bialy1245 Napisano 14 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2017 Witam Stoję przed ciężkim wyborem nowego amortyzatora do XC. Z wielu propozycji wytypowałem trzy modele które zwróciły moją uwagę, są to RS Sid RL, Sid RLC oraz Reba RL. Pytanie do osób które się znają na amortyzatorach czy warto dopłacić do modeli SID czy pozostać przy Rebie. Czy może mi ktoś wytłumaczyć różnice pomiędzy wyżej wymienionymi modelami Sid'ów. Z góry dzięki za pomoc. Liczę na inne propozycje w tym przedziale cenowym. 1 Odnośnik do komentarza
Wiktor00863 Napisano 14 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2017 Reba RL i RS Sid RL są podobne cenowo a Sid RLC jest dużo droższy i do niego nie mam za bardzo przekonania.Ogólnie to są to bardzo podobne do siebie amortyzatory. Różnica między Reba a Sid RL jest taka, że Sid RL ma Dual Air a Reba ma Solo Air. Jeśli sobie poradzisz z regulacją Dual Air to weź Sida RL. Takie jest moje zdanie ale poczekaj też na opinie innych kolegów Odnośnik do komentarza
artfal Napisano 14 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2017 Ja posiadam Rebe i uważam, że jak dla amatora to wystarczający amortyzator. Jestem naprawdę z niego zadowolony. Dobrze tłumi i jest sztywny. Pewnie Sid byłby lepszy ale to już kwestia budżetu. 1 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 14 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2017 (edytowane) Znam ten temat od podszewki z własnych doświadczeń. Rozważ zakup Suntoura. Tańsze a wcale nie gorsze. Przed zakupem Raidona bardzo długo czaiłem się na któryś wspomniany przez Ciebie ale ekonomia wzięła gorę. Pojawia się jeszcze kwestia piasty. Nowsze modele RS bazują już niemal wyłącznie na sztywnych osiach. Edytowane 14 Kwiecień 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
bialy1245 Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 20 godzin temu, PrzeLuka napisał: Znam ten temat od podszewki z własnych doświadczeń. Rozważ zakup Suntoura. Tańsze a wcale nie gorsze. Przed zakupem Raidona bardzo długo czaiłem się na któryś wspomniany przez Ciebie ale ekonomia wzięła gorę. Pojawia się jeszcze kwestia piasty. Nowsze modele RS bazują już niemal wyłącznie na sztywnych osiach. Nie biorę pod uwage Suntoura bo mam złe doświadczenie z ta marką. 1 Odnośnik do komentarza
bialy1245 Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 Sytuacja wygląda tak,że Rebe RL 2018 mogę mieć za 1900zł a Sida RL 2018 za 2100zl wiec nie wiem, który wybrać Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 15 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 Więc mniemam, iż pojęcie o amortyzatorach masz. Ktoś tu już wspomniał, ze Dual Air jest dość kłopotliwy w ustawieniu i spotykałem się z podobnymi opiniami na innych forach ale nigdy osobiście nie miałem odczynienia z DA. Solo Air jest banalna w obsłudze ale o tym pewnie wiesz. Ja wybrał bym Rebe. Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 15 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 Ja bym wybrał Rebę chyba że twoja waga jest mniejsza niż 75kg i do ścigania to SID Odnośnik do komentarza
bialy1245 Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 4 godziny temu, PrzeLuka napisał: Więc mniemam, iż pojęcie o amortyzatorach masz. Ktoś tu już wspomniał, ze Dual Air jest dość kłopotliwy w ustawieniu i spotykałem się z podobnymi opiniami na innych forach ale nigdy osobiście nie miałem odczynienia z DA. Solo Air jest banalna w obsłudze ale o tym pewnie wiesz. Ja wybrał bym Rebe. Co do sida to teraz jest tylko Soloair. Wiec problemu nie będzie z ustawieniem Odnośnik do komentarza
bialy1245 Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 1 godzinę temu, LukasFR22 napisał: Ja bym wybrał Rebę chyba że twoja waga jest mniejsza niż 75kg i do ścigania to SID Moja waga oscyluje w okolicach 70kg, jeszcze sie zastanowie. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 15 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 28 minut temu, bialy1245 napisał: Co do sida to teraz jest tylko Soloair. Skoro bazują na tym samym to po co przepłacać? Reba Odnośnik do komentarza
bialy1245 Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 6 minut temu, PrzeLuka napisał: Skoro bazują na tym samym to po co przepłacać? Reba Może i masz racje. Ale Sid to Sid i tylko dlatego się zastanawiam. Czy mógłbyś mi napisac twoje odczucia co do reby. 1 Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 15 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 (edytowane) Na Rebie akurat przyjemności jeździć nie miałem, zwłaszcza nowej. Bazuje jedynie na informacjach z strony producenta i stąd moje wnioski. Przed wyborem nowego amora (jak wspominałem wcześniej skończyłem na Raidonie) tygodniami porównywałem oba widelce pod względem opinii i parametrów. SID ma generalnie dobra opinie i przy Twojej wadze będzie dobry. Reba jest podatniejsza na ewentualne przeróbki i bardziej wszechstronna. Na stronie RS jest kompletny opis i jednego i drugiego. Jeśli na ich podstawie nie zdecydujesz to rozkładam ręce i nie wiem jak pomóc Ci w podjęciu decyzji ale powodzenia życzę Moim skromnym zdaniem wydać więcej ze względu na naklejkę mija się z celem. Edytowane 15 Kwiecień 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
bialy1245 Napisano 15 Kwiecień 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2017 1 godzinę temu, PrzeLuka napisał: Na Rebie akurat przyjemności jeździć nie miałem, zwłaszcza nowej. Bazuje jedynie na informacjach z strony producenta i stąd moje wnioski. Przed wyborem nowego amora (jak wspominałem wcześniej skończyłem na Raidonie) tygodniami porównywałem oba widelce pod względem opinii i parametrów. SID ma generalnie dobra opinie i przy Twojej wadze będzie dobry. Reba jest podatniejsza na ewentualne przeróbki i bardziej wszechstronna. Na stronie RS jest kompletny opis i jednego i drugiego. Jeśli na ich podstawie nie zdecydujesz to rozkładam ręce i nie wiem jak pomóc Ci w podjęciu decyzji ale powodzenia życzę Moim skromnym zdaniem wydać więcej ze względu na naklejkę mija się z celem. Dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Napisano 18 Kwiecień 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2017 (edytowane) Oprócz niższej wagi Sid ma nowocześniejszy tłumik (Charger Damper), który jest oceniany jako istotnie lepszy -- pracujący płynniej -- niż starsza seria montowana w Reconie RL i Rebie (Motion Control). Sid RL ma sterowanie kompresją na zasadzie otwarte/zablokowane, a RLC pozwala ustawić poziom kompresji płynnie. Różnica jest podobna jak między Reba RL a RLT. Określenie "Solo Air" na stronach Rockshox mówi tylko tyle, że amortyzator ma jedną komorę powietrzną, a nie sprężynę czy dwie komory powietrzne. Nie jest oznaczeniem rodzaju tłumika. Małe różnice w technologii są, ale na niższej półce. Jeśli chciałbyś oszczędzać, to przy wyborze między Recon RL a Reba. W obu są tłumiki Motion Control, tyle że Recon jest cięższy i ma mniejszy zakres regulacji tłumienia. Przy jeździe turystycznej byłoby to bez znaczenia i pieniądze w kieszeni. Edytowane 18 Kwiecień 2017 przez Andrzej Sawicki 1 Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 2 Maj 2017 Udostępnij Napisano 2 Maj 2017 Dnia 14.4.2017 o 13:32, bialy1245 napisał: Witam Stoję przed ciężkim wyborem nowego amortyzatora do XC. Z wielu propozycji wytypowałem trzy modele które zwróciły moją uwagę, są to RS Sid RL, Sid RLC oraz Reba RL. Pytanie do osób które się znają na amortyzatorach czy warto dopłacić do modeli SID czy pozostać przy Rebie. Czy może mi ktoś wytłumaczyć różnice pomiędzy wyżej wymienionymi modelami Sid'ów. Z góry dzięki za pomoc. Liczę na inne propozycje w tym przedziale cenowym. Najprościej jak się da SID to typowy lekki amor do ścigania. Reba to coś pomiędzy RECON a SID. Przez wielu użytkowników uważana za amortyzator niemalże nieśmiertelny. Jest nieco cięża niż SID ale lżejsza niż RECON. Jak słyszałem w serwisie, trwałość SID'a w dużej mierze zależy od wagi bikera,bo w porównaniu do RECONA czy Reby SID jest delikatniejszy. Recon i Reba są sztywniejsze niż sid, ale SIDy z natury przeznaczenia są nieco bardizej czulsze. Pytanie czy to rzeczywiście jest tak zauważalene, aby dopłacać? Zdecydowanie największe znaczenie ma samo ustawienie amortyzatora,bo co po topowym amorze, gdy złe jego ustawienie zdecydowanie ogranicza jego walory jezdne? Wielokrotnie w serwisie udowodniono mi, że nawet amortyzator z nieco niższej półki, a dobrze ustawiony daje więcej radości z jazdy niż topowy ustawiony byle jak. Ja osobiście używam Rebe RL z czarnymi anodami, ale ma też Recona Gold RL TK i nic poza okresowymi serwisami nie muszę z nimi robić POLECAM. 1 Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 4 Maj 2017 Udostępnij Napisano 4 Maj 2017 (edytowane) Dnia 15.04.2017 o 13:39, bialy1245 napisał: Nie biorę pod uwage Suntoura bo mam złe doświadczenie z ta marką. A ja z kolei przyglądnąłbym się wersji AXON Werx. Waga takiego to zaledwie 1570g i jest bardzo sztywny. To jest ta sama półka co Rock Shox SID World Cup XX, ale trwalszy technologicznie Jest wystawiony na sprzedaż na FB: https://www.facebook.com/groups/585401564840554/permalink/1349074908473212/?sale_post_id=1349074908473212 Edytowane 4 Maj 2017 przez Franz Mauer 1 Odnośnik do komentarza
Beyor Napisano 14 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpień 2017 Cześć, podepnę się pod wątek. Przymierzam się do wymiany amortyzatora z seryjnego Suntour XTR na coś sensownego, myślę głównie o Rebie. Przeglądam oferty i jestem zdezorientowany rozpiętością cenową widelców, między którymi nie widzę istotnej różnicy. Znalazłem kilka atrakcyjnych cenowo ofert. Co o tym myślicie? Czy powinienem mieć wątpliwości co do tej najtańszej oferty? 1. http://allegro.pl/nowy-rock-shox-reba-27-5-manetka-okazja-i6925443005.html 2. http://allegro.pl/rock-shox-reba-rlt-27-5-100mm-qr15-tapered-i6918533288.html#thumb/1 - do czego służy to dodatkowe pokrętło na blokadzie? 3. http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-27-5-15qr-100mm-czarno-niebieski-i6925896899.html Odnośnik do komentarza
aju Napisano 14 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpień 2017 Podałeś 3 amory, w dwóch oś jest 15 a w jednym 9... Odnośnik do komentarza
Beyor Napisano 14 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpień 2017 Tak, wiem, że to różne osie, ale biorę pod uwagę ewentualną wymianę piasty. Mam koła mocowane na 9 mm, ale coraz trudniej o takie amortyzatory. Co sądzicie o tym pierwszym za 1000 zł? To chyba niezła cena. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 14 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpień 2017 Jeśli rozważasz zmianę piasty to wolałbym dopłacić do REBY RLT, z tym że dochodzi jeszcze koszt manetki blokady skoku z kierownicy. Zdecydowanie ma najlepszy zakres regulacji, który pozwala dostosować amortyzator do własnych potrzeb, w tym małe pokrętło (o które pytasz) pozwala na dokładną regulację poziomu blokady amortyzatora (a nie tylko otwarty/zamknięty). Odnośnik do komentarza
Beyor Napisano 15 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpień 2017 Dzięki za wszystkie sugestie. Przemyślałem sprawę i chyba zrezygnuję z tej klasy amortyzatora, bo nie jeżdżę aż tak często, a przede wszystkim nie chcę zbytnio inwestować w rower, który aktualnie posiadam. W takiej sytuacji rozważam wymianę kitowego Suntoura XCR na Raidona, żeby zwiększyć komfort i jakość jazdy minimalnym kosztem, ale o tym już pisze w wątku poświęconym Suntourowi. Jeszcze raz dzięki. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 28 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpień 2017 @Rezus być moze tak jest. Jednak pod moją dupą SID wydawał mi się czulej pracującym amrem niż Reba czy Recon, choć ustawiałem go dokładnie w ten sam sposób. W kwestiach serwisowych się nie wypowiadam,bo amora oddaję do serwisu do specjalistów. Natomiast o kwestii trwałości SID'a usłyszałem w ubiegłym roku w serwisie głównego dystrybutora RS na Polskę, gdy przymierzałem się do zakupu Reby z czarnymi anodami. Wówczas nastawiony byłem na SID'a, ale koniec końców odradzono mi i kupiłem Rebę. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 28 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpień 2017 @Rezus dokładnie o Harfe,bo mam ich pod nosem. Fakt, z Reby jestem bardzo zadowolony,bo otrzymuję to co chcę,no może wolabtm innu tłumik,abtm nie musial stosowac manetli blokady. Tzn, odwrotny,aby naciagniecie linki go blokowało. Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Napisano 30 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpień 2017 Dnia 28 sierpień 2017 o 12:26, Rezus napisał: Tak sie zastanawiam skąd się wzięło takie gadanie że sid jest mniej trwaly od braci niższej klasy? To bzdury wyciągnięte z palca. Chyba taki serwisant sam nie wiedział jakie są różnice więc walna taka gkupote. Miałem juz tych sidow 4, w różnych rocznikach i wariantach,miałem reby dual jak i solo. Sam od zawsze serwisujeme swoje amory oraz znajomych (full serwis) A aktualnie ujezdzam rs sid world cop xx i nigdy w życiu nie powiedział bym że są mniej trwale. Różnice sa różne w zależności od roczników. Jeden na karbinowa korone i rure sterowa, inny nie ma lakieru na dolnych goleniach, jeden ma nawiercane ślizgi A inny model sida nie. Jeden ma tkumik Motion control, inny tytanowy black box A jeszcze inny tłumik XX czy charger! Jedne sidy mozna było podnieść do 120mm A niektóre tylko obniżyć do 80mm. Wiem o tych amorach wsZystko i uwazam ze gadanie że są mniej trwale to bzdura. Nie jest tajemnicą ze recon z ciężkimi stalowymi goleniami będzie bardziej odporny na scieranie niz reba czy sid który ma anodowane alu lagi. Ale umówmy sie! Przecież w jakims celu robi się serwis! Jak sie ma amortyzator za pare zł to wypada zrobić mu serwis chociaż raz na sezon. Rock shox życzy sobie serwisu podstawowy co 50h jazdy ale z doświadcZenia wiem że wytrzymuje dużo więcej. Ktoś mógł by rzec ze nawiwrcane ślizgi sa mniej trwale bo maja mniej materialu. Tak maja mniej ale w tych otworach znajduje się olej który daje jeszcze lepsze smarowanie. Także czym różni się sid od reby? Reba to taki podstawowy sid. Zaś sid ma zawsze kilka odmian i kazda lepiej wyposażOna. Więc dlaczego według Ciebie sid jest mniej sztywny? Skoro korona jest identyczna. Czemu według Ciebie sid jest bardziej czuly? Mimo nawoercanych slizgiw przy dużych udezeniach nie jest ponieważ kompresja tłumienia jest fabrycznie ustawiona na poziom wyścigowy. Oczywiście że samo ustawienie amora to kkucz do sukcesu! Mimo to Wiem że nigdy nie będę jeździł na czymś wcześniej w hierarchii rs niz reba. Uwielbiam tłumik xx i jego bezbłędna manetke xloc więc dla mnie wybór jest prosty jaki amor i w jakiej wersji. Wracając do tematu recona tez możesz źle ustawić i co wtedy? Z doświadczenia kiedyś warzyłem 70-75kg i na SIDzie śmigało się aż miło pozniej przy wadze 85kg pracował bardziej toporniej a Reba dawała i na jednej i na drugiej wadze a roczniki widelców miałem od 2000-2012. I na pewno mogę potwierdzić z doświadczenia że stare sidy są bardziej trwalsze niż dzisiejsze. Np model Hydraair którego posiadam już od parunastu lat i pracuje do dzisiaj bardzo ładnie. Wiadomo nowsze roczniki nowe rozwiązania technologie lecz i serwis musi być częstszy i bardziej skomplikowany. Nie dla zwykłego amatora. Co do sztywności SID jest jednak mniej sztywny niż REBA nie wiem jak u innych lecz ja to odczuwam podczas jazdy nawet na postoju są różnice jak się pougina do przodu podczas blokady przedniego koła. I tu nie chodzi o zużycie ślizgów a może o ich wykonanie i dopasowanie do goleni. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się