozmiar M ale nachodzą mnie obawy czy jednak nie L. Kalkulator Meridy kwalifikuje mnie dokładnie na granicy M i L. 

Nie masz problemów z wysoko wysuniętą sztycą?

Odnośnik do komentarza

Jest ok, ale jak masz możliwość to protestuj L, ja przy kolejnej Meridzie, o ile to będzie Merida będę się ustawiał na testy jak wypada L.

Obecnie mam mostek 90 mm + płaską kierownicę i jest ok. Jak gadałem z ludźmi od Meridy na testach w Warszawie to mówili że rozmiar M jest ok. dla 180 cm, ale to zależy od preferencji; jak sam widziałeś na stronie Meridy M jest chyba do 183, a L od 177 więc tak jak ja jesteś idealnie pomiędzy :D

Odnośnik do komentarza

Dzięki za informację. Ważne, że nie czujesz, że rower jest zdecydowanie za mały. Myślę, że przed zakupem będę musiał przynajmniej przez chwilkę przejechać się na M i L.

Do tej pory miałem rowery raczej większe niż mniejsze i teraz chciałbym to zmienić żeby mieć trochę bardziej wyprostowaną sylwetkę i nie być za mocno wyciągniętym.

 

Odnośnik do komentarza

Cześć, właśnie mam ten sam dylemat, mam 178 cm i wychodzi mi między M i L. Zastanawiałem się czy przy rozmiarze M w razie czego nie zamienić mostka na dłuższy . Niestety jest problem z dostępnością rowerów i możliwością przetestowania. Może ktoś wie gdzie w okolicach Warszawy są dostępne Meridy w tych rozmiarach ?

Odnośnik do komentarza

W moim przypadku przy seryjnej sztycy w ramie zostaje ok. 150 mm wsadzonej sztycy więc jest ok. Mostek zawsze można zmienić ja zmieniłem z 80 na 90... Nie wierzę, że w Warszawie nie ma rowerów z tą ramą w rozmiarze M czy L, nie musi być to koniecznie upatrzony model szukaj modeli z tą ramą, bo występuje w kilku.

Odnośnik do komentarza

Mam swoją Big Nine 500 Lite :) Jest piękna w tym szarym kolorze!

Wziąłem rozmiar M. W sklepie się przymierzałem do L i M i eMka bardziej mi podpasowała. Przejechałem się już z jakieś 4km na nowym rowerze i jakoś dziwnie mi się jechało:) Może dlatego, że praktycznie pierwszy raz na 29 calach i z tak szeroką kierą:)

Zmierzyłem sobie odległości od czubka siodełka do osi kierownicy i w moim poprzednim rowerze na kołach 26 cali jest to aż 5cm więcej. Zastanawiam się czy w Meridzie nie wymienić mostka z 80mm na 100mm żeby troszkę bardziej pochylić pozycję. Na razie muszę się jednak zapoznać z tym rowerem i pojeździć trochę  z fabrycznymi ustawieniami. Jeżeli będzie coś nie tak to poza wspomnianym mostkiem myślę, że mógłbym skrócić kierownicę do 680mm. Rozważam też krótkie proste rogi.

 

Na razie wymieniłem tarcze hamulcowe i planuję przekładkę hamulców z mojego poprzedniego roweru. Tam mam XT BR-M785. Muszę się jednak trochę nagimnastykować bo są z krótkie przewody. No i to wewnętrzne prowadzenie linek:)

@Michal2008 czy Ty sam wymieniałeś hamulce? Masz jakieś wskazówki z wprowadzeniem przewodu tylnego hamulca do ramy. Myślałem żeby wprowadzać przewód od strony zacisku w kierunku główki ramy.      

Ja kupiłem rower w Piastowie pod Warszawą. Mają tam chyba wszystkie rozmiary.

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Krzysiek82 napisał:

myślę, że mógłbym skrócić kierownicę do 680mm.

Zapomnij o kole 26" i wąskich kierownicach :p zostaw 720 i nic nie skracaj szybko się do tego przekonasz...

Hamulce sam wymieniałem. Masz insert przy główce ramy i pod mufą odkręcaszi masz pełno miejsca do manewrowania.

Odnośnik do komentarza

Super, dzięki za te fotki. Właśnie się zastanawiałem jak ten port przy główce funkcjonuje.

Czekam teraz na przewód hamulcowy i będę się brał za przekładkę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...